Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › John Pasanen
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 april, 2009 at 22:10 #255547Anonym anvandareMember
Måndag… boxing- bänk- gym – boxing
Dagen började med att instruera 60 min boxing för en gymnasieklass. Ådå var jag igång för dagen.
På em blev det ett härligt bänk pass på SAK.
Provade en Titan stl 46– men för en oskuld blev det för tight å inte mycket vettigt uträttat.
Det gick lite bätre med stl 48– Macke står garvande bredvid ” va fan tight? jag kör ju med 48!!?” eh han är ju lite större än vad jag är;)Ja efter några försök dammar jag på med en 3:a 170 kg till 8 cm kloss– vet inte riktigt vad som hände eller vad jag gjorde… inte många rätt… men resan mot tävlings debut har börjat.
Nöter på så ett tag, Macke går på brevid å reppar skiten ur 170 kg raw. Jag tycker att det är nästintill respektlöst att hantera vikter på det viset:nono:
Till gymmet…
Ryck 2×3 på 50kg/ 2×3 på 70kg/ 2×2 på 80kg
Stock repp från marken 87 kg 1/ 3 / 5/ 7 st på 60 sekunderStock vändning å 10 sekunder håll på bröstet 127kg/ 137kg inga problem att vända- känns dessvärre helt overkligt att ev kunna stöta upp den någon gång i framtiden.
Boxingpass 75 min
Lång dag med mycket träning 5 timmar aktivt- hoppas att kroppen funkar i morgon när det är grenträning
8 april, 2009 at 20:26 #255548Anonym anvandareMemberTisdag… grenträning
Laddad till tänderna inför detta pass, känning i Biceps fästerna på utsidan å upp från armbågen. Ingen fara ska bara skippa sten å däck ett tag.
Värmde inne i lilla varma gymmet, sedan ut i den stora strongman arenan.
Lasse Gustavsson var på finbesök å tränade med oss, han är STOR:up:
Körde OK, då det var senast i höstas så blev det Babyvikter å långsamt ökande, rejsade på tid så det blev nått vettigt av det.
Ok 20 meter 215kg/ 259kg/ 295kg-14 sek/ 315kg-16sek
Medly 2×100 kg Farmers 20 meter med vändning- springer 10 meter till en 150 kg natursten, 20 meter med vändning- springa till en lastpall med 180 kg betongblock å dra 10 meter 44 sekunder
Powerstair 180 kg 5 trappsteg 230kg 4 trappsteg Körde några vändor varförsig å sedan båda vikterna, gjorde ett sett med 180 kg riktigt snabbt, har ingen tid men troligen under 10 sek, sedan tog jag 230 till fjärde snabbt men 3 försök på 5 steget blev för mycket å jag å vikt rasade ner från trappan:nono:
Resulterade inte i några skador men jag får ta lärdom.Klipp från förra veckans powerstair, ca 12 sekunder, snabbara nu:emo-thumb
[youtube=5_zQ32Ep430]9 april, 2009 at 21:06 #255549Anonym anvandareMemberOch nu ska du få lång vila, god mat och massage i flera dagar.
Sen blir det kanske ännu snabbare uppför trappan.11 april, 2009 at 11:30 #255550Anonym anvandareMemberKul att följa din träning, galna pass du kör ibland.
Hoppas ni får en glad påsk!
[http://planetsmilies.net [img=http://planetsmilies.net/easter-smiley-17735.gif]]
Kom ihåg att stora intag av godis bara är bra för styrkan
[http://planetsmilies.net[img=http://planetsmilies.net/easter-smiley-17729.gif]]
12 april, 2009 at 20:36 #255551Anonym anvandareMember*Babe* wrote:Kul att följa din träning, galna pass du kör ibland.Hoppas ni får en glad påsk!
[http://planetsmilies.net [img=http://planetsmilies.net/easter-smiley-17735.gif]]
Kom ihåg att stora intag av godis bara är bra för styrkan
[http://planetsmilies.net[img=http://planetsmilies.net/easter-smiley-17729.gif]]
Tack vad roligt:D
Ja jäklar jag har bara ätit å pillat naveln i 5 dagar.. ja mycket godis nu i dagarna.
kollade morgon vikten 107.8KG Yeeh blir bra till ungern då det inte är nån riktig viktklass.14 april, 2009 at 21:30 #255552Anonym anvandareMemberDet är så påsken ska vara! Helt rätt.
När åker du ned till Ungern då? Lär ju bli kalas; underbart land!
Lycka till om vi inte springer på varandra i dagarna
p.s Nytt PB i mark och kronlyft! d.s hihi
17 april, 2009 at 14:03 #255553Anonym anvandareMemberPeter Fredriksson wrote:Det är så påsken ska vara! Helt rätt.När åker du ned till Ungern då? Lär ju bli kalas; underbart land!
Lycka till om vi inte springer på varandra i dagarna
p.s Nytt PB i mark och kronlyft! d.s hihi
Ungern blir 6/6 då en partävling, jag å en kille från matfors åker för sveriges räkning.
Ja det är riktigt fint, hoppas jag hinner med en liten sightesing i år. satt mest i en bil å kollade in betong getton.
väl i Eztergom var det sjukt fint:up:17 april, 2009 at 14:12 #255554Anonym anvandareMemberTorsdag..boxing
108 kg[/b] årets bästa vikt.
