John Pasanen

Home Forums Seriösa träningsjournaler John Pasanen

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,006 through 1,020 (of 1,733 total)
  • Author

Tisdag… grenträning

Vaknade efter 12 timmars sömn å det halsonda var nästan borta.
    valde ändå att ta det lugnt med kondis krävande grenar.

Körde lite stock som uppvärmning inför den 20 grader kalla lokalen.
    112kg flög upp som papper sedan blev det.

Conan började lätt men när farten kom slängde vi på mer vikt å då gick det ännu snabbare!!??:)
    Bilskottkärra audi 80 med skottkärrehantag, var dagen till ära halv full i tanken, så det blev fina tider.
    körde 3 sett

däckvält med det lätta däcket (350kg) 4 sett med 3 or, lätt som papper idag

Kalla fötter å fingrar söker värme så här tar passet slut. Starke Anders hade till och med handskar på sig ( men fortfarande kortärmat) hahah[/b]8)

Tack för idag (Lasse G som gästade) å alla andra strongman å blivande strongman.
    Biceps Nicke kastade upp otroligt feta vikter på stocken idag… GRATTIS
    Pelle å Tobbe imponerade stort så vi blir ett brutalt starkt gäng från sundsvall på sm i år om 3 veckor.

onsdag…gym

Såååja lugnt å fint, gymade med klassiska rehab övningar:)

Crosstrainer i 15 min, tänkte kör mer efter passet men bastun lockade för mycket denna bistra vinterdag. men fortfarande FJOLLVINTER jämfört med Norrbottens ”normala” vintrar.:whistle:

Bröst decline press David C-line 8repp 3 sett 110kg
    baksida axlar i teka 2 sett 8 repp på 60kg / 7x55kg
    Sidolyft med hantlar 9x 21.2kg/ 9×18.8kg/ 9×16.2kg
    Tripress i kabel maskin med stång 17x 70kg/ 10x70kg/ med rep 10x50kg
    Mage i nån kabel mojäng gnuggade mig less

Bastu delux maximus

torsdag… kardio/ aktivvila

Crosstrainer i drygt 45 min puls mellan 130- 170 bpm
    Allt känns helt ok. men ryggen ganska sliten får vänta med nästa markpass några dagar till.

fredag… gym

Finfint. bättre å piggare i kroppen idag, men fortfarande sliten skjuter på markpasset å kör stock repps.

marklyft å stock som uppvärming mark vikter på upp till180kg stocken lätt teknik reppade från marken å bröstet

Höjde stock vikten reppade från mark å några 2-3 reppare från bröstfortsatt fokus på teknik känns skapligt

Några fler lätta mark, då kompisen lekte var det svårt att inte dra lite på skoj.

chins å Bicepscurl med rak stång 6 chins/10x 40kg/ 15 shins pb [/B] hoppsan!!?/ 6 chinsKV=104kg

Tok körde crosstrainer 10 min puls ca 170 bpm

Lördag… ohshit mannen:yikes:

gick till en känd lokal massör idag, ryktet säger att hon är brutal å effektiv å starkare än hon ser ut.. hmm den sista har man hört fler gånger förut.
    …………T……
    MEN SA…AN
    [/b] hon kunde sin grejj!
    att jag är starkare än jag ser ut har jag hört, men om jag var förhållandevis lika stark som denna lilla dam så skulle anders få stryk i SL.

Goood damn vad denna människa tillfogade mig smärta. svett å tårar om vart annat.
    Jag anser mig själv hyfsat ofjollig då det kommer till smärta, men detta var nått så jävulskt perverst värre än att springa med 320kg i händerna!!
    Ska skriva en lista med folk jag inte gillar å sända anonyma presentkort med massage till dom.

Inget ont som inte för något gott med sig, ont för att jag behövde det..
    Jag som ändå stretchar regelbundet, skänker en tanke till dom som inte ens gör det å råkar ut för ”en sån” huuuujedamig

pasanen wrote:
    Lördag… ohshit mannen:yikes:

gick till en känd lokal massör idag, ryktet säger att hon är brutal å effektiv å starkare än hon ser ut.. hmm den sista har man hört fler gånger förut.
    …………T……
    MEN SA…AN
    [/b] hon kunde sin grejj!
    att jag är starkare än jag ser ut har jag hört, men om jag var förhållandevis lika stark som denna lilla dam så skulle anders få stryk i SL.

