Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › John Pasanen
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
12 juni, 2009 at 18:55 #255652Anonym anvandareMember
Ungern rapport 5
Gren 3 Farmers Inte så mycket att säga om detta vi rockade fett.
Markus ut först med 260 kg i händerna- springer på utan tvekan 30 meter.
Jag lyfter upp 300kg å går på hela vägen 30 meter utan att vackla.Tar igen mycket poäng då Stor tyskarna som fick 5 stenar total, bommar å kommer typ sist här.
Här får vi nog fina poäng, 3 a
I denna gren blir Fuskandet pinsamt uppenbart då man går 2 mot 2 å kan då lätt ha koll på konkurenterna, Ungern tar en oförkänt första plats här:evil:
Gren 4 Pressmedly
Enda grenen där vi inte var i topp. 4 objekt, Tunna ca 80 kg- kvarnsten ca 90kg- box ca 100 kg- attlassten 150kg på ena axeln?
Markus startar med tunnan å slänger upp den på raka armar.
Jag tar kvarnstenen, gör en besynnerlig vändning som sig bör. God lift!
sedan boxen som är så stor att den inte går pressa från bröstet, så ett jätte juck från höften å pang där sitter den!!!
Glädjen total, försöker mig inte på atlasstenen, lämnar den till de stora.Tävlingens sämsta placering meeen äh vafan:p
12 juni, 2009 at 19:27 #255653Anonym anvandareMemberUngern rapport 6
Sista gren powerstair 200 – 300 kg. här är vi väl förberedda, markus har tränat grenen extra mycket då den är ny för honnom.
Det märktes inte!!
Skukt bra öppning, tar 200kg å 220 som papper.
Jag tar vid å kör 275 kg vikten som kommer upp ett trappsteg på en bra tid.Det visade sig räckte långt i denna gren å tror vi blir 3a igen
Tjurar på å gör 6 försök på nästa trappa men får ge mig.
Vi slutar som totalt 6a. en underlig å Hemlig poängräkning som bara den inre kretsen fick ta del av.
Speakern började vid något tillfälle ropa ut tiderna å blev snabbt tystad av Bossen Lasslo Fekete.Skit kul tävling med fina priser (Pengar) generös organisation, bjuder på allt runtikring som mat, försäkring, flyg, hotel å taxi.
Blir en Individuell tävling i augusti under samma regi som jag ser fram emot.
tävlande som vi besegrade på vår högra sida
[youtube=hhYpBSNZ_Ew]12 juni, 2009 at 20:52 #255654Anonym anvandareMemberSer riktigt imponerande ut, din och Markus prestation i Ungern. Med tanke på hur tung tävlingen var och att ni tävlade mot ”stora” pojkar. Grattis!
Lycka till imorgon i Sundsvall :up: Det är väldigt roligt och inspirerande att se att man kan vara så duktig som du även att man inte väger 125+!
13 juni, 2009 at 19:07 #255655Anonym anvandareMemberSwede Wheels wrote:Ser riktigt imponerande ut, din och Markus prestation i Ungern. Med tanke på hur tung tävlingen var och att ni tävlade mot ”stora” pojkar. Grattis!Lycka till imorgon i Sundsvall :up: Det är väldigt roligt och inspirerande att se att man kan vara så duktig som du även att man inte väger 125+!
Tackar.. men inte är väll du färdig med -105 eller?
13 juni, 2009 at 19:15 #255656Anonym anvandareMemberSundsvall Sm-kval tungvikt
Huuga!!!
å många Yes..Persade i ok 400kg, farmers 320kg å mark repp280kg
Men motståndet var massivt, å kroppen skrek ifrån redan igår:(
Kämpade på hela tävlingen med kramper i HELA ryggen, ska nu vila 2 veckor å sedan ägna mig åt lite humanare vikter.
Enda gren som jag är besviken på är stockrepp 112 kg= 0 st, kändes så lätt å fint å 3 i princip utpressade försök men ryggen var helt slut å jag vacklade å fick ingen stabilitet å tryck.
Jag är NÖJD på ett märkligt sätt med min livs sämsta placering men en av mina livs störta prestationer
Nu väntar strongmanbuffe´Puss å kram å gulliplutt på er alla tack för pepp å stöd ÅÅÅÅÅ tack sundsvall ni var en underbar publik å Tack Schröder (fältNaprapat) som lagade mig mellan grenarna.:up:
14 juni, 2009 at 02:23 #255657Anonym anvandareMemberpasanen wrote:Tackar.. men inte är väll du färdig med -105 eller?Jag har inte bestämt hur jag ska göra riktigt än. Det är ju dåligt med sm-kval i -105 än så länge. Hoppas det blir i Sunne. Men blir det inget närmare så känns det inte som någon mening att banta ner sig. Jag känner att jag utvecklas mer styrkemässigt om jag är några kilo tyngre. Jag är 1.92 så det kan bli svårt att hålla -105 så länge till.
Härligt med tre Pers! Men med det motståndet så är det ju svårt, särskilt när tävlingen är så tung. Hade det varit lite lättare vikter och lite mer uthållighet så hade utgången säkert blivit annorlunda.
