Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › John Pasanen
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 juni, 2009 at 19:42 #255637Anonym anvandareMember
vad händer/har hänt:pop:
7 juni, 2009 at 11:35 #255638Anonym anvandareMemberJohn och Markus slutade på 6:e plats.
Nu ska de softa ett par timmar innan hemresan börjar. :happy:8 juni, 2009 at 22:03 #255639Anonym anvandareMemberMåndag… boxing
Jag instruerade boxing idag, mycket skönt för att mjuka upp kroppen. Körde mage som var powercore inspererad, bra kontakt.
Bara samlaihop sig nu inför lördagens tungviktstävling.
9 juni, 2009 at 22:19 #255640Anonym anvandareMemberTisdag…. borde inte men gör det ändå, jag måste,jag vill grenträna
Tävling I Sundsvall, ( SM- kval tungvikt) på Lördag 13/6 kl 11 på torget
Självklart borde vila vara prio men det fick bli ett lugnare teknikpass i strongmangymet.
Ok olika vikter med början på 279kg sedan stadigt upp till 400kg– till en början kändes det ganska skit men Ok är en sådan övning som måste nötas in på nytt efter varje uppehåll.
Fick till flyt i stegen å vikten kändes lätt ( på nått märkligt vis), blev många korta rejs för att inte slita ut mig.
Marklyft körde in tekniken med dräckt å 190 kg tills det kändes som om jag kunde hicka upp vikten ca 7 singlar
Stocklyft flera singlar med 92/ 102/ 107 kg buslätt å klockren teknik fick avrunda kvällen:)
Lördagens tävling blir en tung tävling med grenar som…
OK 400kg – 20 meter
Farmerswalk 320 kg – 30 meter
deadlift hold med opelvektra kombi
Appollon 140/ stock110kg- maxrepp
Marklyft repps 320/ 280 kg
atlasstenar 120-180kg på 135cmdvs.. internationellt hållbara vikter!!! stackars mig:cry:
Rejält sliten efter Ungern, tror det var monsterdäcket på 500kg som känns i fogar å filéer.
Så nu Kommer jag att vila till Lördag.[/b] bara nått återhämtningspass på krosstrainern.
kommer att rapportera med bilder så fort jag har tid.10 juni, 2009 at 07:07 #255641Anonym anvandareMemberDu gör det bra tycker jag som har pannben att mäta dig med betydligt tyngre grappar.
Kudos.
Sen en sidofråga angående oket; Tror du det blir för mycket att gå OK 2 dagar / vecka? En svintung med korta sträckor och en lätt med längre sträckor?
Tungt på Måndag och lätt på Torsdag.
10 juni, 2009 at 10:52 #255642Anonym anvandareMemberMaQue wrote:Du gör det bra tycker jag som har pannben att mäta dig med betydligt tyngre grappar.Kudos.
Sen en sidofråga angående oket; Tror du det blir för mycket att gå OK 2 dagar / vecka? En svintung med korta sträckor och en lätt med längre sträckor?
Tungt på Måndag och lätt på Torsdag.
Tackar ska kämpa
ang ok..
inte nödvändigtvis men troligen kan du få inflamation å skelettvärk ont i benhinnor å bindväv i lår, men du känner det fort om det barkar.:emo-thumb10 juni, 2009 at 12:23 #255643Anonym anvandareMemberpasanen wrote:Tackar ska kämpa
ang ok..
inte nödvändigtvis men troligen kan du få inflamation å skelettvärk ont i benhinnor å bindväv i lår, men du känner det fort om det barkar.:emo-thumbTycker jag du ska göra, det rör om i grytan iallafall! Sen att det gör ont i en tyngre kille att få stryk av en lättare gör ju saken lite roligare
Får tänka över, kanske varva med stenlyft, farmers och däck.
10 juni, 2009 at 13:58 #255644Anonym anvandareMemberMaQue wrote:Tycker jag du ska göra, det rör om i grytan iallafall! Sen att det gör ont i en tyngre kille att få stryk av en lättare gör ju saken lite roligareFår tänka över, kanske varva med stenlyft, farmers och däck.
jo men gå grenar överhuvudtaget sliter mycket så det bör nog inte tränas så ofta.
Hehe jo klart det är roligt när grenarna är sådanna att kroppsvikten inte har någon vesentlig betydelse.. men de stora är ju ganska starka… å i de statiska eller (riktigt tunga) grenarna är det jag som får stå å titta på… respekt:up:
10 juni, 2009 at 21:00 #255645Anonym anvandareMemberpasanen wrote:jo men gå grenar överhuvudtaget sliter mycket så det bör nog inte tränas så ofta.Hehe jo klart det är roligt när grenarna är sådanna att kroppsvikten inte har någon vesentlig betydelse.. men de stora är ju ganska starka… å i de statiska eller (riktigt tunga) grenarna är det jag som får stå å titta på… respekt:up:
Lite rock´n´roll så går det fint :emo-thumb
11 juni, 2009 at 22:25 #255646Anonym anvandareMemberTorsdag…
Försöker hålla kroppen varm å mjuk, töjjer å äter å dricker mängder… kroppen kokar.
