Liten pojke, med stora mål!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Liten pojke, med stora mål!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 5,221 through 5,235 (of 5,268 total)
  • Author
    Nic Nordin wrote:
    Fitnessfestivalen har ju velat åkt till varje år, men har ju aldrig haft tillgångarna till det. Men vet du vad, i år kanske det faktiskt blir av ;)

I wont take no for an answer..

Hur ser det ut nu förresten, har inte så stor koll. Är du fortfarande på diet samt hård?

Vad har du för planer inför höst/vinter?

Niclas Holgersson wrote:
    I wont take no for an answer..

Hur ser det ut nu förresten, har inte så stor koll. Är du fortfarande på diet samt hård?

Vad har du för planer inför höst/vinter?

:D

Bilder och ”planer” har du på sidan 545 :)

Sjukt trött i morse. Satt i soffan över en timme efter att jag vaknat och bara…satt, haha. Gårdagens flytt och kost var garanterat två orsaker till dagens låga energinivå, som även visade sig under passet, trots ett intag av 400mg koffein. Men, jag lyckades dundra på ett okej pass. Latsdragen sänkte jag tyvärr i, som jag dock har anat att det skulle hända, så den ska jag byta bort (får räcka med vanliga latsdrag). Vad jag ersätter den med visar sig.

Men, så här såg det i alla fall ut:

Vecka 8, Pass 2: Överkropp

Vila: 45-60 sek.

A1. Hantelpress – 19kg x 5, 23kg x 5, 27kg x 4, 30kg x 3, 32,5kg x 2, 35kg x 5,5,5,5^
    A2. Smala latsdrag (V-handtag) – 50kg x 5, 60kg x 5, 70kg x 4, 80kg x 3, 85kg x 2, 90kg x 5,4,4,4

B1. Drag till hakan – 45kg x 5,5,5^,4

C1. Scott-curl, i kabelmaskin – 55kg x 7, Kabelcurl – 60kg (fullt mag.) x 6-8 DROP 40kg x 8 (drag-curls).
    C2. Liggande tricepspress, i kabelmaskin – 80kg x 7, 80kg x 4 DROP 60kg x 7.

Sedan körde jag ett set grepp med viktskiva, 15kg x 45-50 sek och avslutade passet med en 10a på 10kg i rotatorkuffar i axelhöjd (uppåt-vridningar).

Ökning i hantelpressen, vilket var det stora målet med dagens pass. Så där höjer vi vikten vid nästa pass, vilket jag ser fram emot. Fick även till 3 fina femmor i dragen till hakan, vilket känns bra, riktigt skön kontakt där idag. Armarna kändes sådär, vilket dem har gjort den senaste tiden. Trots isolationsövning för biceps så fick jag ingen riktig kontakt. Ska testa något annat vid nästa pass (vecka 9 dvs). Triceps fick något bättre kontakt.

Ja du Nic, du måste byta namn på journalen/starta ny journal. Namnet passar inte längre på denna är jag rädd. Målen må vara stora, men inte fan är du liten. :up:

Rasmus Kjellberg wrote:
    Ja du Nic, du måste byta namn på journalen/starta ny journal. Namnet passar inte längre på denna är jag rädd. Målen må vara stora, men inte fan är du liten. :up:

Haha, det får man la tacka för! :D

Men om man ser på min målbild över hur jag vill se ut när jag är ”klar”, så måste jag nog fortsätta att kategorisera mig själv som liten, ett tag till i alla fall ;) Men när jag når min ”mitt emellan”, då lovar jag att byta namn, haha.

Kosten idag har vart lätt och bekväm. Hemmagjorda hamburgare på fullkornsbröd efter träningen och två och ett halvt rågbröd med tonfisk, skinka och ost, samt ett dryck på kvarg, yoghurt, mjölk, 5g proteinpulver, kanel och även en kaseindryck efter det. Totalt ett intag på nästan 230g protein.

Tog inga bilder idag då mobilen var kopplad till datorn och jag hade inte tålamod att sitta och vänta på att den skulle ”återställas” innan jag kunnat tagit bilder.

Men, det finns ju bilder på likadana maträtter bara några sidor bak ;)

Underkropp imorgon, så, tills dess, simma lugnt och gör inget jag inte skulle göra.

Alltså dina matbilder e fan starten till en ”mun orgasm”! Ser så gooott ut :D

LyftarBruden wrote:
    Alltså dina matbilder e fan starten till en ”mun orgasm”! Ser så gooott ut :D

Haha :emo-thumb

Dåligt med energi idag också. Hade lite svårt att somna igår och sov inte speciellt bra under natten heller. Helt okej pass trots allt.

Vecka 8, Pass 3 – Underkropp

Vila – 5-30 sek.

A1. Benpress, ett ben i taget – 40kg x 5, 50kg x 5, 60kg x 4, 70kg x 3, 75kg^ x 5,5, 150kg x 5 (båda benen), 170kg x 5 (båda benen).

B1. Liggande lårcurl – 40kg x 5,5,5, 35kg x 5
    B2. Benspark – 85kg^ x 5,4,3,3

C1. Stående vadpress, i smith (2s toppkontraktion) – 95kg^ x 8, PB! 8,6
    C2. Kabelcrunches – 35kg x 10,10,10

Testade benpressen med båda benen idag och det kändes bra i ryggen, men jag får offra en liten bit av bottenstretchen för att kunna sitta kvar helt med rumpan. Fortfarande godkänt djup dock, tycker jag i alla fall ;)

Liggande lårcurlen kändes vansinnigt tung idag, ingen aning om varför. Valde att sänka vikten och istället dra av fler reps än vad jag hade kunnat göra annars, bara för att höja volymen lite gentemot förra passet.

