Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Mantus bygger på
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 november, 2007 at 01:18 #801977Anonym anvandareMember
Körde ett pass på torsdagen förra veckan också men det gick riktigt dåligt så det giter jag inte skriva upp.
Måndag Tung underkropp
Knäböj 90×6 90×6 90×6 110×2+2 PB [/b] 105×4
Vadpress i kabelbenpressen, ett ben 94,5×8 PB[/b] 90,5×8 90,5×8 90,5×8 90,5×8
Crunches kv+34,5×10 kv+34,5×10 kv+34,5×10
Hacksquats 100×6 100×6 100×6 100×6 100×6
Good mornings 60×6 60×6 Negativ goodmorning med knäböj 60×6 50×6 50×6
Mage i maskin 2, rakt, sida 67,5×10 67,5×10 67,5×101tim Stallet 05/10 2007
Passet gick bra, knäböjen kändes bra med tre set atg-böjar, blev besviken på maxningen, tänkte att jag skulle försöka komma över platån på 107,5kg genom att dra en trea på 110kg men det funkade inte alls, blev två tvåor efter varandra istället. Blev överraskad över att sista setet på 105kg gick så smärtfritt. kändes riktigt skönt med tanke på att jag inte tog det förra eller förförra veckan.
Vadpressarna kändes bra, såg också att jag räknat fel förut då hjälpvikterna var uppmärkta i pounds medan viktmagasinet var i kilo, dvs vad jag innan trodde var 94,5kg är egentligen 90,5kg.
Crunchesen gick bra.
Hacksquaten kändes väldigt lätta och formligen flög upp.
Good mornings gick bra och jag testade på en ny övning i slutet med negativa goodmornings med en böj i bottenläget, kändes väldigt roligt så det blir nog till att förtsätta ,med den.
Mage i maskin gick bra.Lugnt och skönt pass idag, träffade på en styrkelyftare på gymet som jag pratade en del med, trevlig kille och trevligt med en styrkelyftare på gymet eftersom de är lika vanliga som dronter på mitt gym i vanliga fall.
7 november, 2007 at 01:36 #801978Anonym anvandareMemberTisdag Tung underkropp
Bänkpress 90×4 PB[/b] 90×4 80×6 80×6 80×6
Chins utan dragremmar kvx10 kvx6 kvx5 kvx5 negativa kvx5
Skullcrushers 50×6 50×6 42,5×8 42,5×8
Bicepscurls 50×6 50×6 42,5×8 42,5×8
Sittande rodd 97×6 87×6 87×6 87×6
Hantelshrugs 40×10 40×10 40×10 40×10
Hantlar baksida axlar 11,5×8 11,5×8 10×8 10×8
Facepulls 21×15 17,5×15 17,5×15 17,5×151tim 10min Stallet 06/10 2007
Väldigt bra pass:kicking:. Började nästan misströsta på att jag någonsin skulle klara av en fyra på 90kg i bänkpress efter att ha varit jätteseg i lyften i två veckor nu. Nu gjorde jag relativt enkelt två fyror på 90kg med en så gott som olättrad stång, sedan höjde jag även upp mig till 80kg i alla tre sexorna. Kändes riktigt, riktigt kul och gav mig stor lust att dansa runt hela gymet. Målet med en stabil fyra på 100kg till januari kanske inte är ouppnåligt ändå.
Prövade på chins utan dragremmar idag, är svärare än det låter med tanke på att våra chinsstänger har väldigt stor omkrets samt är helt glatta så det blir svårt att hålla greppet. Första setet blev en strikt tia sedan gick det utför. Målet blir nu att sluta vid tio repetitioner nästa gång och sedan höja upp mig till tio rep i alla set för att sedan öka repen ytterligare.
Skullcrushersen gick utmärkt, lär ha träningsvärk i morgon.
Bicepscurlen var sega pga chinsen men det gick.
Sittande rodd gick dåligt pga helt slutkörda biceps, bra för att lära sig dra med ryggen dock eftersom biceps inte kunde hjälpa till hur gärna de än ville.
Drog av några set hantelshrugs.
