JVK kör ”SIC” tävlingen från aldrigvila.se

Home Forums Seriösa träningsjournaler JVK kör ”SIC” tävlingen från aldrigvila.se

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author

Välkommen tillbaka! :)
    Det ska bli kul att följa journalen! Kör hårt och försök lägga dig på ett lagomt underskott så att du inte får såna där godissug som du fick sist. :emo-thumb

Vad är det som hänt med axeln?

Kul att du är tillbaka!
    Önskar dig lycka till med deffen, det ska bli intressant att följa.
    Det här kommer gå galant ska du se:)

J.v.K wrote:
    Tack :) Jag tror inte det är någon fara, jag hamnade i en seriös depression i samband med axelskadan och tappade all motivation + överåt. nu är det bakom mig dock och inga sötsug problem. vanligtvis skulle jag redan failat vid det här läget.

Axeln small när jag körde bänkpress och gick till en sjukgymnast, hon bedömde som en ”inklämning”. jag kör rehab med gummiband + kabel varje dag. enda bröstövningarna jag kan köra i dagsläget utan smärta är bänk i smith och flyes.

Tråkigt att höra, men bra att du lyckats ta dig ur depressionen!
    Hoppas att du får till axeln så att du inte måste operera som jag gjorde. Det låter rätt likt mitt annars, förutom att det var i chins det ”small”.

Roligt att du är med i det! Jag skrev själv mitt midjemått där, men mest bara för att vara med på något sätt ;-)

Mikael skrev dock att du måste på något sätt bevisa datumet på bilden, så att man verkligen kan jämföra bilderna. Tror inte det räcker att skriva datumet, då räknas du nog inte med i tävlingen om scitec-prylarna :(

J.v.K wrote:
    yeah, hon sa att blir det inte bättre med rehabträningen så är det nog operation som väntar.

kikade in på din journal och ja jävlar, inte fan är det kul att konstant känna att smärtan är runt hörnet

Vi får hoppas att du klarar dig bättre! Jag har ju crohns sjukdom också vilket gör att jag alltid har en inflammation i kroppen. Det kan säkert påverka min axel. Var noga med rehabträningen, gå inte på för tungt för tidigt och undvik de mest påfrestande övningarna ett tag. Det finns alltid alternativ.

Jasså du är back in the game. Hoppas det går vägen för dig denna gång, lycka till :-)

Glöm inte att ta bild med tidning :)

J.v.K wrote:
    riktigt jävla luderväder ute idag alltså. var ute och gick igår i regnet men känns skapligt ovärt idag. skippar träning idag, imorgon är det benpass vilket innebär 20 set knäböj :ph34r:

körde det förra veckan också och ptja.. man får känna att man lever

20 set knäböj när man deffar känns nästan farligt mycket. :) Hur många reps i varje set?

grymt benpass, skulle kanske behöva testa något liknande för att få mina miniklubbor att växa

Lär kännas i benen i morgon. Gött!

Ser att du kommer från Borås, vilket gym kör du på?

Jäklar vilket träningspass! Man vill inte missa ett trappsteg på vägen ner i en trappa efter det passet. :p

Nu har jag inte så stor koll på detta, det är därför jag frågar. Ska man inte undvika att träna SÅ hårt när man deffar? Tänkte på nedbrytningen.
    Jag tror i alla fall att det är bra att ligga på kaloribalans efter ett sånt pass. :)

J.v.K wrote:
    absolut ^^

Jag kör på Swedgym just nu, innan kört onyx & friskis

Själv gnetar jag på borta på onyx, inte för det är bäst utan för jag är bekväm och bra öppettider. Jobbet betalar delar av avgiften så 179kr/mån är ok.
    Vad tycker du om swedgym?
    Bara kikat in där, men tidigare passade deras öppet tider inte alls mitt schema.

J.v.K wrote:
    Mätte midjan imorse och det blev 86-88cm, en minskning med 4-6cm i nuläget.

Då jag främst kollat på vågen innan säger det inte mig så mycket, men så länge det blir mindre så är det alright :up:

Grym minskning av midjan :)
    Bra kvitto på att saker går som de ska.

Har ju följt dig ganska länge, och önskar dig verkligen all lycka nu. Hoppas att detta blir som du har tänkt, trots alla skador.

Lycka till nu! :D Kommer självklart att följa detta också.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.