John Pasanen

Home Forums Seriösa träningsjournaler John Pasanen

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,081 through 1,095 (of 1,733 total)
  • Author
    Lars Gustafsson wrote:
    Är det inte dags att uppdatera signaturen nu?:emo-thumb

Hahahah jomen visst!!! omedelbart:up:

Måndag.. gym + boxing

Helt hysteriskt mysig heldag ( 5 timmar) i pulkbacken. Pga tyngdlag å rådande vinklar på marken så blir det aningen tröttsamt att gå upp å ner i flera timmar.

Sååå väl på gymet kändes det ganska segt i benen redan i uppvärmningen så det blir mycket lätta böjar.

crosstrainer 5 min

Böj, djupa 3×5 på 140 kg

resterande övningar utfördes alla på David c-line.
    Bröstpress 8-6-6x110kg
    tripress10x3x40kg
    baksida axlar 10x60kg/ 8x60kg/ 8x50kg

Sidolyft med hantlar 10x 18.8kg/ 8×18.8kg/ 10×16.2kg

Sedan boxing 75 min, ganska aktiv

Tisdag.. grenträning

Tidigare under dagen kände jag att 160 väskorna måste lyftas å förhoppningsvis promeneras med en bra bit.

i övrigt fanns inte några särskilda förhoppningar om kvällens pass, då bröst ryggen spökat sedan förra veckans OK:

Kvällen resulterade ändå i 2 PB:n[/b]

första blev i raw mark, efter uppvärmning så fortsatte jag följa Anders höjningar å hamnade då på 260kg som låg ungefär i mitten av hans uppvärmning:|
    Jag drog denna vikt bekymmerfritt å därmed det tyngsta jag dragit utan dräkt, 260kg[/b] men i ärlighetens namn finns det nog mer att ge…. he he
    Det ligger ju tydligen mycket prestige i att dra mycket utan dräkt, så det får väl bli ett litet mission nu under våren.

sedan gick jag å Pelle ut i kylan å körde farmerswalk.
    Värmnde med 114kg väskor å 20 meter.
    tog Anders fruktade 160 kg klumpar å gick 20 meter, därmed ett andra PB!!:D[/b]

Nu var det fullbordat å jobbet väntar, ska jobba natt.

Då var det dags igen!
    Detta år såg jag till att hamna bra i vikt långt innan , så att jag hejdlöst skulle kunna ladda från onsdagen innan ungefär.
    Började köra mer Kardio å minska kolhydraterna säkert en månad innan. Sakta men säkert så inte styrkan minskar med vikten.

101.5 kg var vikten då jag började ladda!!

Fick i mig över 14 000 kalorier på knappt 1.5 dygn, så jag var sjukt less på mat å söta saker. Magen ville göra uppror, men jag lovade att lugna mig om ett par dagar så den bet ihop å lät mig köra på:(

Kom till karlstad på fredag kväll å fick väga in oss nästan direkt så sedan var det bara att hänga å fortsätta trycka i mig näringsrik föda.

STOCKLYFT 105 KG

[/b]Lite förvirrat :|

Innan start när allt i princip är klart få vi veta att första gren Stocklyft repps är kortat till 60 sek istället som standard 90sek.
    PAAANIK!!![/b]

Jag har , som säkert fler, tränat in ett jämnt tempo som jag ska hålla för att kunna utnyttja hela tiden, då jag har bra uthållighet så gynnas det.
    Har kört 6 st på på tyngre än tävlingsvikten så jag hade tänkt klämma fler.

START
    Suger tag i stocken å börjar genast stressa, får upp 5 st ändå men bommar faktiskt sista.
    tror att stressen å de följande skit vändningar jag gjorde stökade till det.

kom som jag fattat på delad 3:a i denna gren, som flest gjorde någon 7st.

MARKLYFT 260 KG ( 31mm stång)

[/b]

Inser att min sämsta gren Stock inte gick så katastrofalt dåligt, så nu gäller det att inte tappa en enda poäng mot de som slog mig.

Samma här, blir smått panik igen då de kortat ner till 60 sek även på denna gren…. FAAAN.

Jag brukar ju kunna tjura på ett tag, med dra mark med tempo oj oj oj.

Fixar 8st sen var tiden slut :whistle:, ganska skönt ändå eftersom jag slapp ”ful dra” domdär sista som man egentligen borde skita i.

GRENSEGER!!! men blev orolig när Elgh dundrade på som en fullkomlig galning…:up: tack å lov blev han trött.

