Liten pojke, med stora mål!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Liten pojke, med stora mål!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 4,891 through 4,905 (of 5,268 total)
  • Author

Inget vidare pass idag. Hade ingen fokus under potentieringen och det hela slutade i skräp, så jag pumpade upp mig lite lagom sen gick jag hem. Ingenting att redovisa. Discopass ftw…

Vackert benpass. :) Synd att discopasset gick sämre dock. Du kanske får ta det lite lugnt i ett par dagar och sen gå på träningen igen?

Tommy Ivarsson wrote:
    Vackert benpass. :) Synd att discopasset gick sämre dock. Du kanske får ta det lite lugnt i ett par dagar och sen gå på träningen igen?

Tack, och detsamma :)

Ja, jag funderade på det också. Sen kan man ju alltid ha ett dåligt pass någon gång så jag låter inte det skjuta ner mig helt!

Ätardag igår där jag mådde totalt piss när jag gick och lade mig, trodde jag skulle kräkas.. :D Och jag åt ändå inte speciellt mycket. Hur som, inget vidare pass. Dags att ändra lite i schemat, som jag tidigare redan sagt.

Pass 19: Bröst, rygg och baksida axlar

Övning 1 alterneras hela tiden med övning 2 emellan varje set.

Vila: 0-60 sek.

A1. Hantelpress – A2. Chins
    20kg x 5 – KV x 5
    25kg x 5 – KV+5kg x 5
    30kg x 5 – KV+10kg x 4
    35kg x 3 – KV+15kg x 3
    37,5kg x 3 – KV+20kg x 2
    40kg x 5 – KV+25kg x 3

Glömde dragremmarna hemma, så chinsen var inte fullt ut hela vägen upp, men godkända om man baserar dem på kontakten i alla fall ;)

B1. Sneda hantelflyes – B2. Framåtlutade sidolyft, pannan mot bänk
    17,5kg x 5 – 8kg x 5
    21kg x 5 – 10kg x 5
    24kg x 4 – 11,5kg x 5
    27kg x 3 – 13kg x 5
    30kg x 3 – 15kg x 5
    19kg x 11 – 10kg x 15

Nic Nordin wrote:
    Ätardag igår där jag mådde totalt piss när jag gick och lade mig, trodde jag skulle kräkas.. :D Och jag åt ändå inte speciellt mycket. Hur som, inget vidare pass. Dags att ändra lite i schemat, som jag tidigare redan sagt.

Haha känner igen det där. Man längtar och längtar sen när det är över ångrar man sig, tror jag lyckats 1 gång där jag varit perfekt tillfredställd när jag gått och lagt mig :D

Vilket grepp har du i chinsen? För de är ju riktigt bra :)

ErikHB wrote:
    Haha känner igen det där. Man längtar och längtar sen när det är över ångrar man sig, tror jag lyckats 1 gång där jag varit perfekt tillfredställd när jag gått och lagt mig :D

Haha, precis!
    Jag vette fan om jag verkligen har lyckats ännu.. :D

Tommy Ivarsson wrote:
    Vilket grepp har du i chinsen? För de är ju riktigt bra :)

Pronerat :)

Jag har haft värkar i vänstra knät enda sen förra underkropspasset, så jag skippar nog dagens underkroppspass och ser hur det känns vid nästa. Tråkigt, då jag kände mig ganska taggad med start redan under gårdagen. Men, jag vägrar skada mig igen, jag orkar inte, speciellt inte nu när jag börjat kommit igång igen med benen.

Träning igen imorgon, axlar och armar.

Du fortsätter leverera både got mat och grymma dips!

Riktigt imponerad må ja säga, och hoppas du får hålla dig skadefri framöver!:up:

Lowgrein wrote:
    Du fortsätter leverera både got mat och grymma dips!

Riktigt imponerad må ja säga, och hoppas du får hålla dig skadefri framöver!:up:

Tack så mycket mannen!

Kul att du kikar in fortfarande. Hoppas träningen går bra!

