Liten pojke, med stora mål!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Liten pojke, med stora mål!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 5,131 through 5,145 (of 5,268 total)
  • Author

Tillbaka till gamla rutiner igen. Har blivit en hel del ”leva-livet”-dagar nu på sistone i matväg, i princip allt förutom alkohol har jag petat i mig.

Har hjälpt min farfar att klippa hans trädgårdshäck två dagar i sträck vilket har lett till en något tröttare Nordin. Man må tycka att man är någorlunda vältränad, men all klippning satte fan sina spår i rygg och axlar. Vaknade upp igår helt utmattad och valde därför att vila en extra dag, marklyft stod trots allt på schemat och den ville jag inte skippa. Så, jag försökte kötta på idag istället, och, passet gick fan riktigt bra.

Vecka 2, Pass 1 – Underkropp

Vila – Runt 90 sek vid marklyft, ~45 sek vid övriga övningar.

A1. Marklyft
    – 50kg x 8, 70kg x 5, 90kg x 5, 110kg x 4, 120kg x 3, 130kg x 3.

Fortfarande inga monstertunga vikter, utan all fokus på tekniken. Ryggen känns bra!

B1. Bulgariska splitböj
    – 21kg x 5, PB! 5,5,5,5
    B2. Sittande lårcurl – 45kg x 5,5,5,4,4

C1. Stående vadpress, i smith (2s toppkontraktion) – 85kg x 8,7,6-7(?)

Nu blir det mat. Potatis, kyckling, fetaost, smörgåsgurka och mjölk.

Har du ätit som en kung i ett ar dagar nu så är det ju inte direkt konstigt att passet gick riktigt bra ;)

Skönt att du kan dra lite mark och att ryggen känns bra! Nöt på bara så kommer vikterna öka.. :up:

Tommy Ivarsson wrote:
    Har du ätit som en kung i ett ar dagar nu så är det ju inte direkt konstigt att passet gick riktigt bra ;)

Skönt att du kan dra lite mark och att ryggen känns bra! Nöt på bara så kommer vikterna öka.. :up:

Precis ;)

Jadå, jag ska skynda långsamt. Än så länge så är vikterna inget som hindrar dock, så det blir nog en hel del ökningar där framöver, så länge ryggen hänger med dvs :)

Vecka 2, Pass 2: Överkropp

Vila – 60 sek.

A1. Militärpress – 30kg x 5, 40kg x 5, 50kg x 5,4 –> [/b]Sittande axelpress med hantlar – 23kg x 5, 23kg x 4.

B1. Hantelpress – 32,5kg x 5,5,5,5,5
    B2. Smala latsdrag – 85kg x 5,5,5,5,4

C1. Skivstångscurl – 45kg x 5, 40kg x 5
    C2. Smal bänkpress, i smith – 70kg x 6,5

Militärpressen sänktes idag igen, så nu byter jag bort den, antagligen mot sittande axelpress med hantlar.

Hantelpressen gick förvånansvärt lätt idag, speciellt om man jämför med förra passet. Höjning nästa pass till 35kg.

Även latsdragen gick ruggigt bra. Från 5×5 på 80kg till nästan 5×5 på 85kg, känns bra. Nästa pass borde 5×5 gå med fullvärdig teknik. Hade säkerligen kunnat dragit av en 5a på sista idag, men det kändes onödigt att testa då det ändå inte hade blivit helt godkänt.

Armdelen kändes smått obekväm. Skivstångscurlen känns inte bra i underarmen och det har vart lite till och från den senaste tiden. Funderar på om jag ska hoppa över till EZ-curl ett tag, inte så optimalt kanske, men behagligt. Skönt att variera lite också. Byter nog bort smala bänkpressen i några veckor också, börjar tappa kontakten där. Alternativt att jag kör lite föruttröttning innan.

Potatisen står i ugnen och jag ska snart börja steka kycklingen. Drog i mig strax under 200g vattenmelon nyss. Blir en burk tonfisk till maten också och ett glas mjölk.

Vila imorgon, sen underkropp på måndag. Hack-lift, fuck yeah.

Bra pass idag! Sov lite extra i morse då det blev sent igår, så kände mig ordentligt utvilad. Gott om motivation med In Flames nya i lurarna också.

Vecka 2, Pass 3 – Underkropp

Vila – 30-60 sek.

A1. Hack-lift – 20kg x 5 + 5st ryckreps, 40kg x 5, 50kg x 5, 60kg x 5,5,5,5,5

B1. Liggande lårcurl
    – 35kg x 5,5,5,5,5
    B2. Benspark – 75kg x 5,5,4,4,4

C1. Stående vadpress, i smith – 85kg x 8,7,7
    C2. Crunches, med hälarna pressade mot en kant – +20kg x 10, +20kg x 10, +15kg x 8.

Härligt pass idag, trots grovt illamående innan och under början av passet. Skönt att köra sned bänkpress igen. Fick riktigt bra kontakt och axeln kändes inte av någonting. Lite för lätta vikter dock, både i latsdragen och bänkpressen.

Vecka 2, Pass 4 – Överkropp

Vila – 0-45 sek.

A1. Sned bänkpress, i smith – 50kg x 5, 60kg x 5, 70kg x 5,5,5,5,5
    A2. Latsdrag – (1 set kabelrodd först), 85kg x 5,5,5, 90kg x 5.

Tänkte först köra kabelrodd, men där kändes ryggen av, så det fick bli latsdrag istället.

B1. Sidolyft – 16kg x 5,5, 14kg x 5,5,5
    B2. Sittande framåtlutande sidolyft – 20kg x 5, 17,5kg x 5,5,5,5

C1. Växlande hantelcurl
    – 22kg x 6, 22kg x 5.
    C2. Pushdowns – 80kg (fullt mag.) x 6,6

6an i hantelcurlen gick mycket lättare än förra gången, så förhoppningsvis är jag på rätt väg. Höjer nog vikten vid nästa pass, trots att jag inte drog av två sexor.

