Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Liddell kör SL
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 september, 2007 at 20:52 #814065Anonym anvandareMember
Hojhoj!
har skikat in här lite då och då för att se hur det går för dig. Funderar varje gång på varför du kör på ungefär samma vikter hela tiden. Tycker du att du har ökat i styrka någonting under den tiden du har haft journalen uppe? Tar du i så att det gör ont i musklerna eller är det mer ”mjäk” på gymmet? Vill bara kolla till så att du tränar ”rätt” och får ut någonting av träningen.MVH:up:
17 september, 2007 at 21:11 #814066Anonym anvandareMemberBra pass Liddell, hoppas att det känns imorn:)
17 september, 2007 at 21:22 #814067Anonym anvandareMember_NOS wrote:Jag kan ha missuppfattat upplägget, jag förstod det som att du skulle köra totalt 25 set bröst. Altså både det ”tunga” och det ”lätta”.nä så e de inte.de lätta e för lätta veckan o tungt för tunga veckan.
17 september, 2007 at 21:24 #814068Anonym anvandareMemberJocke89 wrote:Hojhoj!
har skikat in här lite då och då för att se hur det går för dig. Funderar varje gång på varför du kör på ungefär samma vikter hela tiden. Tycker du att du har ökat i styrka någonting under den tiden du har haft journalen uppe? Tar du i så att det gör ont i musklerna eller är det mer ”mjäk” på gymmet? Vill bara kolla till så att du tränar ”rätt” och får ut någonting av träningen.MVH:up:
styrka e inte mitt mål.utan varje pass med så bra kontakt så möjligt.sen vilken vikt de struntar jag i.japp de gör ont glider liksom inte på gymet.men de e byggning jag satsar på och inte styrkelyft så antal kg jag lyfter spelar mig ingen roll.
17 september, 2007 at 21:25 #814069Anonym anvandareMemberHelmut wrote:Bra pass Liddell, hoppas att det känns imorn:)tack tack.ja de kommer de säkert att göra
17 september, 2007 at 22:04 #814070Anonym anvandareMemberliddell wrote:styrka e inte mitt mål.utan varje pass med så bra kontakt så möjligt.sen vilken vikt de struntar jag i.japp de gör ont glider liksom inte på gymet.men de e byggning jag satsar på och inte styrkelyft så antal kg jag lyfter spelar mig ingen roll.Jo det har jag förstått. Men samtidigt måste du ju öka lite i styrka om du ökar i muskelmassa. Muskeln växer ju inte om den absolut inte måste, genom att varje pass öka belastingen(set, reps eller vikt) stressar du muskeln till att växa. Vill bara att du ska få dig en liten tankeställare. Med muskler kommer styrka.
Lycka till i fortsättning / Jocke :up:
17 september, 2007 at 22:07 #814071Anonym anvandareMemberJocke89 wrote:Jo det har jag förstått. Men samtidigt måste du ju öka lite i styrka om du ökar i muskelmassa. Muskeln växer ju inte om den absolut inte måste, genom att varje pass öka belastingen(set, reps eller vikt) stressar du muskeln till att växa. Vill bara att du ska få dig en liten tankeställare. Med muskler kommer styrka.Lycka till i fortsättning / Jocke :up:
förstår hur du menar.men jag gör så att jag vill inte riskera utförande för vikt.
17 september, 2007 at 22:11 #814072Anonym anvandareMemberliddell wrote:förstår hur du menar.men jag gör så att jag vill inte riskera utförande för vikt.Jag tycker i alla fall att bu borde testa att öka vikterna en aning bara. Du kommer se att utförandet inte alls behöver bli lidande för att du slänger på lite extra. Du kommer också lära dig vart i utförandet du kan ”fuska” utan att tappa kontakten i muskeln. Hur som helst, du gör precis som du vill och känner för.
Lycka till!:emo-thumb
17 september, 2007 at 22:12 #814073Anonym anvandareMemberJocke89 wrote:Jag tycker i alla fall att bu borde testa att öka vikterna en aning bara. Du kommer se att utförandet inte alls behöver bli lidande för att du slänger på lite extra. Du kommer också lära dig vart i utförandet du kan ”fuska” utan att tappa kontakten i muskeln. Hur som helst, du gör precis som du vill och känner för.Lycka till!:emo-thumb
har ju kört många reps nu ett tag och då ökar ju inte styrkan så mkt.men nu e jag tillbaka till en vecka lätt en vecka tungt.så de kommer att ökas i vikter nu.
18 september, 2007 at 00:10 #814074Anonym anvandareMemberliddell wrote:har ju kört många reps nu ett tag och då ökar ju inte styrkan så mkt.men nu e jag tillbaka till en vecka lätt en vecka tungt.så de kommer att ökas i vikter nu.Jag kör själv vad jag anser många rep 10-12x vikt, och jag ökar i styrka fast ja kör så. Tror inte dina höga rep hämmar din styrkeutveckling så himla mycket då du fortfarande bör ha relativt lätt att bygga upp en grund.
18 september, 2007 at 05:59 #814075Anonym anvandareMember_NOS wrote:Jag kan ha missuppfattat upplägget, jag förstod det som att du skulle köra totalt 25 set bröst. Altså både det ”tunga” och det ”lätta”.Okej. Nä man ska köra det lätta passet första veckan och sen det tunga veckan efter. Så man kör tungt varannan vecka och lätt varannan. Då blir det inte så mycket.
18 september, 2007 at 07:25 #814076Anonym anvandareMemberhainz wrote:Jag kör själv vad jag anser många rep 10-12x vikt, och jag ökar i styrka fast ja kör så. Tror inte dina höga rep hämmar din styrkeutveckling så himla mycket då du fortfarande bör ha relativt lätt att bygga upp en grund.okej ja saken e inte bara de utan jag har öven varit sjuk mycket.och detta e andra veckan efter ett uppehåll på ca 3 veckor.så de kommer att ökas.men jag har iallafall träningsväk i brösten idag.så de tog iallafall igår
20 september, 2007 at 07:40 #814077Anonym anvandareMemberidag blir det äntligen ben,vader.för mitt halsont släppte idag:)
20 september, 2007 at 07:41 #814078Anonym anvandareMemberliddell wrote:idag blir det äntligen ben,vader.för mitt halsont släppte idag:)Härligt Liddell, kör på riktigt hårt idag då.:up:
20 september, 2007 at 11:11 #814079Anonym anvandareMembercoffe_91 wrote:Härligt Liddell, kör på riktigt hårt idag då.:up:jafan de lovar jag. ska köra på riktigt hårt.några PB ska de bli idag.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.