Flessa wrote:
    Härligt att du har stake nog att lyssna på kroppen och låta hantlarna vila någon dag extra då du känner att det är vad den signalerar. :up:

Jo, anledningen till att jag tänkte lämna ett märke här Nic är egentligen som följer. Jag satt igår kväll och läste lite i början utav denna journalen och det utvecklades till att det blev så intressant att jag ägnade runt 1,5 timmar i kvällsmörkret åt att läsa igenom precis varenda sida utav din journal relativt grundligt.

Vill bara säga att från start till, till dagens sista inlägg så präglas din Journal av ren jävla träningsglädje, motivation, vilja & styrka utav dess like, som man sällan stöter på. Vill få fram att du inspierar något enormt med ett otroligt banbrytande tänkande och att din journal är i absolut toppklass.

You keep it up, mate.

MVH Jimmy. :)

Stake och stake, det var mitt förra nyårslöfte, så jag har väl inge val ;)

Jag kan inte göra så mer än att tacka så jättemycket för dina vänliga ord. Det värmer gott att få läsa och det känns skitkul att man har väckt ett intresse hos andra, verkligen :)

Det ska jag absolut göra! ..och du detsamma hoppas jag :up:

Dagens kost har sett ut som följande;

1 – 250g fläskytterfilé, 30g parboiled ris, 150g vitkål och 35 vasslekoncentrat.
    2 – 250g fläskytterfilé, 30g parboiled ris, 150g vitkål och 2st clementiner.
    3 – 250g blandfärs (17%), 30g parboiled ris, 35g tzatziki, 500g kvarg, en skätt mjölk, fun light och kanel samt 35g kasein, 10g glutamin och 1/2 tesked kanel.

Pass 20: Axlar och armar

Övning 1 alterneras hela tiden med övning 2 emellan varje set.

Vila: För det mesta så supersetade jag, annars låg det runt 45 sek.

A1. Sittande axelpress, med hantlar – A2. Växlande hantelcurl
    15kg x 5 – 15kg x 5
    18,5kg x 5 – 17,5kg x 4
    21kg x 5 – 20kg x 3
    23kg x 4 – 22kg x 3
    25kg x 3 – 24kg x 2
    27kg x 2 – 26kg x 4,3 (V,H)
    30kg x 2 – 26kg x 2-3 DROP 20kg x 3
    20kg x 12-13(?) – 19kg x 10 DROP 15kg x 5

Lite osäker på viktstegrandet, kan skilja +-1, men slutvikterna stämmer i alla fall, även om jag var lite osäker på repset där istället, haha. 2an på 30kg kändes ganska tung, kanske hade kunnat gjort en till, men jag nöjde mig medan det fortfarande gick fint.

B1. Sidolyft – B2. Pushdowns
    8kg x 5 – 45kg x 5
    10kg x 5 – 55kg x 5
    11,5kg x 5 – 65kg x 5
    13kg x 4 – 75kg x 5
    14kg x 3 – 83kg x 3
    15kg x 5 – 88kg x 5
    11kg x 11-13(?) – 65kg x 10 DROP 45kg x 5

Sedan körde jag tre set för rotatorkuffarna också, sedan var jag klar jag hemgång.

Maten hittills har blivit 600g kassler, 5 1/2 knäckemackor, 300g vit- och rödkål, 1 ägg samt lite lingon.

Blir 250g blandfärs samt 500g kvarg innan jag lägger mig också. 30g ris och en frukt slinker ner också.

Nic Nordin wrote:
    Förr (alla gör vi misstag):
    100% Whey Protein Fuel, Twinlabs.
    Sedan nått skräp jag köpte på Hemköp..

Gainer Pro, Star Nutrition.
    Kreatin Monohydrat, Star Nutriton.
    Trück, Eiselt. :up:
    Anabolic Optimal Dose, Muscle Asylum Project. :frust:
    Mutli FX, FX.

Nu:
    Brutal FX, FX.
    Esapro, Eiselt.
    Carbo FX, FX.
    Crea FX, FX.

Hej, har du någon motivering på varför du kör dessa kosttillskott och hur du doserar du dem? Varför var det andra ett misstag? :)

Har själv tränat i 2,5 år och har bara kört vassleprotein efter träningen men ger inte så bra resultat i träningen nu och tror det kan bero på det. :(

Tacksam om du ger lite tips :)

Viewing 15 posts - 4,891 through 4,905 (of 5,268 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.