långsiktig periodisk fasta

Home Forums Seriösa träningsjournaler långsiktig periodisk fasta

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 319 total)
  • Author

2012-03-10

Idag blev det en lång powerwalk på 85minuter i det fina vårvädret, följt av 30min Biceps på gymmet. På 85minuter hann jag gå 1.1mil, så räknar med att jag gjorde av med ~700kcal.

Hantelcurl:
    10kg x 10
    12.5kg x 6 uppvärmning
    22.5kg x 5 PB! Wohou :D
    20kg x 6
    20kg x 5
    Körde utan någon som helst pwo, och det gick ändå strålande. Hmm.. Lägger man pengarna på placebo-effekten enbart ;) ?

Cablecurl med Zstång:
    55kg x 10
    55kg x 9
    55kg x 8

Zottmancurls:
    12.5kg x 8
    10kg x 10
    10kg x 9

Nu blir det duschen med ömmande fötter !

2012-03-11

Bröst och lite axlar (pressar).

tid: 50min

Bänkpress:
    stången x 20
    50kg x 10
    50kg x 10 uppvärmning
    100kg x 3 Törs påstå att det gick lättare den här gången än förra bänkpasset :)
    95kg x 5 Prövade att köra med false grip här (hade gjort det på uppvärmningsseten med). Kändes skitbra :up: Vart mycket stabilare i mina lyft, var inte alls lika svajigt som det annars kan bli. Körde på med false grip resten av bänkseten.
    95kg x 4
    110kg x 1

Plan hantelpress:
    35kg x 6
    35kg x 4
    32.5kg x 5
    Hantelpressarna var desto tyngre.

Stående militärpress:
    40kg x 7
    40kg x 7
    40kg x 6
    40kg x 6
    40kg x 5

Flyes i cable:

23kg x 9
    23kg x 8
    23kg x 7

Cardio[/b]
    25min Powerwalk i 8km/h. ~250kcal

Redovisar kosten idag[/b]
    BCAA 40kcal – 10g protein
    1kg Kvarg 670kcal – 120g protein
    BCAA 40kcal – 10g protein
    500g Kycklingfilé 500kcal – 100g protein
    Sallad, fetaost, oljor – Ingen aning om kaloriinnehållet men drar till med 300kcal.
    Proteindrink 120kcal – 25g protein
    1 stort äpple 100kcal

Summan av kardemumman blev; 1770kcal(-250 från pw= 1520), 265g protein

En annan sak som jag känner för att ta upp är det här med proteinmängden man bör få i sig per dag?
    Idag i skolan så gick våran lärare igenom proteiner, och jag vet inte riktigt vart jag ska börja, men det vart ett jädra liv under lektionen.
    Hon (en tant på 60+) pratade om att man absolut inte bör få i sig mer protein än vad musklerna behöver som ”byggstenar”, och att intaget då kunde variera beroende på hur aktiv man är som person osv. Jag ville dock få henne att säga några siffror, så att man får lite begrepp på det hela. Jag sa att jag försöker äta runt 3g protein per kg kroppsvikt, och att jag inte förstår varför det ska vara så farligt att äta mer protein än vad musklerna i sig behöver, det mättar ju bra och har en bra termogen effekt, det tyckte jag var bra argument. Hon svarade med att om man får i sig för mycket protein så bildar levern ammoniak av ”överflödet” och det är ett väldigt farligt gift. Det sväller upp magen bla. Hon fortsatte på ämnet och tog upp barnen i Afrika som ett bra exempel på vad som händer om man får i sig för mycket protein?? Hon påstod då att om man svälter så använder kroppen bla proteiner som energi (det höll jag med om, tror det stämmer?). Men att dessa barn då får i sig ”för mycket” protein i förhållande till deras energiintag, därav får de så spinkiga armar/ben (muskulatur överhuvudtaget). Jag kan hålla med henne om dessa saker, om man pratar om det för sig. Att barnen ser spinkiga men uppsvällda ut pga dom svälter, samt att levern bildar ammonika av för högt proteinintag. Men hon fick det att låta som att det är rent livsfarligt att käka några gram för mycket kött per dag, och sa till klassen att vi måste tänka på att hålla en bra balans i vår kost, att vi absolut inte får äta för mycket kött/fisk/ägg, ja, protein.

