Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Lindmark´s
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
9 augusti, 2007 at 22:44 #847713Anonym anvandareMemberKatti wrote:Har inte varit i Luleå på ett bra tag. Men jovars… träningen
flyter på… Har dock varit skadad (båda axlarna + vänstra
knät) så jag hade styrketräningsförbud i typ 2 månader.
Men för drygt en vecka sen så fick jag börja köra lite lätt,
så vi får se hur det går. Om den här ”testperioden” går
bra så är det sen fritt fram att lyfta tungt igen…Skönt att det känns bättre i lederna i alla fall! Man får väl
bara hoppas att det håller sig även när vädret blir kallare!
Du gör det bra ändå ska du veta! :up:Haha, gällande bilderna så känner jag precis som du.
Bilder får vänta helt enkelt. Men dom kommer…
Så småningom…Ska hålla lite koll på dig nu, så kanske vi ses nån gång
på Inpuls framöver.Kör hårt!
Ajdå, du har också oflyt som vanligt.
Hur känns den lätta träningen nu?
Utan smärta?Krya på dig o säg till när du dyker upp på Inpuls igen
10 augusti, 2007 at 00:57 #847714Anonym anvandareMemberBra biffen, back on track, det tycker vi om . Hoppas du får en grym helg. mvh cesse
10 augusti, 2007 at 08:55 #847715Anonym anvandareMemberSteppen1983 wrote:Bra biffen, back on track, det tycker vi om . Hoppas du får en grym helg. mvh cesseTack detsamma! Idag blir det ett armpass o sedan får jag se mot kvällen om jag orkar dra mig ut el. om det blir att sitta hemma o plugga inför omtenta.
Vilket låter mest lockande…? :p10 augusti, 2007 at 16:40 #847716Anonym anvandareMemberLindmark wrote:Tack detsamma! Idag blir det ett armpass o sedan får jag se mot kvällen om jag orkar dra mig ut el. om det blir att sitta hemma o plugga inför omtenta.
Vilket låter mest lockande…? :pHEHE omtentor är ju aldrig roliga så ja upp till dig. Ha det bäst. LIGHT WEIGHT BABY
13 augusti, 2007 at 08:52 #847717Anonym anvandareMemberLindmark wrote:Ajdå, du har också oflyt som vanligt.
Hur känns den lätta träningen nu?
Utan smärta?Krya på dig o säg till när du dyker upp på Inpuls igen
Jag får nog skylla mig själv lite grann antar jag…
Borde lyssna på kroppen lite mer ibland.
(Det gäller nog för oss båda :p )Den lätta träningen känns bra, men min ena axel vill
inte riktigt vara med. Tar det lite lugnt med knäböjen
och fokuserar istället mer på benpressen där knät inte
gör lika ont. Så det fungerar faktiskt riktigt bra med
tanke på omständigheterna! Vill verkligen börja lasta
på lite tyngre vikter snart!!!Hur går det för dig då? Hoppas verkligen att det känns
lite bättre i kroppen för dig nu! Glöm inte stretchingen! :nodHörde förresten att det skulle vara SM final i
Sveriges starkaste man den 18:e Augusti i Arvidsjaur.
Peter Juhl bjuder på en uppvisning där också.
Skulle varit roligt att åka dit och titta. Själv tror
jag att jag jobbar just då, men man får ju se…Kör hårt! (Men inte så hårt att du går sönder!)
:emo-thumb13 augusti, 2007 at 09:46 #847718Anonym anvandareMemberKul att du har kört igång igen! Har för mig att du har kört kampsport förut, har du lagt ner det nu?
13 augusti, 2007 at 15:18 #847719Anonym anvandareMemberKatti wrote:Jag får nog skylla mig själv lite grann antar jag…
Borde lyssna på kroppen lite mer ibland.
(Det gäller nog för oss båda )Den lätta träningen känns bra, men min ena axel vill
inte riktigt vara med. Tar det lite lugnt med knäböjen
och fokuserar istället mer på benpressen där knät inte
gör lika ont. Så det fungerar faktiskt riktigt bra med
tanke på omständigheterna! Vill verkligen börja lasta
på lite tyngre vikter snart!!!Hur går det för dig då? Hoppas verkligen att det känns
lite bättre i kroppen för dig nu! Glöm inte stretchingen!Hörde förresten att det skulle vara SM final i
Sveriges starkaste man den 18:e Augusti i Arvidsjaur.
Peter Juhl bjuder på en uppvisning där också.
Skulle varit roligt att åka dit och titta. Själv tror
jag att jag jobbar just då, men man får ju se…Kör hårt! (Men inte så hårt att du går sönder!)
Har du tappat ngn kroppsvikt när du inte kunnat köra på ordentligt?
Ja… det där med att lyssna på kroppen… 😮 Hehe
Fast jag har blivit lite bättre på det.
Stretchningen sköts rätt så hyffsat… även om det kunde vara bättre :p18:e alltså? Hade varit kul att kolla på… får se vart jag befinner mig.
Hade tänkt försöka ta en sväng upp till Kiruna innan skolan börjar.
