långsiktig periodisk fasta

Home Forums Seriösa träningsjournaler långsiktig periodisk fasta

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 241 through 255 (of 319 total)
  • Author

Blev en powerwalk på morgonen även idag. Är riktigt gött att vakna, knäcka en celsius och sedan gå ut och traska i det härliga vädret :)

Morgonvikt: 87.7kg

Powerwalk

90min
    11km
    ~7.5km/h
    Vet inte hur mycket kcal det motsvarar. Men om jag håller 7.5km/h timmen på löparbandet så visar den nästan 10kcal/minuten, det skulle innebära nästan 900kcal. Men väljer att räkna på 600kcal, om jag kanske gick bort mer kcal så är väl det bara en trevlig liten bonus :up:

Celsius är fina dom, synd dom kostar skjortan. Sen får man ju lägga till extra koffein eller dricka tre stycken ;-)

Gober wrote:
    Celsius är fina dom, synd dom kostar skjortan. Sen får man ju lägga till extra koffein eller dricka tre stycken ;-)

Ja dom är väldigt dyra faktiskt, och håller med dig om det där med koffeinet, men jag har tyvärr inga koffeintabs så jag får nöja mig med 200mg :( Kör du på koffeintabs ?

2012-04-19

Rygg[/b]

Chins:
    KV x 11
    KV x 7
    KV x 5
    KV x 5
    KV x 4

Hantelrodd:
    35kg x 8
    35kg x 7
    35kg x 7

Cablerodd med ”V”-handtag:
    155kg x 8
    155kg x 6
    155kg x 4

Ryggmaskin:
    73kg x 10
    73kg x 9
    73kg x 7

Powerwalk 28min, 300kcal.

Lagade proteinpannkakor idag. Blev 10pannkakor, totalt 1400kcal, 206g protein, 78g kolhydrater, 33g fett. Har ätit 2st nu men mår illa då de smakar skit (och kör utan sylt eller nåt till). Så ska äta 3 till och sedan spara undan resten i en matlåda- Alternativt ge till hunden.. :p Jag som har gått och längtat hela dagen efter goda pannkakor ! :(

Landar iaf på ca 1600kcal, 230g protein.

2012-04-20

Morgonvikt: 87.6kg

Triceps & Mage[/b]

Smalbänk:
    80kg x 7 PB!!! :yahoo: Strikta och fina med!
    80kg x 5
    80kg x 4
    50kg x 13 Hade mer att ge.

Frenchpress:

35kg x 5
    30kg x 7
    30kg x 6
    30kg x 6

Pushdowns med rep:
    41kg x 12
    41kg x 10
    41kg x 10
    41kg x 7

Crunches med vikt bakom nacken, på lutande bänk:
    KV + 15kg x 18
    KV + 15kg x 16
    KV + 15kg x 15
    KV + 15kg x 13
    KV + 15kg x 11

”Viktvrid” i lutande bänk för sidan av magen:

KV + 15kg x 30
    KV + 15kg x 30
    KV + 15kg x 30
    KV + 15kg x 26
    KV + 15kg x 24

Powerwalk
    40min
    480kcal

Kommentarer
    Riktigt underbart pass. Hade högt tempo och fick riktigt ordentligt med pump i triceps, de såg flera cm större ut under passet än innan :emo-thumb Har börjar inta Vitargo CRX ca 60min innan passet, som är en blandning av olika slags kreatin, vitaminer och kolhydrater. Får i mig 30g kolhydrater och det gör verkligen skillnad. Kände likadant i onsdags när jag tog Vitargo CRX, alltså bra pump. Optimalt är kanske att ta det efter passet med, då det inte är någon nackdel att få i sig kolhydrater efter paset. Enda ”felet” är att en dos innehåller 180kcal, så om jag tar det innan och efter passet så får jag antingen käka mindre, eller gå ca 30min längre powerwalks än vad jag redan gör, men det kan det fan vara värt för guuuud vad jag har saknat att få bra tryck under passen. Blir Absolut en dos innan morgondagens benpass :D

Skönt med kanonpass och PB inför helgen :emo-thumb

kuulan wrote:
    Ja dom är väldigt dyra faktiskt, och håller med dig om det där med koffeinet, men jag har tyvärr inga koffeintabs så jag får nöja mig med 200mg :( Kör du på koffeintabs ?

Inför promenader kör jag koffeintabs, och inför träning kör jag PWO, kör på jacked-extreme dubbel dos vilket är ca 600mg koffein 😮

2012-04-21

Ben[/b]

Knäböj:
    110kg x 6 Kändes snortungt.
    110kg x 5
    110kg x 4
    110kg x 0 Kände att insidan av mitt vänstra lår var helt slut, fick krampkänningar när jag var påväg ner så jag struntade i sista setet.

Benpress: Inte fullt djup pga insida lår.
    225kg x 10
    225kg x 8
    225kg x 8
    225kg x 6

Raka marklyft:
    80kg x 12
    80kg x 12
    80kg x 10
    80kg x 9

Benspark med 2 ben:
    66kg x 13
    66kg x 11
    66kg x 10

Benspark med 1 ben:
    39kg x 10
    39kg x 8
    32kg x 6

Skippade cardion idag.

