Mantus bygger på

Home Forums Seriösa träningsjournaler Mantus bygger på

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 225 total)
  • Author
    Sam jr wrote:
    se..alkohol e bra ..du satte juh pb dagen efter du druckit …

har faktist själv gjort samma sak..vetefan hur det kan komma sig.

Kom att tänka på en sak idag. Min flickvän som förut klagade på att jag tränade för mycket och fick oxhals och för mycket muskler av träningen(hur hon kunde tycka att jag var för muskulös står jag frågande inför) har inte nämnt ett ord om det på flera månader, jag frågade henne om det oc hon sa att det berodde på att hon själv börjat träna styrkeräning och dylikt de senaste månaderna + att jag fått en mer välbalanserad fysik och ser bättre ut när jag slutat med kreatin:) Det blev jag glad av att höra eftersom jag var en drivande kraft till att hon började träna samt att det alltid är trevligt när ens flickvän säger att man blivit snyggare;) .

ReNeGaDe wrote:
    Varför inte upp med mer bilder så jag kan säga detsamma?:P haha:emo-thumb

Jamen självklart kommer det upp fler bilder, det gäller bara att jag kan få min flickvän att ställa upp och fotografera, jag tror att hon börjar tro att jag är narcissist eller något så många bilder jag tar:D Går allt som det ska så kommer det upp några bilder så att alla kan få sig ett gott skratt;)

Dagens pass Bröst, baksida lår, vader
    Vikt/reps

Halvt marklyft (baksida lår) 70*6 70*6 75*6 75*6
    Bänkpress 75*6 75*6 75*6 70*6
    Vader stående 169*6 169*6 169*6 169*6
    Lutande hantelpress 29*6 29*6 27*6 27*6
    Baksida lårcurl sittande 84*8 84*8 84*8 84*8
    Vader i liggande benpressen 124*8 133*8 142*8 151*8
    Hantelflyes 24,5*8 24,5*8 22*8 22*8

Ett bra pass, jag ökade otroligt mycket i bröst, har i princip ökat fyra veckor i rad nu, jag är säker på att det beror på mitt nya upplägg som gör det roligt att träna bröst. Det kan även spela in att jag efter flytten verkligen kunnat prioritera träningen, innan kunde det gå två veckor mellan mina bröstpass pga att det tog för lång tid och var för långt till gymmet, nu däremot har jag tränat stenhårt och det börjar redan ge resultat:)

Passet tog en timme exakt och det får anses vara mvg med tanke på ökningen jag gjorde, intensiteten var grym hela passet igenom och jag dröp av svett när jag joggade hem, varför kan inte alla pass gå så bra?
    Tror jag kommer ha en hejdundrande träningsvärk imorgon, det ska bli kul:emo-thumb

Lite mått mer mått kommer snart.
    Höger arm 39 cm
    Vänster arm 39 cm
    Höger vad 39 cm
    Vänster vad 37 cm:frust:

Vad fan är det för fel på mina vader? Min högervad är två cm kortare än den vänstra och två cm större! Det stämmer verkligen att ju högre muskelfäste desto mer muskler under kort tid. Men problemet kvarstår hur fan kan min ena vad vara cirka TVÅ centimeter längre. Jag skyller det på pappa han har visst samma problem.:evil:

Jaja, får väl ta det som det är och arbeta efter det.
    Känner mig grymt taggad att dra iväg till gymet och köra axlar, biceps men måste vänta till imorgon. Jag har redan kört två hårda pass i rad kör jag ett till skulle jag säkert slita ut mig och bli förkyld eller något. Men imorgon skall det jävlar i mig flyga vikter:emo-thumb

Mmm, prövade idag att laga en utmärkt måltid bestående av köttfärs, eftersom jag tröttnat lite på kycklingfilé, lax och tonfisk vilka är de huvudsakliga köttprodukterna jag använder.
    Receptet var enkelt men mycket gott för alla intresserade så kommer det här nedan.

Ta upp ett kilo köttfärs och stek det lite lätt i en stekpanna i ett par minuter, häll i en påse tacokrydda, salta ordentligt, peppra ordentligt med svartpeppar och paprikapulver. Häll i lite soya och en skvätt ketchup och en stor klick sambal oelek.

Till detta gjorde jag en sallad bestående av babyspenat, tomat, gurka, oliver och avokado

Samt en dip bestående av kvarg, lite soya och citronpeppar.

Det blev otroligt gott och exakt så där hjärtattacksstarkt som jag vill ha det, dippen och salladen passade väldigt bra in genom att svalka ned gomen från den starka köttfärsen.

Imorgon skall jag försöka hitta på något med de 5 fläskkotletter jag köpte idag

Äntligen, idag är det axlar biceps, målet är att försöka öka omkretsen på biceps med en cm till juni, då jag förhoppningsvis kommer ha 40cm i omkrets runt biceps:nod , detta är målet iaf:o

Tog med mig en burk kvarg som jag smällde i mig på seminariet idag, kursarna trodde inte sina ögon:D . Blev väldigt förundrade när jag förklarade att det innehöll 0,2 % fett och runt 60 g protein.

