Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Lågvolymsträning för jag är slö
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 oktober, 2007 at 19:51 #805714Anonym anvandareMember
Snabbsköt lite innan badrummet
5 oktober, 2007 at 02:11 #805715Anonym anvandareMemberSer bra ut.
Inte fysiken, träningen dvs.
5 oktober, 2007 at 08:21 #805716Anonym anvandareMemberJösses! Har du Grandmaster på din sida har du säkert något bra på G här!
Försök dessutom vara stolt över dina höfter, som jag… försöker vara över mina
:p
5 oktober, 2007 at 10:23 #805717Anonym anvandareMemberGrandmaster wrote:Ser bra ut.Inte fysiken, träningen dvs.
True that
lovelysmile wrote:Jösses! Har du Grandmaster på din sida har du säkert något bra på G här!Försök dessutom vara stolt över dina höfter, som jag… försöker vara över mina
haha. Ja lite kurvor är aldrig fel (även om helst ska hålla sig på kvinnorna;))
7 oktober, 2007 at 00:02 #805718Anonym anvandareMemberNe, nu har jag bestämt mig. Jag ska skärpa till mig lite och tighta till det ordentligt (eller i alla fall hyffsade magrutor). Och för att få lite mer press på mig skriver jag ner det här.
Ibörjan kommer jag försöka tappa drygt ett kilo i veckan. Då jag har rätt många kilon att ta av innan det blir tight. Orka vänta länge liksom.
Ju mindre fett jag har på kroppen ju mindre kaloriunderskott.Vet inte om jag ska köra något speciellt upplägg eller göra som vanligt när jag bantar. Mindre portioner, mindre fest, mer motion.
7 oktober, 2007 at 17:11 #805719Anonym anvandareMemberCrosstrainer 21 minuter.
Dom 10 första minutrarna av dessa rätt lugnt med snabba halvminutersintervaller.
8 min snabbt
2 minuter högt motstånd (nivå 20) och snabbt.
1 minut högre motstånd (nivå 24) och snabbt.Mjölksyra och pulsen gick upp.. Soft.
9 oktober, 2007 at 17:47 #805720Anonym anvandareMemberKnäböj 115 kg 5-5-5 (Höjde 5kg från förra gången)
2 set bencurl
Bänkpress 80kg 7-5-5
Stångrodd 80 kg 8 / 60 kg 12-12 (tvungen att sänka vikten. Orkade inte med att stabilsera eller hålla imot. Drog jättestrikt och fick bra kontakt, tråkigt var det.
3 set ståendevadpress
40 situpsGick bra idag, hade bra tryck även om jag inte har ätit så mycket kolhydrater. Fast det känns inte som man behöver speciellt mycket när man tränar med låg volym.
9 oktober, 2007 at 20:53 #805721Anonym anvandareMemberMan blir så… avslappnad när man läst den här journalen. :happy:
Tack!
9 oktober, 2007 at 21:00 #805722Anonym anvandareMemberregus wrote:Gick bra idag, hade bra tryck även om jag inte har ätit så mycket kolhydrater. Fast det känns inte som man behöver speciellt mycket när man tränar med låg volym.Detta är ju en av fördelarna med lågvolym – att kolhydratintaget inte spelar lika stor roll som vid ett konventionellt upplägg.
Fast enligt mig kan det nog ändå vara en bra idé att inkludera en viss mängd kolisar före och efter passet, vad gäller prestation/återhämtning.
Bra pass förresten, kommer nog att bli bra det här.:up:
9 oktober, 2007 at 22:39 #805723Anonym anvandareMemberlovelysmile wrote:Man blir så… avslappnad när man läst den här journalen. :happy:Tack!
Jag brukar ha den effekten på folk:friends:
Jon Larsson wrote:Detta är ju en av fördelarna med lågvolym – att kolhydratintaget inte spelar lika stor roll som vid ett konventionellt upplägg.Fast enligt mig kan det nog ändå vara en bra idé att inkludera en viss mängd kolisar före och efter passet, vad gäller prestation/återhämtning.
Bra pass förresten, kommer nog att bli bra det här.:up:
Ja, lågvolym är bra, enda nackdelen att styrkeuthålliheten blir lite lidande.
jag äter kolisar i alla fall en av måltiderna före träningen. Och middagen efter brukar ha någon kolhydratskälla.Tack. Och det hoppas jag att det blir
10 oktober, 2007 at 23:12 #805724Anonym anvandareMemberIdag blev det en liten fuskdag.
Kosten sköttes bra fram till middagen, då jag hängde med mina föräldrar + resten av min familj på kinaresturang (bröllopsdag).Det går ju inte att äta vettig mängd heller:drool.
”Så… syrran.. Du ville inte ha mer eller?”Har inga problem med att gå hungrig, gillar bara att inte få äta sig mätt.
Men det sätter fart på leptinerna.. OptiMen det är väl inte värre att det blir en dags längre deff… Sak samma.
It’s all good.10 oktober, 2007 at 23:22 #805725Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:Deffar du?! Du har väl knappt något fett eller? Bulka istället! Eller gör som jag, kör något mitt emellan som tar åratal, men du lägger inte på dig särskilt mycket fett;)Kör hårt med dina mål i alla fall!
”Fetare” en såhär vill jag faktiskt inte bli. Det finns en del att ta av. (kan ta lite bilder när jag nyper tag i sidfläsket ).
Sen har jag aldrig vart hård heller. Har inte sett mina magrutor någonsin (borträknat dom två översta). Men vill mest se om jag har diciplinen och viljan att ta ner mig till lägre fettprocent.
Och ge ett gynsamt läge att lägga på mig utan att bli direkt fet.12 oktober, 2007 at 17:54 #805726Anonym anvandareMemberMarklyft; Jobbade mig upp till en singel på 170 kg. La av sen. Korsryggen behövde en lugn vecka.
Militärpress 45kg 8-6-5Chins 12-6 var tvungen att hålla lite smalare då den raka latsdragsstången var upptagen. (Brukar lägga den över handtagen som står rakt ut för att få vettig stång)
Vadpress i smith 3 set
mage 3 set (2 höftlyft, 1 viktade situps)
Vikten låg på 95,3.
15 oktober, 2007 at 17:57 #805727Anonym anvandareMemberLåglåglågvolym pga av mycket folk och trött Andreas (jag)
Knäböj 130 kg 3
Bänkpress 90 kg 4-4 (fula rövlyft på sista)
Stående bicepscurl hantel ~20kg 1 set över 6 rep någonting.15 oktober, 2007 at 20:47 #805728Anonym anvandareMemberregus wrote:Låglåglågvolym pga av mycket folk och trött Andreas (jag)Knäböj 130 kg 3
Bänkpress 90 kg 4-4 (fula rövlyft på sista)
Stående bicepscurl hantel ~20kg 1 set över 6 rep någonting.Tell me about it! :DThe ass never stays put! 👿
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.