Mantus bygger på

Home Forums Seriösa träningsjournaler Mantus bygger på

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 225 total)
  • Author
    Sam jr wrote:
    vaddå för kort haha nä

Grattis till pb:t

kör hårt nu och fixa upp lite träningsbilder från helgen

Hrrrm, mina kort är inte lika intressanta, det är ju roligare att titta på någon som har en bra fysik.:o

Tackar tackar, jag känner mig fortfarande relativt fräsch till varje träningspass, det nya schemat verkar inte göra så att jag blir övertränad iaf så det är ju skönt. Så det skall nog ryka några fler PBn i en snar framtid.

Det får nog bli posingbilder hemma hos henne, jag vill se den dag min blyga flickvän går med på att ta bilder på mig tränandes i gymet framför en massa folk. Det kommer inte hända men jag kan alltid tjata:ike: :D

Pass rygg trapezius, mage
    Vikt/reps

Gym: Sol och Motion

Halvt marklyft 100*6 110*6 120*6 130*6 110*6
    Shrugs 80*10 80*10 80*10 80*10
    Sittande rodd 70*6 65*6 65*6 60*6 60*6
    Korsrygg sittande i maskin 19 viktsteg(maxvikt på maskinen)*10 19*10 19*10
    Crunches 20*15 25*15 25*15
    Maskinrodd 70*6 70*6 60*6 60*6 60*6
    Shrugs i kabel 70*31 70*31
    Skivstångsrodd 50*8 50*8 50*8 50*8
    Ryggresningar 30*10 30*10 30*10
    Sidocrunches 10*15 10*15 10*15

Detta var inget roligt pass alls!
    Jag kom till gymet taggad som fan eftersom jag gillar stämningen på Sol och Motion, vilken är helt annorlunda än mitt vanliga gym. Dock så blev det genast ett smolk i glädjebägaren när räcket som man kör marklyft och knäböj i var upptaget av två medelåldersmän som snäste av mig när jag frågade hur långt de hade kvar, jag insåg att de sniglarna aldrig skulle bli färdiga så jag fick köra halva marklyft på en bänk med stången vinglandes närhelst jag ställde ned den. Andra problemet som uppenbarade sig var att jag hade glömt kalk så jag tappade nästan greppet vid de tyngre vikterna, vilket var extremt irriterande. Sittande rodden var ett skämt, jag står ut med att vikterna är markerade annorlunda och att linorna var sega(det finns ju alltid variationer i maskiner mellan gym) men vinkeln i sittande rodden var idiotidsk. Man satt upphöjd så att det var nästan omöjligt att koppla ur armarna.
    Korsryggsmaskinen var ett skämt, istället för att sitta som vanligt och dra bakåt ned i halvliggande ställning som på mitt vanliga gym, så skulle man sitta som en djävla fällkniv och ta sig upp till sittande ställning, något som antagligen inte är särskilt skonsamt mot ryggen+ att löjlighetsfaktorn är enorm.
    Det enda jag verkligen gillade var att de hade en riktigt bra magställning så att man riktigt kunde träffa magen i crunchen och sidocrunchen.
    Shrugs i kabel var ett djävla lågvattenmärke, då ställningen började gunga upp och ned när jag körde vilket kändes otroligt skumt. Det är ju vikten jag vill lyfta inte hela djävla ställningen.
    Annars gick resterande övningar rätt bra med styrkeökning i ryggresningar.
    Summa summarum så kommer jag inte att träna ryggen på Sol och Motion mer utan kommer byta plats på passordningen så jag tränar bröst, vader, baksida lår när jag kommer dit så jag kan använda mig av deras otroligt sköna fria vikter och bra bänkar, istället för deras dåliga ryggmaskiner(de skall visst få helt nya maskiner snart:P ).

