John Pasanen

Home Forums Seriösa träningsjournaler John Pasanen

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,186 through 1,200 (of 1,733 total)
  • Author
    pasanen wrote:
    Torsdag… gym

Så var det dags för marklyft. Lite gruvsamt då jag är ruskigt slut i höftböjar å ben, sitter i efter husafel maran.:p

Men bara bita ihop.

Marklyft raw. reppa 3 or upp till 190kg (70/110/150/190kg) utan bälte sedan, 3×1 på 240kg/ dräkt 1x240kg/ 2x 270kg/ 1x270kg. bälte igen 2x240kg 1x240kg
    Gick fint utan problem. farten kom på andra sett 270kg som flög upp.

Ville upp å känna på lite vikt med dräkt, ska nog gå för max nästa torsdag. Minst 300% kroppsvikt dvs 309 kg, det är planen:P

rehab tränade biceps å axlar med 2 sett med 30-40 repps

Allt för idag:)

300% av kroppsvikten är ju galet! Torsdag snart så lycka till

T.sundin wrote:
    300% av kroppsvikten är ju galet! Torsdag snart så lycka till

Tackar men tyvärr har jag sträckt mig olyckligt när jag tränade hoppknän å rundsparkar:o, så lyft framför knäna funkar inte nu…. men snart så.

Tisdag…grenträning

Var nästan redo att skippa passet då höger bäcken är åt skogen, men är nu glad att jag åkte dit för att vara social iallafall:p

Yeeh, värmde med lite stock repp å apollon.

Apollon vändningar till axlarna utan press/ stöt vände problemfritt 125kg/ 135kg/ 145kg gillar nog detta litegran;)

Kunde inte splitta pga ryggen/ bäckenet så jag fick lämna Walk Over till Nickes press utmaning.
    Ut i strongmanhallen istället, provade mig fram lite å märkte att lyft bakom knälinien funkade bra så då kunde jag köra lite grenar ändå.:P

Powerstair för max 180kg/ 230kg/ 252kg/[/b] 274kg yeeh snacka om PB[/b][/b]

Lite ok 300kg 20meter ganska snabbt

Farmers lyft 3 repps på 320kg Gick faktiskt bra, men blev strax efter omstormad av en 19 åring…

Med själförtroendet på topp gled jag in i gymmet igen där Nicke hade utlyst bicepscurl tävling med rak stång.

Bicepscurl med sheat Hoppade in på 80 kg som satt fint/ 90kg Yes/ 100kg Japp utan problem… nu blir nicke stressad/ 105kg det gick…/ nicke sliter upp 110kg å jag försöker med en magstuds som slutar i dunder å brak. nicke vinner Hahaha att tillägga är att nicke curlade betydligt snyggare än vi andra.

Kul pass trots förutsättningarna, det går om man vill, ge aldrig upp.

pasanen wrote:
    Tisdag…grenträning

Var nästan redo att skippa passet då höger bäcken är åt skogen, men är nu glad att jag åkte dit för att vara social iallafall:p

Yeeh, värmde med lite stock repp å apollon.

Apollon vändningar till axlarna utan press/ stöt vände problemfritt 125kg/ 135kg/ 145kg gillar nog detta litegran;)

Kunde inte splitta pga ryggen/ bäckenet så jag fick lämna Walk Over till Nickes press utmaning.
    Ut i strongmanhallen istället, provade mig fram lite å märkte att lyft bakom knälinien funkade bra så då kunde jag köra lite grenar ändå.:P

Powerstair för max 180kg/ 230kg/ 252kg/[/b] 274kg yeeh snacka om PB[/b][/b]

Lite ok 300kg 20meter ganska snabbt

Farmers lyft 3 repps på 320kg Gick faktiskt bra, men blev strax efter omstormad av en 19 åring…

Med själförtroendet på topp gled jag in i gymmet igen där Nicke hade utlyst bicepscurl tävling med rak stång.

Bicepscurl med sheat Hoppade in på 80 kg som satt fint/ 90kg Yes/ 100kg Japp utan problem… nu blir nicke stressad/ 105kg det gick…/ nicke sliter upp 110kg å jag försöker med en magstuds som slutar i dunder å brak. nicke vinner Hahaha att tillägga är att nicke curlade betydligt snyggare än vi andra.

Kul pass trots förutsättningarna, det går om man vill, ge aldrig upp.

Ojjäklar var det 274kg du var upp på. Sjukt bra:up:

Fredrik Svensson wrote:
    Ojjäklar var det 274kg du var upp på. Sjukt bra:up:

Jojäklar det var det:p ganska tungt faktiskt.

Du rockade loss på vikingpressen:up: jag skickar ett sms när det är upplagt på tuben

pasanen wrote:
    Jojäklar det var det:p ganska tungt faktiskt.

