John Pasanen

Home Forums Seriösa träningsjournaler John Pasanen

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 586 through 600 (of 1,733 total)
  • Author

Måndag… boxing- bänk- gym – boxing

Dagen började med att instruera 60 min boxing för en gymnasieklass. Ådå var jag igång för dagen.

På em blev det ett härligt bänk pass på SAK.

Provade en Titan stl 46– men för en oskuld blev det för tight å inte mycket vettigt uträttat.
    Det gick lite bätre med stl 48Macke står garvande bredvid ” va fan tight? jag kör ju med 48!!?” eh han är ju lite större än vad jag är;)

Ja efter några försök dammar jag på med en 3:a 170 kg till 8 cm kloss– vet inte riktigt vad som hände eller vad jag gjorde… inte många rätt… men resan mot tävlings debut har börjat.

Nöter på så ett tag, Macke går på brevid å reppar skiten ur 170 kg raw. Jag tycker att det är nästintill respektlöst att hantera vikter på det viset:nono:

Till gymmet…

Ryck 2×3 på 50kg/ 2×3 på 70kg/ 2×2 på 80kg
    Stock repp från marken 87 kg 1/ 3 / 5/ 7 st på 60 sekunder

Stock vändning å 10 sekunder håll på bröstet 127kg/ 137kg inga problem att vända- känns dessvärre helt overkligt att ev kunna stöta upp den någon gång i framtiden.

Boxingpass 75 min

Lång dag med mycket träning 5 timmar aktivt- hoppas att kroppen funkar i morgon när det är grenträning

Tisdag… grenträning

Laddad till tänderna inför detta pass, känning i Biceps fästerna på utsidan å upp från armbågen. Ingen fara ska bara skippa sten å däck ett tag.

Värmde inne i lilla varma gymmet, sedan ut i den stora strongman arenan.

Lasse Gustavsson var på finbesök å tränade med oss, han är STOR:up:

Körde OK, då det var senast i höstas så blev det Babyvikter å långsamt ökande, rejsade på tid så det blev nått vettigt av det.

Ok 20 meter 215kg/ 259kg/ 295kg-14 sek/ 315kg-16sek

Medly 2×100 kg Farmers 20 meter med vändning- springer 10 meter till en 150 kg natursten, 20 meter med vändning- springa till en lastpall med 180 kg betongblock å dra 10 meter 44 sekunder

Powerstair 180 kg 5 trappsteg 230kg 4 trappsteg Körde några vändor varförsig å sedan båda vikterna, gjorde ett sett med 180 kg riktigt snabbt, har ingen tid men troligen under 10 sek, sedan tog jag 230 till fjärde snabbt men 3 försök på 5 steget blev för mycket å jag å vikt rasade ner från trappan:nono:
    Resulterade inte i några skador men jag får ta lärdom.

Klipp från förra veckans powerstair, ca 12 sekunder, snabbara nu:emo-thumb
    [youtube=5_zQ32Ep430]

Och nu ska du få lång vila, god mat och massage i flera dagar.
    Sen blir det kanske ännu snabbare uppför trappan. :)

Kul att följa din träning, galna pass du kör ibland.

Hoppas ni får en glad påsk!

[http://planetsmilies.net [img=http://planetsmilies.net/easter-smiley-17735.gif]]

Kom ihåg att stora intag av godis bara är bra för styrkan

[http://planetsmilies.net[img=http://planetsmilies.net/easter-smiley-17729.gif]]

*Babe* wrote:
    Kul att följa din träning, galna pass du kör ibland.

Hoppas ni får en glad påsk!

[http://planetsmilies.net [img=http://planetsmilies.net/easter-smiley-17735.gif]]

Kom ihåg att stora intag av godis bara är bra för styrkan

[http://planetsmilies.net[img=http://planetsmilies.net/easter-smiley-17729.gif]]

Tack vad roligt:D

Ja jäklar jag har bara ätit å pillat naveln i 5 dagar.. ja mycket godis nu i dagarna.

kollade morgon vikten 107.8KG
    Yeeh blir bra till ungern då det inte är nån riktig viktklass.

Det är så påsken ska vara! Helt rätt.

När åker du ned till Ungern då? Lär ju bli kalas; underbart land!

Lycka till om vi inte springer på varandra i dagarna :)

p.s Nytt PB i mark och kronlyft! d.s hihi

Peter Fredriksson wrote:
    Det är så påsken ska vara! Helt rätt.

När åker du ned till Ungern då? Lär ju bli kalas; underbart land!

Lycka till om vi inte springer på varandra i dagarna :)

p.s Nytt PB i mark och kronlyft! d.s hihi

Ungern blir 6/6 då en partävling, jag å en kille från matfors åker för sveriges räkning.

