John Pasanen

Home Forums Seriösa träningsjournaler John Pasanen

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 571 through 585 (of 1,733 total)
  • Author

Onsdag…gym

Tokmätt när jag kom till gymet, var på middag innan, så 10 min på krosstrainern fick maten att sjunka på plats.

Djupa mark (stång på tårna) 10x150kg x 3 sett lätt å skönt!
    Benspark David C-line 10×120/ 10×120/ 10×100
    Lårcurl David C-line 7×90/ 10×80/ 9×80 oj! liten missbedömning på första sett, marklyften tar ju lite.
    Sittande vadpress David C-line 10×80/ 9×80/ 9×70
    Stående vadpress Teka 10x 200kg x 3 sett
    Cabelrodd smalt grepp Teka 10 x 100 kg x 3sett
    Sittande bicepscurl David C-line 10×25/ 9×25/ 9×20 förnedrande övning, men otroligt fin pump, Biceps delad i 2 skit snyggt.:bb:

Jamen dåså, boxing å lite diverse imorgon, yepp

Torsdag… Boxing

80 minuter boxing, bla cirkelträning med bodypump inslag.

Stationer med 20 sekunders intervaller.

Helt vansinnigt bra träning… konstant syreskuld, paxpuls (nästan) Puuump, å sådär trendigt blå lila läppar:up:

Fredag…Gym

Lunchpass innan möte, ska fortsätta att nöta bänk.

Värmde med diverse övningar på skivstång.

Bänkpress 5×97,5kg x 5 set Lite fegspel igen:o finns mer att ge men jag ska öka lugnt och stabilt.
    Tricepspress med hantlar 12×21,2/ 11×18,8/ 11×16,2Yeehbaby, skönt tryck.
    Hantellyft åt sidan sittande 12×13,6/ 11×11,2/ 13×10
    Baksida axlar i Teka 11×55/ 9×50/ 10×40
    Sittande flyes i Teka 11×80/ 9×80/ 10×70
    Mage David C-line 13×100/ 12×100/ 12×100[ /B] Vilket naturligtvis är maxbelastningen på maskinen. :D

Det lutar åt vila i vårsolen i morgon med bulkning för denna utmärgade kropp.

pasanen wrote:
    Fredag…Gym

Lunchpass innan möte, ska fortsätta att nöta bänk.

Värmde med diverse övningar på skivstång.

Bänkpress 5×97,5kg x 5 set Lite fegspel igen:o finns mer att ge men jag ska öka lugnt och stabilt.

Just det där stycket är i min värld otroligt viktigt. Att veta att man kan ta i lite till, men ändå är nära max utan att gå till failure. Jag tror att det är en (bra?) väg till långsiktiga ökningar samt ett bra sätt att hela tiden hålla sig motiverad.

Tankar om det?

MaQue wrote:
    Just det där stycket är i min värld otroligt viktigt. Att veta att man kan ta i lite till, men ändå är nära max utan att gå till failure. Jag tror att det är en (bra?) väg till långsiktiga ökningar samt ett bra sätt att hela tiden hålla sig motiverad.

Tankar om det?

Jag brukar tänka såhär. För att ta sig igenom de tunga uppförsbackarna behöver man bara gasa… desto snabbare är du där, framför en ett härligt utförsåk:up:

Hahaha jag tror att du är kompis med Dileva;)

Men ja det är sant, skönt att slippa fail ibland. å ökningen blir ju försenad om man skadas eller får inflammation

Så skynda långsamt är kloka ord.

Söndag.. vila
    Måndag… stock i gymet + boxing

söndag,Vilade, grillade burgare å svetsade en Powerstair vikt på 180 kg. Så nu kan vi köra medly med fler vikter å inte bara 230 kg vikterna som anders har:up:

Måndag, blev det stock repp träning, balans å bara nöta.

5 sett med 5-6 repp. på en 87 kg stock, ganska kort vila mellan setten, å sista reppen i varje sett stod jag å höll ca 10 sekunder för att bli stabilare i utlåsningen.

Imorgon GRENTRÄNING:D

pasanen wrote:
    Jag brukar tänka såhär. För att ta sig igenom de tunga uppförsbackarna behöver man bara gasa… desto snabbare är du där, framför en ett härligt utförsåk:up:

Hahaha jag tror att du är kompis med Dileva;)

Men ja det är sant, skönt att slippa fail ibland. å ökningen blir ju försenad om man skadas eller får inflammation

Så skynda långsamt är kloka ord.