Bästa delen på passet var vadpressarna. Gick, om man får säga, riktigt lätt idag, trots PB-vikter, kul :up: Detta var dessutom med träningsvärk i högra vaden, som dock nästan försvann så fort jag fått upp blodflödet lite.

Lite fuskmat idag också, bara för att jag kan. Blev en stor bröd-frukost efter träningen samt ett wienerbröd. Senare blir det egengjord pizza (färdigköpt pizza-kit) med lök, skinka och mozzarellaost, enkelt, men gott. Bild kommer självklart senare.

Vilodag imorgon och sedan överkropp på tisdag, taggad som fan redan nu, bara hoppas att det finns där när klockan ringer också ;)

Har känt mig lite sliten dem senaste dagarna, vilket kan bero på en rad olika saker. Ska se hur jag mår imorgon efter ordentligt med sömn och bra mat. Sitter det fortfarande i så blir det lite lättsammare träning (tyngre vikter, förhoppningsvis, men lägre volym och intensitet) i en vecka eller två.

Hörs.

Skönt pass idag! Gick inte som jag hade tänkt mig, men det gick fortfarande bra. Får höja mindre viktmässigt i pressövningarna märker jag, 5kg blir för mycket nu när jag börjar närma mig vikter som ligger något mer nära mitt max. Dragövningarna går fortfarande bra dock, men dem har väl alltid vart min starka sida och pressar tvärtom.

Vecka 7, Pass 4 – Överkropp

Vila – 45-60 sek.

A1. Sned bänkpress, i smith
    – 45kg x 5, 55kg x 5, 65kg x 4, 70kg x 3, 75kg x 2, 80kg^ x 4,3,2,2
    A2. Latsdrag – 60kg x 5, 70kg x 5, 80kg x 3, 90kg x 2, 95kg x 1, 100kg^ x 5,4,3,3

B1. Sidolyft – 14kg^ x 5,5,5,4 (ny teknik)
    B2. Framåtlutade sidolyft – 17,5kg x 5,5,5,5

C1. Växlande hantelcurl – 24kg^ x 4,3
    C2. Pushdowns – 70kg x 8, 70kg x 8 (ny teknik)

Även om jag inte nådde en femma i bänkpressen, så kändes den riktigt bra. Fin explosiv vändning och riktigt kontrollerad negativ rörelse.

Första setet i latsdragen var brutal. Kontakt i från himmelen och en rörelse nära perfektion. Övriga set var dock något ofokuserade, även om det fortfarande gick bra.

Börjar bli sugen på att pressa lite med axlarna igen, så det kan hända att jag byter bort sidolyften mot lite axelpressar vid nästa pass. Framåtlutade sidolyften ska nog köra i kabelmaskin hädanefter och dessutom höja repetitionsintervallet något (8-10).

Slänger upp en bild också, som egentligen inte säger någonting (mer än att jag håller vidrigt mycket vätska från dem senaste dagarna :D). Ska försöka skärpa till fotona. Kvalitén är värdelös, jag vet, både vad det gäller ljus, vinkel och kamera överhuvudtaget. Men, bättre än inget kanske? ;)

Kollat in din journal lite då och då i något år nu, och måste säga du har lyckats ruggigt bra! :emo-thumb

Vad mäter gunsen nu?

mvh

gohardorgohome wrote:
    Kollat in din journal lite då och då i något år nu, och måste säga du har lyckats ruggigt bra! :emo-thumb

Vad mäter gunsen nu?

mvh

Kul! Tack så mycket! :)

Ynka 41-42 cm, händer inte speciellt mycket där just nu, vilket egentligen är lika bra då det ger chans för brösten att komma i kapp lite utseendemässigt. Så, så länge det inte går åt andra hållet så klagar jag inte, inte just nu i alla fall ;)

Nic Nordin wrote:
    Kul! Tack så mycket! :)

Ynka 41-42 cm, händer inte speciellt mycket där just nu, vilket egentligen är lika bra då det ger chans för brösten att komma i kapp lite utseendemässigt. Så, så länge det inte går åt andra hållet så klagar jag inte, inte just nu i alla fall ;)

Ofan, ser mycket större ut tycker jag :emo-thumb

mvh

gohardorgohome wrote:
    Ofan, ser mycket större ut tycker jag :emo-thumb

mvh

Fan va härligt! :up:

Två bilder på två av tre måltider idag.

400g finputsad fläskytterfilé, 200g stekt färskpotatis med skal, 20g av Lohmanders bearnaisesås, gurka och ett glas mellanmjölk (3,5 dl).

4 knäckebröd (hade slut på rågbröd), 50g skinka, 50g ost (17%), 250g kvarg, 275g mellanmjölk, 10g proteinisolat (för smak) och kanel.

Sedan blev det 4 ägg (lite kaviar på det) och en kaseindryck (375g mellanmjölk och 40g kaseinprotein). Tänkte att alla hade sett ägg förut, så jag fotade inte ;)

Prickade in ganska precis 240g protein (3g/kg kv).

Viewing 15 posts - 5,221 through 5,235 (of 5,268 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.