Supersetade hantlar och facepulls för baksida axlar.Ett riktigt trevligt pass, nu sitter jag här på nattjobbet, går av kl 07.30 och har möte och seminarium från 09.00 till 12.00 sedan skall jag SOVA. Tur att jag gick igenom seminarieuppgiften med en kompis igår efter gårdagens seminarium så att jag är väl förberedd.
15 november, 2007 at 17:17 #801979Anonym anvandareMemberFortfarande igen dator, butiken ”glömde” bort att laga min dator på grund av otillräckliga rutiner och lät den därför ligga på lagret i fem veckor. Nu har jag ringt och skällt ut dem ordentligt ett par gånger så nu hoppas jag att jag får den snart annars åker jag till boländerna och går bärsärk nästa vecka. Orkar inte uppdatera journalen på skoldatorer.
9 januari, 2008 at 13:31 #801980Anonym anvandareMemberÄntligen efter mer än tre månader insåg butiken att de varit så pass inkompetenta att de erbjöd mig en ny dator för samma summa som jag köpte den första för. Så nu sitter jag på en splitterny fin bärbar dator och kan äntligen skriva skolarbeten, läsa förarbeten på nätet och skriva upp träningsresultat igen.
Skrivandet av träningsresultat börjar nästa vecka eftersom jag skäms otroligt mycket över mina prestationer i gymet efter fem veckors uppehåll på grund av envetna förkylningar och jullov. Från och med nästa vecka borde jag skämmas lite mindre och då skirver jag upp mina resultat. Deffen börjar när jag kommer upp i den nivå jag var i före jullovet. Det borde högst ta tre-fyra veckor innan jag är där igen.
Funderar även så smått på att börja med muay thai för att bli lite vigare, få bättre kondis och ha roligare aktiviteter under deffen(dessutom har jag börjat bli lite vek).13 januari, 2008 at 23:12 #801981Anonym anvandareMemberJag tränade ben i tisdags och överkropp i onsdags på lördagen kunde jag äntligen häva mig upp ur soffan utan att grina illa, flickvännen har blivit skrämd mer än en gång av mina illvrål när han sparkat mig på mina sargade köttklumpar till ben i sömnen. I lördags var träningsvärken hur som haver lite bättre, ett utmärkt tillfälle att ta med flickvännen på ett lätt underkroppspass tänkte jag. Sagt och gjort efter en rejäl uppvärmning på löpbandet för att mjuka upp mina stela ben gick vi över till marklyften där jag efter en rigorös uppvärmning på lätta vikter gick över på de tunga vikterna till min loättnad klarade jag av samma vikter som innan uppehållet dock med lite sämre form eftersom mina hamstrings var halvt döda sedan tisdagens pass. Flickvännen imponerade när hon med bra form drog en relativt lätt sexa på fyrtio kilo i marklyft med rejält stop på marken och utlås. Imponerande för första marklyftssessionen och med tanke på hennes kroppsvikt på ca femtio kilo.
Resten av passet var en enda stor smärtupplevelse där jag pushade mig tillbaks till de vikter jag körde på i början av december innan uppehållet, det gick bra fastän segt. I morgon (måndag) blir det överkropp igen, förhoppningsvis är jag tillbaks i bra form efter ett par veckor så att jag kan börja dieten, vill inte börja med den när jag ligger i en prestationssvacka.
Flickvännen imponerade för övrigt med rejäl styrka i armar och rygg.13 januari, 2008 at 23:32 #801982Anonym anvandareMembercoolt att tjejen tränade med dig !!
14 januari, 2008 at 13:24 #801983Anonym anvandareMemberVanessa Frykman wrote:coolt att tjejen tränade med dig !!Yes, hon är cool.
Hon gillade känslan av utmattning efteråt så chansen är stor att hon fortsätter att träna med mig på helgerna då vi ses.
