John Pasanen

Home Forums Seriösa träningsjournaler John Pasanen

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,141 through 1,155 (of 1,733 total)
  • Author
    pasanen wrote:
    Tack :)
    Mitt max i marken är för närvarande 300kg men det lär bli tangerat snart, raw mark 270kg samma där hoppas jag då båda dessa lyft har gått mycket fint.:D

I atlasstenar har jag 180kg stenen på 135cm samt 160kg på 160cm, men som sagt börjar 206 kg stenen närma sig, men troligen då bara på ca 1 meters höjd till att börja med.

[youtube=YaDruzPyxh0]

Vilken skön stil, så ska jag också göra nästa gång jag maxar. Först fokusera lite och sen kasta sig på vikten. :emo-thumb

pasanen wrote:
    Tack :)
    Mitt max i marken är för närvarande 300kg men det lär bli tangerat snart, raw mark 270kg samma där hoppas jag då båda dessa lyft har gått mycket fint.:D

I atlasstenar har jag 180kg stenen på 135cm samt 160kg på 160cm, men som sagt börjar 206 kg stenen närma sig, men troligen då bara på ca 1 meters höjd till att börja med.

[youtube=YaDruzPyxh0]

Det är ju inga tvivel om att du är stark iallafall! själv står man still på 220 kg i mark och 150 kg stenen på 1 m. Men man måste ju ha dalar ibland med:)

Glenn Spänn wrote:
    Vilken skön stil, så ska jag också göra nästa gång jag maxar. Först fokusera lite och sen kasta sig på vikten. :emo-thumb

Haha tack:) jo alla har sin stil, gillar denna då jag får ett sjukt tryck.

StrongmanBlomster wrote:
    Det är ju inga tvivel om att du är stark iallafall! själv står man still på 220 kg i mark och 150 kg stenen på 1 m. Men man måste ju ha dalar ibland med:)

oh 150 sten är bra:up: marken kommer öka så länge du är skadefri å vågar ta i som fan. GO GO GO!

film från senaste strongman passen i lokalen.[/b]

[youtube=qpcvWPUgpk0]

Redan idag kopierade jag din marklyftattack och det kändes riktigt bra. Har nog stått och hängt lite för länge i hukande ställning förut och flåsat mig yr redan innan lyftet börjar. Tack för inspirationen!

pasanen wrote:
    Haha tack:) jo alla har sin stil, gillar denna då jag får ett sjukt tryck.

oh 150 sten är bra:up: marken kommer öka så länge du är skadefri å vågar ta i som fan. GO GO GO!

man får aldrig vara rädd för att ta i:) bara att leva efter mottot: JUST SHUT UP AND LIFT!!! :)

Glenn Spänn wrote:
    Redan idag kopierade jag din marklyftattack och det kändes riktigt bra. Har nog stått och hängt lite för länge i hukande ställning förut och flåsat mig yr redan innan lyftet börjar. Tack för inspirationen!

vad roligt, lyckatill:up:

StrongmanBlomster wrote:
    man får aldrig vara rädd för att ta i:) bara att leva efter mottot: JUST SHUT UP AND LIFT!!! :)

ha ha ha rakt på sak!!!

Torsdag..gym

Jobbar natt så känslan i kroppen var som 9 på morgon, trots att klockan var 19:00.

Körde lite lättare gym med lite mer repps.

Krosstrainer 35 min

Bröstpress i david C-line värmde ett lätt sett sedan 2×10 på 120kg lätt å fint
    Liggande head cruchers hantlar 10x21kg/ 10×18.8kg + ett sett i kabelmaskin 10x70kg

Sidolyft med hantlar 2×10 med 18.8kg hantlar
    Baksida axlar i David C-line 2×10 med 50kg

Mage i David C-line 2×15 på 100kg

Bra pass med god fokus å kontakt, strikt å fint.:p

Fredag…gym

Har haft lite halsont ett par dagar så jag kör lite lugnare ikväll.
    Ett litet pass innan nattpasset. Gick fint ändå.

Körde böj djupt utan bälte så det blir fjollvikter;)

böj 3x 6-8 på 140kg + några marklyft med samma vikt lite roligt var att mellan setten skulle stången ner på golvet för kompisen som körde lätta marklyft.
    Ides inte krångla så det blev…
    frivändning med mellanstuds på bröstet :what: 3×1 på 140kg!!! [/b] ha ha måste prova någon gång vad jag klarar vända.:p

Sittande rodd i David C-line 2×10 på 120kg riktigt lätt å strikt
    Biceps med rak stång 3×10 på 40 kg samma här, strikt å långsamt.

Körde nog inget mer…? Blir vila lördag så får jag se vart förkylningen är på väg.

Oh så drygt.. fick skippa grenträning då en eländig förkylning med halsont å riviga luftvägar plågar mig.

Men det är iallafall vackert väder:up:

Detta innebär en vila för marklyftsryggen, så 300 kg ska passeras nästa tunga pass.

300% kroppsvikt skall dras inom kort dvs. 309kg:up:

Så att vara borta ett tag är inte så dumt då kroppen får en välbehövlig vila.

Torsdag…ganska oförändrat:(

MEN jag har fått äran att åka med å coacha på ARMBRYTAR SM i Storuman.

Sugen på att träna lite på söndag fm. nån som vet något gym där.:what:

Grenarna för WORLD NATURAL STRONGEST MAN är klara.

Åjag ska åka!!!:P
    10:e Juli i Slovak Republic

Atlas Stones from Six stones 120 kg – 175 kg
    Tire flip 300 – 400 kg
    Medley (Loading and farmers walk) ?
    Husafel stone or Yoke ?
    Power stairs Weights between 150 kg – 275 kg

HÄÄÄÄRLIGT:up:

Hur är det med world natural strongest man, är alla athleter dopingtestade innan tävling då eller hur funkar det?

Finns ett gym i Stensele. Just utanför Storuman.
    Men ”Lokaln” i Sorsele är ju självklart att föredra!!!!! :D

pote wrote:
    Hur är det med world natural strongest man, är alla athleter dopingtestade innan tävling då eller hur funkar det?

Som det varit hitintills så har topp 3
    Fått kissa, sedan har jag sett att man handplockat en del, 2 kontrolanter har suttit å kollat in oss på tävlings arenan under hela dagen.
    Sedan har vi fått skriva på ett kontrakt med wnsf. Det har alla tävlande gjort innan dom ens blir inbjudna.
    :-)
    Tack för intresset.

Okej det är ju riktigt bra ju!! lycka till

Viewing 15 posts - 1,141 through 1,155 (of 1,733 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.