Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Liten pojke, med stora mål!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20 april, 2011 at 15:18 #266363Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Fortfarande riktigt bra form!
Ska du fixa beach 2011-form?
Tack du!
En finslipning kommer att göras, dock ingen hårdsatsning som förra året.
20 april, 2011 at 18:26 #266364Anonym anvandareMemberSkitsnyggt mannen! Inte mycket som behöver slipas där inte! Bygg ist så kör vi posedown nästa sommar!!!!
21 april, 2011 at 20:52 #266365Anonym anvandareMemberNiclas Holgersson wrote:Skitsnyggt mannen! Inte mycket som behöver slipas där inte! Bygg ist så kör vi posedown nästa sommar!!!!Tack kompis! Hehe, mja, jag trivs inte så jäkla bra med extra hull, så lite måste jag skala bort för att inte skämmas på stranden Sedan innebär det ju bara mindre jobb tills nästa gång
23 april, 2011 at 18:22 #266366Anonym anvandareMemberSer att du kör efter bartolls principer. Hur tycker du det funkar?
Jag har precis börjat med ett av hans schema.Har några frågor som jag hoppas du kan svara på?
Vad är ryckreps? Hur utför man dom i t.ex bänkpress?
och altenerade sett hur funkar det? t.ex A1 bänk A2 hantelflyes
Ska man köra ett sett bänk och sen ett sett hantelflyes?
Ska man då vila något imellan A1 å A2?
Känner mig som en riktig rockie24 april, 2011 at 09:27 #266367Anonym anvandareMemberVästkustarn wrote:Ser att du kör efter bartolls principer. Hur tycker du det funkar?
Jag har precis börjat med ett av hans schema.Har några frågor som jag hoppas du kan svara på?
Vad är ryckreps? Hur utför man dom i t.ex bänkpress?
och altenerade sett hur funkar det? t.ex A1 bänk A2 hantelflyes
Ska man köra ett sett bänk och sen ett sett hantelflyes?
Ska man då vila något imellan A1 å A2?
Känner mig som en riktig rockieJag tycker det fungerar utmärkt. Utför du alla punkter rätt så kommer du att älska det resultatmässigt och förmodligen bli lika fast som mig
Ryckreps är repetitioner där du rycker tillbaka vikten istället för att släppa ner den. Det kan kännas krångligt i början, men när du sätter tekniken så fungerar det bra som aktivering i olika övningar. Jag har aldrig vågat mig på detta vid högre vikter.
Alternerande set är som du säger ovan, dvs. i princip som superset, fast med vila emellan (så kort som möjligt). Du går helt enkelt emellan två övningar. Utför ett set (ex) bänkpress och sedan ett set (ex) skivstångsrodd. Upprepa sedan.
Hehe, jag vet hur det känns, jag var helt vilse i början. Det är värt att lära sig dock..
Bara att PM:a om du har fler frågor.
29 maj, 2011 at 13:53 #266368Anonym anvandareMemberOj, det var ett tag sen man skrev här..
Håller i alla fall på med dieten. Är inne på sista dagen på min fjärde vecka. Kör som sist, dvs. en ketogen diet (bortsett från 45g kolhydrater innan träningen). Hittills har vikten gått från 82,4kg till 77,1kg (dagens vägning var dock med en annan våg som visar något lägre vikt än den andra). Kosten är inte direkt jobbig, utan jag tycker det flyter på bra. Det ända är väl att jag känner ett starkt sug efter att få börja fokusera på byggandet igen.
Träningsmässigt så har jag precis hoppat på en självmodifierat 5×5 schema. Har bara kört 5 pass än så länge (uppdelade i över- och underkropp) och hittills så tycker jag att det fungerat bra, lite ovan med att inte stegra vikten lika mycket, men det lägger sig väl med tiden. Huvudsaken är att jag finner det roligt, speciellt under dieten.
