Lina behöver hjälp

Home Forums Seriösa träningsjournaler Lina behöver hjälp

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 82 total)
  • Author

Danny: Ja du har väl rätt. Det är bara att bita i det sura äpplet och ta tag i de förbaskade chinsen. Har ju ryggträning idag så….Nu jävlar!

Vågen visade idag 68,2 kg

Viktökning=+0,1kg

Inte riktigt vad jag hade hoppats på….:frust:

Jag dock kommit på att jag äter för lite.

En normal dag ser ut såhär:

Frukost ca 09:00-10:00
    Ca 125g keso, banan, russin och solrosfrön

Lunch ca 12.30
    Kyckling/ lax/ tonfisk och mycket sallad och grönsaker

Middag ca 1930
    Kyckling/ lax/ tonfisk och mycket sallad och grönsaker. här blir det eventuellt ris eller pasta

Uppskrivet såhär är det ju ganska tydligt att det är för lite.:nono: Problemet är att jag sällan känner mig hungrig. Det här med att äta är inte min grej. Pasta och bröd är verkligen inte min grej men ibland så går det bra. Så HUR ska jag göra för att få i mig lite mer? All hjälp, tips och råd är välkomna!!!

Styrketräning

Bänkpress med hantlar
    8kg x 12 reps
    8kg x 12 reps
    8kg x 12 reps

Flyes med hantlar
    5kg x 12 reps
    5kg x 12 reps
    5kg x 12 reps

Axelpress i maskin
    16kg x 12 reps
    16kg x 12 reps
    16kg x 12 reps

Hantellyft åt sidan
    4kg x 12 reps
    4kg x 12 reps
    4kg x 12 reps

Drag till hakan
    23kg x 12 reps
    23kg x 12 reps
    23kg x 12 reps

Hantellyft rakt fram
    5kg x 12 reps
    5kg x 12 reps
    5kg x 12 reps

Idag fick axlarna ett ordentligt pass. Axelpressen var ju som vanliggt helt sjukt jobbig :( Jag som inte ens har några vikter på…Men förhoppningsvis ska jag kunna lyfta lite tyngre nån gad:nod

Hej tjejen.
    Har också problemet att jag äter för lite fast jag tcyekr inte jag äter för lite :) Tycker jag trycker i mej allt som jag bara orkar. Men det verkar nte vara tillräckligt för vikten ska rasa. Hmm….
    Kram annelie

Cardio

50 min Intervallträning

3min löpning
    2 min återhämtning

Detta kommer jag att få lida för i morgon då mina höfter kommer göra så onta att jag knappt kommer att kunna gå. Har tydligen gått fel större delen av mig liv, pga av skador iryggen, så jag har inte använt mina höftmuskler som man ska. Detta innebär att jag får fruktansvärd träningsvärk i höfterna och har i stort sett inte sprungit 1 meter i hela mitt liv.:| Detta ska det bli ändring på. Intervallträning är mitt första steg:emo-thumb

LinaB wrote:
    Cardio

50 min Intervallträning

3min löpning
    2 min återhämtning

Detta kommer jag att få lida för i morgon då mina höfter kommer göra så onta att jag knappt kommer att kunna gå. Har tydligen gått fel större delen av mig liv, pga av skador iryggen, så jag har inte använt mina höftmuskler som man ska. Detta innebär att jag får fruktansvärd träningsvärk i höfterna och har i stort sett inte sprungit 1 meter i hela mitt liv.:| Detta ska det bli ändring på. Intervallträning är mitt första steg:emo-thumb

:emo-thumb Bra jobbat tjejen!Hoppas du inte har för ont i dina höfter idag!Kör på tjejen!:buttrock: Men lyssna på din kropp när den säger ifrån så du inte skadar dig mer!!!Lycka till//S*

40 min Cardio

Intervallträning
    2 min återhämtning
    3 min löpning

Jag hade helt rätt i att jag skulle få grym träningsvärkav löpningen. Men idag var det dax igen :) Träningen kändes mycket lättare idag än förra gången. :up: I morgon är det dax för styrketräning igen.