14 juni, 2009 at 09:02 #255658Anonym anvandareMember[http://st.nu/start/sundsvall/1.1122341]
Bra kämpat
14 juni, 2009 at 19:35 #255659Anonym anvandareMemberGustaf Lindberg wrote:[http://st.nu/start/sundsvall/1.1122341]Bra kämpat
Tack.. jag krigade för allt vad kroppen höll
Swede Wheels wrote:Jag har inte bestämt hur jag ska göra riktigt än. Det är ju dåligt med sm-kval i -105 än så länge. Hoppas det blir i Sunne. Men blir det inget närmare så känns det inte som någon mening att banta ner sig. Jag känner att jag utvecklas mer styrkemässigt om jag är några kilo tyngre. Jag är 1.92 så det kan bli svårt att hålla -105 så länge till.Härligt med tre Pers! Men med det motståndet så är det ju svårt, särskilt när tävlingen är så tung. Hade det varit lite lättare vikter och lite mer uthållighet så hade utgången säkert blivit annorlunda.
Tack:)
Jo det är sant… nu var grabbarna som var med riktigt starka & uppenbart har utveklingen gått bra för de tävlande från ifjol.
så min styrka kändes blek i jämförelse:pGrenarna var tunga å jag sliten men nästa gång kan det vara anorlunda… jag ska nu VILA mig i form
15 juni, 2009 at 10:44 #255660Anonym anvandareMemberVar du sugen på tävlingen i Sorsele? Ifall du är det så sätter jag upp dig som anmäld. Vore ruskigt kul att få se dig ”in action”.
Mvh Johannes Lidström
18 juni, 2009 at 17:20 #255661Anonym anvandareMemberMinstrel wrote:Var du sugen på tävlingen i Sorsele? Ifall du är det så sätter jag upp dig som anmäld. Vore ruskigt kul att få se dig ”in action”.Mvh Johannes Lidström
Så gör vi, jag kommer gärna.
Är datumet det samma veckan efter rundvik?
å grenar?22 juni, 2009 at 09:57 #255662Anonym anvandareMemberPrecis. Lördagen efter Rundvik. Grenarna är däck, stock last man standing, power stairs, ok, mark och troligtvis naturstenlyft.
Kul att du vill vara med! Vi ska ha ”tävlingsmöte” i morgon så mer info kommer.
22 juni, 2009 at 11:16 #255663Anonym anvandareMemberJohn, vad tror du man ska använda för skor? Jag har hittills kört i brottardojor, men det känns som att stegen blir ofantligt tunga med dessa.
Vore det klokt att införskaffa sig ett par löpardojor att ha till tävling?
22 juni, 2009 at 22:29 #255664Anonym anvandareMemberMaQue wrote:John, vad tror du man ska använda för skor? Jag har hittills kört i brottardojor, men det känns som att stegen blir ofantligt tunga med dessa.Vore det klokt att införskaffa sig ett par löpardojor att ha till tävling?
Jag med flera föredarar typ innebandy/ handbollsskor på asvalt grus mm.
En liten vanrning vill jag höjja för väldämpade löparskor ect. kan börja bete sig mycket läskigt när tex 300 kg bärs,dvs 400 kg!!
Många gillar kängor, men jag tycker oftast de känns lite klumpiga.23 juni, 2009 at 07:02 #255665Anonym anvandareMemberpasanen wrote:Jag med flera föredarar typ innebandy/ handbollsskor på asvalt grus mm.
En liten vanrning vill jag höjja för väldämpade löparskor ect. kan börja bete sig mycket läskigt när tex 300 kg bärs,dvs 400 kg!!
Många gillar kängor, men jag tycker oftast de känns lite klumpiga.Det är noterat och besvarar min befaran.
Mången tack!
23 juni, 2009 at 22:38 #255666Anonym anvandareMemberYeh!! vila, vila, rehab å mat
Senaste 9 dagarna har i stort sett bestått av bilåkning å vila.
Blev oerhört sliten av senaste tävlingen i Sundsvall. självklart inte så smart att tävla 3 tunga tävlingar på 4 veckor.
för att komma tillbaka har jag ätit å druckigt mycket. Resorb varje dag å mängder av antioxidanter.
Jag känner att kraften är påväg tillbaka till kroppen… å det är ju tur då det är tävling på lördag, Ockelboshowliftning fan vad kul det ska bli!!Körde ett lätt gympass här om dagen.
Bänk smal å vanlig 2 sett 15x80kg
Axelpress sittande i smith 2 sett 13 x 80kg
Tripress med hantlar 2 sett 15 x 18 kgSittande sidolyft, hantlar 2 sett 15 x 13 kg
Bicepscurl med z-stång 2 sett 20-25 x 35 kg
Benspark i nån mojäng 2 sett 20 x allt? kg
Lårkurl, liggande på mage 2 sett x 15-20 x alltMarklyft + shruggs med samma vikt 2 sett 15 x 140 kg
mage på en matta. blandatutöver det så blev det en hel del vardagsmotion med något högre intensitet än de flesta skulle kalla NORMALT:up:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.