Ja menar om det nu skulle vara så farligt som hon påstår att det är, så borde väl kött osv få någon slags ”varningsetikett” ? Om det nu är så farligt.. . Jag vart inte klok på henne och det hela slutade med att jag drog fram mina aminosyror och drack det i ren protest. För hon hade också dömt kosttillskott till döden..

Vet inte vad jag vill få ut av det här lilla inlägget, men var bara tvungen att skriva av mig.

Bra exempel på barnen i Afrika :D Men det finns ju studier som visar på att det förmodligen inte är särskilt bra med för mycket protein. Men i kortare perioder som under diet är det nog ingen fara. Vid överskott finns det dock ingen anledning att överdriva. 2g per kg kroppsvikt räcker ju långt.

Bra markat, härligt med en 10 a på 150 kg. Ser ut att gå riktigt bra i bänken också:up:

Skönt att vikten sjunker och att du slår Pb måste vara en härlig känsla:up:

2012-03-11

Rygg, lite utsida- och baksida axlar.

tid: 55min

Chins:
    KV + 10kg x 7
    KV + 10kg x 5
    KV + 10kg x 4
    KV x 7½
    KV x 6
    Nöjd med chinsen.

Marklyft:

60kg x 8
    80kg x 4
    120kg x 2
    150kg x 1 uppvärmning
    180kg x 1 PB! Kändes riktigt bra.
    190kg x 1 PB! Kändes inte riktigt lika bra, tog säkert 5sekunder att få upp skiten. Spelade in både 180&190kg’s lyften, men det ser ut som att ryggen nästa svankar lite på 190kg, fast det kändes absolut inte som det, samt att de som var med mig (hyfsat kunniga gubbar), tyckte det såg bra ut. Aja.
    120kg x 6

Skivstångsrodd i smithmaskin:
    70kg x 12
    80kg x 9
    80kg x 8
    80kg x 7

supersetade varje set med;

Hantellyft åt sidan:
    10kg x 13
    10kg x 10
    10kg x 8
    10kg x 6

Cardio[/b]
    32min Powerwalk, 300kcal

Kosten idag[/b]
    *BCAA. 40kcal – 10g protein
    *Makrillfilé med tomatsås. 210kcal – 15g protein
    *1000g Kvarg. 670kcal – 120g protein
    *Proteindrink. 120kcal – 25g protein
    *450g Kycklingfilé, mini fraiché & lite majs. 700kcal – 90g protein
    *Stort äpple. 100kcal

totalt 1840kcal (-300kcal från cardio = 1540kcal) – 260g protein

Gober wrote:
    Bra exempel på barnen i Afrika :D Men det finns ju studier som visar på att det förmodligen inte är särskilt bra med för mycket protein. Men i kortare perioder som under diet är det nog ingen fara. Vid överskott finns det dock ingen anledning att överdriva. 2g per kg kroppsvikt räcker ju långt.

Mm men det jag reagerade på var just att hon förstorade upp det så himla mycket. Lät som att kött det var farligare att käka 1kg kött per dag än att röka 1paket per dag
    Okej, jag försöker ligga runt 2-3g per kg kroppsvikt nu.

Hence wrote:
    Bra markat, härligt med en 10 a på 150 kg. Ser ut att gå riktigt bra i bänken också:up:

Skönt att vikten sjunker och att du slår Pb måste vara en härlig känsla:up:

Tack Hence! Ja det känns bra. Men deffen har ju inte gått så bra senaste 2veckorna däremot, är väl därför det går lite bättre i styrkan :|

2012-03-13

Triceps & Mage[/b]

tid: 60min

Smalbänk:
    stången x 20
    stången x 15
    70kg x 8
    70kg x 6
    70kg x 7

Crunches i lutande bänk m. vikt:
    15kg x 22
    15kg x 20
    15kg x 18
    15kg x 16

Frenchpress:

35kg x 6
    35kg x 5
    35kg x 5

Crunches:

KV x 30
    KV x 30
    KV x 30

Pushdowns:
    54kg x 11
    54kg x 10
    54kg x 10
    Körde i ett annat cableställ idag, vikterna kändes.. tyngre.

