Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Liten pojke, med stora mål!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
29 juli, 2011 at 22:18 #266483Anonym anvandareMemberVästkustarn wrote:japp precis det var kalciumet jag tänkte på
känner du illamående av zinken ibland? Jag tar mitt på tom mage ca 6 timmar innan första måltiden. Om jag då tar t.ex 60mg så blir jag lite lätt illamående efter 15min. Brukar hålla i sig i 10-20min ungefär.
Ja, om jag intar det på tom mage utan att äta något efter så blir jag illamående och precis som för dig så håller det i sig i ungefär 10-20 minuter i sådana fall.
Jag har för mig att det bland annat kan bero på syramängden i magen.
29 juli, 2011 at 22:38 #266484Anonym anvandareMemberDagens kost.
Direkt efter träning – 250g vattenmelon.
Måltid 1 – 400g Alaska Pollock, 75g parboiled ris, 125g creme fraiche (vitlök & parmesanost), 25g grädde (5%).
Måltid 2 – Samma som igår. Två skivor rågbröd (50g), 40g ost (17%) och 30g skinka. Till det en dryck gjord på 250g kvarg, 100g laktosfri yoghurt (2%), 100g mjölk, 15g vassleisolat och kanel.
Måltid 3 – 300g nötfärs (10%), 75g proteinpasta (lämnade kvar ungefär 10-15g), 20g tacokrydda, 50g creme fraiche (5%), 5dl mjölk (1,5%), 1 gul lök, gurka och tomat.
Totalt 275g protein, 175g kolhydrater och 75g fett = 2475 kcal. Allt detta är exklusive all näring runt träningen.
29 juli, 2011 at 23:40 #266485Anonym anvandareMemberTänkte bara komplettera passredovisningen med att nämna att jag även körde ett set grepp med viktskiva (15kg x 55/60 sek (V/H)), ett set rotatorkuffar (9kg x 15), ett varsitt set EQI-stretching för bröst och rygg, samt lite stretching för höftböjarna.
30 juli, 2011 at 11:18 #266486Anonym anvandareMemberDu köttar på bra Nic, minst sagt.
Vilken koll du har på kosten! Är det inte lite halvjobbigt att ha sån järnkoll på allt? (Jag frågar då jag ibland kunde uppleva det som lite av en börda när jag vägde typ allt jag stoppade i munnen). Så no offense!30 juli, 2011 at 12:07 #266487Anonym anvandareMemberRasmus Kjellberg wrote:Du köttar på bra Nic, minst sagt.
Vilken koll du har på kosten! Är det inte lite halvjobbigt att ha sån järnkoll på allt? (Jag frågar då jag ibland kunde uppleva det som lite av en börda när jag vägde typ allt jag stoppade i munnen). Så no offense!Tack ska du ha, Mr. Kjellberg! Kul att du kikar in
Järnkoll skulle jag inte säga att jag har, faktiskt. Jag ser till att jag får i mig ~3g protein/kg i kroppsvikt kontra ~1g fett, sedan håller jag kolhydraterna under en kontrollerad mängd. Än så länge så tycker jag inte att ”allt” räknande (tar 5 min av dagen) har blivit jobbigt, så jag kör på tills den dagen kommer
Jag är dessutom en sådan person som, när jag hittar en måltid jag tycker om, stannar kvar vid den ett bra tag. Därmed har jag oftast alla näringsvärden i huvudet så då går allt räknande ännu snabbare.
På tal om kosten. Idag visade vågen en vikt på 78,7kg, vilket är, vad jag tror, en liten viktnedgång. Ingen fara dock, eftersom jag ökar konstant i styrka. Men, jag ökar på kolhydratsintaget lite, mest vid laddningen inför träningen då.
30 juli, 2011 at 12:27 #266488Anonym anvandareMemberDå är jag med på noterna! Det låter lite som det mönster jag hade när jag hade som mest koll också faktiskt. Roligt i alla fall att träningen går bra och styrkan ökar. Din utveckling sedan de första bilderna jag såg på dig är riktigt imponerande! :up:
30 juli, 2011 at 12:39 #266489Anonym anvandareMemberRasmus Kjellberg wrote:Då är jag med på noterna! Det låter lite som det mönster jag hade när jag hade som mest koll också faktiskt. Roligt i alla fall att träningen går bra och styrkan ökar. Din utveckling sedan de första bilderna jag såg på dig är riktigt imponerande! :up::up:
Tack så mycket! Kul att få höra
30 juli, 2011 at 21:23 #266490Anonym anvandareMemberDagens kost.
Måltid 1 – 2 skivor rågbröd (50g), 40g svartvinbärsskinka, 40g tonfisk, 40g ost (17%), 3g curry/mango-dressing, gurka och 250g mjölk (1,5%).
Måltid 2 – 150g Chili- och vitlökschorizo (85% kött), 100g kalkonbacon, 3 ägg á la 55g/st, 450g mjölk (1,5%).
Måltid 3 – 500g kvarg, 200g laktosfri yoghurt, 200g mjölk (1,5%), 30g vassleisolat och kanel.
Detta blandas ut med vatten och dricks sedan under omloppet av 30 min ungefär.Strax efter måltid 3 – 40g kaseinprotein.
Totalt 215g protein, 110g kolhydrater, 85g fett = 2065 kcal.