Ska väl försöka börja uppdatera här lite igen. Bjuder på två bilder så länge, som kanske inte säger mycket mer än att mina bröst är helt jävla obefintliga. Men, skrattretande nog, så har dem faktiskt förbättrats. Äcklig träningsvärk i benen så där fick jag noll kontraktion, men dem är ändå inget att skryta med så det spelar ingen roll. Jag skyller dessutom på att min kropp är helt ”o-fotogenetisk” så bilder överhuvudtaget är inte till min fördel direkt Hur som, skäms jag väl inte.
29 maj, 2011 at 14:05 #266369Anonym anvandareMemberJa men välkommen tillbaks, se nu till att uppdatera ordentligt så att vi kan fortsätta följa dina resultat :up:
Formen har väl alltid sett bra ut och så även nu. Har du någon målvikt du siktar på?
Ser att du kan tjuvträna hemma med (hantel i fönstret) :p
29 maj, 2011 at 17:13 #266370Anonym anvandareMemberbra form, grymma latts!! :worship:
Kul att du ska börja uppdatera igen :up:
29 maj, 2011 at 19:20 #266371Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Ja men välkommen tillbaks, se nu till att uppdatera ordentligt så att vi kan fortsätta följa dina resultatFormen har väl alltid sett bra ut och så även nu. Har du någon målvikt du siktar på?
Ser att du kan tjuvträna hemma med (hantel i fönstret)
Jag ska göra mitt bästa
Tack du! Nej, inte direkt, vill bara trivas. Efter dieten så siktar jag dock in mig på 85kg, sakta men säkert
Haha, absolut, speciellt innan strandbesök
Västkustarn wrote:bra form, grymma latts!! :worship:Kul att du ska börja uppdatera igen :up:
Tack ska du ha! Latsen hade jag inte en tanke på faktiskt, kul att dem utmärkte sig.
31 maj, 2011 at 07:27 #266372Anonym anvandareMemberKör du 45g snabba eller långsamma kolhydrater innan träningen?
31 maj, 2011 at 10:59 #266373Anonym anvandareMemberSer bra ut din slyna. Lite mer kött på benen bara så blir det kanoners!
31 maj, 2011 at 12:11 #266374Anonym anvandareMemberUnderkropp på schemat idag. Alla övningar avslutas så fort rörelsen inte längre känns explosiv. 2-3 sekunders negativ rörelse.
Pass 6: Underkropp
Vila: 45 sek
A1. Explosiva upphopp, 5 reps – KV, KV+5kg.
B1. Frontböj (teknikträning) – 30kg x 5, 40kg x 5, 55kg x 5,5,5,4,3
Fokus på bålstabilitet och knäposition.
C1. Liggande lårcurl – 35kg x 5,5,4,4,4
SUPERSET
C2. Benspark – 65kg x 5,5,5,5,5D1. Kabelcrunches – 70kg x 8, 80kg x 8, 75kg x 8
Slänger upp en bild på maten efter träningen (400g kyckling, 150g vitkål, 100g lök, 15g grön currypasta, 150g kokosmjölk 6%, sambal oelek. Allt toppades med svartpeppar och kanel.
Två små vader.
31 maj, 2011 at 12:41 #266375Anonym anvandareMemberVästkustarn wrote:Kör du 45g snabba eller långsamma kolhydrater innan träningen?15g långsamma (45 min innan) och 30g snabba (15 min innan).
31 maj, 2011 at 12:43 #266376Anonym anvandareMemberNiclas Holgersson wrote:Ser bra ut din slyna. Lite mer kött på benen bara så blir det kanoners!Thanks PIMP. Efter dieten så ska dem köttas riktigt ordentligt
31 maj, 2011 at 15:28 #266377Anonym anvandareMemberVore kul om du slängde upp ditt 5×5 program. Tänkte själv försöka knåpa ihop någon göttig 5×5 variant efter dieten.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.