Liten pojke, med stora mål!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Liten pojke, med stora mål!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 5,268 total)
  • Author

Känner inte alls lika intensiv smärta i axeln idag, jippie! Dock finns den där, har prövat utfört militärpressrörelsen och känner ingen smärta, sidolyften kan dock bli svåra, det både smärtar och knakar varje gång jag utför denna rörelse. Jag går ner och prövar träna axlarna, känns det alldeles för illa, får det nog bli endast lite mage, pga det dåliga trycket i magen i onsdags :)

Edit: Prövade lyfta en relativ lätt stol över huvudet och utförde sedan militärpressrörelsen, direkt kom smärtan tillbaka.. Jag antar att jag får göra det enda rätta här, vila. Så, ingen träning för mig idag :( Nu blir det till att tröstäta under helgen.

BEN nästa vecka, längtar fanimig! :D

N0rd1N wrote:
    oj oj oj, nu tror jag nog att jag skrivit lite fel xD Sittande handledscurl och Stående handledscurl ska det vara :|

Haha, men du är stark ändå 8)

Niclas Holgersson wrote:
    Haha, men du är stark ändå 8)

Haha, tnx bro :|

Jag har fet pain i höger axel.. känner av mycket vid militärpress!! Feelin ya homie!

Mannet wrote:
    Jag har fet pain i höger axel.. känner av mycket vid militärpress!! Feelin ya homie!

Surt som fan! Synd om oss!

Jobbigt läge det där med axlarna, men men bara att bryta ihop och komma igen. Undvik muskelarbete under helgen, det innebär oxå att det blir inget att ”ruska tupp” :p

Hmm hur ser det ut då när du tränar axlar? Kan vara en god idé att sänka vikterna där med framöver och satsa mera på ett extremt strikt utanförande. Det är lätt att fläska på för mycket vikt på axlar. Men ta en titt runt dig på gymmet när folk kör axalar, brukar vara ett sjujäkla svingande och juckande. Så mitt tips till dig är att ta dig ur sving-och juckträsket en gång för alla.

PS
    Hur ofta kör du baksida axlar?

MrTraps wrote:
    Jobbigt läge det där med axlarna, men men bara att bryta ihop och komma igen. Undvik muskelarbete under helgen, det innebär oxå att det blir inget att ”ruska tupp” :p

Hmm hur ser det ut då när du tränar axlar? Kan vara en god idé att sänka vikterna där med framöver och satsa mera på ett extremt strikt utanförande. Det är lätt att fläska på för mycket vikt på axlar. Men ta en titt runt dig på gymmet när folk kör axalar, brukar vara ett sjujäkla svingande och juckande. Så mitt tips till dig är att ta dig ur sving-och juckträsket en gång för alla.

PS
    Hur ofta kör du baksida axlar?

Ska vila hela helgen :emo-thumb Har aldrig smärtat under ett axelpass förr, endast under bröstpasset. Jag kör tungt, OCH strikt när det gäller axlar :up: Jag kör övningar som militärpress, sittande axelpress och stående sidolyft, så jag får bra almän träning på hela axeln, kör inte många isolatövningar som siktar in sig på endast en del av muskeln, begränsar vikten jag kan använda :)

N0rd1N wrote:
    Känner inte alls lika intensiv smärta i axeln idag, jippie! Dock finns den där, har prövat utfört militärpressrörelsen och känner ingen smärta, sidolyften kan dock bli svåra, det både smärtar och knakar varje gång jag utför denna rörelse. Jag går ner och prövar träna axlarna, känns det alldeles för illa, får det nog bli endast lite mage, pga det dåliga trycket i magen i onsdags :)

Edit: Prövade lyfta en relativ lätt stol över huvudet och utförde sedan militärpressrörelsen, direkt kom smärtan tillbaka.. Jag antar att jag får göra det enda rätta här, vila. Så, ingen träning för mig idag :( Nu blir det till att tröstäta under helgen.

BEN nästa vecka, längtar fanimig! :D

Ät nu din starke jevel ;)

JakobMinell wrote:
    Ät nu din starke jevel ;)

Haha, det kan du ge dig fan på! :emo-thumb

Kör du efter Max-ot schemat eller principen max-ot? Dvs att du sätter ihop dina egna pass, men håller dig till 4-6 reps eller att du följer övningarna som finns på deras hemsida.

mvh

Jag följer ”4-6 reps principen” som står i max-ot kan man säga :p Men har eget schema och egna övningar :)

Kör du samma övningar vecka efter vecka eller byter du övningar från vecka till vecka?

anders172 wrote:
    Kör du samma övningar vecka efter vecka eller byter du övningar från vecka till vecka?

Just nu kör jag samma övningar vecka efter vecka, kommer dock att ändra ryggupplägget var 4:e vecka, + att jag slänger in hammercurl på bicepspasset var 4:e vecka också, och ibland händer det att jag ändrar lite för att få in lite variation, om fokusen känns låg :)

Sämsta passet på över 1 år…

Orkar inte ens redovisa något, mår fan inte bra (personliga problem), finner fan ingen fokus till något just nu. Vill verkligen inte gå till skolan, har ingen lust att träna, orkar inte laga mat, känner inte ens för att äta.. Känner bara för att sova, i några veckor..

Nåja, kämpar på så gott det går. Föresten, till er som tittat in och gett mig motivitation, användbara tips och kritiker, tusen tack :)

N0rd1N wrote:
    Sämsta passet på över 1 år…

Orkar inte ens redovisa något, mår fan inte bra (personliga problem), finner fan ingen fokus till något just nu. Vill verkligen inte gå till skolan, har ingen lust att träna, orkar inte laga mat, känner inte ens för att äta.. Känner bara för att sova, i några veckor..

Nåja, kämpar på så gott det går. Föresten, till er som tittat in och gett mig motivitation, användbara tips och kritiker, tusen tack :)

Tråkigt att höra :( Vila lite från träningen om du känner att det behövs.. Så är du Back in the game, in no time ! :emo-thumb

Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 5,268 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.