Kingkong’s väg mot massivare kropp!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Kingkong’s väg mot massivare kropp!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 661 through 675 (of 917 total)
  • Author
    Posts
  • #426247

    Lite Fler..

    #426248

    Ahhhh vätsketryck!!! ;-)

    Skönt pass med sliten kropp. Skulle egentligen vila hela denna vecka men kunde ej hålla mig från gymmet.
    Blev lite rygg o biceps o satan vilken kontakt jag fick. Nu ska det slipas detaljer fram tom 2009 då jag kommer kliva upp på scenen igen på MTGP och/alt Luciapokalen.

    Frukost är serverad o snart dax för jobbet. Ha en bra dag alla!!

    #426249

    Tja Martin
    Du får 10 poäng for dom grymma tofflorna:p
    Hälsa tjejen och ha en bra jul samt Nyår

    #426250
    Vanessa Frykman wrote:
    Tja Martin
    Du får 10 poäng for dom grymma tofflorna:p
    Hälsa tjejen och ha en bra jul samt Nyår

    Tofflor KingKong style!! Detsamma till er tjejen! Kul att träffa er på FF!! Ursäkta om jag var lite frånvarande..

    #426251

    hej Martin..jag vill bara önska dig ett riktigt god jul o gott nytt år och lycka till med alla tävlingsplaner i framtiden d kommer o gå säkert jättre bra för dig..såg att du skrev i min tråd d glädjer mig att du tycker d tack..synd bara att vi inte kunde prata mer m varandra bakom scenen, du verkar va skön kille jag kommer ihåg d du sa när vi va på väg ut på scenen, grabbar tänk på att d här e roligt :p..vilket roligt jag har inte druckit vatten på 24 timmar vill ha vatten nu hahahaha:whistle:

    mvh/Robert

    #426252
    ROBERT_YOUNAN wrote:
    hej Martin..jag vill bara önska dig ett riktigt god jul o gott nytt år och lycka till med alla tävlingsplaner i framtiden d kommer o gå säkert jättre bra för dig..såg att du skrev i min tråd d glädjer mig att du tycker d tack..synd bara att vi inte kunde prata mer m varandra bakom scenen, du verkar va skön kille jag kommer ihåg d du sa när vi va på väg ut på scenen, grabbar tänk på att d här e roligt :p..vilket roligt jag har inte druckit vatten på 24 timmar vill ha vatten nu hahahaha:whistle:

    mvh/Robert

    Vi får ta ett snack på nästa tävling! Bjuder dig på en bit mat då. Men va f-n.. Trots allt så var vi ju bara 9st som pallade med en diet!:emo-thumb Klart man ska gå ut o njuta på scen då. Man kan ju inte göra så mycket mer än sitt bästa ändå i det läget. Sen är det ju iaf domarna som dömmer. Inte så att man kan springa snabbast för att komma först i mål.

    Har sett mina domarsiffror nu: 7,7,8,4,7,7,7,7…

    #426253

    Känns som om dommarna gick på symmetri, massa sen defffinition. Som atlet gör ju detta att man måste prioritera alla musklegrupper lika mycket. Personligen måste jag få upp svepet på utsidan av benen för att se mindre ”Y” aktig ut framifrån bla..

    BRÖST TRICEPS

    Bänkpress
    Lutande bänkpress
    Flyesföljt direkt av ett set dips
    Tricepspressar med rakstång
    Pulldowns med rep
    Kickbacks med hantel

    Vätske trycket är enormt just nu… Får kramp i armarna bara av att skriva detta…

    #426254

    Satan vad ont det gör i kroppen… Fått vätskesamling i korsryggen. Kan inte stå upprätt utan att få kramp.. Försökt att träna men det ger bara ännu värre tryck. Nu blir det vila i 4-5dagar.. Vikten idag 105,3kg svullen…

    #426255

    Hej hopp vad fort ett år går.. :D

    Känns som om det var igår man var åskådare på Luciapokalen och tog beslutet att köra denna tävlingen 2007. Nu har det året gått och summa summarum så blev det en 7e plats som sagt.

    Tog klivet upp från classic bodybuilding till bodybuilding -90kg. Vägen fram var minst sagt krokig o motivationen for upp o ner rejält under hela dieten vilket gjorde att formen kanske inte riktigt var 100% där min vägledare hade önskat men jag är relativt nöjd ändå med tanke på att man kombinerat jobb 10-20 med tävlingsdiet o träning. Upplägget för i år var hård träning på gymmet o lite men tung cardio. MAX 20min/dag.

