Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Liten pojke, med stora mål!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 augusti, 2011 at 12:08 #266498Anonym anvandareMember
Ja, vad ska man säga? Varje pass är fröjd att genomföra. Tycker vi hoppar till det intressanta direkt.
Vecka 7, Pass 4 – Överkropp
Vila – 45-60 sek (runt 2 min mellan set 2-3 i A1-A2 då det blev lite tjatter).
A1. Sned bänkpress, i smith – 40kg x 5, 50kg x 5, 60kg x 4, 70kg x 2, 75kg x 5,5,5,5^
A2. Latsdrag – 50kg x 6, 65kg x 5, 80kg x 4, 90kg x 2, 95kg x 5,5,5^,5^B1. Sidolyft – 13kg x 6,6,6,6 (ny teknik)
B2. Framåtlutade sidolyft – 18,5kg x 6,6, 16,5kg x 6,6C1. Växlande hantelcurl – 22kg x 6, 20kg x 6 –> 15kg x 6
C2. Pushdowns – 80kg x 6, 80kg x 6 –> 60kg x 6 (ny teknik)Innan första arbetssetet i bänkpressen så rackade jag av och höll 90kg i 3-4 sek, ”samma sak” i latsdragen på 110kg. Tror jag skulle känna av den sökta effekten mer om jag inte alternerade övningarna dock. Tänkte testa det en gång till nästa gång, fast utan att gå emellan då.
Höjning nästa pass till 80kg i bänken och 100kg i latsdragen. Det ser vi fram emot.
Sitter och käkar nu, firre, myrägg och crääämfräääshhh. Börjar tröttna, men men, bara att tugga.
2 augusti, 2011 at 17:59 #266499Anonym anvandareMemberIntressant träningsupplägg du kör på, hursomhelst verkar det ge dig bra resultat så kör på! Jag följer journalen med intresse, underhållande med (mat)bilder. Korvbröden låter och ser goda ut! Bröd är ju helt underbart i alla former! :up:
2 augusti, 2011 at 18:53 #266500Anonym anvandareMemberLyftarBruden wrote:Ja du e inspiration, giollar att du skriver å tar kort på vad du äter med! Fan du växer så de knakar!Inte nog med det så är han rätt snygg med.
Nic, fitnessfestivalen då? Du kan ju fan inte banga på allt pajk!
2 augusti, 2011 at 22:50 #266501Anonym anvandareMemberAaah du testade lite isometrisk nervpotentiering Gör något försök till och se om du märker någon skillnad.
4 augusti, 2011 at 09:34 #266502Anonym anvandareMemberLite inaktivitet har det blivit, jag vet. Om jag ska kortfatta anledningen så blev det en impulsiv ätardag i förrgårdagens soliga väder samt besök av en enormt objuden motivationsbrist igår. Eftersom benträningen vart lika med kärlek dem senaste veckorna så ville jag inte förstöra detta genom att tvinga mig ner till gymmet igår, utan i stället så slängde jag in en extra vilodag med för lite mat, haha. Som så många säger, (-) + (-) blir väl (+)? Nej, inte direkt.. Ont om energi vid dagens pass, obalanserad och ofokuserad rörelse i splitböjarna samt värme från helvetet. Men, det är bara att ta tag i det och köra på som vanligt. Hur som, passet gick okej om man ser på helheten.
Vecka 8, Pass 1 – Underkropp
Vila – 5-45 sek.
A1. Bulgariska splitböj – 27kg x 5,5,3(V)5^(H),3(V)5^(H)
”FÖRSÖK TILL SUPERSET”
A2. Sittande lårcurl – 55kg x 5,4,3,4B1. Lutande benpress i maskin – 160kg^ x 5,4,4,4
SUPERSET
B1. Omvänt stela hack-lift för baksida lår – 75kg^ x 5,5,5,5
C1. Sittande vadpress, 2s toppkontraktion – 55kg x 8,7,7
SUPERSET
C2. Crunches, med hälarna pressade mot en kant, 2s toppkontraktion – +15kg x 10, 10, 10^Ska fixa lite käk snart.
Kommer lite bilder ifrån ätardagen senare, jag lovar
4 augusti, 2011 at 09:44 #266503Anonym anvandareMemberRasmus Kjellberg wrote:Intressant träningsupplägg du kör på, hursomhelst verkar det ge dig bra resultat så kör på! Jag följer journalen med intresse, underhållande med (mat)bilder. Korvbröden låter och ser goda ut! Bröd är ju helt underbart i alla former!Ett relativt nytt upplägg för min del, men jag tycker det fungerat bra hittills, så jag kör på tills jag tröttnar.
