Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Johnny Hanssons Träningsjournal
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
24 februari, 2010 at 05:46 #54579Anonym anvandareMember24 februari, 2010 at 05:46 #137933Anonym anvandareMember
Nu är de dax för även mig att börja föra träningsjournal här på Bodys forum.!
Mitt namn alltså Johnny Hansson, är född 89 så i april blir jag med andra ord 21. Jag har gym tränat i drygt ett år. vikten idag är 127 kg och är ca 2m lång.
Mitt mål med träningen är att bli stark!
Jag alltid varit fascinerad av starka människor, så jag vill och ska satsa på att även jag bli en sådan.
Mitt första tränings år har gett resultat fort! kan göra ett försök med att summera det,
Som tidigare nämnt har jag alltid tyckt de ha varit fascinerad av starka människor och av en slump kom jag i kontakt med just en sådan, Tommy Eriksson som har tävlat och tränat inom strongman under en lång tid. Han berättade om sina erfarenheter och personer han har stött på genom åren.
Nu hade jag bestämt mig, skaffa ett medlemskap på ett gym och sätt igång! (Vid detta läget vägde jag knappt 120)När jag började träna va jag för tillfället arbetslös och det va ofta det blev 2 besök om dagen, jag kände att jag hade hittat min grej.
Det blev tävlings dax för Tommy (Power weekend baldersnäs) Jag hängde med dit och tittade och agera funktionär, Tommy hade försökt att få mig att vara med att tävla men jag kände mig inte redo.
under tävlingens gång kom arrangören Rune Andersson fram och bytte ett par ord och fick mitt tel nr.
Ett par dagar senare ringde telefonen och de va just Rune, han tyckte jag och Tommy ( Som är god vän med honom sen tidigare) skulle komma ner till hans gård och pröva lite strongman grenar.
Vi gjorde de också!
efter träningspasset va både jag och Tommy anmälda till Fallens dagar tävlingen, Jag i folkklass (Vikten 117kg)och Tommy i Elit. De gick bra för oss, dubbelt Årjäng högst upp på pallen.!
Detta gav mersmak
Ett par månader senare va det dax för en ny tävling, denna gången på hemmaplan. Även denna gången gick allt vägen och Årjäng högst upp på pallen igen! Otroligt kul på hemmaplan!Sen kom vintern och det har inte blivit någon grenträning sen sista tävlingen. Men jag har kört på hårt på gymmet i hopp om att kunna vara med i elitklassen detta året..
kan skriva ner lite stats men dom kommer inte vara 100 för är grymt dålig på att komma ihåg siffror
Mark: 220
kron : 250
böj: 200
frivänding : 130
axelstöt (Heter de så tro?) 115Jag har tänkt lägga upp videoklipp på dessa någon gång, tror de finns många duktiga styrkelyftare som kan hjälpa mig med tekniken och tips
Mvh Johnny Hansson
24 februari, 2010 at 08:17 #137934Anonym anvandareMemberTjena Johnny! Kul att se dig här, du kan gå riktigt långt i strongman med dina förutsättningar :up:
24 februari, 2010 at 19:21 #137935Anonym anvandareMemberDu har haft en enormt bra utveckling sedan du började, detta skall följas! Kul med Värmland också
2 december, 2010 at 17:45 #137936Anonym anvandareMemberNu ska jag göra ett nytt försök med att föra träningsjournal då förutsättningarna för att träna har ändrats till de bättre i form av jobb på hemmaplan!
Vad har hänt sedan första inlägget?
Jag har haft endel problem med ryggen, har inte kunnat träna som jag har velat, men nu känns de bra igen.
Jag har tränat de jag har kunnat så de har blivit endel press övningar så på den fronten har jag förbättrat mig lite,Håll ögonen öppna, snart kommer första tränings uppdateringen
Mvh Johnny Hansson
6 december, 2010 at 11:31 #137937Anonym anvandareMemberIgår kväll blev de en snabb tur till gymmet, mitt tredje fronböj pass genomfördes.
10 x60kg
10 x80kg
Fick en konstig smärta i högerknät, prova att ställa en bänk som jag vände vid.
5x 100kg
2x 130kg
2X 150kg
1x 160kg förmodligen pb !
14x 80kg
10x60kgSen avsluta jag med att köra lite Benspark i högt tempo.
6x full mag
10x 60
10x 40Två sånna race blev de sen fick de räcka för idag.
Ikväll Blir de att köra lite stötar och axelpress!
Mvh Johnny Hansson
7 december, 2010 at 19:54 #137938Anonym anvandareMemberIgår efter jobbet blev de ett riktigt skitpass
gick sakta upp till 130 där tog de helt stop! blev frustrerad och provade lite sittande ( 45 grader ca) stockpress ist
började på 60 och arbetade mig upp till lite drygt 100
Ingen som helst lust eller tryck i kroppen usch!
Nu Ska jag strax sticka och köra vecka två på markprogrammet, hoppas de finns lite drag i kroppen ikväll.
10 december, 2010 at 13:01 #137939Anonym anvandareMemberHar i två dagar kört helkropps pass på lätta vikter och massa rep, känns skönt att få ta i på de viset ibland också!
Snart bär de av till Gbg för fitnessfestivalen. nästa pass blir söndag eller måndag.! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.