Sido crunches:
    KV x 30
    KV x 30
    KV x 30
    KV x 30
    KV x 30

Passet kändes inte alls bra. Har sovit riktigt konstigt inatt, så är stel/smärtar lite lätt uppe vid vänster baksida axel 👿 Var ganska slött pass med, för mycket skitsnack mellan seten :O

Cardio[/b]
    Powerwalk, 5.5km. 400kcal räknar jag med iaf.

kuulan wrote:
    2012-03-13

Pushdowns:
    54kg x 11
    54kg x 10
    54kg x 10
    Körde i ett annat cableställ idag, vikterna kändes.. tyngre.
    [/I]

Hehe vart lite konfunderad när jag läste om nått tidigare pass när du körde pushdowns på 75kg går ju fan knappt stå kvar på marken om man ska köra på den vikten men ändå imponerande styrka i triccorna ! =)

2012-03-14

Tänker börja det här inlägget med att gå igenom dagen.
    *kl 06.00* Vaknade efter 3½ timmas sömn.
    *kl 06.30* Åt frukost i form av 3mackor med smör,ost,skinka, 2dl Juice, 1apelsin. Det var stora mackor och mycket ost.. Drar till med 1000kcal. Näst intill 0g protein..
    *kl 10.29* BCAA 40kcal – 10g protein
    *kl 10.30* Ångesten över den onödiga frukosten kommer smygandes. Knyter på mig dojorna och knallar ut på en 45minuters powerwalk i högt tempo (8km/h). -400kcal
    *kl 12.00* Proteindrink 120kcal – 25g protein
    *kl 15.00* Styrketräning + 30min Powerwalk. -300kcal
    *kl 16.00* Proteindrink 120kcal – 25g protein
    *kl 17.00* 100g Lövbiff + sallad, lite fetaost. 400kcal – 22g protein
    totalt: 1680kcal minus 700kcal från powerwalks = 980kcal – 82g protein

Ska äta ett mål mat till, och ska få i mig 120g protein på 600kcal. Det blir nog 500g Lövbiff vilket resulterar i 600kcal – 110g protein. Lite tråkigt att äta det som det är bara, men får väl krydda med något… gott.

Två saker idag har varit riktigt skit.
    1. Mitt sista proteinpulver tog slut, så nu måste jag köpa nytt.
    2. Har ett kraftigt tryck i vänster öra som inte släpper. Kände det runt 12-snåret idag och det har suttit i sen dess. Jag misstänker öroninflammation, och om så är fallet så har jag ingen aning om hur jag ska gå till väga vad gäller träningen. Promenader borde väl vara lugnt? Jag vill fortsätta träna även om det nu är öroninflammation, men vet i katten om det är farligt eller om det förlänger tiden man har öroninflammation? Nååja, här kommer dagens pass.

Ben & Vader [/b]

Knäböj:
    50kg x 8
    80kg x 4 uppvärmning
    110kg x 9
    110kg x 7
    110kg x 6
    [youtube=6nUDHdxUudw&context=C448c3a4ADvjVQa1PpcFNwUbZNvDSzrsMFlnoUWXL70d5J8OfGm3Y=]

Benpress:
    225kg x 6
    225kg x 5
    225kg x 5
    225kg x 4

Vadpress i smithmaskin:
    100kg x 10
    100kg x 10
    100kg x 10
    100kg x 8
    100kg x 7
    Körde långsamt i den excentriska fasen och sedan explosivt upp (försökte få det till 3sekunder ner, 1-2sekunder upp). Fick väldigt bra kontakt och jag har nog aldrig varit såhär trött i vaderna efter ett vadpass.

