John Pasanen

Home Forums Seriösa träningsjournaler John Pasanen

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 661 through 675 (of 1,733 total)
  • Author

Måndag… grenträning + boxing

Jobbar på gymet ikväll men jag han till lokalen för säck bärning.. gick skit fint[http://planetsmilies.net [img=http://planetsmilies.net/happy-smiley-638.gif]]

Boxingen var av det lugnare slaget men magen fick vad den tål.4 dagar kvar[/b]

Vad är ditt RAW-max i böjen?

MaQue wrote:
    Vad är ditt RAW-max i böjen?

Oj vet inte, jag kör ju sällan tävlingsdjup då det är strongman jag satsar på.
    Stannar ju alltid strax innan det värsta 42 cm från golvet., dvs gymbänk eller dyl, jag har långa ben så det blir nog så djupt.

Finns många som menar att det blir tyngre med stopp än en ”studs” i botten men jag antar att det blir en vana, jag tycker tvärtom.

Har dock inga planer på att maxa raw pga skaderisk:)

260 KG godkänt djup MED UTRUSTNING första å enda gången jag provat.

Tisdag… välta jordbruksdäck på STAFFARE AB, TIMRÅ, Huddig återförsäljare

Dumperdäck stl 23.5 eller26.5 är ju vanligast, men av videoklipp å foton från tävlingar i öst verkar de ha en förkärlek till JORDBRUKSDÄCK

måsste ha provat innan tävlingen[/b]

Skumt att inte kunna greppa under däcket utan man får nypa (PINSCH) grepp på klackarna, ena handen blir ok men den andra är ju i fel vinkel!!!!:frust:

Nåjå, jag å Markus Berndt rockar fett!! vi var kung på välta jordbruksdäck, ett något för lätt däck så vi tog en med fälg,,, Yeeeeh det blev en mer relevant vikt!!

1- 2- 3or blev det i ca en timma, nu är vi redo:P

pasanen wrote:
    Oj vet inte, jag kör ju sällan tävlingsdjup då det är strongman jag satsar på.
    Stannar ju alltid strax innan det värsta 42 cm från golvet., dvs gymbänk eller dyl, jag har långa ben så det blir nog så djupt.

Finns många som menar att det blir tyngre med stopp än en ”studs” i botten men jag antar att det blir en vana, jag tycker tvärtom.

Har dock inga planer på att maxa raw pga skaderisk:)

260 KG godkänt djup MED UTRUSTNING första å enda gången jag provat.

Nu resonerar du konstigt ;)

Boxböj är bra på många vis, men ”vanliga” böj ger minst lika mycket tycker jag.

Dock upp till var och en, tänkte mera på var du låg :)

MaQue wrote:
    Nu resonerar du konstigt ;)

Boxböj är bra på många vis, men ”vanliga” böj ger minst lika mycket tycker jag.

Dock upp till var och en, tänkte mera på var du låg :)

He hehe [http://planetsmilies.net [img=http://planetsmilies.net/confused-smiley-17425.gif]]

Få seee nu då. 200×7 repps = 1400 kg – reppstilläg – (7 pauser + tyngdtilläg) = < 537 kg:what:

Förlåt om jag svamlar bort din seriösa fråga:p

pasanen wrote:
    Söndag… gym

Ännu ett snabbpass…. ska man välja en övning då finns det inget som slår böj.

Som sagt böj, värmer med repps upp till 180 kg, sedan bälte.
    Dagens plan är att göra nått i stil med…
    10- 11-12 x180kg med kort sett vila, då detta gick lätt för några veckor sedan så ville jag prova samma med 200kg…

Böj raw 5×180/ 2x230kg/ 7×200 ops här hade jag planerat lite fler repps men med en taskig laddning å vätskebrist får jag ge mig där, blir omtag om en vecka. filmade spektaklet i alla fall.

Avslutar passet med mage å axlar i supersett då det plötsligt fans tid:up:

sittande axelpress i Teka5x120kg PB/ 5x105kg/ 5x100kg
    Magmaskin David c-line 15×100/ 15×100/ 14×100

pasanen wrote:
    He hehe [http://planetsmilies.net [img=http://planetsmilies.net/confused-smiley-17425.gif]]Få seee nu då. 200×7 repps = 1400 kg – reppstilläg – (7 pauser + tyngdtilläg) = < 537 kg:what:

Förlåt om jag svamlar bort din seriösa fråga:p

I snitt 920kg /set på hela böjpasset, pra pra ;)

Tävling i Ungern nu på lördag? Lycka till och vila nu fram tills dess!

