Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Liten pojke, med stora mål!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 februari, 2011 at 00:00 #266198Anonym anvandareMember
Riktigt fina växlande hantelcurl där Nic, du är fan redigt stark i armarna din best! :emo-thumb
Scooter – Vet att du inte frågade mig, men tro mig. Uteblivna resultat ifrån gymmet beror INTE på att du bara dricker vassleprotein efter träningen.
Se först över din träning, är du säker på att du ökar vikterna och lyfter tyngre från vecka till vecka? Eller på annat valfritt sätt ökar belastningen genom t.ex fler reps varje vecka?Träningen utgör majoriteten utav resultaten, sedan kommer kosten och vilan. Men börja se över träningen så att den är strukturerad och att det finns en klar progression (gärna med fokus på basövningarna och inte massa märkliga isolationsövningar ifrån 8 olika vinklar)
3 februari, 2011 at 11:29 #266199Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Bra jobbat i vanlig Nic Nordinanda här ser jag, imponeradne pressar och pushdowns. Som vanligt inspirerar du både vad gäller kosten och träningen Nic, det vet du.keep it up kompis.
Tack ska du ha mannen!
Scooter wrote:Hej, har du någon motivering på varför du kör dessa kosttillskott och hur du doserar du dem? Varför var det andra ett misstag?Har själv tränat i 2,5 år och har bara kört vassleprotein efter träningen men ger inte så bra resultat i träningen nu och tror det kan bero på det.
Tacksam om du ger lite tips
Oj, det inlägget du citerade var bra gammalt.
Precis som Tommy säger så lär nog inte kosttillskottet vara boven till varför du inte ökar lika bra längre.
För det första så har du ju redan tränat i 2,5 år och det börjar då att bli svårt att öka lika mycket som man faktiskt gör i början.
Sedan så borde du, precis som Tommy säger, se över träningen, kosten och andra faktorer som spelar före innan du vänder dig till kosttillskotten för svar
Men, för att svara på din fråga om varför dem andra produkterna var ett misstag;
Twinlab – Väldigt lågt proteininnehåll i den produkten och ser man till priset så är det pinsamt.
Star Nutrition – Har läst och hört en massa skräp om deras produkter, allt ifrån privatpersoner till folk som jobbar inom ämnet och till och med har innehållstestat deras protein. Sant eller myt? Det uttalar jag mig inte om, men jag klarar mig utan deras produkter i alla fall.
Anabolic – En PWO som består till största del av socker, jippie!Fortsätt fråga om någonting står oklart.
Tommy Ivarsson wrote:Riktigt fina växlande hantelcurl där Nic, du är fan redigt stark i armarna din best!Tack Tommy! Hantelcurlen går riktigt fint nu, ökar på bra i styrka känner jag. Fokuserar mycket på den negativa fasen och dessutom så kör jag ju dem växlande, så det blir ju lite som korta klusterset. Ökar man inte lite i styrka då så är det garanterat något som står fel till
3 februari, 2011 at 11:40 #266200Anonym anvandareMemberLite ont om energi idag framåt slutet. Glömde köra aktivering så jag kom igång lite senare än vanligt, vilket gjorde att potentieringen inte riktigt kändes 100%-ig. Men, det gick helt okej ändå. Höll ett jävla tempo i början och svettet dröp fint.
Pass 21: Bröst och rygg
Övning 1 alterneras hela tiden med övning 2 emellan varje set.
Vila: 0-60 sek.
A1. Dips – A2. Latsdrag, med V-handtag
KV x 5 – 55kg x 5
KV+10kg x 5 – 65kg x 5
KV+20kg x 5 – 75kg x 5
KV+30kg x 4 – 85kg x 4
KV+40kg x 3 – 90kg x 3
KV+45kg x 2 – 95kg x 2
KV+50kg x 3 – 100kg x 4
KV+15kg x 12 – Smala chins – KV x 10-11(?).Kände mig lite obalanserad i dipsen. Tror det berodde på den korta vilan, för armarna skakade på ganska bra.