Ja det är riktigt fint, hoppas jag hinner med en liten sightesing i år. satt mest i en bil å kollade in betong getton.
    väl i Eztergom var det sjukt fint:up:

Torsdag..boxing

108 kg[/b] årets bästa vikt.

Bara ätit å lekt i drygt en vecka.

Tävlade mot barnen i Drakborgen, som är ett lekland, Snabbast upp till tornet,

en slingrig väg med trånga kryp å klättrings gångar.

Min dotter Angelina tog min tid på första försöket men sedan tränade jag lite å frugan filmade. misstänker att jag lägger ut en film snart:D

Vinnar tiden blev 18 sekunder å den stod jag för[/b]:emo-thumb

Körde snabba singlar marklyft på 120 kg sedan 150 kg 8or blev det.

Boxing 75 min inkl.cirkelträning med boxing/ styrkestationer 20 sek

Använde pulsklocka bara för att kolla, hade som mest 195 slag/min men kunde då fortsätta ge intruktioner, så kanske finns det mer att ge.

fredag… gym

Raw böj i powerrack sitt djup 42cm

BoxBöj 3-5 upp till 220kg där det blev 1+2+1
    boxFrontböj 180 kg

Skulle stegrat mer men dåligt vätskad som jag var börjar det krampa i låren redan i uppvärmningen:(

Lastade på 170kg på stången å körde hold med neutralt grepp, en skitslät gammal gymstång, så tack&lov fick jag låna lite magnesium av en schysst kille.

65 sekunder blev resultatet[/b]

Godkväll!

Söndag… gym

Bänkpress med utrustning ( Titan F6 stl 48) aningen för stor:D

Nästan helt grön här men efter uppvärmningen blev det en massa kämpande att komma ner utan att implodera.

160kg kändes lovande men när jag efter en massa singlar å 2 or, i nästan en timma, började få kontakt med bröstet så fanns där ingen kraft att slutföra pressen:(

men men… det är väl så det är. Kan bara bli bättre:up:

Avslutade raw 110kg med stopp 2 or, bara för att det skulle kännas som om jag tränat… men såhär lite efter så är jag nog ganska mör.

pasanen wrote:
    108 kg[/b] årets bästa vikt.

Bara ätit å lekt i drygt en vecka.

Tävlade mot barnen i Drakborgen, som är ett lekland, Snabbast upp till tornet,

en slingrig väg med trånga kryp å klättrings gångar.

Min dotter Angelina tog min tid på första försöket men sedan tränade jag lite å frugan filmade. misstänker att jag lägger ut en film snart

Vinnar tiden blev 18 sekunder å den stod jag för[/b]:emo-thumb

Haha; jag vet inte vilken borgen i fråga är…men haha det lät roligt! Du visade minsann vem som är strongmannen i huset 8)

108kg, nice där.

pasanen wrote:
    Söndag… gym

Bänkpress med utrustning ( Titan F6 stl 48) aningen för stor:D

Nästan helt grön här men efter uppvärmningen blev det en massa kämpande att komma ner utan att implodera.

160kg kändes lovande men när jag efter en massa singlar å 2 or, i nästan en timma, började få kontakt med bröstet så fanns där ingen kraft att slutföra pressen

men men… det är väl så det är. Kan bara bli bättre:up:

Avslutade raw 110kg med stopp 2 or, bara för att det skulle kännas som om jag tränat… men såhär lite efter så är jag nog ganska mör.

Synd där på bänkpressen! :(

måndag .. gym

Ett böj pass på SAK i em å boxing på kvällen.

Första böjpasset med utrustning

Provade köra djupt ( godkänt) idag å då åkte knälindor å dräkt på vid 210 kg.
    Ganska svårt å trixit å hitta djupet men efter ett antal försök å vikthöjningar
    så sitter 260kg, här fins mer att hämta. Men vilket utomjordiskt jävligt tryck i botten, fick trycka tillbaka ögonen efter lyftet.:D

Körde lite lättare utan lindor 210kg/ 180 front böj x2 160kg

Instruerade boxing 75 min

så sitter 260kg, här fins mer att hämta.

coolt skulle inte bli förvånad ifall 300kg sitter snart för dig:emo-thumb

pasanen wrote:
    måndag .. gym

Ett böj pass på SAK i em å boxing på kvällen.

Första böjpasset med utrustning

så sitter 260kg, här fins mer att hämta. Men vilket utomjordiskt jävligt tryck i botten, fick trycka tillbaka ögonen efter lyftet.:D

Körde lite lättare utan lindor 210kg/ 180 front böj x2 160kg

Instruerade boxing 75 min

Fan vad gott. 260kg! :P

Peter Fredriksson wrote:
    Fan vad gott. 260kg! :P

Japp:)

Viewing 15 posts - 586 through 600 (of 1,733 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.