Liten pojke, med stora mål!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Liten pojke, med stora mål!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 5,116 through 5,130 (of 5,268 total)
  • Author
    Tommy Ivarsson wrote:
    Fint pass, jag slår ett slag för PF, ge det två veckor och utvärdera sen. Du kommer älska känslan av att det är barnsligt enkelt att gå ner i vikt eller hålla nuvarande vikt :)

Eller känslan av att man kan äta lite vad som helst när man väl äter utan att noja för att det blir grisbulk när man ska upp i vikt :)

Tack Tompa!

Ja, det verkar ganska bekvämt. Problemet är dock att jag avbryter fastan med malto och protein innan passet på morgonen, vilket lämnar en ganska kort tid till att få i mig all mat. Säg att jag avbryter fastan 08.00, tränar 08.45-09,45, käkar måltid 1 runt 11 slaget (klar runt 11.30-11.45). Detta lämnar bara 4h kvar innan nästa måltid bör ligga i magen. Eftersom det blir så stora portioner också så är man ju inte direkt hungrig inför måltid 2 heller. Jag har sett att Berkhan rekommenderar aminosyror innan passet om träningen ska ske på fastande mage och att detta i sådana fall inte skulle vara att bryta fastan (även om jag själv tycker annat). Jag har dock ingen lust med att ta bort malton innan träningen, så det alternativet är ändå inget för mig. Trots detta så lutar jag ändå åt att göra det bekvämt för mig och ändå bortse ifrån näringen innan träningen och anse att jag avbryter fastan vid min första måltid, för att sedan försöka äta mina två, alternativt tre, måltider inom så kort tid som möjligt i alla fall.

Känns ju lite som fusk, men sedan finns det väl inget som säger att man måste hålla alla riktlinjer till 100% heller för att det ska fungera ;)

Nej precis. Det är som sagt ”riktlinjer” inga måsten (citerar piraterna i Pirates of the Carribean :D)

Jag har inga fasta timmar, jag skjuter på frukosten bara och äter första målet senare än vanligt. Därefter kan ätarfönstret vara betydligt längre än 8h beroende på när jag går och lägger mig och om jag känner att jag hunnit få i mig all energi eller inte. :)

Som sagt, riktlinjer bara ;)

Tommy Ivarsson wrote:
    Nej precis. Det är som sagt ”riktlinjer” inga måsten (citerar piraterna i Pirates of the Carribean :D)

Jag har inga fasta timmar, jag skjuter på frukosten bara och äter första målet senare än vanligt. Därefter kan ätarfönstret vara betydligt längre än 8h beroende på när jag går och lägger mig och om jag känner att jag hunnit få i mig all energi eller inte. :)

Som sagt, riktlinjer bara ;)

Ja, jag kan väl hålla mig till det så gott det går i alla fall.. :)

Dagens frukost (efter träningen) såg ut som följande;

150g tonfisk, ~200g vattenmelon, 2 ägg, 2 rågbröd med 40g ost (17%), 4 kalkonskivor och paprika, 250g kvarg, 100g laktosfri yoghurt (2,5%), 3,5 dl mjölk (0,5dl i kvargen) och 15g isolate för smaksättning. Drog även över en hel del kanel efter att bilden tagits. Multivitamin, zink och 3g Omega-3 slank också ner.

Allt som allt så hamnade jag runt 130g protein, 70g kolhydrater och 30g fett.

Åt inte riktigt upp all tonfisk (hade glömt hur svår-tuggat det är) så jag fick idén att mixa det med lite mjölk och vatten. Inte min bästa idé direkt :D Bara lukten gav mig kväljningar och smaken var…inte direkt bra den heller. Smakade som någon mjölig fisksoppa.

Dagens sista måltid fick bli 270g kyckling, 4 knäckemackor, 20g feta ost, med sallad, smör och lättmajonäs. 4,5 dl mjölk och 35g kasein.

Nu under diet kör jag 10g bcaa når jag tränar fastande. efter passet bryter jag fastan med 15g hydroblend, 30min efter det frukost. De dagar jag tränar på kvällen kör jag kolhydrater innan och bcaa eller hydroblend.
    Får då ett helt annat tryck i passen.
    Men enligt berkhan blir ju inte dem hormonella fördelarna lika stora då som vid fastande träning. Han menar ju på att de få kcal som bcaa’n innehåller bryter inte fastan.
    Bara lite om hur jag gör :)

Västkustarn wrote:
    Nu under diet kör jag 10g bcaa når jag tränar fastande. efter passet bryter jag fastan med 15g hydroblend, 30min efter det frukost. De dagar jag tränar på kvällen kör jag kolhydrater innan och bcaa eller hydroblend.
    Får då ett helt annat tryck i passen.
    Men enligt berkhan blir ju inte dem hormonella fördelarna lika stora då som vid fastande träning. Han menar ju på att de få kcal som bcaa’n innehåller bryter inte fastan.
    Bara lite om hur jag gör :)

Ja, okej. Hm. Mja, kolhydraterna innan passet kommer jag nog inte ta bort, utan jag får nog avbryta min fasta där, känns bättre så :) Kul att du delar med dig! Om någon annan fråga dyker upp här inne så tvivla inte på att dela med dig av fler erfarenheter.