Du rockade loss på vikingpressen:up: jag skickar ett sms när det är upplagt på tuben

Ok kanon gör det. Ja gick hyfsat lite reps träning så ska man kunna fixa minst 10reps till sommaren…..

Bra pass senast John ! :) Länken till filmen kommer lite senare.

Grattis till PB!
    Imponerande vikter förra grenpasset:buttrock::buttrock:

Fredrik Svensson wrote:
    Ok kanon gör det. Ja gick hyfsat lite reps träning så ska man kunna fixa minst 10reps till sommaren…..

Jag förstår det, där är det mycket rutin som gäller, men apollon gick ju inte dåligt:emo-thumb

Larsa_wee wrote:
    Bra pass senast John ! :) Länken till filmen kommer lite senare.

Bara så ni vet är detta ”den” 19 åringen:D

cc4 wrote:
    Grattis till PB!
    Imponerande vikter förra grenpasset:buttrock::buttrock:

Tackar, tänkte ge den Ungerska duon lite match i deras paradgren (powerstairs) i år.

Söndag.. gym

Hu vad sliten jag är, dåligt med vätska å mat i några dagar fyllda med hårt arbete å cykling.

Hoho jajjamen jobbar nära hemmet nu så det blir 3.6 km cykling varav 2.6 km branta uppförsbackar , men hem går det lättare :)

Trodde jag var säker med min nya Freddy 2 cykel men tro fan att jag trampa av kedjan i sista backen, ska det vara så svårt att hitta en cykel som håller!!??

Har svetsat strongman grejjer å gjutit atlassten, gjöt en solid sten nu idag så jag har en utgångsvikt, troligen 150kg…

Gymet idag…

Lätta, djupa böj utan bälte 3×5 på 160kg
    Vader, stående i Teka 10 x 200kg

Biceps rak stång 2×9 på 60kg
    Chins i flera omgångar mellan setten 3-5 repp

Militärpress 10x60kg
    Marklyft + raka mark ca 20 repp, blandade vilt med raka, vanliga, speed pull å ettor

Glida ner i soffan å avnjuta kramp lite här å där.
    vikten är dock mycket gynsam för att dra 300%, ( 102.5) men tror jag måste vänta en vecka till:(

Måndag… återhämtning

Inte många knop nu när jag jobbar 24 timmars pass.
    Men en timma rask promenad i sommarsolen hans det med på lunchen.

Se vad grenträningen har att erbjuda på tisdag kväll. GODNATT:p

Tisdag… gym

Ska fixa till ett snett bäcken i morgon så det får bli 10 reppare i gymmet.

Uppvärmning i nån ny trappmaskin typ skridsko moves.

Benpress 3×10 på vikter kring 200kg
    Bröstpress i David C-line 3×10 kring 110kg

sittande rodd i David C-line 3×10 på 140kg å dropp sett.
    Biceps med rak stång 3×10 med 50kg

Tripress viktmag 30 x 60kg
    Mage i David C-line 3×15 med vikter kring 100kg + 10 raka benlyft

Bastu, Erotik shop å annat kvällmys:emo-thumb

onsdag..knäckning å boxing

Ett besök hos sjukgymnasten, var jätte sned i bäckenet.. men nu som ny:emo-thumb

Boxing med cirkelträning 75 min, undvek alla akrobatiska sparkar.. ren hård boxing

så underbar känsla att vara rak igen… höger ben var över 3 cm kortare hahaha

Söndag…gym

Oh vilka dagar… fyllda med jobb å solsken.

Cyklar tack å lov en hel del.

Gymma idag, aningen sporadiskt men ändå med en fast beslutsamhet att bli slut:up: DET GICK VÄGEN.

Mycket flum å små lirande så rapporteringen blir aningen bristfällig.

Krosstrainer 43 minuter- nivå 14- ca 125 spm- puls konstant kring 150 bpm

Böj 3x många på 70-80 kg front åxå

Press med stång först på 70 kg sedan pushpress sedan sjukt många strikta på 50 kg

Stock vändningar å repp från bröstet- lätt teknik

Benspark 3×10 på 130kg
    lårcurl 2×10 på 90 kg
    Biceps i David C-line 7-10 repp x 3 på 20-25kg sjuuuuk pump

Det var det det. film å poppcorn väntar

Måndag… gym

Bröst tri å axlar idag.

Bröstpress David C-line 6x140kg PB/ 7x120kg/ 10x100kg
    Axelpress i Teka 10x80kg/ 10x70kg/ 8×60

Utsida axlar med hantlar12x 16.2/ 11×13.4/ 11×11.2
    Tripress i maskin 10x50kg/ 10x50kg/ 10x40kg

Baksida axlar David C-line 10x50kg/ 10x50kg/ 8x50kg

Såja imorgon ska jag rodda på vårruset, så kanska kör grenträning på dagen istället…. får se

Viewing 15 posts - 1,186 through 1,200 (of 1,733 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.