John Pasanen

Home Forums Seriösa träningsjournaler John Pasanen

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,126 through 1,140 (of 1,733 total)
  • Author

Fredag…gym

Blev lite hastigt men prioriterade kardio å sparar resten till lördag.

30 min crosstrainer, konstant tempo 130rpm nivå 13 lugnt å fint.

Bröstpress David C-line 9/ 8/ 7 x 110kg [img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=204&pictureid=1153]Lite cirkuskonster för bål å mage.

Lite nöjd med ryggen efter gårdagens ryggpass, blev tvungen att ta kort å skicka till frugan medan svetten å pumpen fortfarande var där.:P… det fungerade:emo-thumb

lördag..gym, spinning, disco dance

Gymmet hade insamling till barncancer fonden, Spinn för livet. Lag köper en cykel som ska gå i 12 timmar. kvällen avslutas med middag å party.

Jag jobbade 2 timmar under arrangemanget, men han ändå köra lite komplement från gårdagen.

Utsida axlar i teka 4x12x70kg
    Triceps, head crush med z-stång 3×12-15 x 38kg
    Biceps med samma stång 3x12x38kg
    Baksida axlar i teka 15x55kg

Hoppade in å körde hård Spinning i drygt 30 min Härligt.

Sedan bastu, middag å en hel del Dirty dancing…. yeeh me like8)

Måndag.. gym å boxing

Åkte in tidigare på dagen för att kunna köra frontböj å få vila så länge som möjligt till tisdags grenträningen.

Frontböj raw, djupa reppade 2-3 upp till 140kg- 1x170kg /0x200kg, det blev det skit. kändes så lätt i utlyftet å ner men sen blev det boooom tror jag skickade fram knäna just när jag passerat vändpunkten 👿

Surade ihop å körde 45min crosstrainer istället

Mage på cirkus tema
    Raka benlyft hängande på armbågar många, minst 20
    Mage i David C-line 95kg så många jag kunde…??

Senare på kvällen….

Boxing 75 min

Tisdag… grenträning

Var lite osäker på vad jag skulle köra, efter senaste veckornas antiklimax i styrkegrenar så var ju inte självförtroendet på topp.

Värmde med marken som gick lätt ända upp på 220kg så då…

:)270 kg marklyft Raw!!! PB[/b][/b]:)

Shit vad glad jag blev då vikten välvilligt släppte från marken å kom upp utan krångel. Jakten på 300 raw är igång.

Sugen på apollon då tragiska missar spökat i bakhuvudet i ett år… NU KÖR VI

Apollon 1x120kg PB[/b][/B]

Oj vilken lättnad, den satt skapligt på första försök, ska köra mer å försöka pressa upp rekordet ytterligare. 130kg hoppas jag kommer sitta.

Ut i strongman gymmet å fortsatte med pressar i Viking pressen.

Viking press reppade ganska mycket 2-6 upp till 115 kg, fick en bom på 128kg

Filmade spektaklet så ska klippa ihop det i kväll.

dags att kliva upp ett snäpp till tunga klassen i år eller?? grattis till pb

pasanen wrote:
    Lite nöjd med ryggen efter gårdagens ryggpass, blev tvungen att ta kort å skicka till frugan medan svetten å pumpen fortfarande var där.:P… det fungerade:emo-thumb

Haha så jävla härligt. Stark & stor som en oxe är du. Något jag också vill bli

Wanted wrote:
    Haha så jävla härligt. Stark & stor som en oxe är du. Något jag också vill bli

TACK hårding, äta å träna smart så vaknar du upp en dag med målet i backspegeln.. lycka till:up:

pote wrote:
    dags att kliva upp ett snäpp till tunga klassen i år eller?? grattis till pb

Tack Peter:)
    Vill prova lite till i lätta klassen å se vad jag kan prestera. bla 300% BV mark. dvs 309 kg i nuläget å fullt möjligt men ogjort:p

Jasså ja de kan ju vara något :)! tror det kommer bjudas bra motstånd i år i -105 det kommer helt klart vara värt att åka å titta på dom kvalen!! men tror du kommer antagligen vara kung ett år till!! lycka till släng upp en film när du tar 310 nästa vecka :)

Yes hoppas det blir så Peter, men jag tror jag får vila från tunga lyft ett par veckor så kommer 310kg :)

Onsdag Torsdag Vilat / aktiv vila.

Gick tex 50 min raskt i Sundsvalls branta backar.

Fredag… gym å kardio på morgonen.

In på gymet redan kl 8 idag… hu lite segt faktiskt
    Så planen är 10 reppare å isolerat.

