Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Mantus bygger på
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25 april, 2006 at 00:48 #801827Anonym anvandareMember
Dagens pass bröst, framsida lår, vader
Vikt/repsVader stående 169*8 169*8 178*8 PB8) 178*8
Bänkpress 75*6 75*6 75*6 75*6
Halvt marklyft för baksida lår 75*8 75*8 75*8 75*8
Lutande hantelpress 29*6 29*6 29*6 29*6
Vader liggande i benpress 133*8 142*8 151*8 160*8
Baksida lår sittande 84*8 91*8PB8) 84*8 84*8
Hantelflyes 24,5*8 24,5*8 22*8 22*8När jag kom till gymet kl 18.30 var det FULLT med folk, varav många som jag aldrig ser annat än på måndagar (de kanske dövar samvetet efter helgen;) )
Eftersom bänken alltid är upptagen om det är mer än fyra män på gymet, så började jag på stående vadpress där jag ökade vikten till 178kg, vilket för övrigt var maxvikten på maskinen ¨så om några veckor blir det att gå över till vadpress i smithmaskin istället=).
Nästa övning var bänkpress där jag kände mig tom i bröstet och var tvungen att sega upp de tre första seten, av ren frustration tog jag även upp ett fjärde set på samma vikt vilket jag inte klarat av förut.
Efter det så blev det halva marklyft för baksidå lår där jag gick upp till 75 kg i alla set.
Sedan blev det lutande hantelpress, då fick jag tillbaka all kraft jag inte hade i bänkpressen och pressade upp fyra set på 29 kg, är jag lika stark nästa vecka så kommer jag nog att testa något set med 32 kg hantlarna:up: .
I vader liggande i benpress så höjde jag även där vikten ett snäpp.
Nästa övning blev sittande baksida lår där jag prövade ett set på 91 kg vilket gick bra med bibehållen kontakt i muskeln.
Sista setet blev hantelflyes vilken var den enda övinng jag inte ökade något i i dag, detta gjorde dock inte så mycket=)Passlängd 1tim 10min men då får man även räkna med att jag väntade på maskiner i säkert tio minuter så effektiv tid blev ca en timme, vilket får anses vara MVG.
25 april, 2006 at 15:30 #801828Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:Vadpress: VG+
Baksida lår: VG+
Frustration över att du segade upp vikten i det 3 första seten, och ändå klarade en till: MVG!Mohaha! Nu kan du gå hem stolt till tjejen och visa up dina betyg!
Mantus: Titta, titta! Jag har fått betyg från Mr.ReNeGaDe älskling!
Älskling: Nämen va kul!
Mantus: Ja! visst är det! Han är min idol, med sina stoooora staaaarka muskler!Haha:D Bra jobbat i alla fall Mantus, ha det gött!
Ja ReNeGaDe du är min stora idol , jag vet redan hur otroligt stark du är genom att titta i din träningsjournal, dock tänker jag inte uttala mig om din muskelstorlek innan jag får se lite BILDER:D
Ja nu skall jag ringa till älsklingen min och berätta om mina fina betyg:nod
25 april, 2006 at 15:35 #801829Anonym anvandareMemberJippie, passet igår satt fanimig som det skulle, jag har en skön träningsvärk i både bröstet, vaderna och baksida lår. Det känns som om bröstmusklerna växt bara på den korta tid som jag verkligen tränat dem regelbundet(sedan början av journalen) några månader till nu så skall jag se om jag inte kan få riktigt bra bröstmuskulatur:up:
27 april, 2006 at 00:37 #801830Anonym anvandareMemberDagens pass axlar, biceps
Vikt/repsChins 10 7 7 7
Axelpress i maskin 60*6 60*6 60*6 60*6
Bicepscurl 42,5*6 42,5*6 42,5*6 40*6
Latsdrag b nacken 77*7 77*7 70*7
Framåtlutat hantellyft 8*8 8*8 8*8 8*8
Hantelcurl på scottbänk 16*6 16*6 16*6 13,5*6
Hantellyft åt sidan 11,5*6 11,5*6 11,5*6 11,5*6
Hantellyft framåt 11,5*6 11,5*6 11,5*6 11,5*6
Rak stång på scottbänk 29,5*6 29,5*6 24*6 24*6Passet kändes lite segt i början, särskilt chinsen kändes otroligt sega, känns lite tråkigt att jag inte lyckats öka något i dem nu på flera veckor.
I axelpressen så gick det bättre och jag höjde så att jag kom upp till 60kg i alla fyra set. Bicepscurlen gick bra med ordentlig pump i armarna när jag var klar, som vanligt försöker jag att föra upp stången rätt explosivt för att sedan sakta och kontrollerat sänka ned den till bottenläge, klarade även här av att höja mig ett snäpp i et par set.
Latsdraget bakom nacken gick över förväntan. Där höjde jag mig till 77kg i två set men kunde ändå få in samma kontakt med ryggen som jag brukar.Det framåtlutade hantellyftet gick bra, lyckades krama ur baksida axlar riktigt bra.
Hantel på scottbänk gick som vanligt fint, en sjuhelvetes jobbig övning som tar bra på biceps.
Hantellyft åt sidan och hantellyft framåt gick bra, kändes ungefär som vanligt.