Kul att du väljer att titta in, roligare att uppdatera om man vet att folk läser. Jag kikar självfallet in i din också, även om jag kanske inte skriver efter varje uppdatering
Bröd är en av livets gåvor!
Niclas Holgersson wrote:Inte nog med det så är han rätt snygg med.Nic, fitnessfestivalen då? Du kan ju fan inte banga på allt pajk!
Haha, va gulligt.
Fitnessfestivalen har ju velat åkt till varje år, men har ju aldrig haft tillgångarna till det. Men vet du vad, i år kanske det faktiskt blir av
Tommy Ivarsson wrote:Aaah du testade lite isometrisk nervpotentiering Gör något försök till och se om du märker någon skillnad.Jajamen! Tror nog effekten blir mer märkbar om man kör med helt fria vikter dock (vad säger du?). Men jag ska absolut ge det ett försök till. Jag gillar tanken bakom och tror det går att använda sig av i dem flesta övningarna. Bara att hålla i ett par tyngre hantlar innan man ger sig på hantelcurlen borde ju ge känslan av att arbetsvikten sedan känns lättare. Så jag ska experimentera lite med det där :up:
4 augusti, 2011 at 10:04 #266504Anonym anvandareMemberFunkar nog med fria vikter med, så länge du inte behöver jobba så mycket med att pressa upp dem och därmed trötta ut musklerna!
4 augusti, 2011 at 22:19 #266505Anonym anvandareMemberFyra bilder från ätardagen.
Hemmagjorda burgare (225g styck) med lite gott och blandat på.
Lösgodis.
Chins (Sour-Cream) och dips (Dill&Gräslök).
Blev även en buffe på American Pizza till frukost, samt lite annat gott som inte kom med på bild (glass, läsk, m.m).
4 augusti, 2011 at 22:21 #266506Anonym anvandareMemberNic Nordin wrote:Fyra bilder från ätardagen.Hemmagjorda burgare (225g styck) med lite gott och blandat på.
Lösgodis.
Chins (Sour-Cream) och dips (Dill&Gräslök).
Blev även en buffe på American Pizza till frukost, samt lite annat gott som inte kom med på bild (glass, läsk, m.m).
I do approve :up:
4 augusti, 2011 at 22:24 #266507Anonym anvandareMemberTvå bilder på dagens mat.
Två skivor rågbröd med smör, curry-/mangodressing, isbergssallad, tonfisk, vinmarinerad rostbiff, skinka, rå rödlök, ost, paprika, gurka och grönsakskrydda. Förbannat gott alltså. 250g kvarg, 100g laktosfri yoghurt, 100g mjölk, 15g vassleisolat, kanel och även ett glas mjölk på sidan om. 100g protein totalt och detta avnjöts efter träningen.
Måltid 2. 350g kyckling, 50g parboiledris och 20g av Lohmanders bearnaisesås samt ett glas mjölk.
Sedan svepte jag en dryck på 275g mjölk, lite vatten och 40g kasein.
Ett totalintag på ~230g protein, resten låter jag vara osagt.
4 augusti, 2011 at 22:25 #266508Anonym anvandareMemberErikHB wrote:I do approve :up:Glädjande att höra!
Blev för jävla sugen på en burgare nu..
4 augusti, 2011 at 23:18 #266509Anonym anvandareMemberTänkte bara nämna att morgondagens träning skjuts upp tills på lördag, då jag ska hjälpa min bror att flytta imorgon. Drar sedan av ett underkroppspass igen på söndag, och vilar måndag. För att sedan börja om igen med överkroppen på tisdag.
Sjuklig träningsvärk i arslet i från dagens benpass redan nu, så jag läääängtar verkligen tills imorgon..
God natt, gott folk.
4 augusti, 2011 at 23:35 #266510Anonym anvandareMemberGillar dina matbilder!
5 augusti, 2011 at 00:21 #266511Anonym anvandareMemberMaten ser go ut! :up: ja ska prova den där kvarg blandningen, lät gött
5 augusti, 2011 at 07:41 #266512Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Gillar dina matbilder!Då ska du veta hur mycket jag gillade själva maten
Västkustarn wrote:Maten ser go ut! :up: ja ska prova den där kvarg blandningen, lät göttGört! Snåla inte med kanelen bara
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.