Bra Nic, jag blir så glad när jag läser om viktökningar.. ;)

Tommy Ivarsson wrote:
    Bra Nic, jag blir så glad när jag läser om viktökningar.. ;)

Thank you. Då får jag la försöka skriva ner sådana, vill ju inte rubba din glädje ;)

PBn viktmässigt blir det nog inte på ett tag, inte i basövningarna i alla fall. Omöjligt att hålla lika höga vikter nu som med föregående upplägg. Men, ökningar sett till detta upplägg borde jag la kunna bjuda på gott om i fortsättningen ;)

Fick hem min beställning idag, som såg ut som följande;

Kreatin, 500g
    Citrulline, 100g
    BCAA (2:1:1), 1kg
    Kasein, 1,5kg
    R-ALA (med NA)
    Proteinpasta, 1,25kg

Tänker byta ut mitt isolate mot BCAA istället. Blir så jäkla full i magen annars, vilket blir lite obekvämt inför träningen.

Så, upplägget innan träning kommer hädanefter se ut såhär:

40 min innan träning – 25g palatinose, 5g kreatin, 5g beta-alanine, 3g citrulline och om jag är trött, 400mg koffien.

15 min innan träning – 15g BCAA, 2g leucine och 35g maltodextrin.

Under träning – 15g BCAA och 2g leucine.

1h efter träning – Mat.

Nic Nordin wrote:
    BCAA (2:1:1), 1kg

Attans, det var visst inte smaksatt med något. Hardcore 😥
    :D

Nic Nordin wrote:
    Attans, det var visst inte smaksatt med något. Hardcore 😥
    :D

Åh fy satan haha.

Citrulline är the SHIT!!!!

Gober wrote:
    Åh fy satan haha.

Citrulline är the SHIT!!!!

Indeed..

Ja, jag tycker mig upplevt bra resultat från det förut :)

Vad ska man säga om dagens pass? Jag har aldrig tränat underkroppen förr med så mycket motivation som jag gjorde idag. Med (bla) 400mg koffein i kroppen och In Flames i öronen så kändes det som att ingenting kunde stoppa mig. Splitböjarna kändes bättre än någonsin, rörelsen i lårcurlen var så explosiv som den kunnat bli och vadpressen gick lättare än sist trots en längre toppkontraktion än vanligt. Det enda jag skulle kunnat förbättrat var marklyften där jag kände mig något stel. 130kg gick lätt, dock inte fullt på dem villkoren som jag kräver för öka vikten.

Vecka 3, Pass 1 – Underkropp

Vila – 60-90 sek vid marklyften, 0-30 sek efter B2 och 60 sek vid vadpressen.

A1. Marklyft (teknikträning) – 50kg x 8, 70kg x 5, 90kg x 5, 110kg x 4, 120kg x 3, 130kg x 3.

B1. Bulgariska splitböj – 22kg x 5, PB! 5,5,5,5
    SUPERSET
    B2. Sittande lårcurl – 45kg x 5,5,5,5,5

C1. Stående vadpress, i smith (2s toppkontraktion) – 85kg x 8,8,8

Garanterad vikthöjning i alla övningar förutom marklyften nästa gång.

Påfyllningsdag idag. Blir en tallrik med flingor, frukt och sylt nu och efter det strax över 200g potatis med ~350g kyckling, sallad, fetaost och mjölk. Senare blir det pannkakor och ett större mål som jag ej bestämt än.

Imorgon vankas det överkropp. Höjning i hantelpressen till 35kg och förhoppningsvis 5×5 på 85kg i smala latsdragen, borde gå utan några större problem.

Som sagt :P

Dagens pass gick väl ungefär som jag hade förväntat mig. Mådde dock illa som fan innan passet (jävla aminosyror att smaka illa), så det var väl ingenting stärkande direkt. Såg dock att Gymvaruhuset kör en vecka med gratis frakt, så jag drar nog hem en burk Xtend och kör den 50/50 med BCAA’n. Ska testa fibbla lite med mängden vatten jag blandar ut dryckerna med också, kan vara så att det blir för mycket på en gång, alternativt för lite jämfört med mängden kolhydrater.

Nåja, så här såg dagens krigande ut:

Vecka 3, Pass 2: Överkropp

Vila – 45-60 sek.

A1. Hantelpress – 35kg x 5,5,3,4,4 (tappade balansen lite under tredje setet, därav endast en 3a).
    A2. Smala latsdrag – 85kg x 5,5,5,5,5

B1. Sittande axelpress, med hantlar – 23kg x 5,5,3,3,3

C1. EZ-curl – 43kg x 6,5
    C2. Liggande tricepspress, i kabelmaskin – 70kg x 6, 75kg x 6

Lite svårt med kontakten i armarna just nu. Hade en sådan period förut där biceps kändes helt död, trots extremt lätta vikter. Vilade i från armövningarna i en vecka och sedan var det bra igen. Blir nästa pass likvärdigt mot detta, så skippar jag armarna i två-fyra pass. Annars gick passet bra. Bra explosivitet i hantelpressen och latsdragen. Tappade det något i axelpressen när motivationen började sjunka då pulsen vart så jävla hög. Funderar på om jag ska höja vilan lite (30 sek ungefär). Hur som, godkänt pass i alla fall. Jag klarade mina 5×5 i latsdragen, som var dagens mål och hantelpressen gick, som sagt, galant (bortsett från tredje setet då).

Viewing 15 posts - 5,131 through 5,145 (of 5,268 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.