Nic Nordin wrote:
    Dagens sista måltid fick bli 270g kyckling, 4 knäckemackor, 20g feta ost, med sallad, smör och lättmajonäs. 4,5 dl mjölk och 35g kasein.

Just ja, åt en skål med hemmagjord pizzasallad också. 150g vitkål, 5g rapsolja, 10g vinäger och kryddor.

Dåligt pass idag om man ser på vikterna, men kontakten var i alla fall bra, så helt åt helvete gick det väl inte.

Vecka 1, Pass 2: Överkropp

Vila – 45-60 sek.

A1. Militärpress – 30kg x 5, 40kg x 5, 50kg x 5,5,3,3,3

B1. Bänkpress/Sned bänkpress/Hantelpress
    B2. Smala latsdrag – 80kg x 5,5,5,5,5

C1. Skivstångscurl – 40kg x 6,5
    C2. Smal bänkpress, i smith – 70kg x 6,5

Sänkning i militärpressen. Från 5,5,5,4,4 till dagens 5,5,3,3,3. Hoppas på att jag hade en dålig dag. Bänkpressen gick inget vidare den heller, så där körde jag lite blandade övningar. Får se hur dipsen går på nästa överkroppspass. Det verkar nämligen som att brösten och axlarna inte svarar så bra på det här upplägget, medan rygg och ben ökar stadigt.

Försökte fånga kvällstrycket på underarmen, men, bilder är ju alltid bilder.. ;) Bjuder på ett lår också.

Så sjukt omotiverad när jag vaknade idag. Ville bara fortsätta sova och glömma allt vad träning hette. Men, jag steg upp ändå och försökte komma i rätt tankar. Med lite koffein i kroppen så blev allt mycket bättre och det hela slutade i ett skönt pass med suverän kontakt. Nyss lagt till hack-liften igen och den kändes skitbra. Lite för lätta vikter men det höjer ju bara motivationen inför nästa pass ;)

Vecka 1, pass 3: Underkropp

Vila – 30-45 sek.

Körde två set upphopp för aktivering, 5 reps, ett set med KV, ett set med 5kg extra. Bara lätt och explosivt.

A1. Hack-lift (ex. släde)
    – 35kg x 6, 45kg x 5, 55kg x 5,5,5,5,5

B1. Liggande lårcurl – 35kg x 5,5,4,4,4
    SUPERSET
    B2. Benspark – 70kg x 5,5,5,4,4

C1. Stående vadpress, i smith (2s toppkontraktion) – 80kg x 8,8,8
    SUPERSET
    C2. Crunches, med hälarna pressade mot en kant (2s toppkontraktion) – 10kg x 10 (lutande bänk), 10kg x 10, 15kg x 10.

Maten efter träningen: 350g kyckling, 225g stekt delikatesspotatis (grill-, vitlöks- och örtkryddad), 50g smörgåsgurka, 20g fetaost, 25g bearnaisesås (Rydbergs).

Det såg riktigt gött ut!

Hur nära failure går du i sista settet i övningarna?

Västkustarn wrote:
    Det såg riktigt gött ut!

Hur nära failure går du i sista settet i övningarna?

Potatisen och smörgåsgurkan gjorde hela rätten. Fast nu efter dieten så smakar alla kolhydrater oavsett form underbart :D

Det beror på övningen och dagsformen. Snackar vi övningar som vadpress eller benspark så når jag gärna positiv failure i sista setet. Övningar som exempelvis dips, chins eller frontböj försöker jag dock att avsluta vid teknisk failure. Känner jag mig dock pigg och explosiv så kan det hända att jag når positiv failure även där i sista setet. Detta är dock inget jag siktar in mig på :)

Ganska bra pass idag, gott om energi och motivation.

Vecka 1, Pass 3 – Överkropp

Vila – 45-60 sek.

A1. Dips – KV x 5, KV+15kg x 5, KV+25kg x 5, KV+35kg x 5,5,5,4
    A2. Chins – KV x 5, KV+5kg x 4, KV+10kg x 3, KV+15kg x 5,4,3,3

C1. Växlande hantelcurl – 22kg x 6, 22kg x 5.
    C2. Pushdowns – 80kg x 6,6

Kände mig inte lika blodfylld efter passet som jag brukar, och insåg att jag glömt sidolyften. Hade inte en tanke på den. Men men, inte hela världen. Som ni ser så blev det bara 4 set i dipsen/chinsen. Kände av min gamla bristning i bröstet i sista setet, så jag stannade där.

Nu blir det buffé på American Pizza

Viewing 15 posts - 5,116 through 5,130 (of 5,268 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.