Lina behöver hjälp

Home Forums Seriösa träningsjournaler Lina behöver hjälp

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 82 total)
  • Author

Nu börjar träningsvärken smyga sig på…:nod … Men jag sitter och längtar efter träningspasset som kommer efter jobbet. Rygg och spinning blir det.

30 min Spinning

Roddmaskin 5 min

Styrketräning (rygg)

Drag till bröst
    32kg x 13 reps
    36kg x 9 reps
    32kg x 12 reps

Sittande rodd
    27kg x 12 reps
    32kg x 10 reps
    32kg x 10 reps

Liggande ryggresning
    3 x 20 reps

Idag var inte riktigt min dag… Började med att jag glömt skorna när jag kom till gymmet direkt från jobbet, så det var bara att springa hem och hämta dom. Sen hade jag även ätit dåligt under dagen så jag var väldigt hungrig i slutet av passet. Men jag tänkte inte ge mig. Känns skönt:)

45 min Cardio

Blev lite blandat på löpband och X-trainer. Härligt att svettas lite :) Efter träningen unnade jag mig en stund i bastun.

LinaB wrote:
    45 min Cardio

Blev lite blandat på löpband och X-trainer. Härligt att svettas lite :) Efter träningen unnade jag mig en stund i bastun.

Låter skönt.. :D

Goofy_ wrote:
    Låter skönt.. :D

Ibland är det svårt att ta sig till gymmet så då är det bra med en liten ”belöning” efter träningen:up:

LinaB wrote:
    Ibland är det svårt att ta sig till gymmet så då är det bra med en liten ”belöning” efter träningen:up:

Ja det är sant.. får kanske unna mig det ibland.. :|

Styrketräning (ben)

Benpress
    73kg x 15 reps
    82kg x 15 reps
    82kg x 15 reps

Benspark
    23kg x 12 reps
    23kg x 12 reps
    23kg x 12 reps

Liggande bencurl
    23kg x 15 reps
    23kg x 12 reps
    23kg x 12 reps

20 min Cardio

I benpressen kan jag lägga på mer kg nästa gång. I benspark och liggande bencurl är jag pinsamt svag.

Dåligt med cardio idag då jag hade ont om tid.

Blev ingen träning idag. I morgonär jag dock tillbaka med armträning, spinning och core. Även fast jag bara har tränat i 1 vecka så kan jag redan se resultat. Jag känner mig lite fastare och otroligt mycket nyttigare. Att det inte är någon annan som ser någon skillnad spelar ingen roll. Huvudsaken är att jag mår bättre :)

Sittel och surfar runt här på forumet ganska mycket och läser om era framsteg med träningen å jag måste säga att jag är otroligt imponerad av er alla som tränar inför någon tävling, eller ni som har gått ner i vikt. Det är väldigt motiverande att läsa om era framsteg och det gör att jag lägger i en extra växel när jag står på löpbandet. Tycker oxå att det är skön stämning här på forumet då alla glädjs åt andras framgång och kommer med uppmuntrande tillrop. Fortsätt med det och lycka till alla :) !

Bra att du kommit igång med din träning+journal!Har kikat här i din journal,ser mycket bra ut!:emo-thumb Bara att köra på vännen!!
    Kul att du redan gjort framsteg,,man blir ju som sagt ännu mer peppad att köra på när det går bra!
    Läste en sak om dig som påminde om mig,hehe!
    Du sprang hem och hämtade skorna för du hade planerat din träning,+körde du fullt ut även om du inte hunnit att ladda fullt i magen under dagen!Och du gav dig inte…:emo-thumb Typ,ja ska f… klara det här!Det är bra tjejen kör på bara!!!Är man bara motiverad och envis så grejar man det mesta!!Trevlig helg//S*

SUSAN wrote:
    Det är bra tjejen kör på bara!!!Är man bara motiverad och envis så grejar man det mesta!!Trevlig helg//S*

Tack Susan! Denna peppning behövde jag verkligen! Har inte alls lust att ställa mig på vågen i morgon :( Men bara för det ska jag gå till pendeln i morgon bitti. Om vågen inte visar viktnedgång i morgon ska den banne mig göra det nästa måndag!