Var inte meningen att hamna så pass högt på kolhydraterna idag egentligen (eftersom det är vilodag), men mjölkprodukterna drar iväg en del. I stället skulle jag ha hamnat högre på fettintaget, men, fick balansera ut det som en ”vanlig” dag istället.
Imorgon vankas det, som vanligt, ett tidigt morgonpass (underkropp). Har man tur så får man hela gymmet för sig självt då det är söndag. Ska se om jag kommer ihåg att filma rörelsen i någon övning
Det är även påfyllnadsdag imorgon, så får se vad det slinker ner för någon god kolhydratskälla efter träningen 2 kg vattenmelon skulle sitta fint…
31 juli, 2011 at 10:28 #266491Anonym anvandareMemberRiktigt bra pass idag, med fortsatta ökningar! Full gas på motivationspedalen när det gäller underkroppen nu, vilket känns förbannat kul. Nästan så benträningen slår överkroppsträningen
Vecka 6, Pass 3 – UnderkroppVila – 30-45 sek.
A1. Benpress, ett ben i taget – 35kg x 5, 45kg x 5, 55kg x 5, 65kg x 3, 70kg^ x 5,5,5,5
B1. Liggande lårcurl – 40kg x 5,5,5,4, 25kg x 10.
B2. Benspark – 80kg x 5,5,5,5^C1. Stående vadpress, i smith (2s toppkontraktion) – 90kg x 8,8,8^
C2. Kabelcrunches – 75kg x 10,10,10Slängde på ett set genomblödning i lårcurlen då jag inte lyckades höja något där. Drog äntligen av mina 3 åttor i vadpressen, så där ser jag fram emot att få höja lite nästa pass då jag jagat dessa några veckor nu.
Efter träningen så stretchade jag höftböjarna, 30 sek á la 2 ”set”.
Som sagt, påfyllnadsdag idag, och frukosten såg ut så här:
Blev 5st mackor (bakat i morse, var fortfarande varmt när jag skar upp det(!)), alla likadana som bilden visar. Utöver dessa och vattenmelonen så avnjöts även ett glas Oboy. Senare tänkte jag blanda i ordning min, för tillfället, vanliga kvargblandning och slänga ner lite müsli i den, blir nog prima.
31 juli, 2011 at 12:47 #266492Anonym anvandareMemberDu e grym!
31 juli, 2011 at 14:27 #266493Anonym anvandareMemberBra pass Nic, gött att ökningarna fortsätter!
Det där brödet såg riktigt gott ut, jag ska faktiskt ge mig på att baka lite bröd ikväll tänkte jag. Får se hur det slutar
31 juli, 2011 at 15:44 #266494Anonym anvandareMemberSäger som Ernst, man är aldrig så rik som när man plockar ut ett nybakt bröd ur ugnen : )
31 juli, 2011 at 19:01 #266495Anonym anvandareMemberLyftarBruden wrote:Du e grym!Så pass? Man tackar!
Tommy Ivarsson wrote:Bra pass Nic, gött att ökningarna fortsätter!Det där brödet såg riktigt gott ut, jag ska faktiskt ge mig på att baka lite bröd ikväll tänkte jag. Får se hur det slutar
Tack ska du ha, böjarn’! Jag måste nog hålla med på den punkten
Det smakade suveränt! Tillsammans med en ganska rejäl klick smör så smälte det i munnen..
Gober wrote:Säger som Ernst, man är aldrig så rik som när man plockar ut ett nybakt bröd ur ugnen : )Haha, det ligger något i det!
Nu ska vi dock inte dra förhastade slutsatser och tro att jag har bakat brödet själv, för det har jag självfallet inte gjort
Drar en snabbuppdatering på dagens kost också. Lite lat måste jag säga att jag varit. Var inte sugen på fisk, vilket var det enda jag hade hemma, så jag fuskade och fyllde resterande proteinintag med kaseinprotein och mjölk
Det ni ser på bilderna är;1 – 250g kvarg, 100g laktosfri yoghurt, 100g mjölk, 60g müsli med torkade bär, 15g chokladisolate och kanel. Till det ett glas mjölk (3,5 dl).
2,3 – Korvbröd med extra durum som jag hade kvar från ”semestern” som onekligen behövdes ätas upp (för risk av kort datum, vill ju inte slänga mat!). Dessa fylldes med smör, 10g curry-/mangodressing, ~80g tonfisk, 30g svartvinbärsskinka, 25g ost, gurka, tomat och grönsakskrydda. Åt även ~30g tonfisk på sidan om och drack, som vanligt, ett glas mjölk (3,5 dl). ”Mackorna” smakade förvånansvärt bra!
Sedan hällde jag som sagt i mig en dryck på 3,75 dl mjölk och 35g kasein.
Det hela slutade på ~230g protein, vilket är det enda jag räknat idag. Resten skulle jag bara kunna uppskatta, och det ser jag ändå ingen nytta i.
Överkroppsträning imorgon, taggad som fan!
1 augusti, 2011 at 11:25 #266496Anonym anvandareMemberJa du e inspiration, giollar att du skriver å tar kort på vad du äter med! Fan du växer så de knakar!
1 augusti, 2011 at 11:34 #266497Anonym anvandareMemberLyftarBruden wrote:Ja du e inspiration, giollar att du skriver å tar kort på vad du äter med! Fan du växer så de knakar!Nu gjorde du en liten man som mig väldigt glad, tack du!
Kul att kostredovisningen uppskattas så pass. Då får jag la fortsätta med den!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.