MEDLY- FARMERSWALK 250KG/ 6 DÄCKVÄLT 400KG

[/b]

Älskar denna typ av grenar. Får nu starta sist på min 1a plats i förra gren.
    Däcket ser till en början ganska tungt ut, flera klarar inte alla vält, med sedan börjar det smälla snabbt som tusan å då ser jag Boman gå i mål på en bra tid… oj

Startar med utan att hålla i väskorna, lite ovanligt, men kommer iväg snabbat men blir ruskigt överaskad då jag plötsligt får sätta ner å ta omtag!!?? tappar tid på det. måste ha slagit i benen på nått vis.
    Bryter till sist linjen å slänger av bältet. Hoppar på däcket så aggressivt jag bara kan, försöker vara på det å välta samma sekund som det tar i marken.
    Det ger utdelning!!Ännu en grenseger!! yeeees.

Vila och mat paus
    Tävlingen håller högt tempo, uppskattas av alla. Inte minst av publiken.
    Så 45 min senare står…

CONANSCIRKEL

[/b]
    redo att köra.

Folk verkar ha någon pervers fantasi om att jag gillar denna gren….. NEJ, den så jobbig , särskilt då den uteslutande ska gå till fail… uuurgh

MEN INTE IDAG!!!

Jag får gå ut sist igen å det är drömläge i en sådan gren. Fattade på Danny att 2 varv var för seger, så jag går knappt 2 varv börjar sakta in för att stila lite:p tänkte ta en liten paus för att sedan gå någon meter till.
    Men då skriker alla sååå, å uppmanar om ”lite till lite till” så jag blir nojjig kollar på Danny om det räcker… gick drygt ett halv varv mer än nödvändigt, men tack å lov inte fail så lite energi sparades nog.

GRENSEGER!!

ATLASSTENAR

[/b]

Sista gren.

Får veta att jag har 7 poäng till 2:an så nu börjar nerverna spännas.
    Å när en efter en fixar näst sista sten så börjar jag ana att en bom kan kosta hur mycket som helst!!!
    Stå å laddar, men ser att Elgh är mycket nära att sätta sista stenen, en 160 kg sten som tydligen väger 170 ha haha, men bommar precis
    Pelle Åslund Sundsvall ä åxå fruktansvärt nära på den stenen och med en riktigt bra tid.

Sätter alla men den sista var riktig seg å faktiskt på håret, kände mig 5 cm för kort.

När andan kommit tillbaka inser jag…. shit mannen, jag är NR 1[/b]

Så till sist…

Tack publik, Arrangörer, domare, Peter rundberg och alla justa kombattanter som gjorde tävlingen till det den blev. även ett tack till Body medlemmar som peppat å läser min träningsdagbok.

puss å kram

pasanen wrote:
    Tisdag.. grenträning

Tidigare under dagen kände jag att 160 väskorna måste lyftas å förhoppningsvis promeneras med en bra bit.

i övrigt fanns inte några särskilda förhoppningar om kvällens pass, då bröst ryggen spökat sedan förra veckans OK:

Kvällen resulterade ändå i 2 PB:n[/b]

första blev i raw mark, efter uppvärmning så fortsatte jag följa Anders höjningar å hamnade då på 260kg som låg ungefär i mitten av hans uppvärmning:|
    Jag drog denna vikt bekymmerfritt å därmed det tyngsta jag dragit utan dräkt, 260kg[/b] men i ärlighetens namn finns det nog mer att ge…. he he
    Det ligger ju tydligen mycket prestige i att dra mycket utan dräkt, så det får väl bli ett litet mission nu under våren.

sedan gick jag å Pelle ut i kylan å körde farmerswalk.
    Värmnde med 114kg väskor å 20 meter.
    tog Anders fruktade 160 kg klumpar å gick 20 meter, därmed ett andra PB!!:D[/b]

Nu var det fullbordat å jobbet väntar, ska jobba natt.

Grymt bra pass du gjorde. Alltid kul med persvikter….

Fredrik Svensson wrote:
    Grymt bra pass du gjorde. Alltid kul med persvikter….

Tack fredrik. ja absolut, som ett kvitto på att man är rätt ute.

Onsdag… boxing 75 min

sov till 15 efter nattens jobb, tog en powernap innan passet, sen kändes det som det skulle.
    gick fint men ganska pasivt för min del.

fan john du börjar bli ett riktigt markmonster:emo-thumb
    20m med 160 väskorna är det nog en väldigt liten skara i detta land som fixar RESPEKT

När kommer du upp på besök då,du får lov att planera in ett böj eller mark pass inom en snar framtid

marcus80 wrote:
    fan john du börjar bli ett riktigt markmonster:emo-thumb
    20m med 160 väskorna är det nog en väldigt liten skara i detta land som fixar RESPEKT

När kommer du upp på besök då,du får lov att planera in ett böj eller mark pass inom en snar framtid

jo nu finns snart inga ursäkter.. vi ses snart.

Viewing 15 posts - 1,081 through 1,095 (of 1,733 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.