Fast 1,5 vecka är tight med tid. Skönt o inte göra ngt spec. alls nu o få vara ”ledig”. Eller ja inte ha några inplanerade tider iaf förutom träningen13 augusti, 2007 at 15:20 #847720Anonym anvandareMemberJonas_G wrote:Kul att du har kört igång igen! Har för mig att du har kört kampsport förut, har du lagt ner det nu?Nä men det har mest blivit sporadiskt i sommar. Kört med ngn kompis träning på mitsar när tillfället funnits. Ej kunnat ta mig till lokalen då jag bara jobbat antingen kvällsskift el. 24 timmars.
Har dock tänkt sätta igång igen och gå över till thai boxning nu i höst
13 augusti, 2007 at 15:27 #847721Anonym anvandareMemberLördagens pass biceps
Hantelcurl :
6 reps med 32 kgs. Lite gung.
Reppa med 21 kgsHammercul 2 set 21 kgs och 16 kgs.
Scottcurl 3 set avslutade varje med några negativa
Repcurl, Dropsets. 4 omgångar.
Dagens
Liggande scullcrushers med hantlar :
7 reps med 21 kgsScullcrushers 3 set avslutade varje med några negativa
Omvänd enarms pushdown 2 set
Pushdown ( STång- Rep, supersets) 2 omgångar.
13 augusti, 2007 at 19:09 #847722Anonym anvandareMemberSkön läsning, lycka till med dina mål…
13 augusti, 2007 at 19:34 #847723Anonym anvandareMemberjulgranen wrote:Skön läsning, lycka till med dina mål…Tackar Ska väl kanske försöka få in nå bilder senare också.
Några poseringsbilder är tveksamt, men kanske träningsbilder iaf om tillfället ges13 augusti, 2007 at 20:11 #847724Anonym anvandareMemberLindmark wrote:Har du tappat ngn kroppsvikt när du inte kunnat köra på ordentligt?
Ja… det där med att lyssna på kroppen… Hehe
Fast jag har blivit lite bättre på det.
Stretchningen sköts rätt så hyffsat… även om det kunde vara bättre.18:e alltså? Hade varit kul att kolla på… får se vart jag befinner mig.
Hade tänkt försöka ta en sväng upp till Kiruna innan skolan börjar.
Fast 1,5 vecka är tight med tid. Skönt o inte göra ngt spec. alls nu o få vara ”ledig”. Eller ja inte ha några inplanerade tider iaf förutom träningen.Nä, tappat vikt har jag då inte gjort… desto sladdrigare har
jag dock blivit! Vissa dagar känner man sig som en stor
överfläskig säl, andra dagar känner man sig som en liten räka.
Haha, ingen logik i tankemönstret nu för tiden. Vill bli biffig!Ja, se till att du lyssnar på kroppen nu! Härligt att höra
att det åtminstone blir liiiiite stretching ibland. Går du
sönder (igen) så får du med mig att göra! :nono:Jo jag har för mig att det var den 18:e i Arvidsjaur.
Skulle verkligen vara kul att åka dit om man är ledig!
(Och jag ser nu att jag skrev ”Peter Juhl”… det ska ju
såklart vara ”Per Juhl” som har uppvisning. Hm… jag skyller
på tillfällig sinnesförvirrning… Tror att jag har tappat både
muskler och hjärnceller de senaste månaderna.)Kul med en liten sväng upp till Kiruna! Men glöm inte
heller att ta det lite lugnt emellanåt och låta kroppen
stressa av.Jag tycker nog att det är dags för lite träningsbilder nu!
Släpa med dig kameran på nästa pass! Det är en order! :up:14 augusti, 2007 at 07:58 #847725Anonym anvandareMemberLindmark wrote:Nä men det har mest blivit sporadiskt i sommar. Kört med ngn kompis träning på mitsar när tillfället funnits. Ej kunnat ta mig till lokalen då jag bara jobbat antingen kvällsskift el. 24 timmars.Har dock tänkt sätta igång igen och gå över till thai boxning nu i höst
Blir nog kul med thai boxning, jag gillar egentligen mer stående kamp men är jäkligt sugen på att börja med mma/shootfighting i höst. Men jag fick ont i nacken när jag var och spelade bowling :frust: så vet i fan om kroppen pallar, har världens glaskropp
16 augusti, 2007 at 00:55 #847726Anonym anvandareMemberJahapp… dagens. Tricepsen är extremt möra ännu så borde inte ens ha kört dagens pass. Det gick skitdåligt.
Bänk : 1 set på 100
1 set på 110Flyes : 1 set med 20 kgs
7-8 reps med 30 kgsCablecrossover ett par set
16 augusti, 2007 at 07:43 #847727Anonym anvandareMemberNya tag mannen, nya tag! :wazzup:
Stark är du ju hur som helst, så kom ihåg vad vi sa…
Lyssna på kroppen! Vila upp dig och ladda inför nästa
pass istället! Annars kanske jag dyker upp och kedjar
fast dig vid motionscykeln (igen) som straff!Kör hårt, ät mat & ha kul!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.