Styrketräning

Drag till bröstet
    36kg x 12 reps
    36kg x 10 reps
    32kg x 12 reps

Sittande rodd
    32kg x 12 reps
    32kg x 10 reps
    27kg x 12 reps

3 x ryggresningar (max)

40 min Cardio
    2 min återhämtning
    3 min löpning

Trots att jag har drabbats av Den Stora Omotivationen så slääääääpade jag mig till gymmet efter jobbet. Det gick trögt:( På löpbandet var min ben så tunga, så tunga…Men jag sprang. Å nu har jag ont i höfterna men det känns SKÖNT! :)

LinaB wrote:
    Styrketräning

Drag till bröstet
    36kg x 12 reps
    36kg x 10 reps
    32kg x 12 reps

Sittande rodd
    32kg x 12 reps
    32kg x 10 reps
    27kg x 12 reps

3 x ryggresningar (max)

40 min Cardio
    2 min återhämtning
    3 min löpning

Trots att jag har drabbats av Den Stora Omotivationen så slääääääpade jag mig till gymmet efter jobbet. Det gick trögt:( På löpbandet var min ben så tunga, så tunga…Men jag sprang. Å nu har jag ont i höfterna men det känns SKÖNT! :)

Bra jobbat tjejen även fast du inte var träningssugen!Bra att du tog dig dit när det kändes trögt!:up: Kör hårt!!!Kram//S*

LinaB wrote:
    Styrketräning

Drag till bröstet
    36kg x 12 reps
    36kg x 10 reps
    32kg x 12 reps

Sittande rodd
    32kg x 12 reps
    32kg x 10 reps
    27kg x 12 reps

3 x ryggresningar (max)

40 min Cardio
    2 min återhämtning
    3 min löpning

Bra jobbat tjejen även fast du inte var träningssugen!Bra att du tog dig dit även att det kändes trögt!:up: Kör hårt!!!Kram//S*

Vågen visade idag 67,6kg

Viktiminskning -0,6kg :)

Tjoho!!! Förstår dock inte riktigt varför. Har inte direkt ändrat mat eller träning. Springer gör jag ju iofs. Hur som helst – KUL är det! Nu fick jag motivation att gå och träna efter jobbet. Jag har ju några kilo kvar. Mina favvo jeans får jag fortfarande inte på mig…

Skulle va bra tryck om du la upp några härliga bilder :|
    Tror inte bara att det e jag som e nyfiken :pop:

Mr-A wrote:
    Skulle va bra tryck om du la upp några härliga bilder :|
    Tror inte bara att det e jag som e nyfiken :pop:

Bilder kommer efter jul :) Kameran befinner sig på andra sidan Sverige för tillfället.

Styrketräning

Benpress
    88,8kg x 12 reps
    91kg x 12 reps
    91kg x 12 reps

Benspark
    32,5kg x 12 reps
    32,5kg x 12 reps
    32,5kg x 12 reps

Liggande bencurl
    30kg x 10 reps
    27,5kg x 10 reps
    27,5kg x 10 reps

Cardio
    20 min X-trainer

Kändes helt ok idag. Har dock svårt att hitta rätt vikt på benpress. Har absolut mer att ge där. Kort cardio träning idag men tungt och med lutning så att rumpan fick sig en omgång! Jag har gjort en mycket ovetenskaplig undersökning bland mina vänner och alla konstaterara att det händer något med rumpan när man passerar 25. Den liksom draaaaaaar sig ner mot låren…
    :(Min har alltid varit i tipp-topp tills jag fyllde 26…Nu måste jag helt plötsligt jobba för att den ska hålla sig på sin rätta plats! MYCKET taskigt:evil:

LinaB wrote:
    Bilder kommer efter jul :) Kameran befinner sig på andra sidan Sverige för tillfället.

Härligt där! :D Se till att få med lite julmat på bilderna :p

Bra tryck i din träning måste jag få säga oxå :emo-thumb

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 82 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.