Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Light weight baby! Azklund ångar på….
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
21 november, 2007 at 12:53 #822707Anonym anvandareMember
Tja!
Är en 86:a som i stort sett har tränat i hela mitt liv i olika former! fotboll från 6 år till ungefär 18 år, där jag slutade pga ett antal höftoperationer som dessvärre satte stopp för karriären! Har sen jag var 14 år tränat på gym oseriöst/sporadiskt, fram tills ungefär 19 års åldern, då jag började köra 4ggr i veckan på gymmet, i år gör jag min största satsning hittills för att se hur långt man kan pressa och utveckla kroppen! Som den tävlingsmänniska man är så funderar jag även på att ställa upp i någon AF-tävling när jag känner mig redo för det!
Är 182cm lång väger ca: 73-75kg (har inte haft tillgång till våg sen i augusti )
Min träningsvecka ser ut såhär:
Måndag – Armar (Triceps & Biceps)
Tisdag – Ben
Onsdag – Bröst, Vader.
Torsdag – VILA
Fredag – Axlar. Traps.
Lördag – Rygg.
Schemat som det ser ut just nu är HÖGST experimentellt! Kommer säkert ändras en hel del med tiden! Alla tips är välkomna, all feedback är bra feedback Kommer slänga upp bilder och eventuellt en del filmer lite längre fram!
21 november, 2007 at 12:53 #83905Anonym anvandareMember21 november, 2007 at 13:18 #822708Anonym anvandareMemberKommer även att ställa upp i Athletic Umeå-08 som går av stapeln i maj om ca 5 månader! Ska iofs endast ställa upp i Amatör-tävlingen i grenarna Chins & Dips, där jag hoppas att hamna kring 25 Chins och 40 Dips, gjorde 38 jäkligt strikta dips på träning i måndags så känns som om jag kommer få höja ribban lite längre fram för hur många jag siktar på i maj! :9
21 november, 2007 at 15:53 #822709Anonym anvandareMemberKvällens pass ser ut på följande vis: Liggande hantelpress, hantelflyes, stående flyes i Cable Cross, Stående vadpress, sittande vadpress.
Nån som har nåt riktigt bra tips på något riktigt bra att äta INNAN ett träningspass för att ha maximal energi?
21 november, 2007 at 15:54 #822710Anonym anvandareMemberJojje89 wrote:Trevligt med en journal ska följas :up:Låter bra!
Ska lägga upp några bilder så småningom, plus att jag slänger upp några filmer från mina Dips/Chins-pass!
21 november, 2007 at 15:56 #822711Anonym anvandareMember”The Iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told that you’re a god or a total bastard. The Iron will always kick you in the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver, always there like a beacon in the pitch black. I have found the iron to be my greatest friend. It never freaks out on me, never runs. Friends may come and go. But two hundred pounds is always two hundred pounds”
21 november, 2007 at 16:07 #822712Anonym anvandareMemberJadu, jag slutade köra bänkpress för ca:6 månader sen då skulle jag tro att jag låg nånstanns runt 120kg, gjorde hyfsat lätt 3×8 på 100kg! Pga mina tidigare nämna höftproblem så har jag precis börjat om från 0 i knäböj! Har inte alls vågat kliva upp på tungre vikter än, så ligger på riktigt djupa 12:or på 70kg för tillfället men då är mina ben som 2 tändstickor som sagt Marklyft har jag ingen aning! Tror aldrig jag gjort något maxlyft där? Får jag bara ordning på mina ben igen så kommer allt ett riktigt maxlyft där med
21 november, 2007 at 16:26 #822713Anonym anvandareMemberJojje89 wrote:Ojdå ja får hoppas att allt går bra med din(a) höft(er). Jag har själv lite problem med ena menisken så jag kan inte kötta på så bra på knäböjen heller :S Menmen det kommer såsmåningom vettuMVH
Jo opererade mig för (förhoppningsvis) sista gången den 16e Januari iår, så har låååång väg tillbaka till toppformen, speciellt benmässigt, men det kommer! nu blir det snart iväg och kötta ett monster-bröstpass!
21 november, 2007 at 17:11 #822714Anonym anvandareMemberhmmm? varför är det så oväntat, Pga mitt tråkiga förflutna med höftproblem så har jag aldrig kunnat satsa rejält på Mark och Böj, Bänkpress tkr jag inte jag är speciellt bra på förövrigt, har som jag nämnde tidigare inte testat 120kg i bänkpress men tror jag skulle hamna någonstanns där pga mina träningsresultat vid den tiden.
21 november, 2007 at 19:47 #822715Anonym anvandareMemberDå var dagens bröst/vad-pass avslutat, såg ut såhär:
Liggande hantelpress: 8x40kg, 6×42.5kg, 6×42.5kg, 8×37.5kg.
Hantelflyes: 10×17.5kg, 10×22.5kg, 8×22.5kg, 10x20kg.
Stående Flyes i C.C: 10x25kg, 10x35kg, 10x35kg, 12x25kg.
Stående vadpress: 12x80kg, 10x90kg, 8x90kg, 12x80kg.
Rätt ok pass, körde dock ett mördar-benpass igår som suger ut så sjukt mkt energi, så mina bröstpass brukar få lida för det ibland, funderar på att lägga om passen lite så jag har en vilodag efter benpassen, får se hur det blir med den saken.
21 november, 2007 at 21:30 #822716Anonym anvandareMemberVad borde man käka innan träning egentligen för att få maximal energi och tryck på passet?
21 november, 2007 at 21:34 #822717Anonym anvandareMemberska följa denna:) ser bra ut!
även helt okej vikter:) och stats!21 november, 2007 at 21:39 #822718Anonym anvandareMemberBlanca wrote:ska följa denna:) ser bra ut!
även helt okej vikter:) och stats!Tackar! Styrkemässigt är det väl sådär, men ska slita hårt nu i höst/vinter/vår så får vi se hur det ser ut till sommaren! Siktar mest på att Bli riktigt bra i Chins och Dips nu fram tills Athletic Umeå i Maj som jag tänkt vinna
22 november, 2007 at 12:05 #822719Anonym anvandareMemberefter att ha kört en 12:a igår med 45kg runt midjan i dips-ställningen som avslutning på bröstpasset har jag idag känt av att framsidan på vänster axel värker lite, haft problem med muskelfästen i axlarna förr i samband med Dips så hoppas det är nåt snabbt övergående! Nån som haft liknande problem?
22 november, 2007 at 12:13 #822720Anonym anvandareMemberTesta att stretcha bröstmuskelaturen varje dag ett tag framöver, sen känner du efter allt eftersom om du märker någon skillnad.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.