Hade inte ätit på ~20h, så kanske var därför jag var svagare än vanligt i knäböjen, körde dock ganska långsamt i den excentriska fasen och fick grym kontakt. Vart ändå besviken på att det gick så skit i knäböjen så bestämde mig för att köra på resten av passet i högt tempo med väldigt lite vila mellan varje set, och verkligen plåga benen. Det vart ca 50sek vila per set efter knäböjarna. Skakade något otroligt mycket i benen när jag gick hemåt, så trött är jag allt!

Lagade till 1kg kycklingfilé och 500g wookgrönsaker efter passet. Gjorde en sås på väldigt stark indisk kryddpåse, samt 10 jalapeños och rörde ut allting till en enda röra. Det blev gott men satan så starkt!! Jag började svettas riktigt mycket efter någon minut, blev röd i ansiktet, tungan sved, 1.5liter loka uppdrucket.. Gjorde säkert av med 200kcal till under tiden jag käka

secret692 wrote:
    Skönt med kanonpass och PB inför helgen :emo-thumb

Ja det behövdes för idag gick det verkligen skit 👿

Gober wrote:
    Inför promenader kör jag koffeintabs, och inför träning kör jag PWO, kör på jacked-extreme dubbel dos vilket är ca 600mg koffein 😮

Haha oj, 600mg! Jag har aldrig fått i mig över 400mg inför ett pass tror jag :

2012-04-22

Var på fest hos en polare som fyllde 20år igår. Gick runt med ett glas Loka hela kvällen, och folk vart chockade när jag skulle ta bilen hem vid 01.00 tiden. ”Vafan, du kan väl inte köra när du druckit??” Var reaktionen hos de flesta. Haha, de måste trott att jag gick runt med någon spritegrogg :emo-thumb När jag kom hem tog dock min svaga vilja kontroll över min kropp och mosade ner ~1500kcal skräp!.. Så fick igår i mig ca 3000kcal, plus att det var en av de få dagarna som jag helt skippade cardio :frust: Har försökt kompensera upp det idag, började med en powerwalk på 90min imorse, sedan gym följt av intervaller på roddmaskin. Samt att jag gick på vårat löpband här hemma till Liverpool-matchen (90min till). Ätit för 1200kcal idag, tajmade allting runt gymmet. Fått i mig 180g protein och ska ta en till proteindrink ikväll. Kommer landa på stort underskott då jag än så länge har gjort av med mer kalorier än vad jag käkat, aja, hoppas på att inte tappa för många hg muskler över dagen!

Powerwalk
    90min
    1mil
    ~700kcal

Axlar[/b]

Sittande hantelpress:
    32.5kg x 6
    30kg x 6
    30kg x 4
    25kg x 6
    25kg x 5

Stående militärpress:
    40kg x 8
    40kg x 7
    40kg x 6
    40kg x 5
    40kg x 5

Sittande hantellyft åt sidan:

10kg x 12
    10kg x 10
    10kg x 10
    10kg x 8
    10kg x 7

Stående hantellyft framåt:

10kg x 13
    10kg x 12
    10kg x 11
    10kg x 10
    10kg x 8

Hela passet avklarat på 40min, försökte vila 60sekunder mellan varje set.

Intervaller på roddmaskin > 1min 90% – 30sek total vila x 10. Underskattade intervaller på roddmaskin någon extremt! Trodde att det skulle vara busenkelt men jag var helt slut efteråt..

Powerwalk
    90min
    1mil
    ~700kcal

Har precis lagat färdigt fyra matlådor som jag tänker äta efter gymmet de kommande fyra dagarna. Varje låda innehåller:
    450g kycklingfilé
    1dl kokosmjölk + krydda
    200g klyftpotatis
    1/4 gul paprika.

706kcal
    97g protein
    57g kolhydrater
    10g fett

Känns ovärt att ”vansinneskompensera” bara för att du har råkat överäta en dag, tror bara det är sämre i längden. Acceptera nederlaget och blicka framåt istället.

maskin wrote:
    Känns ovärt att ”vansinneskompensera” bara för att du har råkat överäta en dag, tror bara det är sämre i längden. Acceptera nederlaget och blicka framåt istället.

Håller med. Visst är det gött med cardio så man kan äta mer. Men jag rek att sluta upp med det nu sista tiden så ska du nog se att vikten rör sig ner i fin takt. Jag körde precis som du Kuulan väldigt mycket cardio men nu i slutet slet det och stressade som fan.

2012-04-23

Morgonvikt: 87.4kg

Biceps & Mage[/b]

Hantelcurl:

22.5kg x 6 Fick hjälpa vänstern på sista repetitionen.
    22.5kg x 4
    20kg x 4

Stångcurl:
    35kg x 8
    35kg x 7
    35kg x 5

Overhead cablecurl:
    23kg x 8
    23kg x 7
    23kg x 6

Zottmancurl:
    12.5kg x 6
    10kg x 8
    10kg x 7

Crunches med vikt bakom nacken:
    KV + 5kg x 40
    KV + 5kg x 40
    KV + 5kg x 40
    KV + 5kg x 30
    KV + 5kg x 30
    KV + 5kg x 30

Ab roller:

KV x 10
    KV x 9 Skulle göra tio reps, men fick kramp i min högra vad, så fick avbryta.