Nä nu skall jag slagga en stund innan jag drar till gymet. Efter gymet bär det iväg till arkivariesammanträde på Värmlands och sedan har jag tvätttid, sedan får jag nog sitta uppe en bra stund och läsa om Fordran och Skuld och Köplagen:nerd:

Pass axlar, biceps
    Vikt/reps

Chins 10 7 7 7
    Axelpress i maskin 60*6 60*6 60*6 50*6
    Bicepscurl 42,5*6 40*6 40*6 40*6
    Kabel m stång bakom nacken 70*7 70*7 70*7
    Framåtlutat hantellyft 8*8 8*8 8*8 8*8
    Hantelcurl på scottbänken 16*6 16*6 16*6 13,5*6
    Hantellyft åt sidan 11,5*6 11,5*6 11,5*6 11,5*6
    Hantellyft framåt 11,5*6 11,5*6 11,5*6 11,5*6
    Curl på scottbänk EZ stång 29*6 29*6 24*6 24*6

Idag gick det något segt antagligen på grund av att jag enbart sov tre timmar på natten och två timmar två timmar innan gymet. Jag hade problem med biceps eftersom jag redan i första bicepsövningen fick pump i biceps vilket gjorde det segt att orka upp stången. I hantelcurlen så försökte jag mig på ett otroligt strikt utförande vilket resulterade i ännu mer pump medan jag i sista bicepsövningen växlade mellan smalt och brett grepp på stången för att träffa muskeln ur olika vinklar.
    Axlarna gick rätt bra fick bra kontakt som alltid, nu hoppas jag bara på att de passar på att växa också….;)

Höll på att bli tokig när jag väntade på att stången till bicepscurl skulle bli ledig. Det stod en kille och körde marklyft med stången och han vilade fan fem minuter mellan varje set( han gjorde tre) jag hann med TVÅ övningar under den tiden samt var tvungen att vänta i fem minuter innan han äntligen var klar:evil: Inte blev det bättre av att han körde på 80 kilo och hade dragremmar, klarar man inte 80 kilo utan dragremmar då ska man väl för faen försöka att få lite mer styrka i handlederna. :nono:

Dagens pass framsida lår, triceps, mage
    Vikt/reps

Knäböj 100*6 105*6 110*6 115*6 PB:yahoo: 100*6
    Skullcrushers 41,5*6 41,5*6 41,5*6 41,5*6
    Benpress 169*6 178*6 169*6 169*8
    Tricepspress m hantel b nacken 16*6 16*6 16*6 13,5*6
    Sittande benspark 98*6 98*6 105*6 105*6 112*6
    Dips 21 10 12
    Hängande mage 10 10 10

Ett riktigt bra pass, jag kände mig riktigt stark i benen så jag höjde min ingångsvikt på knäböjen och höjde mitt PB med fem kilo. I skullcrushern så försökte jag att riktigt känna vikten i triceps i hela rörelsen. Benpressen höjde jag mig även den i (för er som tycker att vikterna är lite klena i benpressen så är det en sittande benpress med viktmagasin, i vanlig benpress så tar jag liiiiiiiiiite mer;) ) . Tricepspressen b nacken gick riktigt bra med fint sträck i hela muskeln. Sittande benspark gick riktigt bra, även här ökade jag belastningen + att jag verkligen kramade upp vikten vilket gjorde enorm skillnad mot hur jag brukar göra.
    Dips gick riktigt bra, riktigt strikta långsamma dips, här höjde jag mig med några reps mot förra veckan. Körde tre set hängande mage innan gymet stängde så jag var tvungen att jogga hem.
    Nu sitter jag här och äter bakad potatis med kvarg och skinkröra (man får ju äta bakpotatis när man tränat;) )

Passlängd 1 tim 5 min får anses vara MVG med tanke på ökningarna.

Knäböjen är självklart alltid riktigt djupa och fina:emo-thumb

grattis till ditt pb :)

Tackar tackar, det dröjer nog ett tag innan jag är i de starka grabbarnas liga (du räknas dit) men jag är kämpar mig dit viktplatta för viktplatta:emo-thumb Grattis till ditt PB 95 kilo är inte dåligt (underdrift):D

tack själv :) mm vikterna är ju egentligen rätt oväsentligt huvudsaken träningen går bra och man utvecklas så som du säger du kommer, platta för platta :P

Imorgon blir det till att åka till Norrköping igen och hälsa på flickvännen, blir morgonträning på lördag, det skall bli skönt. Jag älskar att träna på mornarna.
    Skall se om jag kan övertala min flickvän att knäppa några kort på mig som jag kan lägga upp:emo-thumb

Mantus wrote:
    Imorgon blir det till att åka till Norrköping igen och hälsa på flickvännen, blir morgonträning på lördag, det skall bli skönt. Jag älskar att träna på mornarna.
    Skall se om jag kan övertala min flickvän att knäppa några kort på mig som jag kan lägga upp:emo-thumb

vaddå för kort :P haha nä

Grattis till pb:t :emo-thumb

kör hårt nu och fixa upp lite träningsbilder från helgen

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 225 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.