14 januari, 2008 at 13:42 #801984Anonym anvandareMemberSchysst att du är på gång igen. :emo-thumb
14 januari, 2008 at 13:49 #801985Anonym anvandareMemberJay wrote:Schysst att du är på gång igen. :emo-thumbHar faktiskt varit på gång större delen av hösten iaf med träningen. En trasig dator som aldrig reparerades parat med en hektisk termin satte dock tillfälligt stop för min journalskrivning. Från och med i morgon uppdaterar jag journalen på riktigt igen med vikterna uppskrivna.
15 januari, 2008 at 20:54 #801986Anonym anvandareMemberKörde mitt första BJJ pass idag vid klockan sex på morgonen. Morgonpasset låg bäst till i tiden och var blandat med både nybörjare och avancerade så det verkade idealiskt för ett första pass.
Det var riktigt rolig fast jag har ett stort blåmärke på vänster biceps efter alla låsförsök, ett lika stort blåmärke på halsen efter alla strypförsök och helt uppskavda fötter, knän och armbågar. Eftersom det var ett blandat pass fokuserades det mest på sparring vilket kändes i min stela och konditionsträningsovana kropp. Att jag även var nybörjare vilket gjorde att jag fick jobba dubbelt så hårt och lära mig saker efterhand gjorde inte passet mindre jobbigt precis.
En sak jag verkligen hade nytta av var att jag har sett en del på UFC, jag visste direkt när de började satsa på en kimura eller ett triangelchoke och försökte undvika det bäst jag kunde alternativt klappade av innan det satt klockrent.16 januari, 2008 at 21:13 #801987Anonym anvandareMemberEn timmes tungt gymmande följt av tjugo minuters cykeltur ned till Boländerna och sedan en timmes thaiboxning för att sedan ta mig hem igen. In alles ca 2tim och 40 minuters aktivitet. Jag känner mig rätt så mörbultad i benen, både pga frontböjen och för att vi övade lårsparkar och försvar mot lårsparkar. Tränarna verkar vara bra på att lära ut iaf så jag ska nog trivas där, imorgon blir det överkroppsträning på gymmet och bjj om jag lyckas plåstra ihop mina brännskadade fötter och knän samt smärtan i halsen och hakan har avtagit något, har haft en sjujävla värk där sedan sparringen i går har även ont i båda biceps, har antagligen lyckats antingen bränna eller sträckt mig när jag försvarat mot armlås.
Får se om jag har några fina bulor på smalbenet imorgon också att kurera.Har inte känt mig så här levande på flera år, kampsport är så djävla kul även fast man känner sig som en klumpig elefant utan balanssinne i början.
21 januari, 2008 at 13:01 #801988Anonym anvandareMemberBlev ett snabbt pass i lördags tillsammans med flickvännen, var tvungen att skynda mig som satan pga en klipptid så passet avhandlades på lite över fyrtio minuter men de viktigaste övningarna marklyft, benpress och benlyft kom med, utfall och vadpress är inte lika viktiga så de kunde jag skippa med gott samvete för att istället gå och klippa bort fågelboet jag hade på huvudet.
Marklyften gick bra men det känns att det inte är lika bra svikt i golvet och stängerna på Sol och Motion (i Norrköping) som på Stallet (i Uppsala) vilket faktiskt är en fördel, skillnaden är att S&M har en Eleikostång medan Stallet anser att Casall duger samt att mattorna är stummare på S&M än på Stallet.
125kg gick lätt upp i tre set på sedx reps, den här gången kunde jag använda mig av benen mer än förra träningen. Sedan blev det dags för en fyra på 140kg och här märktes att stången inte sviktade samt att mattorna inte gav efter vid upplyftet. Fyran blev tung särskilt som jag alltid ställer ned stången ordentligt på marken. Andra setet blev bara en tvåa eftersom tiden började rinna iväg och jag därför inte hade tid att vila ut ordentligt mellan seten.
Flickvännen gjorde tre set med sex reps i varje på 40kg, en enreppare på 50kg, ett sett med sex reps på 45kg och ett set med sex reps på 40kg. Alla set gjorde hon utan dragremmar eller liknande och med växelvis handfattning.
