Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Lina behöver hjälp
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
12 november, 2006 at 18:16 #878890Anonym anvandareMember
Hej alla!
Har suttit ett par veckor veckor nu och surfat runt på Bodys forum och läst och tittat på alla ni duktiga som tränar. Det verkar ju finnas väldigt mycket kunskap på detta forum och då jag behöver all hjälp jag kan få tänkte jag att jag måste visa mig här på forumet.
Efter att i många är ha lidit av både det ena och det andra då det gäller osunda tankar om mat och träning är det dags att ta sig i kragen. Jag behöver hjälp med träningsupplägg, mat och motivation och jag hoppas jag kan få det här. Då jag inte på långa vägar har självförtroende nog att lägga upp bilder på mig själv så komer här en beskrivning av mig själv:
170 cm lång
69 kg
Bröst – 97 cm
Midja – 78 cm
Stuss – 100 cmI kroppsformen är jag kurvig och mjuk :p
Vet sedan tidigare att min kropp reagerar väldigt bra på löpning och styrketräning så det blir nog mycket sånt. Känner dock att min hjärna är full med do’s and don’ts när det gäller träning och jag behöver någon som kan ”styra” upp mig lite. Jag är villig att lägga ner mycket tid på detta då jag inte är nöjd med min situation idag. Ni är mycket välkommna att komma med positiv och negativ krititk. Råd uppskattas MYCKET!
12 november, 2006 at 18:16 #85507Anonym anvandareMember12 november, 2006 at 18:27 #878891Anonym anvandareMemberNice att du startat journal .
12 november, 2006 at 18:33 #878892Anonym anvandareMemberJa, jag behöver en spark i ändan…Är 26 år nu och tränade för Miss Fitness -98, men man kan ju inte leva på gamla meriter…
12 november, 2006 at 18:35 #878893Anonym anvandareMemberLinaB wrote:Ja, jag behöver en spark i ändan…Är 26 år nu och tränade för Miss Fitness -98, men man kan ju inte leva på gamla meriter…ahh jasså va kul . Upp med lite bilder då Själv är jag 29 år gammal :ph34r:
12 november, 2006 at 18:50 #878894Anonym anvandareMemberJa bilder vore nice:D Kul med alla som skriver journaler…tjuvkikar lite i alla andras så kanske man vågar skriva en själv nån dag..
Har du några specifika mål? Vill du tävla igen?
Lycka till!!
12 november, 2006 at 18:58 #878895Anonym anvandareMemberyra wrote:Ja bilder vore nice:D Kul med alla som skriver journaler…tjuvkikar lite i alla andras så kanske man vågar skriva en själv nån dag..Har du några specifika mål? Vill du tävla igen?
Lycka till!!
Tyvärr var jag med om en ridolycka strax innan min debut så det blev ingen tävling för mig Det tog flera år innan jag började träna igen och jag har aldrig kommit tillbaka till min forna form.
Lovar att komma med bilder så fort jag får tag i en kamera.
12 november, 2006 at 19:17 #878896Anonym anvandareMemberKul med lite nya folk som startar träningsjournaler. Lycka till:emo-thumb
12 november, 2006 at 19:23 #878897Anonym anvandareMemberLinaB wrote:Tyvärr var jag med om en ridolycka strax innan min debut så det blev ingen tävling för mig Det tog flera år innan jag började träna igen och jag har aldrig kommit tillbaka till min forna form.Lovar att komma med bilder så fort jag får tag i en kamera.
Usch, känns väldigt bekant det där!
Inge kul alls!
För mig tog den 5 år nästan exakt innan jag började träna och började rida överhuvudtaget.
Lycka till i fortsättningen!
Helena12 november, 2006 at 19:34 #878898Anonym anvandareMemberKul att höra att du ska sätta fart igen Lina, ställer gärna upp med lite goda råd och tips så gott jag kan. Så vart ska man ta o börja?
12 november, 2006 at 20:07 #878899Anonym anvandareMemberJättekul att ni tittat in på min träningsjournal, även fast ingen träning har skett här ännu… Nu känner jag mig otroligt peppad att träna i morgon. Morgonpromenad och styrketräning kommer det bli. Tjoho!
12 november, 2006 at 20:58 #878900Anonym anvandareMemberVad är det i din livsföring som du är missnöjd med nu då? Hur ser en ”normal” dag ut?
Kanske lättare att börja och ge råd då…12 november, 2006 at 21:07 #878901Anonym anvandareMemberMilia wrote:Vad är det i din livsföring som du är missnöjd med nu då? Hur ser en ”normal” dag ut?
Kanske lättare att börja och ge råd då…Har väl ett rätt normalt liv. Jobbar normalt mellan 8:00-17:00, har inga barn eller pojkvän som tar upp tid så all tid är min egen Ett stort problem är att jag saknar motivationen just nu. Flyttade till Stockholm för ca 9 mån sedan och mina vänner här är väl inte direkt träningsintresserade…
Är absolut beredd att lägga ner 2 timmar om dagen på träning 4-5 ggr i veckan men jag måste ha ett program som ger relativt snabba resultat i början så att jag blir peppad och motiverad. Ser jag sedan att det händer något kan jag börja sikta mer långvarigt. Målet är liksom inte att gå ner 10 kg på 2 månader, utan att vara sund och vältränad.
12 november, 2006 at 21:13 #878902Anonym anvandareMemberDu funderar inte på att ha pt?
12 november, 2006 at 21:27 #878903Anonym anvandareMemberCharlotte_ wrote:Du funderar inte på att ha pt?Jo, visst har tanken slagit mig. Tyvärr så sätter ekonomin stopp för det just nu. Nyköpt lägenhet som totalrenoveras ger inte utrymme för lyxen att ha PT…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.