B1. Bänkpress – B2. Skivstångsrodd
50kg x 5 – 40kg x 5
60kg x 5 – 50kg x 5
70kg x 4 – 60kg x 5
80kg x 3 – 70kg x 5
85kg x 3 – 80kg x 5
50kg x 15 – 60kg x 13-15(?).Alldeles för lätt genomblödning i bänkpressen, tänkte helt fel med vikterna. Skivstångsrodden var ett bra tag sen jag körde på grund av ryggen. Men jag fokuserade på att dra fram arslet och undvika någon svank överhuvudtaget. Sjuuuuuukt jobbigt för magen, men lite extra bålträningen skadar definitivt inte i mitt fall, bara bra :up:
Dags för lite matlagning. 300g kassler, 200g blandat av röd- och vitkål samt tre knäckebröd. Whop whop, hej sålänge.
3 februari, 2011 at 12:30 #266201Anonym anvandareMemberRiktigt fina dips Nic! Vi ligger ju ungefär på samma vikter där, precis som i hantelcurlsen. Sen att du har bättre form än mig samt är yngre är en annan femma… :whistle:
3 februari, 2011 at 13:07 #266202Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Riktigt fina dips Nic! Vi ligger ju ungefär på samma vikter där, precis som i hantelcurlsen. Sen att du har bättre form än mig samt är yngre är en annan femma… :whistle:Äh, jag väger ju 10kg mindre än dig, så i dipsen ligger du avsevärt mycket längre fram än mig fortfarande, så dem åren som skiljer i ålder är nog inte mycket att hänga i granen Tack dock!
3 februari, 2011 at 17:20 #266203Anonym anvandareMemberQuote:Precis som Tommy säger så lär nog inte kosttillskottet vara boven till varför du inte ökar lika bra längre.För det första så har du ju redan tränat i 2,5 år och det börjar då att bli svårt att öka lika mycket som man faktiskt gör i början.
Sedan så borde du, precis som Tommy säger, se över träningen, kosten och andra faktorer som spelar före innan du vänder dig till kosttillskotten för svar
Men, för att svara på din fråga om varför dem andra produkterna var ett misstag;
Twinlab – Väldigt lågt proteininnehåll i den produkten och ser man till priset så är det pinsamt.
Star Nutrition – Har läst och hört en massa skräp om deras produkter, allt ifrån privatpersoner till folk som jobbar inom ämnet och till och med har innehållstestat deras protein. Sant eller myt? Det uttalar jag mig inte om, men jag klarar mig utan deras produkter i alla fall.
Anabolic – En PWO som består till största del av socker, jippie!Fortsätt fråga om någonting står oklart.
Okej, Tack
Har du något kosttillskott att rekommendera som kan hjälpa en lite på vägen med att bygga muskler effektivare?3 februari, 2011 at 17:38 #266204Anonym anvandareMemberScooter wrote:Okej, Tack
Har du något kosttillskott att rekommendera som kan hjälpa en lite på vägen med att bygga muskler effektivare?Utöver vassleisolat och maltodextrin så finns det en rad prestationshöjande tillskott som kan vara till fördel. Kreatin är väl det säkraste kortet. Fungerar bra tillsammans med beta-alanin.
Mitt tips är att du testar dig fram och ser vad som ger dig bäst effekt. Det finns en rad olika tillskott som uppfyller en rad olika funktioner, testa det du tycker verkar intressant.
Skapa en egen åsikt innan du bojkottar alternativt bunkrar upp på en och samma produkt som sägs vara bra.
Jag själv föredrar att blanda min egen PWO innehållande palatinose, kreatin, beta-alanin, EAA och citrullin. Sedan dricker jag även malto och isolate innan träningen samt isolate under träningen. Ska dock byta isolatet mot en blandning av vassle- och kaseinhydrolysat då jag nästan spyr av all vätska jag måste hälla i mig annars.
4 februari, 2011 at 10:37 #266205Anonym anvandareMemberLite blandade matbilder;
250g fläskytterfilé, 30g parboiled ris, vitkål samt en clementin.
300g kassler, en tunn omelett på 1 ägg, lite grädde och mjölk samt vitkål.
250g nötfärs, 30g parboiled ris och 50g tzatziki. Sjukt gott för att vara så enkelt.
