Kroniskt klen & lönnfet? Eller?

Home Forums Seriösa träningsjournaler Kroniskt klen & lönnfet? Eller?

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Ok, så jag var alltid den kortaste, klenaste, slöaste ungen i klassen när jag växte upp, och småfet på det. När de andra ungarna spelade fotboll satt ja hemma med TV-spel osv… Ni vet hur man säger att vissa har bra gener för styrketräning? Jag har nog de sämsta.

Hursomhelst så lyckades jag på något sätt klara av att träna regelbundet ungefär ett år. Hade ingen styrka what-so-ever när jag började, jag gjorde hantelpressar med 5kg-hantlar. Då ska vi tilllägga att jag var 20 år gammal när jag började. :P
    När jag väl hade blivit lite stark gick axeln ur led. Back to square one.
    Började styrketräna lätt igen efter tre månaders flitig rehabträning, och kunde träna som vanligt efter fyra månader. Nu har de gått fem månader och styrkan är tillbaka helt.

Har alltid i princip bara käkat skräpmat, å druckit gainer när jag tränat. Så jag har alltid fortfarande sett ut som ett päron. Känns lite som en omöjlighet för mig att se vältränad ut.

Men efter att ha läst ett antal sånna här träningsdagböcker och sett hur folk har lyckats deffa till sig magrutor så började jag inse att det kanske är möjligt för mig också.
    Har lagt upp kostschema nu för första gången men jag är fortfarande skeptisk till om jag kan bli så smal :P
    Tänkte att om jag också gör en sån här dagbok så kanske de funkar för mig också.

Mitt kostschema finns nånstans på andra sidan av [http://forum.body.se/showthread.php?t=128374]
    Någon mer modifierad nu dock.

Wish me luck!

Tisdag 27e Juli:

Var lite småsjuk men här började deffen ändå!

Bröst/Tricpes/Axlar

Bänk: 80kgx6, 75kgx5, 75kgx6
    Lutande Hantelpress: (30kgx6)x3
    Flies Maskin: 65kgx8, 65kgx8, 50kgx10
    Hantellyft sida: (11kgx7)x3
    Pushdowns: (32.5kgx6)x3
    Liggande Stångtriceppushgrejj: (20kg+stång x6)x3

Fick lite ont i nacken efter bänken, ingen aning varför har aldrig hänt förut.

Onsdag 28e Juli

Promenad ca 7.5timmar

Torsdag 29e Juli

Rygg!

Mark: 80kgx8, 80kgx8, 100kgx6, 100kgx6
    Chins: (kv x6) x5
    Kabelrodd: 90kgx6 80kgx8 80kgx8 95kgx5
    Hantelcurl 16×6, 16×6, 18×4, 16×4
    Omvända flies maskin: (40×6) x3
    Stångcurl(ez): 30+stång x6 30×5 25×5 (helt slut här)

Var helt svimfärdig efter varje övning nästan… Redan tappat nästan tre kilo här.. antar att det är vätska eftersom ja slutat med kolhydrater?

Fredag 30e Juli

Hjälpte en kompis flytta på morgonen innan jag hunnit äta. :(
    Hade ett till uppehåll utan mat på åtta timmar när ja var på bio :(
    Ingen bra dag helt enkelt.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.