Liten pojke, med stora mål!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Liten pojke, med stora mål!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 5,011 through 5,025 (of 5,268 total)
  • Author
    Nic Nordin wrote:
    Gillar din avatar ;)

”Jaa… för tungt.” Underbart!

Gött pass Nic! Måste vara skönt med ökningar och PB hela tiden nu :up:

Antar att du är taggad inför att byta träningsschema, annars hade jag nog inte gjort det så länge man ökar med den metod man använder för stunden! :)

Tommy Ivarsson wrote:
    Gött pass Nic! Måste vara skönt med ökningar och PB hela tiden nu :up:

Antar att du är taggad inför att byta träningsschema, annars hade jag nog inte gjort det så länge man ökar med den metod man använder för stunden! :)

Tack! Ja, känns riktigt bra :)

Nej nej, jag ska inte byta schema! Det jag skrev om är en del av progressionsschemat som rekommenderas, inga planer som ändrats :)

Väldigt otaggad inför dagens pass, men jag lyckades rätt bra ändå. Intensivt som satan var det också, länge sedan jag svettades så här bra.

Pass 17: Underkropp (lår-dominant)

Vila: 0-30 sek.

Aktivering
    Upphopp med viktskiva – +5kg x 5, +10kg x 5, +10kg x 5

A. Frontböj, i smith
    30kg x 5
    40kg x 3
    50kg x 3
    55kg x 3
    60kg x 3, PB!

B. Knäböj, i smith
    60kg x 5
    65kg x 3
    70kg x 3
    75kg x 3
    80kg x 3

C. Bulgariska splitböj, med hantlar (vikt per hantel)
    15kg x 8, PB!
    15kg x 8
    15kg x 8

D. Benspark
    45kg x 9

E1. Sittande vadpress, i benpressmaskin –> E2. Crunches, med hälarna pressade mot en kant (2s toppkontraktion på båda övningarna)
    140kg x 12 –> +15kg x 12
    150kg x 12 –> +15kg x 12
    160kg x 8, PB! –> +15kg x 12

Jag brukar få en ganska rejäl träningsvärk efter dem bulgariska splitböjarna, så med en höjning på 50% viktmässigt jämfört med sist så vill jag inte veta hur det kommer att kännas i morgon :D

Grattis till fortsatt PB-regn! :up:

Bulgariska splitböj är ju underbara, gött med stretcheffekten också. ;)

Hur kommer det sig att du kör i smith? Det ska ju vara värre för ryggen att hamna i den fasta banan man hamnar i? Eller känns det bättre att köra i smithen för din rygg? :)

Tommy Ivarsson wrote:
    Grattis till fortsatt PB-regn! :up:

Bulgariska splitböj är ju underbara, gött med stretcheffekten också. ;)

Tack Tommy!

Underbara? Dem är psykiskt krävande i alla fall :D

Gober wrote:
    Hur kommer det sig att du kör i smith? Det ska ju vara värre för ryggen att hamna i den fasta banan man hamnar i? Eller känns det bättre att köra i smithen för din rygg? :)

På grund av min muskel- och nervsjukdom så är min balans av den sämre graden. Detta tillsammans med min obefintliga vighet gör att jag är ganska låst i smithen, tyvärr.

Angående ryggen så tycker jag smithen är underbar, så länge man står rätt :up:

Bara för att ingenting ska misstolkas så kan jag berätta att jag inte lider av min sjukdom inom någon större grad i det vardagliga livet, så länge jag inte behöver gå balansgång någon stans ;)

Nic Nordin wrote:
    Bara för att ingenting ska misstolkas så kan jag berätta att jag inte lider av min sjukdom inom någon större grad i det vardagliga livet, så länge jag inte behöver gå balansgång någon stans ;)

Skönt att höra, men om du någon gång tvingas fly på ett rep, över vatten fyllt av hajar så är du ganska rökt :/

Ska testa dom där bulgariska splitarna tror jag, verkade ganska goa.

Gober wrote:
    Skönt att höra, men om du någon gång tvingas fly på ett rep, över vatten fyllt av hajar så är du ganska rökt :/

Ska testa dom där bulgariska splitarna tror jag, verkade ganska goa.

Armgång mannen, armgång ;)

Gört! Dem tar för jävla fint.

Riktigt skönt pass idag (som vanligt nu för tiden)! ;) Latsdragen gick helt klart bäst, fick sådan underbar kontakt och explosivitet.

Pass 18: Överkropp (drag-dominant)

Vila: 0-45 sek.

Aktivering Liggande chins – 5,5

A. Latsdrag
    60kg x 5
    70kg x 4
    80kg x 3
    90kg x 3
    100kg x 5, RPB?

B. Latsdrag, med V-handtag
    70kg x 5
    80kg x 3
    85kg x 3
    90kg x 2
    95kg x 3-4(?)

C. Skivstångsrodd, 2s toppkontraktion (endast i sista setet)
    40kg x 5
    50kg x 5
    60kg x 4
    70kg x 4
    75kg x 4, PB! (med 2s toppkontraktion dvs.)

D. Chins
    10
    4

E. Växlande hantelcurl
    15kg x 3
    17,5kg x 3
    19kg x 3
    21kg x 3
    23kg x 4

F. Kabelcurl, dubbel toppkontraktion
    55kg x 7
    45kg x 6-8 DROP 35kg x 2

G. Omvänd kabelcurl, dubbel bottenkontraktion
    35kg x 8
    25kg x 10-12(?)

H. Hammercurl
    15kg x 7

Träningen känns riktigt bra just nu. Jag har ökat matintaget lite (tror jag har legat för lågt innan) och resultaten börjar komma nu. Brösten och benen växer på bäst just nu, vilket känns för jävla kul eftersom dem släpar mest. Jag jobbar mycket på tekniken i alla övningar och ser verkligen till att inte ta ut mig helt i basövningarna, vilket verkar fungera prima än så länge. Det gäller att inte bli för viktkåt bara som man vanligtvis blir, utan att ge det tid så jag slipper nå mina platåer för att sedan trilla bakåt istället.

Motivationen är på topp och jag förväntar mig några finfina träningsveckor framöver :up:

Uppradande av pb-n nu, njut!

Albin wrote:
    Uppradande av pb-n nu, njut!

I am! :D

Länge leve kaloriöverskott :emo-thumb

Bra pass igen, kul med PB hela tiden, satsa på minst 1 PB i varje pass så kommer ju träningen gå som en dans.

Tommy Ivarsson wrote:
    Länge leve kaloriöverskott :emo-thumb

Bra pass igen, kul med PB hela tiden, satsa på minst 1 PB i varje pass så kommer ju träningen gå som en dans.

:emo-thumb

Eller åt andra hållet, som det har gjort tidigare ;) Jag tar det sakta men säkert framåt hädanefter. Det verkar fungera bäst för mig just nu. Då jag lever ett ganska ”stressat” liv så tror jag inte min kropp skulle uppskatta ett PB-försök varje pass.

Men i framtiden så ;)

Viewing 15 posts - 5,011 through 5,025 (of 5,268 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.