Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › John Pasanen
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 januari, 2011 at 20:44 #256387Anonym anvandareMember
Onsdag..boxing
Lätt 75 min boxing, men riktigt tuff magepå tio minuter
lite axelpressar i gymmet innan boxing passet.
27 januari, 2011 at 13:15 #256388Anonym anvandareMemberTorsdag.. morgonpasset
krosstrainer i 40 min lugnt
Stretchade mycket för att få till lite problem, känns redan bättre.
Gymmade lätt,
biceps 9 kg hantlar 3×30 repp lite olika viklar
ryggres bänk avsed b2x20 repp med kroppsvikt onlySidolyft med 9 kg hantlar 2x20repp
Mage i maskin David c-line 2x 15 repp
Nu blir nästa pass i Norrköping med dom riktigt starka pöjkarna, bla Johannes Årsjö
Jag å Andreas Lundberg ska på tränings resa, drar dit i morgon bitti
30 januari, 2011 at 21:15 #256389Anonym anvandareMemberträning i Norrköping
åkte ner till norrköping för att leka strongman med mina lekkompisar.
Mest bara hänga runt å äta massa å snacka metal å strongman.
Sprang några vändor med oket å 300kg bara på fart
Farmerswalk med 110kg bara på fartKronlyft… lätt teknik bara
attlasstenar lite huller om buller med ordningen men lite direkt lyft med 120 å 140kg sen nått på 175kgManligaste däcket jag provat 2 vält på 530 kg 29.5a dimension
haha får alla andra däck att kännas som skottkärre hjulSkönt pass. Tack Johannes :up:
[youtube=7OwoeXkOm_Q]
31 januari, 2011 at 20:25 #256390Anonym anvandareMemberMåndag.. gym
åter igen på hemma plan. full rulle kring SM veckan här i Sundsvall.
Jag kommer tävla i individuell dragkamp på lördag, gjorde detta för 2 år sedan å då gick det ju riktigt bra
Så en sväng förbi radion i morse, sedan många samtal. som resulterade att jag ska sitta på en presskonferens med RF (riks idrotts förbundet) i morgon.Väl på gymmet blev det smått å gott.
Uppvärmning 10 min krosstrainer, nivå 12, 130 spm
Marklyft raw 5x160kg/ 5x160kg/ 5x160kg
Raw kron gick lätt å fint tyngre vikter efter helgens tävlingRaw böj 5x130kg sedan 3 st 3 or på 160kg
Dragkamp med grovt rep 150 kg upp å ner väldigt många gånger mer vikt fanns inte till handa i den konstruktionen :pLaddar för grenträning i morgon kväll, då ska jag prova en annan drag mojäng, köra ok, apollon å lite mer kronlyft.
Men träningen blir helt klart lättare nu i veckan med förmån för Dragkamps SM i helgen.
2 februari, 2011 at 23:29 #256391Anonym anvandareMemberTisdag…. strongman
Fullt ös i lokalen igår, jag nicke å anders rocka fett så betongdammet yrde.
Värmde upp lite snabbt, sedan snickrade jag ihop ett lutande bord som vi ska använda i dragkamps träningen.
Apollon axel lätta 2 or, lörde fler sett istället för att reppa ut mig, gick fint på strax under tävlingsvikten 110 kg som gäller på SM
Ut i kallhallen som nu bjöd på nollgradigt :up:
OK rejs sprang bokstavligen med 256 kg som ska kännas lätt, då det är lätt, många kortare rusher + en lång
Nu var det dags för Dragkamps anordningen att testas på alvar. Alltså detta är en vikt som ska dras upp i luften 3 meter, med hjälp av ett tjockt rep.
Man står upp mot ett lutande bord typ, ca 45 grader. Får inte ramla baklänges eller kliva av på marken,
Hissade vikter i ca 20 min, då vi testade tekniker mm.
det gick ju skapligt trotts detta är en rättså primitiv kopia av den man använder på tävling.
Nöjd å glad med lite nya ideer för det intima kärlekslivet, åker vi alla hem3 februari, 2011 at 11:12 #256392Anonym anvandareMemberpasanen wrote:Nöjd å glad med lite nya ideer för det intima kärlekslivet, åker vi alla hemHmmm…intressanta träningar ni verkar ha nuförtiden. Jag får nog göra mig ett ärende till Sundsvall snart
3 februari, 2011 at 20:00 #256393Anonym anvandareMemberLars Gustafsson wrote:Hmmm…intressanta träningar ni verkar ha nuförtiden. Jag får nog göra mig ett ärende till Sundsvall snartJa absolut
Drag är väl en bra gren för dig?3 februari, 2011 at 20:16 #256394Anonym anvandareMemberOnsdag… bära vikt, dragkamp å boxing
Huuu vilken dag, bar fram 300 kg järn vikter från gården, dvs plumsa i lår djup snö, sedan en trappa upp å in i bilen sedan lasta av skiten… :happy:
Dragkamps träning i maskin. denna gång i en riktig tävlings maskin. stegrade med 28 kilos hissvikter, tills det fanns drygt 170 kg på.
