Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Kärringens väg till Beach 2008
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 juni, 2008 at 16:20 #742768Anonym anvandareMember
Har otroligt ont i fästena runt armbågen.Får smörja in med Zonsalva. Ingen träning igår förutom promenad 90 minuter.
Idag blir det cykling. Inge gym! Har pratat länge med en väldigt vältränad bekant till mig och han sa att ska jag slimma och deffa kroppen så ska jag satsa på cyklingen och bränna fett ! Jag ska bara underhållsträna nu och gärna de muskler som hjälper till i cyklingen dvs: Marklyft,sit-ups,hantelrodd,Framåtlutande sidolyft,stångrodd och dips. Bara köra det två gånger i veckan men cykla minst 45 minuter 6 ggr/ veckan, rätt hårt. Efter att jag har brännt det fett jag har kan jag syna mig i sömmarna och kolla vart jag vill utveckla mina muskler, lagomt till hösten. Och naturligtvis vara på diet! Det var vad han sa och han har hållt på i 30 år, så man måste ju tro på honom! Så på med hjälmen och köra igång ordentligt med cykeln!24 juni, 2008 at 10:36 #742769Anonym anvandareMemberNä nu for vi in i den igen! Tappar allt. Ingen motivation till någon form av träning.Stressigt på jobbet.Kände mig bara trött och lat. Kosten har jag fortsatt vara noga med så jag har inte gått upp. Men träningsbiten. Nåväl kommer i sommar att ta tag i konditionsbiten. Cross trainade igår 30 minuter för det spöregnade ute så jag kunde inte cykla den timme jag skulle göra.
Var dessutom redan dyblöt efter kvällspromenaden på 45 minuter med hundarna.
Kondition: Minst 90 minuters promenad med hundar varje dag.
Måndagar. 1 timmes cykling
Torsdagar 1 timmes cykling
Lördagar 20 minuters intervallträning,cykel eller crossSka köra en viss styrketräning där jag använder min kropp som motstånd + hantlar. Det ska jag göra idag. Tisdagar och lördagar före intervallträning.
Så här ser det ut:
Step-up med hantlar
Tåhävningar med hantlar
Armhävnigar 1 =vanliga
Armhävningar 2 = placerad händer i linje med bröstet med smal fattning
Ryggresningar
Dips
Crunches på boll
Sneda sit-ups med ben på stol
Utfall med hantlar
Detta göres på vardagsrumsgolvet till bra musik (Hårdrock ,alltid! Lyssnar just nu på Takida,ett band från Östersund!)Mitt mål är att minska storleken på ben,få fram rumpan, och smalna på överkroppen speciellt mina maffiga axlar.Six-pack är ju inte helt fel! Det ligger där under men det ska fram nu! Synka proportionerna helt enkelt.
24 juni, 2008 at 21:06 #742770Anonym anvandareMember:up:respect :wazzup:
25 juni, 2008 at 06:51 #742771Anonym anvandareMemberpaul wrote::up:respect :wazzup:Tack så mycket! Ser att dina six-pack är framme!:o
25 juni, 2008 at 06:57 #742772Anonym anvandareMemberIgår gjorde jag övningar på golvet och kände att detta var riktigt roligt. Man får en sån bra kontakt med sin egen kropp och känner att man är inte så dålig på armhävningar längre (var en elefant i ett glashus på jympan i skolan, och otroligt svag:D),att man är rätt stark ändå!
Idag ska jag se om jag hinner med någon cross för det är packningsdag idag. Det är fortfarande otroligt dåligt väder häruppe. Blåst ,regn och kallt.En grön vinter! Ska till västkusten imorgon på semester. Jag och familj ska först till Ramsvik/Hunnebostrand och sedan hälsa på släkt i Trollhättan. Hoppas att det är bättre väder där.
Det fina är att jag kan träna styrka på gräsmattan. Tar dock inte med mig några hantlar. Har nog med två stora hundar ,familj och packning i bilen.
Men lååånga sköna promenader ska det bli.
Vi hörs om en vecka!26 juni, 2008 at 21:04 #742773Anonym anvandareMemberLioness wrote:Tack så mycket! Ser att dina six-pack är framme!:o:Di wish.avataren och profil-bilden är tyvärr inte min dagsform.
lycka till med dina mål,trägen vinner.10 augusti, 2008 at 09:54 #742774Anonym anvandareMemberEfter mycket och många arbetspass på jobbet, semester nere vid Hunnebrostrand (mycket bröd,räkor och olika smaskiga guckor) ,flytt, så har jag nu installerat gymmet i sovrummet! Nu jäklar!!
Körde 2 veckors Atkinsdiet först för att få bort alla godsaker och fick strålande resultat! 76 cm i midjan!!!!Så nu har vi (maken och jag) börjat promenixa länge och uppför en förb…backe som tar 20 minuter att gå uppför, varje morgon (bra träning för hundarna oxå).
