Liddell kör SL

Home Forums Seriösa träningsjournaler Liddell kör SL

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 481 through 495 (of 551 total)
  • Author

benpasset igår var riktigt bra.hade grym kontakt.hade sånt pump att de va svårt att gå upp för trappan.men när jag kom hem var jag helt slut.la mig ner o hade ingen ork alls.sen gick den en timme och då började jag må illa och tillslut somnar jag.men vaknar mitt i natten med en grym huvudvärk och illamående.så nu har jag typ precis vaknat och huvet bankar o jag har ingen kraft alls i kroppen.kan knappt äta mår bara illa då.så blir ingen tränng denna veckan.och skriver in passet så fort jag har ork att resa mig ur sängen.

här kommer passet från igår.
    knäböj 10×4 50kg
    benspark 10×4 35kg + 3 dropset på sista setet
    lårcurl 10×3 35kg

vader
    sittande vadpress 10×4 25kg(sakta och kontrollerade med 2-3 sek i toppläge)

har ordentlig träningsvärk i benen.

här kommer lite blandade bilder.både dagsform och från bröstpasset.japp min form och posering suger det vet jag.

lite fler

ännu fler

och lite till

har haft lite problem jag har varit tvungen att fixa.och jag har inte kännt mig 100% frisk.men på måndag e jag tillbaka i gymmet

de va ju fan.att det ska komma saker hela tiden.ja nu sitter man med hosta o smått hals ont. och jag behöver verkligen inte detta. e sjukt tränings sugen.men vet inte när jag e tillbaka i gymmet.verkar ju ta tid.

Nu har jag bara lite snabbt kollat igenom din journal och jag ser på första sidan hur ditt träningsupplägg är planerat , och 4 dagars träning efter varann är INTE ett bra upplägg , jag skulle föreslå att du tränar Ex : måndag , onsdag , fredag och eventuellt 1 gång lite lätt på helgen. För om du kör 4 dagar efter varann så hinner kroppen inte återhämta sig. Vilket betyder att du får en betydligt långsammare utveckling . och om du vill börja köra styrkelyft som du skrev i PM så kan du köra ungefär såhär :

Måndag :

Tung böj
    Lätt bänk
    Ben
    Mage

Onsdag :

Marklyft , tungt/lätt varann vecka
    Rygg
    Biceps
    Greppträning

Fredag :

Tung bänk
    Lätt böj
    Axlar
    triceps
    Mage

Sedan prommenad 1-2 gånger i veckan Ca: 60 min /prommenad i rask takt , gärna på morron , annan tid funkar ju också men du förbränner mest Kcal/fett på morgonen spec om du inte käkar nått innan prommenaden, men efter du prommenerat är det viktigt med en rejäl frukost ;) . Men om du inte är ute efter att bränna Kcal så kan du gärna gå någon annan tid , och varför jag tycker du ska gå är därför att de är ett bättre alternativ än springa när du håller på med styrkelyft. Och du får genomflöde i hela kroppen . Och en annan viktig del av träningen är att du bör börja med styrkelyftsövningarna och lägga ned mest tid och styrka på det , de andra övningarna är bara kompliment till huvudövningarna . Nu pratar jag alltså utifrån om du tänker satsa på Styrkelyft :) Styrklyftsupplägg kan jag länka till dej senare om du känner dej intresserad ;)

Vi har också varit förkylda, det gick över på 1½ vecka ungefär. Krya på dig!

libbzor wrote:
    Sedan prommenad 1-2 gånger i veckan Ca: 60 min /prommenad i rask takt , gärna på morron , annan tid funkar ju också men du förbränner mest Kcal/fett på morgonen spec om du inte käkar nått innan prommenaden, men efter du prommenerat är det viktigt med en rejäl frukost ;) . Men om du inte är ute efter att bränna Kcal så kan du gärna gå någon annan tid , och varför jag tycker du ska gå är därför att de är ett bättre alternativ än springa när du håller på med styrkelyft. Och du får genomflöde i hela kroppen . Och en annan viktig del av träningen är att du bör börja med styrkelyftsövningarna och lägga ned mest tid och styrka på det , de andra övningarna är bara kompliment till huvudövningarna . Nu pratar jag alltså utifrån om du tänker satsa på Styrkelyft :) Styrklyftsupplägg kan jag länka till dej senare om du känner dej intresserad ;)

Bara en inflik: Om du går på morgonen bränner man mer fett under den stunden, men sett över dygnet blir fettreduktionen exakt lika stor som om du skulle gå på kvällen. SPelar alltså ingen roll när man går. Finns 100trådar kring detta.
    Håller med om det övriga du skrev.

libbzor wrote:
    Nu har jag bara lite snabbt kollat igenom din journal och jag ser på första sidan hur ditt träningsupplägg är planerat , och 4 dagars träning efter varann är INTE ett bra upplägg , jag skulle föreslå att du tränar Ex : måndag , onsdag , fredag och eventuellt 1 gång lite lätt på helgen. För om du kör 4 dagar efter varann så hinner kroppen inte återhämta sig. Vilket betyder att du får en betydligt långsammare utveckling . och om du vill börja köra styrkelyft som du skrev i PM så kan du köra ungefär såhär :

Måndag :

Tung böj
    Lätt bänk
    Ben
    Mage

Onsdag :

Marklyft , tungt/lätt varann vecka
    Rygg
    Biceps
    Greppträning

Fredag :

Tung bänk
    Lätt böj
    Axlar
    triceps
    Mage

tack för tipsen.träningsuppläg hittade jag på jsk hemsida.där var ett nubörjar upplägg som jag hade tänkt ta.men du får gärna länka ditt så kan jag se hur de ser ut.och jag kommer följa ditt tips om morgonpromenad så fort jag blivit frisk.

Heidi K wrote:
    Vi har också varit förkylda, det gick över på 1½ vecka ungefär. Krya på dig!

tack.lyx för er själv så har man varit sjuk i nästan 3 veckor sammanlagt

så här såg det ut som jag hittade på jsk’s hemsida:

Måndag: Knäböj 5×5 Bencurl 12×3 Tåhävningar 25×4 Bänkpress 5×5 Hantelflyes 10×3 Bicepscurl 8×5 Rewersecurl 10×3 Press bakom nacken 8×3 Hantellyft åt sidan 10×3 Midjeträning. Ben, Bröst, biceps axlar tränas denna dagen

Onsdag: Bencurl 10×3 Marklyft 5×3 3×2 varannan vecka lätt/tungt Rowing 8×3 Latsdrag 10×3 Triceps pressdown 8×5 Stående tricepspress alt dips 8×3 Midjeträning. Denna dag tränas rygg och triceps

Fredag: Knäböj ”lätta” stången högt upp 5×5, Benpress alt hacklift 10×3 Tåhävningar Bänkpress smalt grepp 5×5 Snedbänk 8×3 Triceps pressdown 8×5 och Bicepscurl 8×5 Midjeträning. Denna dag tränas Benen, bröst, triceps och biceps

Jacksatan wrote:
    Bara en inflik: Om du går på morgonen bränner man mer fett under den stunden, men sett över dygnet blir fettreduktionen exakt lika stor som om du skulle gå på kvällen. SPelar alltså ingen roll när man går. Finns 100trådar kring detta.
    Håller med om det övriga du skrev.

Det är vad jag har hört många säga men de kan stämma mkt väl det du säger men det jag ville komma fram till i första hand var att de är bra att göra ett par sånna prommenader i veckan för diverse anledningar som jag skrev :)

Viewing 15 posts - 481 through 495 (of 551 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.