    Samarbetet med Fredrik Carlsson i år har lärt mig ännu mer ang min kropp o hur den funkar. Utan honom hade inget av detta varit möjligt. Evigt tacksam denna man och ser fram emot ett framgångsrikt samarbete under flera år fram över. Kanske tom kan bli några tunga pass ihop?

    Man har oxå hunnit med att fylla 30år, 2 utlandsresor (Fuerteventura + Rhodos), 2 helger i Göteborg, renoverat lägenheten o stoppat in nytt golv o kök och till sommaren har man lyckats se till att bli pappa för första gången.:p DET ska bli riktigt kul o spännande.

    Kommer nu att ta tävlingsfritt i 2år med fokus på förbättringar av mina ben, armar och lats. Bygga ett barn rum i lägenheten kommer väl ta en viss tid av min fritid oxå.

    Journalen kommer hållas igång men vet ej exakt hur mycket uppdateringar det kommer bli.

    Fram till nyår så blir det träningsfritt för att låta kroppen vila sen så kör vi igång kroppen ala FREDDE CARLSSON style!!:D

    #426256

    Intressant att få jobba med Fredrik.

    Härlig ”coke” tröja haha…

    #426257

    Pajjat bröstet men kan ej hålla mig från gymmet.. Blev axlar o triceps + 15min cykel. Ska vara kalsongmodell på fredag så behöver loosa lite vikt… :-)

    Tänkte på en sak.. Nästa Luciapokal har man en liten Mini me med sig.. :-) Coolt…

    #426258
    Martin Alexandersson wrote:
    Pajjat bröstet men kan ej hålla mig från gymmet.. Blev axlar o triceps + 15min cykel. Ska vara kalsongmodell på fredag så behöver loosa lite vikt… :-)

    Tänkte på en sak.. Nästa Luciapokal har man en liten Mini me med sig.. :-) Coolt…

    Vad har du gjort med bröstet ?

    #426259

    Efter ett litet julbord med firman igår + kyckling med cachewnötter på kvällen så fanns styrkan innen på gymmet redan på morgonen idag.
    Passet gick bra o gav ett enormt tryck i prylarna. Sträckningen i bröstet har släppt o värmde på ordentligt innan passet.
    Vätskan sitter men börjar mer o mer släppa. Mina fotleder ser tyvärr ut som om jag brytit dem alt stukat dem rejält vilket resulterar i att jag ej ser mina fotknölar.

    Bröst:
    Uppvärmning + lätt cabelcross: 15kg*25, 15kg*25
    Bänkpress: 55kg*15, 85kg*15, 115kg*12, 130kg*6, 130kg*4
    Flyes i maskin: Fulltmag*12, Fulltmag*12, Fulltmag*12, Fulltmag*12

    Triceps:
    Pulldowns med rep: 30kg*12, 30kg*12, 30kg*12
    Pushdowns med rak stång: 60kg*12, 60kg*12, 60kg*10
    Stålmannen med rep: 60kg*12, 60kg*12, 60kg*8
    SittandeDips i dipsmaskin: Fulltmag*15, Fulltmag*15, fullt mag*15

    Stretch + solning30min

    Nu är det frukost (50g havregryns gröt o 30g jordgubbar + 40g protte shake) sen iväg o jobba 10 – 17.

    Ha en bra dag alla!!!

    #426260

    Blev även ett kvällspass nyss med min kompis Maria. Hon ville ha lite motivation till att köra hårt. Kul att hon vände sig till mig då..:p
    Blev ett kul pass med mycket stönande (pga träningen) o skratt pga smärta/pump. Volymen finns kvar o med den vätskan man har så växer man ganska bra under ett pass.:D

    Latsdrag i maskin
    Latsdrag med roddhandtag
    Rodd med rakstång i roddmaskin

    Preachercurl
    Liggande drag till pannan med rak stång
    Bicepscurl med rep

    #426261

    GOD JUL O GOTT NYTT ÅR TILL DIG O TJEJEN.KRAMAR FR SNUTTAN:emo-thumb

Viewing 15 posts - 661 through 675 (of 917 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.