Gymmat:Alltid ett set uppvärmning innan själva övningen.
Torsdag: 2 set * max. Kör uthållighet nu!
Liggande hantelpress:20 reps,22reps*8 kg
Dips:12 reps,10 reps * min egen vikt
Hantelflyers: 22 reps,24 reps *8 kg
Stående tricepspress: 25 reps,20 reps * 4 kg
Bänkpress med hantlar: 15 reps,12 reps (är svag i den!!) * 8 kg
Liggande tricepspress. 25 reps,26 reps* 4 kgFredag: Aj,aj vad jag har träningsvärk i bröstmusklerna!
2 set * max
Hantelpressar 15 reps, 17 reps * 8 kg
Sit-ups på boll (tuff den!) 20 reps,17 reps
Omvända flyers: 12 reps,14 reps *8 kg
Benlyft: 12,11 reps
Sidolyft 15,12 reps (är svag där!) *8 kg
Sneda sit-ups: 20,22 reps med dålig kontakt men känner av det idag söndag!Mat: 2000 kcal/ dag. Har redan grillat kyckling,fläskkotletter och gjort matlådor med högst 50 gram kolhydrater (mest basmatiris)i varje matlåda.Väger allt nu tills jag får ett ”öga” för det!
Håll tummarna nu!10 augusti, 2008 at 11:32 #742775Anonym anvandareMemberBilder på dagsformen?
Stort lycka till, förresten. Kommer nog att bli skitbra det här.
10 augusti, 2008 at 16:41 #742776Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Bilder på dagsformen?Stort lycka till, förresten. Kommer nog att bli skitbra det här.
Bilder på dagsformen kommer så småningom,vill deffa lite till, dock kommer bilden att visa en blekfis i och med att jag har stått inne nästan hela tiden och min semester bjöd på regn och blåst,men,men då slipper man rynker har jag hört!
10 augusti, 2008 at 20:21 #742777Anonym anvandareMemberhåll uppdateringen igång nu ett stort lycka till !
11 augusti, 2008 at 19:51 #742778Anonym anvandareMemberVila i helgen med promenixer!
Idag:
Rygg och biceps: Uppvärmningsset först på alla övningar:2* max
Hantelrodd 20,20 :5 kg
Dubbel bicepscurl :15,17:5 kg
Rygg lyft:20,22 med min egen vikt på boll
Stångscurl:15,16 :10 kg
Stångrodd:11 (tuff denna),14 (var väl varm nu) :10
kg
Tummen upp:20,20:5 kgOnt i bicpes,bränner bra!
Mat idag (obs kvällsmålet ännu inte intaget!)
Frukost :1 skiva Rågbröd osötat fibrer ca 9 %
2 st Äggula
2 st Äggvita
2 dl Äppeljuice konserv drickf
Mellanmål 1: 100 gram Smothie mixad,banan,päron,hallon
Lunch 100 gram Kyckling bröst kött kycklingfilé
50 gram Pasta äggnudlar
Middag: 100 gram Nöt köttbitar formade till biffar frysta
100 gram Wokgrönsaker Asiatiska wokade rapsolja
Kvällsmål:100 gram bacon stekt
3 st Äggvita
1 st Äggula
Totalt 1347 kcal. Vilket är för lite! Mitt stadiga problem ,äter för lite ska ligga på 2000 kcal13 augusti, 2008 at 08:08 #742779Anonym anvandareMemberBenträning igår! Kör inte ben så hårt i och med att jag är rätt trött i dem efter 5 timmar spring på jobbet.Dessutom vill jag behålla dem lite smala.Tränade förr dem rätt hårt och tungt så de blev lite väl stora i min smak.
1 set uppvärmning, 2* maxBencurl:25,25:10 kg
Lårcurl:30,25:10 kg
En bens Tåhävning:25,27:5 kg
Knäböj:20,22:10 kgMat:
Frukost: 2 st Äggula
2 st Äggvita
2 dl A-fil fett 3 %
30 gram Frukostflingor Musli Frukt 33%
Mellanmål 1: 1 st Banan
Lunch: 1 skiva Rågbröd osötat fibrer ca 9%
2 dl Sparrissoppa redd konserv tillagad
Mellanmål 2: 2 dl Sparrissoppa redd konserv tillagad
Middag: 2,5 dl Salladskål kinakål
150 gram Nöt köttbitar formade till biffar frysta
Kvällsmål :2 1mm skiva Gris bacon stekt
2 st Äggula
2 st Äggvita
3 stycken 2mm skiva Hårdost fett 28 %
Totalt 1278 kcal13 augusti, 2008 at 08:09 #742780Anonym anvandareMemberIdag vilodag med enbart promenix!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.