Blir så när jag släpper på med föda å tävlar.Jag är rättså sliten sen Ungern å tisdagens 400 kg OK känner jag av, men frugan kör hård masage så kanske det släpper snart:up:
Är så sugen på tävla igen.
taget från [WWW.starkeander.se]
Tävlingen börjar 11:00 i centrala Sundsvall (framför stadshuset)Nummer till hotel under SM-kvalet i Sundsvall
Hotel Strand060-64 19 50
Ring och boka så fort som möjligt!
Artis Plivda Latvia
Starkeanders
John Pasanen
Fredrik Svensson
David Nyman
Emil Lindgren
Stisse Bergkvist
Lasse Gustavsson
Mikael Hoffner
Mattias LindeOk ca 400 kg 20 m
* Farmers walk 160 kg per hand 30 m, tid
* Marklyft 310 kg, alt 280 kg för de som ej klarar. Det blir vanlig mark!
* Deadlift hold med bil (remmar)
* Apollon reps 140 kg (för de som ej orkar blir det reps med 110 kg stock)
* Stenar upp till 180 kg (120,140,150,160,180 kg, alla på 1.35 m)12 juni, 2009 at 09:20 #255647Anonym anvandareMemberSka nu till badhuset med ungarna, blir uppjukande å skönt… inte minst roligt för barnen:emo-thumb
12 juni, 2009 at 17:57 #255648Anonym anvandareMemberUngern rapport
Jag å Markus Berdt från sundsvall åkte ner till Ungern till en Pitoresk by Esztergom för att tävla i en partävling.
”WORLD NATURAL STRONGEST TEAM” en partävling som var menad att bli en tävling med Dopingtester… men organisationen WNSF ”WORLD NATURAL STRONGMAN FEDERATION” valde att denna tävling släppa på reglerna då det tydligen var svårt att få ihop 2 representanter från 10 länder?Så börjar min rapport.
Otroligt fuktig luft å VARMT när vi landar i Budapest, ca 25-30 c som håller isig hela helgen. Vi blir snabbt upp plockade av en buss som samlar ihop starka män från världen över, snabbt ser vi att många är väldigt stora:what:Bussresan igenom utkanten av budapest mot Ezstergom tar ca 1.5h å kantras av rostigt stål å betong, fördetmesta omålad i olika stadier av krakelering å förfall.
Vi anländer å bjuds på mat checkar in på hotelet.. AC!! yes
Tar sedan en liten koll på omgivningen Vackert12 juni, 2009 at 18:11 #255649Anonym anvandareMemberUngern rapport 2
Efter mat å ha snackat med de flesta av tävlande, som troligen funderade på vad för svenska smurfar vi var, Gick vi till arenan där man höll på ställa iordning.
Lille Lasslo Fekete var där å grejjade å berättade på ett märkligt vis via sin flickvän hur grenar å tävlingen skulle igenomföras, tysk ungersk blandad engelska.
Det visade sig att grenarna ändrats ännu en gång, vissa tillägg fans, något moment var struket.Istället för loading blir det ett press medly bestående av 4 objekt.
Stenarna blir omvänd ordning, lättaste lågt/ tyngsta högst!!??
Däcket har fått extra vikt. insvetsat stål
Farmers blir ca 20% tyngre, det är ok:up:
Powerstair vikterna upp till 300 kg!!!:yikes:12 juni, 2009 at 18:36 #255650Anonym anvandareMemberUngern rapport 3
Tävlingsdagen
Tävlingen började 15:00 så vi var på sightseen, sov med AC på rummet å drack litervis Vitargo.
Taggad till tänderna å aningen sömndruckna stegar vi till arenan/ parken 100m från hotelet.Presentation till fulla läktare å folkets jubel… coolt som tusan[/b]
Första gren Atlasstenar Här gör vi bra ifrån oss, Markus tar 2 första snabbt å fint 130/140kg flyger upp.
Jag får en klapp på axeln av Markus å slänger då upp 150/ 160 kg snabbt utan några problem, 175kg på 170cm blir lite för mycket å vi ger oss.
Det visar sig bara bli 2 som får upp sista stenen å vi får en bra tid å placering med 4 snabba stenar12 juni, 2009 at 18:47 #255651Anonym anvandareMemberUngern rapport 4
Gren 2 bli Däcket 500kg
Bara 6 vält men det visade sig bli tufft, jag tar 2 första välten”Shit det här är på riktigt”[/b] så sjukt tungt däck,
sedan växlar vi med det vill sig inte riktigt för min partner, som efter ett antal försök får till det. styrkan har han!
jag gör totalt 5 vält.Många har problem å långt ifrån alla fixar alla vält, men jag å markus Tjurar på å fixar alla till slut på en hyglig tid ungefär en mitten placering här.
Kolla in extravikten man låtit svetsa i däcket!!?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.