Liten pojke, med stora mål!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Liten pojke, med stora mål!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 5,101 through 5,115 (of 5,268 total)
  • Author

Inget vidare pass idag. Guld i vingel-SM i hantelpressen (vette fan varför) och armdelen kändes omotiverad och kontaktlös så jag orkar inte ens skriva in passet.

va fan riktigt länge sen ja kikade här nu, djävlar va de ser bra ut!

diggar även att du lyckas såpass bra utan att smacka på med tyngsta vikterna, bevisar att man inte måste köra tungt som ett svin för att bli stor ! :)

Dagens pass blev lite improviserat gällande upplägget av set och vikter. Både jag och min flickvän känner att vi har tappat i styrka med 5×5-programmet nu under diet, medan mitt gamla schema åtminstone höll mig kvar på dem gamla vikterna. Så, jag hoppar av 5×5 tills dieten är slut och kör mitt gamla vanliga fram tills dess. När dieten är klar hoppar jag dock på samma schema igen :)

Underkropp

Vila: 45 sek.

A1. Frontböj, i smith
    35kg x 5
    45kg x 5
    55kg x 5
    60kg x 4
    65kg x 3

B1. Liggande lårcurl SUPERSET B2. Benspark
    25kg x 5 –> 50kg x 5
    30kg x 5 –> 60kg x 5
    35kg x 5 –> 70kg x 5
    35kg x 5 –> 80kg x 4
    35kg x 4 –> 80kg x 4

C1. Kabelcrunches
    80kg x 10
    75kg x 10
    75kg x 10

Ätardag igår, med en morgonvikt på 76kg. Slänger upp en del bilder senare idag på allt gott.

Lowgrein wrote:
    va fan riktigt länge sen ja kikade här nu, djävlar va de ser bra ut!

diggar även att du lyckas såpass bra utan att smacka på med tyngsta vikterna, bevisar att man inte måste köra tungt som ett svin för att bli stor ! :)

Kul att du hittade tillbaka! ;) Tack ska du ha!

Tunga vikter som i låga reps, ska det vara. Men jag prioriterar helt klart andra saker än att pressa vikterna till max.

Att träna tungt måste inte nödvändigtvis vara tyngre träning ;) Jag gillar verkligen att inte gå till fail i varje set, man känner sig fräsch efteråt och kan hålla kortare vila vilket medför mer arbete på kortare tid, vilket är fan så mycket roligare träning än tvärtemot. Om det är bättre/sämre låter jag vara osagt, jag trivs dock och har gjort bra ökningar och det är allt som betyder något :)

Överkropp[/b]

Övning 1 (ex. A1) alterneras med övning 2 (ex. A2) emellan varje set.

Vila: 45 sek

A1. Dips

KV x 8
    KV+15kg x 6
    KV+25kg x 5
    KV+35kg x 5
    KV+35kg x 5
    KV+35kg x 4
    KV+35kg x 4

A2. Chins
    KV x 5
    KV+5kg x 5
    KV+10kg x 4
    KV+15kg x 5
    KV+15kg x 4
    KV+15kg x 4
    KV+15kg x 3

B1. Sidolyft
    15kg x 5,5,5,5
    16kg x 4

C1. Växlande hantelcurl SUPERSET C2. Pushdowns
    22kg x 6 –> 80kg x 6 (fullt mag).
    22kg x 4 –> 80kg x 6.

D1. Rotatorkuffar med hantlar, ovanrotationer
    9kg x 10

Jag gillar dina övningsval ;) Bra med lite rotatorcuffsträning också. Kör på bara och se nu till att växa ordentligt..

Tommy Ivarsson wrote:
    Jag gillar dina övningsval ;) Bra med lite rotatorcuffsträning också. Kör på bara och se nu till att växa ordentligt..

Jag med ;)

Ja, jag valde att avsluta dieten igår, så nu jäklar siktar vi framåt :up:

Mitt nya träningsschema kommer att se ut som följande:

Träningsschema – Modifierat 5×5 (Set x Reps)[/b]

Vila: 45-60 sek.