Crosstrainer 30 min

Benspark David C-line lätt å fint 2×10 på 110 kg
    Lårcurl David C-line 2×10 på 85kg
    Vader i Teka 2×10 på 200kg
    Sittande rodd David C-line 2×10 på 100kg
    Shins 2×10 kv
    Biceps i David C- line 10 x 30kg/ 10x20kg
    [img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=204&pictureid=1152][img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=204&pictureid=1157][img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=204&pictureid=1159][img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=204&pictureid=1160]

Måndag…boxing/ cirkelträning

Lördag söndag, bara jobb å starkeman dop :) men mycket mat å vila så en ny stark vecka väntar.

Boxing 80 min med cirkelträning med styrke stationer/ box

Skönt pass då fail uppnås var 3e minut i 80 min. YIIIIIHHEEE

Jag har blivit kontaktad av WNSF idag. (World natural strongman federation)
    Tävling i början av Juli:up:
    grenarna kommer ut i veckan.

Tisdag… grenträning

Kvällens plan, pressa rekordet i Apollon, lyfta lite sten.

Värmde med marklyft till 160 kg.

Apollon. 2×1 på 105kg / höjde till 125 kg som satt [/b]på 3 e försöket.PB!![/b]

Glädjen total!!

Ut i kylan idag 2 grader.

Atlasstenar 120 kg på 130cm, 2 singlar/ 2 singlar direktlyft/ reppade 3a direktlyft sedan 7 st utan att släppa ner den på marken
    Avslutade med 150 kg stenen på samma höjd, gick fint.

Nöjd å belåten rullar jag till bastun. tack å godnatt:)

Tisdag… grenträning :D

Mycket mat nu kring påsk, men trots detta väger jag in på 103kg å kan prova att reppa marklyft på 200% kroppsvikt, raw.
    Sedan ska man tydligen göra 300% kroppsvikt med dräkt tillåtet,
    Känns ju fullt möjligt då det bara är 9 kg mer än 300kg som flög upp:)

Värmde med marklyft till 190kg, sedan stock till en lätt etta 114kg.

Under dagen började en fantasi smyga sig på…. nämligen att lyfta 206 kg atlassten. Så ut i Lokalen å prova nu när temperaturen legat på rätt sida om nollan.

Atlassten några singlar på 120kg sedan 4 singlar på 206kg MEN det fattades några centimeter för att kunna låsa den mellan knäna, så det blev 4 bommar. den kom dock upp från marken varje gång[/b]:P

Marklyfts utmaningen Slänger på 207,5 dvs lite drygt 200% av min kroppsvikt, reppade 15 st men trodde tyvärr att det var 16st, annars hade jag gjort en extra[/b] men var nöjd med resultatet ändå, trots de tunga stenlyften just innan:p

Bråttom bråttom… måste rusa, intensivt pass på en timma idag.

pasanen wrote:
    Tisdag… grenträning :D

Mycket mat nu kring påsk, men trots detta väger jag in på 103kg å kan prova att reppa marklyft på 200% kroppsvikt, raw.
    Sedan ska man tydligen göra 300% kroppsvikt med dräkt tillåtet,
    Känns ju fullt möjligt då det bara är 9 kg mer än 300kg som flög upp:)

Värmde med marklyft till 190kg, sedan stock till en lätt etta 114kg.

Under dagen började en fantasi smyga sig på…. nämligen att lyfta 206 kg atlassten. Så ut i Lokalen å prova nu när temperaturen legat på rätt sida om nollan.

Atlassten några singlar på 120kg sedan 4 singlar på 206kg MEN det fattades några centimeter för att kunna låsa den mellan knäna, så det blev 4 bommar. den kom dock upp från marken varje gång[/b]:P

Marklyfts utmaningen Slänger på 207,5 dvs lite drygt 200% av min kroppsvikt, reppade 15 st men trodde tyvärr att det var 16st, annars hade jag gjort en extra[/b] men var nöjd med resultatet ändå, trots de tunga stenlyften just innan:p

Bråttom bråttom… måste rusa, intensivt pass på en timma idag.

oj det var inga dåliga reps i marklyftet! vad är personbästa i marklyft resp sten? :)

StrongmanBlomster wrote:
    oj det var inga dåliga reps i marklyftet! vad är personbästa i marklyft resp sten? :)

Tack :)
    Mitt max i marken är för närvarande 300kg men det lär bli tangerat snart, raw mark 270kg samma där hoppas jag då båda dessa lyft har gått mycket fint.:D

I atlasstenar har jag 180kg stenen på 135cm samt 160kg på 160cm, men som sagt börjar 206 kg stenen närma sig, men troligen då bara på ca 1 meters höjd till att börja med.

[youtube=YaDruzPyxh0]

Viewing 15 posts - 1,126 through 1,140 (of 1,733 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.