Tränade på teknik för uthållighets momentet, gick sådär. Hoppas ändå på dunder å brak på SM i Individuell dragkamp på lördag.Han in å köra 75 minuter boxing.. ganska lugnt för mig
Idag Torsdag har det blitt Naprapat besök hos världens bästa Naprapat, min rygg fick MVG- inga skador… bara rocka fett
Följde Nicke till Dragkampen å så han fick testa på.Vägde 104 kg idag på em å starkare än någonsin[/b] :up:
6 februari, 2011 at 12:24 #256395Anonym anvandareMemberSM INDIVIDUELL DRAGKAMP
Fredagen var 100% vila, fast en otroligt intensiv träningsvärk i magen hängde kvar sedan onsdagens drag träning.
Lördagen klev jag upp vid 7, sedan en kopp kaffe å iväg till invägningen.
Vägde in på 103,4 kg, så jag hade en god marginal till 110kg. Detta var som en liten test att väga in under 105kg som gäller på Sverige starkaste man om 3 veckor. 2 fulla shake ar åkte fram å tankningen var i gång.
10:00 tävlingsstart, tv ville filma damer mellanvikt å herrar tungvikt så lite omkastningar gjordes i start ordningen. Shit NU är det dags
Försök :1 Går in på 160kg som är 10 kg mer än det jag vann på 2 år sedan.
Sätter den fint, men ganska försiktigt å känner mig fram så jag inte tappar vinklar å flyger över.
konkurenterna hänger på å sätter 160kg så Vågar inte gå för tungt.. WR i tankarna men får hejda mig å gå på säkerhetFörsök :2 170kg sätter den bra, Konkurenterna börjar bomma nu å jag är ensam om 170kg men måste ange nästa vikt, vågar inte höja mer än 10 kg utifall dom sätter 170kg.
Försök 180kg Hissar upp vikten med bra kontroll till 2.9 meter typ… sedan blir det pajjas, skulle bara lutat bak å ramlat på rygg för den sista biten, som dom mer rutinerade gör.
Istället drar jag lite till å lite till men faller då över å rycks ur balans.. BOMMKonkurenterna stannar på 160kg å jag får då ca 5 meter till godo i uthållighets provet. :up:
Jag går ut sist, som segrare i styrke delen. Mitt längsta drag sedan tidigare är 17.9 meter å det var till fail så jag får smått panik när en konkurrent drar 24 meter 😥
Uthållighetsprovet. 92 kg är min vikt jag ska dra, Hissar upp, sänker ner om å om igen, nedsänkningarna är svårast rent tekniskt men dom blir bättre å bättre för varje vända, men vid 15 meter börjar syran sätta in på allvar, får andas allt häftigare men ändå med en ökande syreskuld.
När jag hissat ner efter 18 meter känner jag att guldet är inom räckhåll, tar det lugnt å varligt å känner hur huden börjar släppa från handen å repet små glider. Jag suger tag å drar för seger med lite marginal. / vändor å 21 meter
Tack publik, alla medtävlande med tipps å trix, vänner å bekanta. ÅÅÅ ett SUPER TACK till Anders Schröder, Teamed som fixade till mig till SM seger[/b]6 februari, 2011 at 13:37 #256396Anonym anvandareMemberGrattis grattis !! :emo-thumb
6 februari, 2011 at 16:56 #256397Anonym anvandareMemberStarkt jobbat! Såg ett klipp på tv..
6 februari, 2011 at 17:24 #256398Anonym anvandareMemberSVT fick med John några sekunder på slutet av dragkampsreportaget:
2318260
6 februari, 2011 at 17:25 #256399Anonym anvandareMemberGrattis du starke! Tävlade du mot Torbjörn Johansson från Tråvad, såg han på någon bild?
6 februari, 2011 at 19:55 #256400Anonym anvandareMemberShit händerna ser ut som taco
Grymt bra och stort grattis!!
6 februari, 2011 at 20:08 #256401Anonym anvandareMemberCinaP wrote:Grattis grattis !! :emo-thumbTackar
PG83 wrote:Starkt jobbat! Såg ett klipp på tv..Tackar, stämmer, roligt med lite media intresse.
Magnus Larsson wrote:Shit händerna ser ut som tacoGrymt bra och stort grattis!!
Jo tackar, händerna är inte snyggare idag…. hahaha
Swede Wheels wrote:Grattis du starke! Tävlade du mot Torbjörn Johansson från Tråvad, såg han på någon bild?Tack det samma, jo Torbjörn är en sjukt bra dragare som jag fick kämpa mot. Vi snackade lite om dig då ni nästan är grannar å tävlat i starkaste dräng mm, bra kille.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.