Pass 1 – Underkropp

A1. Marklyft – 5×5 (stegrande set med ett max-set)
    B1. Benpress – 5×5
    B2. Sittande lårcurl – 5×5
    C1. Bulgariska splitböj – 5×5
    D1. Stående vadpress, i smith – 3×8

Pass 2 – Överkropp

A1. Militärpress – 5×5
    B1. Bänkpress – 5×5
    B2. Smala latsdrag – 5×5
    C1. Skivstångscurl – 2×6
    C2. Smal bänkpress, i smith – 2×6

Pass 3 – Underkropp

A1. Hacklift – 5×5
    B1. Liggande lårcurl – 5×5
    B2. Benspark – 5×5
    C1. Valfri magövning – 3×10
    C2. Vadpress, i benpressmaskin – 3×8

Pass 4 – Överkropp

A1. Dips – 5×5
    A2. Chins – 5×5
    B1. Sidolyft – 5×5
    C1. Pushdowns – 2×6
    C2. Växlande hantelcurl – 2×6

När det gäller kosten så kommer jag sakta börja lägga till kolhydrater, då främst innan och efter träning. Proteinmässigt lägger jag mig på 2,5-3g protein per kg/kv samt 1g fett per kg/kv. Kalorimässigt kommer jag inte bry mig speciellt mycket i början, utan jag går efter spegel, våg och träningsresultat istället.

Självklart har jag en hel del mer detaljerade tankar runt både träning och kost, men jag orkar inte skriva ner allt ;)

Vilar idag och imorgon, sen kör jag igång med pass 1 på fredag!

Ska bli kul å se resultaten efter schemat. Vart stannade vikten när du slutade med deffen?

Västkustarn wrote:
    Ska bli kul å se resultaten efter schemat. Vart stannade vikten när du slutade med deffen?

Jag instämmer :)

76kg visade vågen, så jag har några år kvar till mina 90kg jag vill uppnå ;)

Vilade som sagt igår och idag, så istället för träningspass så uppdaterar jag med dagens kost och en liten mysig bild.

Måltid 1 – 250g kvarg, 100g laktosfri yoghurt (2,5%), 15g vassleisolate (som smaksättning, hade ingen F-L), två skivor rågbröd (50g) med 40g ost (17%), 4 tunna skivor kalkon och paprika :P 2 ägg. Zink och multivitamin.

Måltid 2 – 300g kyckling, 100g kokosmjölk (6%), 15g currypasta (grön), sambal oelek, 3g Omega-3.

Måltid 3 – 300g nötfärs (10%), sallad, lite creme fraiche samt lite tacosås, 2g Omega-3.

Tänker även dra i mig en kaseindryck senare + magnesium.

Håller en del vätska sen i tisdags då det blev lite godsaker under dagen. Fast med min bildkvalité overall så känns det inte som att det spelar någon större roll :D

Vänta bara, hux flux väger du 90kg, det går fort…. :D

Tommy Ivarsson wrote:
    Vänta bara, hux flux väger du 90kg, det går fort…. :D

Jag menade självklart i likvärdig form som nu ;)

Men annars, been there, done that, never going back.. :D

Vecka 1, Pass 1 – Underkropp

Vila – 45-60 sek.

A1. Marklyft – 50kg x 8, 70kg x 6, 90kg x 5, 110kg x 3, 120kg x 3.

B1. Benpress – 190kg x 5,5,5,5,5 (olika höjder på fotfattningen)
    B2. Sittande lårcurl – 40kg x 5,5,5,5,5

C1. Bulgariska splitböj – 20kg x 5,5,4,4,4

D1. Stående vadpress, i smith (2s toppkontraktion) – 80kg x 8,8,6

Satans mentalt jobbigt pass idag. Jävla bulgariska splitböj att leka med psyket :D Svettet dröp fan värre än någonsin.

Marklyften kändes bra. Det gick explosivt och lätt, ryggen hölls rak och ja, det flöt på helt enkelt. Tänkte köra ett till tyngre set, men bestämde mig för att gå vidare istället. Tar det luuuugnt på den fronten, fan.

Dåligt illamående under slutet, samt efter passet. Bara tanken på kyckling ger mig kväljningar.. På tal om mat, funderar på att testa periodisk fasta, inte säker än dock. Hur som, duschen nu, sen mat.

Fint pass, jag slår ett slag för PF, ge det två veckor och utvärdera sen. Du kommer älska känslan av att det är barnsligt enkelt att gå ner i vikt eller hålla nuvarande vikt :)

Eller känslan av att man kan äta lite vad som helst när man väl äter utan att noja för att det blir grisbulk när man ska upp i vikt :)

Viewing 15 posts - 5,101 through 5,115 (of 5,268 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.