DUDE!! :yikes:

;)

Gah! Vilken jävla video du lade upp 😮

Fy faan..

Fint! :)

Tisdag.. grenträning

Shit vilken vecka! mycket jobb, så rapporteringen blir det första som ryker. Och träningen det sista.

Nya lokalen var helt sjukt fet, så vi var 6 st förvirrade killar som yrade runt som ett gäng sprätthöns som plötsligt blivit frigående.

Alla gick runt å ryckte lite här å där, plötsligt sticker Pelle iväg i sjuk fart med ett monstermedly framför sig, Biceps nicke kutar runt med tunnor å kör loading,
    Conan smäller i golvet, däckvält på andra sidan Å Anders kutar iväg som han fått eld i arslet med 320 kilo i händerna, han försviner i fjärran….
    Å tillbaka kommer Tobbe springandes med ett Ok!

Uppånervända världen

Helt surrealistiskt.:happy:

Jag körde efter att jag yrat runt färdigt.

Däck vält som uppvärming 300+ däcket nån singel + 1st 4:a
    Powerstair 5 trappsteg några singlar sedan 3 vändor med 5 trappsteg, min nya 180 kg vikt lite för lätt, men då kan jag nöta mer inför Ungern
    Lyfte å höll 160 kg väskor 320kg tjorvade lite först men sedan kom de upp, höll bara kort stund inte till fail
    Drag ca 200 kg på lastpall 3x 9 meter + 15 kort vila mellan vändorna, höll kvar å bara andades några andetag.
    Hercules hold 150 kg X 2 3. försök första bara några sekunder, andra ca 10, sista 20.
    Kul å köra lite nya grenar. nästa vecka hoppas jag på bla. Fingals finger

Filmade powerstair, ska se om jag hinner lägga upp den.

Onsdag… Vila

Torsdag… Ytterligare en dags vila fylld med städ, knivtillverkning och barnaktivitet.

Peter Fredriksson wrote:
    Gah! Vilken jävla video du lade upp 😮

Fy faan..

Fint! :)

Instämmer, inte ett öga torrt! :up:

Fredag.. gym

Bommade träningen på SAK, skulle ha kört bänk, så jag styrda mot mitt vanliga gym där det blir BÄNK.

Värmer med roddmaskin

Bänk 10x 50/ 6×90
    Klossbänk 10 cm kudde:p 4×120/ 2×140 lite hjälp på andra
    Klossbänk 14 cm kudde mm 2×140 strul å skit med staplade grejer på bröstet… måste skaffa riktiga klossar:evil:
    Klossbänk 10 cm kudde 5×120/ 5×120
    Bänk 10×90 nån form av PB lär det väl vara;)

Sittand press i smith 7×90/ 8×90/ 6×90 inte så djupa.
    Sido lyft med hantlar 10×16.2 sen ringde mat å sovklockan…. dags att lägga på en rem!

Allt i ett svep utan paus tripress kabel 10x 70 kg/ sidolyft 21.2 kg hantlar/ liggande tripress med hantlar 8×21.2/ press från mage + panna med hantlar 10 x21.2kg/ tripress i kabel 10 x 70 kg

Såja pumpad å klar hem å mata/lägga ungarna 2x söta flickor ;)

Lördag… grenträning å svetsning

Böj stod på schemat idag men det blev ett skojigt gren pass i lokalen, med ungarna som fick uppleva säsongens första cykeltur.. inomhus:D

Svetsade som uppvärming tror jag, sedan bar jag Oket ca 2×20 meter lätt å fint.
    Stenar nästa, lite struligt när det nästan var för kallt för klistret så det blev bara Singlar å tvåa direktlyft på 120kg/ ettor på 140
    Däcket 450kg 2/ 2/ 3/ 3/ 2/ 2 sedan kurrade magen lite väl mycket, så det bar av till MAX med hela konkarongen.

Söndag… bad och gym

2 timmars bad med famljen i uppvärmd bassäng.:up:

Sen till gymmet för lätt böjträning;

Boxböj 10×190 / 11×190 / 12×190 Igen utrustning eller bälte.

pasanen wrote:
    Söndag… bad och gym

2 timmars bad med famljen i uppvärmd bassäng.:up:

Sen till gymmet för lätt böjträning;

Boxböj 10×190 / 11×190 / 12×190 Igen utrustning eller bälte.

fina böjar,hhmm typ 8 veckor innan jag är uppe på de vikterna:P

Viewing 15 posts - 571 through 585 (of 1,733 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.