Live – It´s a long way, but i wanna rock n roll!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Live – It´s a long way, but i wanna rock n roll!

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Tja kära bodymedlemmar [/b]
    Tänkte testa att skaffa en journal för att få lite rutin och lätta i diet tider och förhoppningsvis i framtiden oxå.

Håller på att gå min första diet just nu startade med en fett% på 15,8 och ligger nu ligger på fett% 11.2 på lite drygt 1 månad så beräknar mig vara klar om 4 veckor. bilder kommer att komma regelbundet så fort jag får tillbaka min kamera.

första delmål är att komma ner till en fett% på 8-9 sedan jobba sig sakta men säkert uppåt.

långsiktigt mål är att bygga på mig så mycket som det går i stort sätt ingen mål vikt utan att det ska se bra ut.

Jag byter schema upplägg var 6-8 v beroende på känslan
    jag kommer redovisa passen på följande sätt…

ex.
    Övning: knäböj
    tempo: 4 sek neg. (alltså 4 sekunders nedgång) ibland kommer det även vara att ”paus” i botten 1 sek för att sedan gå upp på angiven tid.

100kg*10rep
    50*5

vila 60 sek/set

Ibland kommer det bli två övningar som jag kör varanat set då skrivs det ut…
    A1 marklyft
    A2 bänkpress

kommer även skriva in mitt kostschema när mer tid ges.
    Har du några frågor tveka inte att fråga.

Första passet [/b]
    uppvärming:
    10 min rask gång på bandet

övning: A1 Chins
    tempo: 4 sek neg 1 sek upp
    8*kv*4

Vila 100 sek/set

övning: A2 Snebänk hantelpr
    tempo: 4 sek ned 1 upp
    34*8
    34*8
    34*8
    36*5

övning:b1 rodd brettgrepp
    tempo: 3 sek neg. dra & håller 1 sek i topp
    vet ej vikt
    28*10
    30,5*10
    35*10

Vila 100 sek/set

Övning: b2 maskinflyes
    68*10
    70,5*10
    75*10

övning: c axellyft åtsidan
    tempo: 2 1 1
    4*15
    6*15
    6*15
    vila 60 sek

kommentar av passet: Gick riktigt bra idag,:up: ska bli kul när det blir daxs för detta passet igen när jag vet vilka vikter jag ska ligga på.

Ser ut att gå bra här! Kommer det några bilder?
    Angående ”4sek ner, 4 sek upp” osv, jag höll på med liknande träning när jag körde heavy duty. Mitt tips till dig är att inte haka dig upp på sånt för mycket vid basövningar så som knäböj, bänkpress, marklyft, militärpress osv. Håll det strikt på vägen ner, men uppåt explosivt.

Yaldish Självklart kommer bilder så fort jag har fått tillbaka min kamera så håll ut

Tack för tipset med tipset! när det står 1 sek så menar jag det som explosivt.

Hur upplever du det sättet att träna i allmänhet med tempo?

Tar gärna emot kritik/tips ifrån alla angåede min träning.

Själv har jag fått mera kontakt av det, och blivit starkare. Kan du inte kontrollera dina vikter så är det ingen idé att ”skryta” om dem, enligt mig. Bara du ser till att köra full ROM, hela tiden så ska du se att du får riktiga styrkeökningar.

Jag körde mycket till failure, och det har funkat riktigt bra för mig iallafall. Har ju inte så mycket att jämföra med eftersom jag bara har tränat i ett år och några månader.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.