Liten pojke, med stora mål!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Liten pojke, med stora mål!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 481 through 495 (of 5,268 total)
  • Author

Fint pass. Sjukt att du är typ lika stark i sidolyften som du är i hantelpressen

Oggelit0 wrote:
    Fint pass. Sjukt att du är typ lika stark i sidolyften som du är i hantelpressen

Danke very much :) Ja, jag vet, pressövningar har dock aldrig varit min starka sida :p

Najs pass som fan ! :) Sjuka sidolyft ! Tänk bara på att du inte kör fööör tungt så du skadar dig :|

Du leker inte med några lätta vikter du inte! ;)
    Riktigt fint!
    :)

ser riktigt bra ut, jävla vikter du har i shrugsen du xD

Niclas Holgersson wrote:
    Najs pass som fan ! :) Sjuka sidolyft ! Tänk bara på att du inte kör fööör tungt så du skadar dig :|

Tackar! :D😀 Nejdå, säger axeln ifrån gör även jag :up:

Rasmus Andersson wrote:
    Du leker inte med några lätta vikter du inte! ;)
    Riktigt fint!
    :)

Haha, tack som fan :D

ReNeGaDe wrote:
    Vilket är rätt knepigt, eftersom det tar på samma muskel. Antingen så kör han hantelpressarna knepigt, eller så svingar han rätt bra på sidolyften. Fan vet. Gör han inget av dem, utan kör hantelpressarna med bra utförande så den verkligen tar på mittersta delts, samt kör sidolyften med bra utförande så är han fan ett knepigt fall :D

Mina hantelpressar är strikta med rätt rörelse, det är jag hundra på :p ..mina sidolyft är inte lika strikta, men inte svingar jag på som en galning inte, så ja, jag är ett knepigt fall ;):p

Jag är dock skapligt stark i armarna och finner det därför lättare att dra/lyfta en vikt än att pressa upp något, tror det mycket möjligt kan vara en liten anledning till det hela? :)

_Toobbe wrote:
    ser riktigt bra ut, jävla vikter du har i shrugsen du xD

Tnx mate! :):D

Vikterna va ju inte att leka med i alla fall bro :) fortsätt så!

ReNeGaDe wrote:
    Triceps involveras ju inte när du kör sidolyft, vilket de gör när du kör hantelpress för axlar. Och eftersom en sekundär muskel hjälper till är det ännu mer ofattbart hur du kan lyfta så lite i just den här övningen.

Sannerligen märkligt detta!

En man med sannerligen smarta ord! Jag får försöka spela in en film på både axelpressen och sidolyften någon dag, och sedan lägga upp den här, who knows, jag kanske gör något fel ändå? Nåja, jag oroar mig inte fören jag märker att styrkan och massan står still. Men som sagt, ska försöka spela in en liten video :)

Jimmynator wrote:
    Vikterna va ju inte att leka med i alla fall bro :) fortsätt så!

Tnx mate :) Oh I will :emo-thumb

såg ditt inlägg om vikten nu! nästan 6 kilo på ett par månader är ju riktigt bra jobbat! lite intressant eftersom vi har samma längd och nästan samma vikt, bra jämförelsetal =) kör så det ryker!

derby wrote:
    såg ditt inlägg om vikten nu! nästan 6 kilo på ett par månader är ju riktigt bra jobbat! lite intressant eftersom vi har samma längd och nästan samma vikt, bra jämförelsetal =) kör så det ryker!

Jofan, känns riktigt kul :up: Jaha, hehe. Tackar :) Detsamma!

Jahapp, då var sista passet avklarat för denna vecka, känns faktiskt bra att få vila 2 dygn nu, känner att det behövs. Ska äta som en gris dock, och sedan köra 110% nästa vecka, sista veckan innan viloveckan :)

Triceps:
    Enarmspushdowns:
    35kg x 6, 35kg x 6.
    Pushdowns: 80kg x 7.
    Liggande tricepspress: 43kg x …3, fail, målet var 5-6. 38kg x 5, 35kg x 6. Helt slut efter (det misslyckade) försöket på 43. Skumt, 38 gick ju relativt lätt förra veckan, nåja!

Underarmar:
    Sittande handledscurl med skivstång:
    42kg x 6, 37kg x 6.
    Stående handledscurl med hantlar: 22kg x 8, 22kg x 8.

Kände smärta i båda handlederna och armbågslederna idag, har länge funderat på om jag har muskelinflammation i handlederna, och, vad jag känner så skulle jag tro det, får ta och behandla under viloveckan, tills dess får jag la stå ut.
    Nu ska jag äta! :pop:

PS: Tänkte höra om ni kära läsare vill att jag skriver in uppvärmningen också? Jag själv har ingen nytta av att skriva ner det, så, det är upp till er :p ds.

Viewing 15 posts - 481 through 495 (of 5,268 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.