Ps Sniglarna stannade vid ställningen i nästan 45!min:nono: nästan dödsstraff på det:D

Mantus wrote:
    Pass rygg trapezius, mage
    Vikt/reps

Gym: Sol och Motion

Halvt marklyft 100*6 110*6 120*6 130*6 110*6
    Shrugs 80*10 80*10 80*10 80*10
    Sittande rodd 70*6 65*6 65*6 60*6 60*6
    Korsrygg sittande i maskin 19 viktsteg(maxvikt på maskinen)*10 19*10 19*10
    Crunches 20*15 25*15 25*15
    Maskinrodd 70*6 70*6 60*6 60*6 60*6
    Shrugs i kabel 70*31 70*31
    Skivstångsrodd 50*8 50*8 50*8 50*8
    Ryggresningar 30*10 30*10 30*10
    Sidocrunches 10*15 10*15 10*15

Detta var inget roligt pass alls!
    Jag kom till gymet taggad som fan eftersom jag gillar stämningen på Sol och Motion, vilken är helt annorlunda än mitt vanliga gym. Dock så blev det genast ett smolk i glädjebägaren när räcket som man kör marklyft och knäböj i var upptaget av två medelåldersmän som snäste av mig när jag frågade hur långt de hade kvar, jag insåg att de sniglarna aldrig skulle bli färdiga så jag fick köra halva marklyft på en bänk med stången vinglandes närhelst jag ställde ned den. Andra problemet som uppenbarade sig var att jag hade glömt kalk så jag tappade nästan greppet vid de tyngre vikterna, vilket var extremt irriterande. Sittande rodden var ett skämt, jag står ut med att vikterna är markerade annorlunda och att linorna var sega(det finns ju alltid variationer i maskiner mellan gym) men vinkeln i sittande rodden var idiotidsk. Man satt upphöjd så att det var nästan omöjligt att koppla ur armarna.
    Korsryggsmaskinen var ett skämt, istället för att sitta som vanligt och dra bakåt ned i halvliggande ställning som på mitt vanliga gym, så skulle man sitta som en djävla fällkniv och ta sig upp till sittande ställning, något som antagligen inte är särskilt skonsamt mot ryggen+ att löjlighetsfaktorn är enorm.
    Det enda jag verkligen gillade var att de hade en riktigt bra magställning så att man riktigt kunde träffa magen i crunchen och sidocrunchen.
    Shrugs i kabel var ett djävla lågvattenmärke, då ställningen började gunga upp och ned när jag körde vilket kändes otroligt skumt. Det är ju vikten jag vill lyfta inte hela djävla ställningen.
    Annars gick resterande övningar rätt bra med styrkeökning i ryggresningar.
    Summa summarum så kommer jag inte att träna ryggen på Sol och Motion mer utan kommer byta plats på passordningen så jag tränar bröst, vader, baksida lår när jag kommer dit så jag kan använda mig av deras otroligt sköna fria vikter och bra bänkar, istället för deras dåliga ryggmaskiner(de skall visst få helt nya maskiner snart:P ).

Ps Sniglarna stannade vid ställningen i nästan 45!min:nono: nästan
    dödsstraff på det:D

Tillåt mig att le´.. dagar när det inte rikgtigt går som det var tänkt! tur att dom inte kommer så ofta!!! Nu vill vi se lite bilder! Kör hårt!

StefanSundqvist_ wrote:
    Tillåt mig att le´.. dagar när det inte rikgtigt går som det var tänkt! tur att dom inte kommer så ofta!!! Nu vill vi se lite bilder! Kör hårt!

Hehe, tur att såna dagar inte kommer så ofta.
    Bilder han vi tyvärr inte med att ta, min flickvän och jag ägnade dagarna åt tränande och åt att laga god mat och kvällarna ägnade vi åt annat….:P . (vi kan väl kalla det konditionsträning:whistle: )
    Kommer dock att träna stenhårt en vecka och lägga upp lite bilder nu i helgen, det lovar jag.:nod

konditions träning e bra …

synd på gymmets utrustning och gubbarna …
    idag när jag kom till gymmet var det en kille om körde upright rodd i smithen jättelänge med 2.5kg på varjesida ….så det finns allt orginal

Mantus wrote:
    Hehe, tur att såna dagar inte kommer så ofta.
    Bilder han vi tyvärr inte med att ta, min flickvän och jag ägnade dagarna åt tränande och åt att laga god mat och kvällarna ägnade vi åt annat….:P . (vi kan väl kalla det konditionsträning:whistle: )
    Kommer dock att träna stenhårt en vecka och lägga upp lite bilder nu i helgen, det lovar jag.:nod

har du nå bilder från konditionsträningen?