Magmaskin:

54kg x 15
    54kg x 13

Sov endast 3timmar inatt, kunde inte somna : Lite sömn i kombination med glömd matlåda till jobbet resulterade i det här mellanmjölkspasset. Hade enbart fått i mig 20g BCAA & 1portion Vitargo CRX innan passet som jag körde kl 17.30. Käkade som en gris när jag kom hem och sitter nu med magknip. (Älskar känslan av en sprängfylld mage )

Landar på 1700kcal idag, 205g protein. Ingen cardio idag, blir nog ingen cardio imorgon heller utan försöker käka lite mindre istället.

maskin wrote:

Jo det är nog som du säger, just vansinnigt (dumt). Vet inte varför, men jag kände för att ”straffa” kroppen på något sätt. Försöka förmedla budskapet ”Käkar du skit så får du må skit med” (genom att träna mer). Aja, ska försöka att hålla mig undan från att överäta då det inte är en planerad ätardag.

kuulan wrote:
    Vet inte varför, men jag kände för att ”straffa” kroppen på något sätt. Försöka förmedla budskapet ”Käkar du skit så får du må skit med” (genom att träna mer).

Man ska inte hålla på och straffa sig själv, det blir bara en negativ spiral. Försök att arbeta med att göra klokare val i allmänhet och var snäll mot dig själv både i dina tankar och gärningar, allt blir mycket lättare då.

2012-04-24

Morgonvikt: 88.3kg

Bröst[/b]

Bänkpress:

100kg x 3
    110kg x 1
    90kg x 4
    90kg x 4
    Kändes inte riktigt 100% förens sista setet. Hamnade lite fel redan när jag lyfte av stången.

Lutande hantelpress:

35kg x 5
    30kg x 7
    30kg x 6
    25kg x 9

Flyes i cable:

23kg x 10
    23kg x 8
    23kg x 7
    Det är kul att köra flyes för jag får sådan bra kontakt. Plus att i vårat gym så är det fullt med speglar överallt på väggarna, och när man kör flyes så star man mitt under en lampa, med nyllet mot väggen, så ljuset gör att det ser bättre ut än vad det är :emo-thumb Börjar se mer och mer fibrer på bröstet, det är kul !

Kosten
    Har ätit för 2200kcal, 230g protein än så länge. Ska gå en powerwalk på 60min och försöka traska bort 500kcal, så landar nog på 1700kcal totalt idag.

2012-04-25

Morgonvikt: 88.2kg

Morgon powerwalk på 70min. Kom 9km så gick på i ganska bra tempo. Räknar med 500kcal.

Rygg[/b]

Chins:
    KV + 10kg x 8 PB!!
    KV + 10kg x 6
    KV + 10kg x 5
    KV x 9
    KV x 6
    Chinsen har inte gått framåt ö.h.t. på senaste tiden, utan har stått ganska still på reps trots att jag gått ned i vikt. Jag har börjat köra så strikta och fina chins jag kan, försöker göra riktiga ”tävlingschins”, men på sista repetitionen brukar det bli att benen rycker lite. Men jag kan nu göra chins utan att direkt skämmas över utförandet, det kunde jag inte för 2 månader sedan, trots att jag gjorde lika många reps ungefär. :up:

Marklyft:

80kg x 6
    110kg x 3
    140kg x 4
    Sket i marklyften då jag inte kunde hålla ordentligt i stången pga min stukade tumme (den är fortfarande riktigt öm). Var riktigt tråkigt då det kändes jättebra i rygg och lår när jag körde på 140kg. Kan inte heller köra med dragremmar då de pressar in tummen i stången på ett högst obekvämt sätt som går över min smärttröskel 👿

Ryggresning:
    KV + 15kg x 15
    KV + 15kg x 15
    KV + 15kg x 15

Latsdrag:

94kg x 8
    94kg x 6
    87kg x 8

Hantelrodd liggandes med bröstet mot en lutande bänk:
    20kg x 10
    20kg x 10
    20kg x 10

Har varit väldigt okoncentrerad de senaste dagarna, det har känts väldigt jobbigt och tungt, inte riktigt haft så mycket motivation. Den enda gemensamma nämnaren jag kan komma på är att jag sovit väldigt lite / dåligt sedan söndags. Snittat 4h per natt, det håller inte i längden… Så nu blir det att öka på sömnen, och hoppas på att krafterna kommer tillbaka :)

Börjar förresten få lite smått panik över att jag inte kommer hinna komma i form tills sommaren. Det är framförallt för att alkohol kommer drickas både på valborg, 12maj (det är ett stort fest-evenemang i orten där jag bor) och så blir det under studentveckan någon gång med. Men jag får väl helt enkelt fortsätta en bit in på sommaren, vill ju komma ner udner 15% fett någon gång!

Viewing 15 posts - 241 through 255 (of 319 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.