Liddell kör SL

Home Forums Seriösa träningsjournaler Liddell kör SL

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 271 through 285 (of 551 total)
  • Author
    _NOS wrote:
    [img=http://www.robertuniverse.com/imagesstudy/Jaworski%20Snatch.jpg]Sådär ska du böja

okej ser lite svårt ut men jag ska testa.tack för att du fixade bild.

längtar till imon äntligen träning då!.imorgon är det tung underkropp!:emo-thumb ska se om jag kan dra 90 i mark hoppas på de.som bäst har jag gjort en 4 på 80 utan remmar så jag hoppas jag tar 90 imon.

ska även tillägga att jag ändra mit mål detta året.det får bli 100kg i marklyft istället för knäböj eftersom mitt knä e knas.

har extrem huvudvärk idag så får se om det blir träning.annars vilar jag idag o så e det 200% imon som gäller.

liddell wrote:
    har extrem huvudvärk idag så får se om det blir träning.annars vilar jag idag o så e det 200% imon som gäller.

Druckit dåligt kanske, lr så äre nå skit du har fått i kroppen. Hoppas det blir bättre iaf, krya på dig

de va att jag hade druckit dåligt.drack en del sen släppte de.så här är dagens pass.

Knäböj 5×4 40kg
    benpress 5×3 110kg
    Marklyft 5×4 70kg + 3x90kg PB:)
    kabelcrunches 8×5 65kg
    vadpress i smith 8×5 80kg

bra pass idag.bra kontakt och ingen smärta i knäna.

liddell wrote:
    de va att jag hade druckit dåligt.drack en del sen släppte de.så här är dagens pass.

Knäböj 5×4 40kg
    benpress 5×3 110kg
    Marklyft 5×4 70kg + 3x90kg PB:)
    kabelcrunches 8×5 65kg
    vadpress i smith 8×5 80kg

bra pass idag.bra kontakt och ingen smärta i knäna.

Riktigt bra pass Liddell, skönt att du inte kände nå i knäna:emo-thumb

Helmut wrote:
    Riktigt bra pass Liddell, skönt att du inte kände nå i knäna:emo-thumb

tack.japp det va riktigt skönt att knäna funkade bra.hoppas dem gör det nästa pass så kan man ju börja öka vikterna i böjen ocg benpressen.

Hur kändes schemat? Byt gärna plats på benpressen och marklyften (jag hade tänkt att det skulle vara böj, mark och benpress), du kan även köra böj först vecka ett och sedan mark först vecka två, sedan börjar du om igen.

_NOS wrote:
    Hur kändes schemat? Byt gärna plats på benpressen och marklyften (jag hade tänkt att det skulle vara böj, mark och benpress), du kan även köra böj först vecka ett och sedan mark först vecka två, sedan börjar du om igen.

schemat känndes bra.jag körde böj först sen benpress och sen mark.och dte känndes bra.

liddell wrote:
    schemat känndes bra.jag körde böj först sen benpress och sen mark.och dte känndes bra.

Anledningen till att jag anser att marken ska ligga före benpressen är för att marken är mindre isolationsövning (menar inte att benpress är en isolationsövning) än vad marklyften är. Så det är därför marken ska gå före benpressen. Tänkte även att du kan köra så här.

V.1
    Knäböj
    Marklyft
    Resterande del som det är upplagt

V.2
    Marklyft
    Knäböj

_NOS wrote:
    Anledningen till att jag anser att marken ska ligga före benpressen är för att marken är mindre isolationsövning (menar inte att benpress är en isolationsövning) än vad marklyften är. Så det är därför marken ska gå före benpressen. Tänkte även att du kan köra så här.

V.1
    Knäböj
    Marklyft

V.2
    Marklyft
    Knäböj

okej förstår hur du menar.men när jag kör uppvärming jag kör max-ot uppvärmning alltså 12,10,6,3,1 först kör jag ju den på böjen tex men när jag går till marken ska jag då köra samma eller mindre uppvärmning där isåfall hur?.därför körde jag böj sen benpress för de hade jag värmt upp ben.sen värmde jag upp rygg.

liddell wrote:
    okej förstår hur du menar.men när jag kör uppvärming jag kör max-ot uppvärmning alltså 12,10,6,3,1 först kör jag ju den på böjen tex men när jag går till marken ska jag då köra samma eller mindre uppvärmning där isåfall hur?.därför körde jag böj sen benpress för de hade jag värmt upp ben.sen värmde jag upp rygg.

Du är ju redan ”varm” i höft, rygg och ben sen böjen. Dock så tror jag inte att det är speciellt kul att gå upp på maxvikter i marken och börja reppa direkt. Antagligen behagligare att köra 2-4 värmningsset med stegrande vikt. Jag vill även att du ska förstå att uppvärmningen är en väldigt individuell sak, vissa behöver väldigt mycket uppvärming innan dom känner sig klar för att köra medans vissa inte behöver så mycket.
    I marken kör jag typ en 10-12 reps på 40-60, 5-6 på 70-90, 2-3 på 100 och 1-2 på ca. 120. Detta är bara ungefärligt, det ska även påpekas att jag inleder mina pass med marklyft. Det finns inget rätt eller fel ang. uppvärming, kör så mycket du anser att du behöver tills du är tillräckligt varm i kroppen.

_NOS wrote:
    Du är ju redan ”varm” i höft, rygg och ben sen böjen. Dock så tror jag inte att det är speciellt kul att gå upp på maxvikter i marken och börja reppa direkt. Antagligen behagligare att köra 2-4 värmningsset med stegrande vikt. Jag vill även att du ska förstå att uppvärmningen är en väldigt individuell sak, vissa behöver väldigt mycket uppvärming innan dom känner sig klar för att köra medans vissa inte behöver så mycket.
    I marken kör jag typ en 10-12 reps på 40-60, 5-6 på 70-90, 2-3 på 100 och 1-2 på ca. 120. Detta är bara ungefärligt, det ska även påpekas att jag inleder mina pass med marklyft. Det finns inget rätt eller fel ang. uppvärming, kör så mycket du anser att du behöver tills du är tillräckligt varm i kroppen.

aha okej tack då vet jag.

Lätt överkropp
    Hantelpress 10×4 15kg
    en arms omvända pushdowns 10×4 11kg
    sidolyft 10×4 7,5kg
    Latsdrag 10×4 30kg
    Hantelcurl sittande 10×3 10kg
    wristcurl med hantel 15×3 7,5kg

kan beskrivas med ett ord PUMP. riktigt nice pass.vila imorgon.sen lätt underkropp på tors

liddell wrote:
    Lätt överkropp
    Hantelpress 10×4 15kg
    en arms omvända pushdowns 10×4 11kg
    sidolyft 10×4 7,5kg
    Latsdrag 10×4 30kg
    Hantelcurl sittande 10×3 10kg
    wristcurl med hantel 15×3 7,5kg

kan beskrivas med ett ord PUMP. riktigt nice pass.vila imorgon.sen lätt underkropp på tors

Mye bra pass Liddell, hoppas att det nya schemat går bra.

Viewing 15 posts - 271 through 285 (of 551 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.