LinaB wrote:
    Tack Susan! Denna peppning behövde jag verkligen! Har inte alls lust att ställa mig på vågen i morgon :( Men bara för det ska jag gå till pendeln i morgon bitti. Om vågen inte visar viktnedgång i morgon ska den banne mig göra det nästa måndag!

:emo-thumb ..Bra tänkt!!Gör den inte det imorgon så vet både du och jag att du ger gärnet och fixar det till nästa måndag:P
    Kör hårt tjejen!!Lycka till!!//S*

ååååhhhhh!!!!!!! Jag blir så frustrerad!!! Träningslusten är hur stor om helst. Jag VILL verkligen komma i form och jag är redo att lägga tid på det. Men vad gör mannär det inte finns tid? När man jobbar över tills gymmen är stängda? Försöker visserligen gå 45 min innan jobbet, men jag vill svettas! Jag vill lyfta tungs och springa snabbt. Ni vet, nästan svimma av trötthet när jag kommer hem, just för att jag har tränat så hårt. INTE för att jag har jobbat så länge :(

Sådär, nu har jag skrivit av lite av min frustration. Nu riktar jag in min på morgondagen istället. Upp klockan 06:00 för att andas in den kalla morgonluften :)

5 min Rodd

Syrketräning

Bänkpress med hantlar
    7kg x 15 reps
    7kg x 12 reps
    7kg x 12 reps

Flyes med hantlar
    4kg x 15 reps
    4kg x 12 reps
    4kg x 12 reps

Axelpress i maskin
    16kg x 12 reps
    16kg x 10 reps
    16kg x 8 reps

Hantellyft åt sidan
    3kg x 12 reps
    3kg x 12 reps
    3kg x 12reps

Hantellyft rakt fram
    2kg x 12 reps
    2kg x 12 reps

45 min Cardio
    25 min löpband med 7% lutning
    20 min x-trainer

Pulsen ligger på mellan 155-160 under cardioträningen
    Ökade på bröstövningarna idag:up: Men i axlarna är jag otroligt svag. Är det någon som har tips på bra övningar/ upplägg förutom det jag gör nu?

Träningschemat för axlar ser bra ut tycker jag!:emo-thumb
    Det är om du skulle lägga till en axelövning som man drar nerifrån och upp mot hakan!Antingen med fri stång eller i trissan!Jag tycker den tar jäkligt bra!!Men som sagt du får prova dig fram vad som passar dig bäst!!
    Lycka till//S*

LinaB wrote:
    5 min Rodd

Syrketräning

Bänkpress med hantlar
    7kg x 15 reps
    7kg x 12 reps
    7kg x 12 reps

Flyes med hantlar
    4kg x 15 reps
    4kg x 12 reps
    4kg x 12 reps

Axelpress i maskin
    16kg x 12 reps
    16kg x 10 reps
    16kg x 8 reps

Hantellyft åt sidan
    3kg x 12 reps
    3kg x 12 reps
    3kg x 12reps

Hantellyft rakt fram
    2kg x 12 reps
    2kg x 12 reps

45 min Cardio
    25 min löpband med 7% lutning
    20 min x-trainer

Pulsen ligger på mellan 155-160 under cardioträningen
    Ökade på bröstövningarna idag:up: Men i axlarna är jag otroligt svag. Är det någon som har tips på bra övningar/ upplägg förutom det jag gör nu?

aaaahh vad gulligt =) testa vinkla armen lite.. eller ja det är svårt att förklara för mig men när du kör hantlar åt sida ha lite böjda armbågar .. ?? svårt att förklara för mig som sagt. anyways det du kör nu är väll bra bas för dig som vill ´komma tillbaka =) best wishes!

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 82 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.