John Pasanen

Home Forums Seriösa träningsjournaler John Pasanen

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 976 through 990 (of 1,733 total)
  • Author

Ha ha jo tack allt bra.. själv då?

Jo tackar som frågar det är bara bra här. huvet fullt med matte å kroppen full med styrka! kommer å hejjar på i karlstad. vi ses h peter

:up:Yeh låter bra:up:

Halsont å vila för mig idag. p-fest ikväll:ike:

Måndag… Gym och boxing

Boxböj RAW 3×140 kg/ 2×170 kg/ 2×190 kg/ 2×210 kg/ 1×230 kg/ 1×210 kg/ 1×170 kg
    Kändes sjukt lätt idag!

Lårcurl David C-line 3×7 på 65 kg bara för gymnastikens skull.

Biceps curl Z stång 3×7 på 38 kg bara för att kolla om biceps fungerar som den ska. Och det gjorde den, svarade med att svälla upp och se riktigt fin ut. :up:

Boxing 75 minuter
    Ganska lugnt.

Jag väger stadigt 103 kg. 8)

Mycket starkt böjt! Vad har du böjt som bäst? Boxböj nuddar du rumpan i en bänk då eller?

Hur lägger du upp din träning, ser att du ofta inte går så jättetungt. Jag tror att jag ofta tränar för tungt och tar ut mig för mycket, ex i mark. Vad har du för filosofi, hur ser ditt schema ut?

Swede Wheels wrote:
    Mycket starkt böjt! Vad har du böjt som bäst? Boxböj nuddar du rumpan i en bänk då eller?

Hur lägger du upp din träning, ser att du ofta inte går så jättetungt. Jag tror att jag ofta tränar för tungt och tar ut mig för mycket, ex i mark. Vad har du för filosofi, hur ser ditt schema ut?

Oh tack, jag kör ju som aldrig med utrustning så maxningar blir det typ aldrig, testade dock med dräkt för första gången länge sedan å 260 kg gick fint.
    på gym kör jag uteslutande box böj till ca 42 cm djup för att köra tungt.
    såg att jag gjorde 2x 250kg raw på typ 45 cm, har för mig att jag åxå gjorde typ 8 på 230kg.. ah ska kolla bakåt sen nån gång.

kör böj å mark å grenar 1ggr/veckan pressar 2 ggr övrigt finlir efter lust.
    tungt ungefär en gång i månaden vissa perioder när kroppen svarar bra oftare.
    sällan maxning utan flyttar gränsen med repps 2-3 å maxning tycks oftast ligga strax under det verkliga maxningarna å sällan bomma eller segdra.

Tisdag.. grenträning

Sjukt bra lite lättare grenpass ikväll.

Farmers 170kg 40 m/ 230kg 20 m 2 sett gick vansinnigt lätt å fort!!

Conan, lätt å snabbt ett varv åt gången ( 3 varv)

wiking press reppade loss skapligt 3 sett 4/5/4 repps på en bra vikt:)
    lite stock teknik sedan bastu… helt underbart pass:up:

pasanen wrote:
    Oh tack, jag kör ju som aldrig med utrustning så maxningar blir det typ aldrig, testade dock med dräkt för första gången länge sedan å 260 kg gick fint.
    på gym kör jag uteslutande box böj till ca 42 cm djup för att köra tungt.
    såg att jag gjorde 2x 250kg raw på typ 45 cm, har för mig att jag åxå gjorde typ 8 på 230kg.. ah ska kolla bakåt sen nån gång.

kör böj å mark å grenar 1ggr/veckan pressar 2 ggr övrigt finlir efter lust.
    tungt ungefär en gång i månaden vissa perioder när kroppen svarar bra oftare.
    sällan maxning utan flyttar gränsen med repps 2-3 å maxning tycks oftast ligga strax under det verkliga maxningarna å sällan bomma eller segdra.

Stark i benen är du, imponerande :up:

Ok, intressant att få reda på lite om ditt upplägg, verkar ju onekligen fungera bra för dig :) Ska ta till mig och göra några justeringar i mitt schema. Låter vettigt med att köra tvåor och treor istället för singlar.

Lycka till i Karlstad, vi ses där!

Swede Wheels wrote:
    Stark i benen är du, imponerande :up:

Ok, intressant att få reda på lite om ditt upplägg, verkar ju onekligen fungera bra för dig :) Ska ta till mig och göra några justeringar i mitt schema. Låter vettigt med att köra tvåor och treor istället för singlar.

Lycka till i Karlstad, vi ses där!

Tackar.. jo vi ses.. men lite tråkigt att vi inte möts:(

Torsdag.. gym

Marklyft idag, var lite osäker på vad jag skulle ha för vikt idag. började lugnt å stegrade i väntan på den lätta känslan.
    Drog nån raw singel på 230kg det gick bra men inte papper, kände mig lite sliten i ryggen.

Tog på mig dräkt å provade samma vikt … GHUUUD tryck!!
    Slängde på 280kg å reppade lite Ha haha gick fint:up:
    Avslutade med några lyft på 200kg raw kändes mycket bra.

Över på stötar. värmde med pressar på 60kg / 100kg (pushpress)

Slängde på 110kg tjong- papper!
    På med 120kg tjong papper!!!
    På med 125kg nu PB, lite nerver åxå.. Tjong HAHA PAPPER!!! [/b]
    På med 130kg!!! PBx2!!?? insane in the brain.. kan det gå.Tjong PAAAPPPPEEER men bom
    Gjorde 4 försök alla så sjukt JÄ..LA nära:( var 100% säker varje gång att nu sitter den… jag vet att den kommer nästa pass.

Glädje å sorg men det bubblar inombords.. jag har blivit starkare[/b]:D

Monster ! :emo-thumb

Pridge wrote:
    Monster ! :emo-thumb

Hahaha då skulle du se mina konkurrenter

men tack iallafall :D

Fredag.. snabb pass gym

Haha ganska kort pass idag 6 sett totalt 2 övningar, planen var att köra lite kondis men tiden flög iväg när jag hjälpte en kund med bänkpressen, som dubbel persade å nådde sitt mål ett år för tidigt:p gissar att han i denna stund redan smidigt nya planer å mål.:p

Rodd sittande med bröstplatta David C-line 3×5 repp på 190kg
    bicepscurl Z-stång strikt 2x8repps på 48kg
    hantelcurl inte lika strikt en 8:a på 34.1kg hantlarna

å hem till Pizza:up:

pasanen wrote:
    Tackar.. jo vi ses.. men lite tråkigt att vi inte möts:(

Ja det är synd att man inte ska tävla. Är riktigt tävlingssugen! Men du får ställa upp i tungvikten till sommaren så kan vi mötas då :)

Starkt jobbat i marken, grymt vad en dräkt kan göra!

Och kul med överstötarna, 130 sitter snart :up:

Swede Wheels wrote:
    Ja det är synd att man inte ska tävla. Är riktigt tävlingssugen! Men du får ställa upp i tungvikten till sommaren så kan vi mötas då :)

Starkt jobbat i marken, grymt vad en dräkt kan göra!

Och kul med överstötarna, 130 sitter snart :up:

Tackar:)
    Ja absolut, fett kul att tävla i tungvikt om grenarna inte är hopplöst tunga å stillastående. sjukt bra för styrkeutveklingen:up:

Viewing 15 posts - 976 through 990 (of 1,733 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.