Swede Wheels wrote:

Ops too late:o ingen vila idag… tack i allafall.

Tisdag… grenträning

Finputsa tekniken, checka hur fort jag kan göra 8 vält, åså lite lätta stenlyft för att testa det finjusterade klistret

Farmers 200 kg som uppvärmning
    attlassten 100 / 120kg på 135cm Teknik å snabbhet
    Däckvält 3a sedan 8a på 23 sekunder näst intill perfekt bortsett från ett litet vobbel som kostade några hundradelar.

Ungern Here we come![/b]
    [youtube=aUEbKA1yhZQ]

Kör hårt i Ungern nu,Längtar redan till rapporteringen:pop:

marcus80 wrote:
    Kör hårt i Ungern nu,Längtar redan till rapporteringen:pop:
    Swede Wheels wrote:

Tanx boys.:)
    Jag å Markus ska ösapå allt vi kan i denna partävling, vi är i bra form å är nått så jävulskt laddade.

Köpt nya klätterskor å fotbollsskor!!?

Ingenting åt slumpen, i Öst kan vadsomhellst hända, plötsliga ändringar av grenar, däckvält med jorbruksdäck… hmmm på gräs?.. .ja varför inte. man vet aldrig så då är det bara packa efter det då:emo-thumb

Bjud på lite rock´n´roll där borta och kör hela vägen in i kaklet nu! :)

John och Markus kom till Ungern vid lunch där de kördes till hotellet.
    På eftermiddagen/kvällen har de vandrat runt lite, njutit av värmen och god mat samt träffat de flesta av sina motståndare och kikat på grenarna.

Det är tydligen nästan bara stora killar med… Och grenarna har blivit lite ändrade.

Stenarna börjar med lättaste stenen på LÄGSTA höjden och avslutas med 175 kg på 170cm… :yikes:

Loading blev struket och ersatts med pressar av tre olika objekt.

Powestair blir fyra vikter upp till 300 kg.

Däcket är för att använda Johns egna ord ”ett monster” som påstås väga 500 kg. (De har svetsat fast mer vikt på insidan av däcket.)

Farmers 230/250 kg 30 meter per vikt.

Nu har de lagt sig och sover förhoppningsvis riktigt bra.

Lycka till!!!

S.Pasanen wrote:
    John och Markus kom till Ungern vid lunch där de kördes till hotellet.
    På eftermiddagen/kvällen har de vandrat runt lite, njutit av värmen och god mat samt träffat de flesta av sina motståndare och kikat på grenarna.

Det är tydligen nästan bara stora killar med… Och grenarna har blivit lite ändrade.

Stenarna börjar med lättaste stenen på LÄGSTA höjden och avslutas med 175 kg på 170cm… :yikes:

Loading blev struket och ersatts med pressar av tre olika objekt.

Powestair blir fyra vikter upp till 300 kg.

Däcket är för att använda Johns egna ord ”ett monster” som påstås väga 500 kg. (De har svetsat fast mer vikt på insidan av däcket.)

Farmers 230/250 kg 30 meter per vikt.

Nu har de lagt sig och sover förhoppningsvis riktigt bra.

Lycka till!!!

Ytterligare lite föandringar.
    Farmers blir 260/ 300 kg 2x 30 meter
    3 press objekt blev 4 man lade till en liten atlassten, dvs box med hantag, öl tunna, kvarnsten, attlassten till axel.

regnar just nu.
    Killarna fron tyskland , island har kommigt …dom er sjukt stora.

pasanen wrote:
    Ytterligare lite föandringar.
    Farmers blir 260/ 300 kg 2x 30 meter
    3 press objekt blev 4 man lade till en liten atlassten, dvs box med hantag, öl tunna, kvarnsten, attlassten till axel.

regnar just nu.
    Killarna fron tyskland , island har kommigt …dom er sjukt stora.

it´s not the size of the boat, it´s the motion in the ocean!

Viewing 15 posts - 661 through 675 (of 1,733 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.