[youtube=GN55cm0gajw&context=C4930912ADvjVQa1PpcFNwUbZNvDSzriGK1qXd-GfWlaH6nFyd2KY=]

Cardio[/b]
    Powerwalk 30min. 300kcal

HcBB wrote:
    Hehe vart lite konfunderad när jag läste om nått tidigare pass när du körde pushdowns på 75kg går ju fan knappt stå kvar på marken om man ska köra på den vikten men ändå imponerande styrka i triccorna ! =)

Gäller att väga mer än vikterna man slänger på :emo-thumb
    Jag tackar allra ödmjukast för dina fina ord då jag själv inte tycker att jag är speciellt stark i armarna ö.h.t. ! :)

2012-03-16

Kollade upp örat idag. Det är tydligen igensatt på något vänster. Hade med bihålorna osv att göra, så min medicin vart nässpray. Gör dock svinigt ont i örat plus att jag är helt lomhörd, så går och säger ”va?” hela tiden, känner mig som en riktigt gammal gubbe :p Kan nog beskriva känslan som att ständigt simma ett par meter under vattnet, med lock för öronen. Men doktorn sa att det var lugnt att träna, det var endast min smärttröskel som avgjorde om det var lämpligt att träna, så med andra ord. NU KÖR VI !

Måste bara passa på att klaga på min rygg lite med när jag ändå håller på. ;)
    Det smärtar runt vänster skulderblad när jag andas in ett stort andetag och sedan andas ut lite ”kraftigt”. Känns som att någon trycker in en pinne rakt i ryggen. Jag märker framförallt av det när jag kör crunches. Aja, hoppas det släpper snart.

Idag vart det biceps [/b]och mage. [/b]

Värmde upp med 3 set hantelcurl.

Scottcurl med Zstång, smalt grepp:
    40kg x 8 PB!
    40kg x 6
    40kg x 5

Cablecurl med Zstång, brett grepp:
    54kg x 10
    54kg x 9
    54kg x 8

Zottmancurls:
    12.5kg x 8
    12.5kg x 7
    10kg x 8
    Körde 4sekunder ner, 2sekunder upp.

Crunches med fötterna på en bänk:
    KV + 5kg x 35
    KV + 5kg x 30
    KV + 5kg x 30
    KV + 5kg x 30
    KV + 5kg x 30

Benlyft:
    KV x 20
    KV x 20
    KV x 20

Sidocrunches:
    KV x 30
    KV x 30
    KV x 30

Jag känner mig inte på något sätt svagare nu än vad jag gjorde i början på deffen, och det känns skitbra. Det har stått lite still de senaste veckorna då jag inte varit så disciplinerad, kanske är därför styrkan sitter kvar. Jag tänker iofs mycket mer på att få i mig mycket protein nu jämfört med när jag inte tänker på vad jag äter (bulk), jag tror faktiskt jag får i mig mer protein nu än när jag bulkar, så det kanske har något med det att göra. I vilket fall så känns det bra!

Cardio[/b]
    Motionscykel – 15km – 39min blankt – 600kcal
    Pressade mig något enormt och tycker att tiden är helt okej. Jag tänkte först springa 3km på så kort tid som möjligt, men då löpbanden var upptagna så fick jag sätta mig på cykeln istället. Ville hålla i gång i ungefär 25-30min, och underskattade tiden det tar att cykla 1.5mil GROVT :D

Redovisar kaloriintag & proteinintag
    1540kcal – 240g protein.

Åt ganska mycket ris nu ikväll så hoppas på bra tryck imorgon i pattarna :)

Ajaj låter exakt som det jag har dragits med, känns som en hugg rätt i skulderbladet och gör ont in och ut andning. Kan vara låsningar i kotor i bröstryggen. Var uppmärksam på det, hoppas örat blir bättre

2012-03-17

Hahaha, ja det här vart ju en lyckad ”ätardag”…

Började med frukost kl 08.00. 3mackor med ost och skinka. 500g kvarg med 2matskedar sylt till. En apelsin.

Lättlunch vid 12.00. 100g Lövbiff, 2dl kokt ris + chilisås.

Chokladpudding för 500kcal vid 13.00

Drog till gymmet vid 15.00 och gav mig på 120kg i bänken. Gick åt helvete, tog i som ett svin men pressade snett uppåt och det kändes tyngre än vanligt. Sjukt omotiverad så fortsatte jag harva på med mitt bröst o axelpass. Började under passet ångra att jag åt så mycket innan passet, då jag inte presterade bättre i ett enda set än vad jag gjort tidigare veckor. (räknade på ca 2000kcal innan passet) Så det vart 85min powerwalk + 2min löpning så fort jag kunde efter styrkepasset. Försöka balansera upp kaloribudgeten lite.. haha.