Sam jr wrote:
    konditions träning e bra …

synd på gymmets utrustning och gubbarna …
    idag när jag kom till gymmet var det en kille om körde upright rodd i smithen jättelänge med 2.5kg på varjesida ….så det finns allt orginal

Japp det är min filosofi, man kan aldrig få för mycket konditionsträning…

Tja jag är van, finns ett par stycken som tränar kanot på mitt gym och de få gånger de dyker upp så ockuperar de stången i dryga timmen.
    Det fanns ju en stång till så det gjorde inte så mycket, lite mer krångel bara. det jag inte gillade var deras attityd, att snäsa av mig var onödigt särskilt som de var klenare än mig:D

Haha 2,5 kilo, där kan man snacka original

StorPatrik wrote:
    har du nå bilder från konditionsträningen?

Tja det räknas väl som träningsbilder även om rättsläget är lite oklart, jag tror i vilket fall jag skulle få svårt att övertyga moderatorerna om behövligheten av sådana bilder:D .
    Nej skämt åsido sådana bilder behåller vi nog helst själva, man vill ju inte att alla skall få reda på hur man konditionstränar:)

Mantus wrote:
    Tja det räknas väl som träningsbilder även om rättsläget är lite oklart, jag tror i vilket fall jag skulle få svårt att övertyga moderatorerna om behövligheten av sådana bilder:D .
    Nej skämt åsido sådana bilder behåller vi nog helst själva, man vill ju inte att alla skall få reda på hur man konditionstränar:)

Men det finns bilder alltså

Sam jr wrote:
    Men det finns bilder alltså

No comments:ph34r: :D
    Det är så svårt att hålla i en kamera när man konditionstränar, svårt att koncentrera sig riktigt på att ta kort då…

Arm vänster 39cm
    Arm höger 39,5cm
    Midja( spänd) 84cm
    Bröstkorg 104,5cm
    Lår vänster 56 cm
    Lår höger 56cm
    Vad höger 40cm
    Vad vänster 38cm

Måtten idag blir mätning om en månad igen

Vikt 74,5kg

Vaderna har antagligen inte hunnit bli större än sist, jag tror mer på att förra gången jag mötte så hade jag kört ett vadpass några timmar innan så muskeln svarade inte lika bra på kontraheringen som nu.

Ser ju bra ut här, är måtten spända, eller?

Jones wrote:
    Ser ju bra ut här, är måtten spända, eller?

Japp alla måten är spända:)

Warrior wrote:
    Riktigt bra mått tycker jag Mantus!

Bra bilder också! Toa få-fänga brukar jag också köra med, hehe.

Alkohol? Så länge det är rätt sorts så är det bara ok. Är väl aldrig kanske nyttigt så. Dricker själv vin varje dag hehe….

Nää som sagt bra mått och du verkar ha rätt proportioner mellan ben och överkropp helt klart utifrån måtten alltså!

Me is impressed!

Kör på!

/Warrior

Ja men vin är ju inte skadligt i måttliga mängder. Det säger iaf min pappa och min farfar:D
    Proportionerna är kanske inte de bästa mellan överkropp och ben, det ser man på bilderna som kommer komma upp nu, men de artar sig. Jag hade otroligt smala ben när jag började träna dem så det jag har nu är en klar förbättring, dock så är benen fortfarande prio nr 1 tils jag fått upp dem till en acceptabel nivå:emo-thumb

Roligt att du tittade in i min journal, själv så är jag en trogen läsare av din:nod Jag gillar din disciplin och din struktur på träningsjournalen.
    Men det borde allt komma upp några fler bilder på dig snart, så man kan bli inspirerad:up:

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 225 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.