En enreppare på den egna kroppsvikten tycker iaf jag är ruggigt imponerande för att vara en av de första gångerna hon kör (det tog inte jag första gången kan jag tillägga:o)
Sedan gick jag över till benpressen medan flickvännen gjorde omväxlande utfall och bicepscurls. Jag gjorde fem snabba åttor på 160 kilo sedan lipade jag en stund pga mjölksyra i benen:D sista övningen var fyra set benlyft för mig och fyra set mage och axelsidolyft m hantlar för flickvännen efter detta joggade vi hem för att jag skulle hinna till frisören i tid.
Vi har bestämt oss för att göra det här till ett återkommande lördagsnöje där jag tränar ben medan flickvännen tränar hela kroppen med fokus på rygg och ben.21 januari, 2008 at 13:02 #801989Anonym anvandareMemberIdag blir det tung benträning direkt efterföljt av thaiboxning, får se hur pigga mina ben kommer att vara imorgon.
30 januari, 2008 at 21:33 #801990Anonym anvandareMemberJag ska försöka uppdatera den här journalen oftare, eller mest troligt återupplivar jag min deffjournal nu när jag ska ner i vikt. Jag är uppe på 87kilo och det märks både på kondisen och på kläderna. Skall försöka gå ned till ca 74kg och bygga på långsamt över sommaren och hösten.
Dagens pass: Underkropp tungt
Knäböj 90×6 90×6 90×6 110×4 105×4
Crunches 34,5×10 34,5×10 34,5×10
Vadpress i benpressen, en fot i taget 94,5×8 94,5×8 94,5×8 94,5×8 94,5×8
Frontböj 60×6 70×4 PB 60×6 60×6 70×4
Negativa good mornings+ positiv knäböj (efter thaiboxningen) 60×6 60×6 60×6 60×6 60×645min Stallet 30 jan 2008
Stället var fullpackat med folk redan klockan halv fem så det blev till att bita ihop och vänta vid vissa övningar, något jag verkligen inte hade tid med eftersom jag snart skulle vidare till thaiboxningen.
Knäböjen gick fint första två seten med 90kg kändes tunga men sedan gick det desto lättare på de tyngre vikterna. 110kg fegade jag lite på och de två första blev för grunda. 105kg blev väldigt djupa och fina ända till jag kom till sista repet där jag fegade lite dumt nog.
Vid benpressen höll två idioter på och körde benpress varvat med upphopp på bänk samtidigt som de pratade på om någon idiotisk tv-serie (träna eller släpp fram era djävla nötter) så jag körde crunches och väntade eftersom jag hade bra flyt och var en god bit före tiden. Nötterna gav sig dock inte och till slut blev jag riktigt frestad till att öva skenbenssparkar mot deras huvuden, jag fick säga åt dem att antingen skynda sig och sluta babbla eller ge plats vilket gjorde att de äntligen fick lite fart(jag såg nog inte så snäll ut just då). Försenad efter detta missöde stack jag vidare till frontböjen och körde några snabba djupa set på fem minuter innan jag stack vidare tilll thaiboxningen.På thaiboxningen övade vi en hel del på guarden mot krokar och en-två kombinationer samt en del sparkblockering vilket gjorde att man slängde iväg en hel del krokar och jabbar, riktigt roligt och lärorikt. Jag passade på att öva mig på att byta stance eftersom jag är southpaw och på det viset kan blanda in lite ortodox boxning med southpawstance för att förvirra motståndarna(alltid bra att kunna) dessutom hjälper det otroligt mycket i sparkarna eftersom man får iväg vänstern snabbare efter en högerspark än en högerfotad.
Efter den lätta sparringen och blockeringen blev det nackbrottning i femton minuter, efter passet använde jag mig av lokalens stång och vikter till att göra mina goodmornings/knäböj.
Riktigt bra dag med sammanlagt ca 50min styrketräning och 1tim thai.
Ursäkta för den dåliga språkliga kvalitén på inlägget, den är under all kritik. Men jag skyller det på att jag är rejält trött.
4 februari, 2008 at 01:43 #801991Anonym anvandareMemberTränade på torsdagen skulle träna även på fredagen men lyckades bli förkyld så nu sitter man och snorar istället.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.