Bröst & lite Axlar (pressar)
    [/b]

Bänkpress:
    stången x 20
    stången x 20
    50kg x 10
    50kg x 4 uppvärmning
    120kg x 0 …
    100kg x 3
    90kg x 5 Borde pressat mer …. vart riktigt less på mig själv här.
    90kg x 5 Smalt grepp, mycket lättare än att hålla handflatorna mitt på ringarna som jag gjorde på de tidigare seten.
    100kg x 2 Smalt grepp här med.

Lutande hantelpress (45* lutning):
    35kg x 4 Fick hjälp med de 2 sista.
    30kg x 6
    30kg x 5

Militärpress:
    45kg x 6
    45kg x 5
    45kg x 5
    45kg x 4

Flyes i cable:
    27kg x 8
    27kg x 8
    27kg x 6

Lekte lite på slutet med polaren. Vi körde ”biceps battle” med 1/6 av våran sammanlagda kroppsvikt (han väger 10kg mer än mig).
    Det var 30kg som gällde.

Mitt första set: 24 strikta reps.
    Mitt andra set: 13 strikta reps.

Slog polaren med 4reps på båda seten iaf :emo-thumb

Cardio[/b]
    Powerwalk – 10km – 80 min – 7.5km/h – 700kcal

Löpning – 2km – 7min 40sek – ganska nöjd med tiden faktiskt, trodde inte att jag hade så pass mycket kondis kvar.

Hence wrote:
    Ajaj låter exakt som det jag har dragits med, känns som en hugg rätt i skulderbladet och gör ont in och ut andning. Kan vara låsningar i kotor i bröstryggen. Var uppmärksam på det, hoppas örat blir bättre

Tack Hence. Jag kör på iallafall, fast lite lugnare i övningar som det smärtar.

Iphone sponsrar med oskärpa..

Tufft med bicepsbattle:) Ser ju riktigt bra ut formbilden, du måste vara stolt över fysiken. fortsätter du såhär kommer det bli grymt. Magrutorna måste jag jobba med, du verkar ha tränat mycket mage:up:

Såg ju rätt gött ut i spegelbilden. Angående skuldran är det kanske bara muskelknutor som drar ihop sig rejält? har enorma problem med det från och till. Ett par gånger hos en massör hjälper för mig.

Hence wrote:
    Tufft med bicepsbattle:) Ser ju riktigt bra ut formbilden, du måste vara stolt över fysiken. fortsätter du såhär kommer det bli grymt. Magrutorna måste jag jobba med, du verkar ha tränat mycket mage:up:

Mja, jag är inte så himla nöjd, hoppas på att ha disciplinen och orken att nå bättre resultat :). Jo det har blivit mycket magträning, kör ca 10set mage tre gånger i veckan. Hur mycket magträning kör du ungefär?

Gober wrote:
    Såg ju rätt gött ut i spegelbilden. Angående skuldran är det kanske bara muskelknutor som drar ihop sig rejält? har enorma problem med det från och till. Ett par gånger hos en massör hjälper för mig.

Massör säger du, kanske vore något. Men det kostar ju en slant, så jag väntar nog någon vecka till och hoppas att det ”fixar till sig” :
    Jag har ingen aning om hur det skulle kännas när muskelknutor drar ihop sig rejält, så jag vet inte :(

2012-03-18

Vaknade vid 08.00, tog det lite lugnt framför datorn ett tag sen vid 08.55 knöt jag på mig skorna och gick iväg på en powerwalk. Det vart 9.5km på 70min, så höll hyfsat tempo! Räknar på att jag gjorde av med 550-600kcal.

Efter powerwalken gick jag till gymmet och körde lite mage. Det vart
    crunches med fötterna på en bänk. 5kg bakom nacken och 30reps x 10 set.
    Drack lite BCAA under den här tiden.

Nu blir det frukost i form av 500g kvarg + funlight, och två knäckemackor med skinka på :)

Känns som en skitbra start på dagen :up:

Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 319 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.