Lina behöver hjälp

Home Forums Seriösa träningsjournaler Lina behöver hjälp

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 82 total)
  • Author

Vaknade i morse träningsugen som aldrig förr. Slängde träningsväskan på ryggen, som jag förberett kvällen innan :), och begav mig till jobbet. Nu, timmar senare ligger jag på min soffa och har kopiöst ont i magen. Fasen! Hoppas, hoppas att magen slutar göra ont så att jag iaf kan ta en promenad senare i kväll. Styrketräning blir det nog inget med tyvärr:(

LinaB wrote:
    Vaknade i morse träningsugen som aldrig förr. Slängde träningsväskan på ryggen, som jag förberett kvällen innan :), och begav mig till jobbet. Nu, timmar senare ligger jag på min soffa och har kopiöst ont i magen. Fasen! Hoppas, hoppas att magen slutar göra ont så att jag iaf kan ta en promenad senare i kväll. Styrketräning blir det nog inget med tyvärr:(

Aldrig mer?

Sucram wrote:
    Aldrig mer?

Jo! Men bara inte idag. I love styrketräning:)

Har inte gått så bra med träningen som jag tänkt denna vecka…Att bygga nytt kök tar tid. MYCKET tid…

Tog mig dock i kragen och har just kommit hem från en härlig löpar/ gå snabbt runda. I morgon blir det spinning och coreträning. Hinner kanske med styrketräning oxå.

Försök hitta en träningskamrat då? Behöver väl inte vara nån av dina nära vänner, fråga största biffen på gymmet ;)

Klonas88 wrote:
    Försök hitta en träningskamrat då? Behöver väl inte vara nån av dina nära vänner, fråga största biffen på gymmet ;)

Biffarna kommer krossa mig :) Men du har en poäng. En träningskompis är väldigt hjälpsamt. Ska försöka göra något åt det…

Nu äntligen är det dax för först träningspasset på….ja, på väldigt länge….Återkommer med övningar och vikter.

Morgonpromenad 45 min

Styrketräning (Bröst och axlar)

Bänkpress med hantlar
    5kg x 15 reps
    6kg x 12 reps
    6kg x 12 reps

Flyes med hantlar
    3kg x 15 reps
    3kg x 12 reps
    3kg x 12 reps

Axelpress i maskin
    16kg x 10 reps
    16kg x 10 reps
    16kg x 10 reps

Hantellyft åt sidan
    3kg x 12 reps
    3kg x 10 reps
    2kg x 10 reps

30 min Spinning
    30 min Core

Började ganska försiktigt med bröstträningen då jag vet att jag får grym träningsvärk om jag inte tränat på ett tag. När det gäller axlar tog jag i för kung och fosterland…och klarade inte mer :( Axlarna fungerar inte så bra efter en ridolycka. Ska dock jobba på det.

Låter jobbigt det där med axlarna.. Hade lite problem förut men har lyckats stretcha bort dem..

Btw, träningsvärken är ju bara skön ;P

Axlarna gör inte ont men jag är ju så klen!

Träningsvärk är skönt till en viss gräns…Men visst skadet kännas att man tränat! :)

Äsch, den gränsen har jag inte lyckats passera än.. ;P

Okok, tänkte bara eftersom du skrev nått om en ridolycka..

Olyckan var för många år sen, men sviterna hänger tyvärr med fortfarande. Även vänster handled slutar fungera ibland. Kan inte ens hålla ett i ett glas när det är som värst. Armhävningar är bara att glömma liksom.

LinaB wrote:
    Olyckan var för många år sen, men sviterna hänger tyvärr med fortfarande. Även vänster handled slutar fungera ibland. Kan inte ens hålla ett i ett glas när det är som värst. Armhävningar är bara att glömma liksom.

Shit. Låter ganska läskigt. Starkt att piska axlarna iaf då ;)

Vågen visade idag 68,1kg

Viktminskning = 0,9kg sen v. 46 :)

LinaB wrote:
    Vågen visade idag 68,1kg

Viktminskning = 0,9kg sen v. 46 :)

Allt ser bra ut, fortsätt så.. :up: kommer att kolla till dig då och då.. :nod

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 82 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.