300g kyckling stekt i creme fraiche (franska örter + andra kryddor), 30g parboiled ris, röd- och vitkål samt ett päronmos.
4 februari, 2011 at 13:16 #266206Anonym anvandareMemberDu äter gott du Nic!
Vad får du matinspirationen ifrån, eller testar du lite olika variationer utav mat när du känner för det bara?
4 februari, 2011 at 20:05 #266207Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Du äter gott du Nic!Vad får du matinspirationen ifrån, eller testar du lite olika variationer utav mat när du känner för det bara?
Mja, när man äter i princip samma sak varje dag så tröttnar man
Jag testar runt lite bara. I princip samma stora ingredienser varje dag, dvs. fläskkött, kyckling, nötfärs, ägg och kassler med antingen ris, potatis eller knäckebröd. Tillbehören varierar jag så gott jag kan. Päronmoset var en chansning, men det bröt faktiskt väl tillsammans med vitkålen. Kassler och omelett inspirerades jag ifrån förr när jag alltid fick pannkakor och bacon hemma hos polaren, riktigt gott. Ibland lyxar jag till det med någon tesked lingon, passar utmärkt ihop :up:
Idag består maten dock av 3 portioner ugnstillagad skinkstek och kokt/stekt potatis med sås gjord på vatten, oxbuljong och saften ifrån köttet samt en lök. Ner-graderad husmanskost, men fortfarande gott
4 februari, 2011 at 20:05 #266208Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Håller med Tommy Nic! Du är inspiration både när det kommer till träningen & kosten. Kul att du postar mycket bilder på både mat och fysik/träning, det gör din journal väldigt trevlig att läsa. :up:Tack Jimmy!
Ska försöka ladda upp bilder konstant :up:4 februari, 2011 at 20:19 #266209Anonym anvandareMemberInspiration: [http://www.vadihelveteskajaglagatillmiddag.nu/]
4 februari, 2011 at 20:41 #266210Anonym anvandareMemberAlbin wrote:Inspiration: [http://www.vadihelveteskajaglagatillmiddag.nu/]Haha, kanske utnyttjar den någon dag
5 februari, 2011 at 00:33 #266211Anonym anvandareMemberkanske dags att gå och lägga sig, men ditt ris med fläskfile ser precis ut som pannkakor med sylt och grädde
5 februari, 2011 at 14:27 #266212Anonym anvandareMemberGott om energi idag men trots detta så gick passet nästintill kasst. Vågen visade en morgonvikt på 77,6kg vilket betyder en ganska stor viktnedgång under dem senaste dagarna. Om det kan bero på vätska är mycket möjligt, då jag känner mig hårdare än vanligt. Men, eftersom mitt mål är att öka i vikt så måste jag justera lite. Proteinet äter jag tillräckligt av, fettet likaså vilket betyder att jag måste öka kolhydraterna lite, vilket jag kommer att göra vid måltiden efter träning samt vid näringstimingen inför träningen. Ska även sätta mig ner och göra ett nytt träningsschema.
Pass 22: Axlar och armar
Övning 1 alterneras hela tiden med övning 2 emellan varje set.
Vila: 0-45 sek.
A1. Sittande militärpress – A2. Skivstångscurl
35kg x 5 – 30kg x 5
40kg x 5 – 35kg x 5
45kg x 5 – 40kg x 5
50kg x 3 – 45kg x 3
55kg x 2 – 50kg x 3
55kg x 3 – 50kg x 3
40kg x 12 – 30kg x 12-15(?).B1. Drag till hakan – B2. Liggande tricepspress
30kg x 5 – 25kg x 5
35kg x 5 – 30kg x 5
40kg x 5 – 35kg x 5
45kg x 3 – 40kg x 5
50kg x 4 – 45kg x 3
40kg x 10 – 35kg x 10.Som jag tidigare nämnde så har jag nu bytt ut mitt isolat mot ett hydrolysat (Rapid Hydro Blend från Fairing). Jag hade läst att det smakar värre jämfört med ett koncentrat/isolat men att det var så här stor skillnad chockade mig. Det smakade som en blandning av sura uppstötningar och hostmedicin. Fy fan. Dem närmaste träningsdagarna blir ingen rolig smaklöksresa…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.