Goood damn vad denna människa tillfogade mig smärta. svett å tårar om vart annat.
    Jag anser mig själv hyfsat ofjollig då det kommer till smärta, men detta var nått så jävulskt perverst värre än att springa med 320kg i händerna!!
    Ska skriva en lista med folk jag inte gillar å sända anonyma presentkort med massage till dom.

Inget ont som inte för något gott med sig, ont för att jag behövde det..
    Jag som ändå stretchar regelbundet, skänker en tanke till dom som inte ens gör det å råkar ut för ”en sån” huuuujedamig

Jag har provat det där, och jag kan lova dig John att jag INTE stretchar speciellt regelbundet. Bindvävsmassage på bröstmuskulaturen är I_N_T_E att leka med!

MaQue wrote:
    Jag har provat det där, och jag kan lova dig John att jag INTE stretchar speciellt regelbundet. Bindvävsmassage på bröstmuskulaturen är I_N_T_E att leka med!

Oh aj lider med dig.

Söndag… vila å bad

Plaskade runt med barnen i varmvatten ca 2 timmar, det gjorde gott.
    Hoppade över markpasset igen då dagen var för kort.
    den som spar han har:)

Måndag… gym + boxing

Riktigt skönt å köra mark idag, gick förvånansvärt bra trots att jag jobbat natt.

värmde med 3-4 repp till 210kg där det blev en etta med bälte.
    sedan på med dräkt höjde vikten rejält å reppade. härligt!!!

Slappade sedan till boxingen började. 65 min boxing

Mörkar herrn inför sm?
    Om man bara hade mer tid skulle man komma ned och heja!
    Börjar ju närma sig! Hoppas att allt går bra och att du får vara hel så du kan ge järnet! Borde vara ditt år i år!

Minstrel wrote:
    Mörkar herrn inför sm?
    Om man bara hade mer tid skulle man komma ned och heja!
    Börjar ju närma sig! Hoppas att allt går bra och att du får vara hel så du kan ge järnet! Borde vara ditt år i år!

:D

Jag kommer ge gärnet, hel å ren:up:

Tisdag… grenträning

körde igenom flera grenar men ingen gren så tungt.

Stock uppvärmning lätta singlar
    Marklyft uppvärmning reppade till 160kg
    Farmerswalk. springa med 200kg sedan 244kg
    däckvält lätt singlar
    Conancirkel lätt å korta rusher
    Atlasstenar 4 i rad på 135 cm- 4 sett, gick otroligt snabbt å lätt

Bilskottkärrebilens ägare var sjuk så den grenen fick vi hoppa över.

Vikten är nu strax under 103kg å ligger stadigt där.

Har börjat fokusera på alvar nu, tankarna går ständigt till strongman SM om 3 veckor

pasanen wrote:
    Tisdag… grenträning

körde igenom flera grenar men ingen gren så tungt.

Stock uppvärmning lätta singlar
    Marklyft uppvärmning reppade till 160kg
    Farmerswalk. springa med 200kg sedan 244kg
    däckvält lätt singlar
    Conancirkel lätt å korta rusher
    Atlasstenar 4 i rad på 135 cm- 4 sett, gick otroligt snabbt å lätt

Bilskottkärrebilens ägare var sjuk så den grenen fick vi hoppa över.

Vikten är nu strax under 103kg å ligger stadigt där.

Har börjat fokusera på alvar nu, tankarna går ständigt till strongman SM om 3 veckor

Stabilt lycka till har förstått att du är favorit men det ska ju göras också men det fixar du kör hårt….

Fredrik Svensson wrote:
    Stabilt lycka till har förstått att du är favorit men det ska ju göras också men det fixar du kör hårt….

Absolut… kan gå hur som helst, det är aldrig klart förrän det klart.
    men jag hoppas du har rätt, men an jäkla match ska jag bjuda på i allafall oavsett hur utgången blir.

Måndag… boxing

Glassigt boxingpass, instruerade bara;)

Viewing 15 posts - 1,006 through 1,020 (of 1,733 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.