Bara ätit å lekt i drygt en vecka.
Tävlade mot barnen i Drakborgen, som är ett lekland, Snabbast upp till tornet,
en slingrig väg med trånga kryp å klättrings gångar.
Min dotter Angelina tog min tid på första försöket men sedan tränade jag lite å frugan filmade. misstänker att jag lägger ut en film snart:D
Vinnar tiden blev 18 sekunder å den stod jag för[/b]:emo-thumb
Körde snabba singlar marklyft på 120 kg sedan 150 kg 8or blev det.
Boxing 75 min inkl.cirkelträning med boxing/ styrkestationer 20 sek
Använde pulsklocka bara för att kolla, hade som mest 195 slag/min men kunde då fortsätta ge intruktioner, så kanske finns det mer att ge.
17 april, 2009 at 19:47 #255555Anonym anvandareMemberfredag… gym
Raw böj i powerrack sitt djup 42cm
BoxBöj 3-5 upp till 220kg där det blev 1+2+1
boxFrontböj 180 kgSkulle stegrat mer men dåligt vätskad som jag var börjar det krampa i låren redan i uppvärmningen:(
Lastade på 170kg på stången å körde hold med neutralt grepp, en skitslät gammal gymstång, så tack&lov fick jag låna lite magnesium av en schysst kille.
65 sekunder blev resultatet[/b]
Godkväll!
19 april, 2009 at 17:23 #255556Anonym anvandareMemberSöndag… gym
Bänkpress med utrustning ( Titan F6 stl 48) aningen för stor:D
Nästan helt grön här men efter uppvärmningen blev det en massa kämpande att komma ner utan att implodera.
160kg kändes lovande men när jag efter en massa singlar å 2 or, i nästan en timma, började få kontakt med bröstet så fanns där ingen kraft att slutföra pressen:(
men men… det är väl så det är. Kan bara bli bättre:up:
Avslutade raw 110kg med stopp 2 or, bara för att det skulle kännas som om jag tränat… men såhär lite efter så är jag nog ganska mör.
19 april, 2009 at 21:30 #255557Anonym anvandareMemberpasanen wrote:108 kg[/b] årets bästa vikt.Bara ätit å lekt i drygt en vecka.
Tävlade mot barnen i Drakborgen, som är ett lekland, Snabbast upp till tornet,
en slingrig väg med trånga kryp å klättrings gångar.
Min dotter Angelina tog min tid på första försöket men sedan tränade jag lite å frugan filmade. misstänker att jag lägger ut en film snart
Vinnar tiden blev 18 sekunder å den stod jag för[/b]:emo-thumb
Haha; jag vet inte vilken borgen i fråga är…men haha det lät roligt! Du visade minsann vem som är strongmannen i huset
108kg, nice där.
pasanen wrote:Söndag… gymBänkpress med utrustning ( Titan F6 stl 48) aningen för stor:D
Nästan helt grön här men efter uppvärmningen blev det en massa kämpande att komma ner utan att implodera.
160kg kändes lovande men när jag efter en massa singlar å 2 or, i nästan en timma, började få kontakt med bröstet så fanns där ingen kraft att slutföra pressen
men men… det är väl så det är. Kan bara bli bättre:up:
Avslutade raw 110kg med stopp 2 or, bara för att det skulle kännas som om jag tränat… men såhär lite efter så är jag nog ganska mör.
Synd där på bänkpressen!
20 april, 2009 at 21:51 #255558Anonym anvandareMembermåndag .. gym
Ett böj pass på SAK i em å boxing på kvällen.
Första böjpasset med utrustning
Provade köra djupt ( godkänt) idag å då åkte knälindor å dräkt på vid 210 kg.
Ganska svårt å trixit å hitta djupet men efter ett antal försök å vikthöjningar
så sitter 260kg, här fins mer att hämta. Men vilket utomjordiskt jävligt tryck i botten, fick trycka tillbaka ögonen efter lyftet.Körde lite lättare utan lindor 210kg/ 180 front böj x2 160kg
Instruerade boxing 75 min20 april, 2009 at 22:00 #255559Anonym anvandareMemberProvade köra djupt ( godkänt) idag å då åkte knälindor å dräkt på vid 210 kg.
så sitter 260kg, här fins mer att hämta.coolt skulle inte bli förvånad ifall 300kg sitter snart för dig:emo-thumb
20 april, 2009 at 23:23 #255560Anonym anvandareMemberpasanen wrote:måndag .. gymEtt böj pass på SAK i em å boxing på kvällen.
Första böjpasset med utrustning
Provade köra djupt ( godkänt) idag å då åkte knälindor å dräkt på vid 210 kg.
så sitter 260kg, här fins mer att hämta. Men vilket utomjordiskt jävligt tryck i botten, fick trycka tillbaka ögonen efter lyftet.Körde lite lättare utan lindor 210kg/ 180 front böj x2 160kg
Instruerade boxing 75 minFan vad gott. 260kg!
22 april, 2009 at 20:03 #255561Anonym anvandareMemberPeter Fredriksson wrote:Fan vad gott. 260kg!Japp:)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.