Rak stång på scottbänk gick riktigt bra, har kört med EZ stång förut men efter alla diskussioner här på forumet bestämde jag mig för att testa och resultatet var över förväntan, det kändes mycket bättre än med EZ stång så det blir nog till att köra rak stång i fortsättningen.Passlängd 1tim 10min, när det var femton minuter kvar innan gymet stängde hade jag fortfarande två set hantellyft åt sidan samt rak stång på scottbänk och hantellyft framåt kvar så det blev en grym intensitet med ingen som helst vila mellan seten. Det tog riktigt bra, när jag var färdig så hade jag en otrolig pump i biceps och axlar och svettades floder, riktigt skön avslutning på passet sedan varvade jag ned genom att jogga hem i den ljumma Uppsalakvällen:up:
27 april, 2006 at 18:25 #801831Anonym anvandareMemberDagens pass utgår på grund av PM skrivande:evil: Har jag tur har jag tid i morgon bitti, passet skall i vilket fall göras eftersom det innehåller framsida lår vilket är ett prioområde för mig.
28 april, 2006 at 00:16 #801832Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:Haha, Alltid ska du komma med dina bilder:p Men vad sa tjejen då? Blev hon stolt? :
QuoteJa hon blev rent begeistrad:D
Hehe, ja det är alltid skönt efter ett stressat pass där man får svettas lite! Skönt att du hann klart, annars får man en konstig känsla, av att man fortfarande har saker kvar att göra. Obehagligt. Tränar du inte med tjejen någonting då?Ha det fint!
/Din Idol, ReNeGaDe
Ja det känns oavslutat och frustrerande att inte hinna klart passet.
Jo faktiskt, skall träna med henne nu på lördag:up: Skall bli kul.1 maj, 2006 at 20:06 #801833Anonym anvandareMemberHoppade träningarna i helgen, tog mig lite vilodagar istället, kändes bra och jag känner mig utvilad och full av energi. Imorgon så blir det bröst, vader och framsida lår. Skall bli jätteroligt.:up: Har ätit en massa onyttigheter i helgen och igår blev det en ordentlig fest med en hel del öl så nu blir det strikt mat till lördag
1 maj, 2006 at 22:07 #801834Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:Alltid skönt med lite extra vilodagar:) Hoppas det går bra på passet imorn, skärp till dig nu grabben! Får ju inte äta festmåltider varjed dag:)Ha det fint!
MVH ReNeGaDe
Nej, nu får det vara nog med festmat, nu blir det kycklingfile och kvarg ett tag framöver:D
3 maj, 2006 at 00:08 #801835Anonym anvandareMemberDagens pass: Bröst, baksida lår, vader
Vikt/repsBänkpress 75*6 75*6 75*6 75*6
Halvt marklyft baksida lår 75*8 75*8 80*8PB8) 80*8
Stående vader 178*8 178*8 178*8 169*8
Lutande hantelpress 32*6 PB:yahoo: 32*6 29*6 29*6
Vader i liggande benpress 133*8 142*8 151*8 160*8
Baksida lår sittande 84*8 91*8 84*8 84*8
Hantelflyes 24,5*8 24,5*8 22*8 22*8Tittade på styrkelyft för kvinnor -48 kg på Eurosport idag och blev taggad som fan över vilka vikter de lyfter, det är ju sjukt mycket de lyckas pressa upp för den vikten!
Passet gick jättebra, jag joggade till gymet taggad som fan efter att ha vilat i 5 dagar. När jag kom dit så blev det lite uppvärmningsövningar och sedan började jag med bänkpressen, bänkpressen gick bra om än lite seg i början kände av att det tog bra på bröstet. De halva marklyften gick smidigt så jag höjde till 80 kg vilket är nytt PB=) Kändes väldigt skönt att lasta på och ändå känna att det tog som det skulle. Den stående vadpressen gick bra, jag höjde mig i vikter och satsade på ett riktigt långsamt utförande och gick så långt ned det gick vilket gav en helt otrolig pump i både vaderna och tibialis? Av någon anledning. Lutande hantelpress, här lyckades jag sätta nytt PB med 32 kg och jag lyckades dessutom göra två set! Kändes väldigt skönt eftersom jag legat på en platå vad gäller brösten i ett år, det är första gången på ett år jag ökat i vikt på hantelpressen och det känns bra, ännu en seger för mitt nya program:up: . De två sista seten blev seeega men det gjorde inget jag sväcade som på små moln ändå. Vader i liggande benpress gick bra kändes bra i vaderna. Sittande baksida lår gick bra med ett bra uppkramande av vikterna. Hantelflyes gick bra, bröstet hade återhämtat sig sedan lutande hantelpressen och jag fick en sjujädrans pump, allt som allt ett höjdarpass;) .
Passlängd 1tim 10min men i effektiv tid kanske 1 timme.
Passet var ett klart MVG3 maj, 2006 at 03:04 #801836Anonym anvandareMemberGäsp:O Snart dags att gå och lägga sig så att man inte somnar på föreläsningen imorgon, har suttit och läst boken ”Arbetsrätt” av Mats Glavå, än så länge verkar den rätt okej om dock lite väl utsvävande om annat än juridiska spörsmål. Skall bli skönt att nanna:sleepy: kommer väl bli någon powernap imorgon efter föreläsningen också. Skall bli roligat att se om jag har någon räningsvärk i morgon, det hade varit roligt.:up:
4 maj, 2006 at 02:07 #801837Anonym anvandareMemberImorgon (läs idag) så blir det axlar, biceps. Har lite träningsvärk i axlarna sedan igår men känner mig trots det rejält taggad, imorgon skall vikterna flyga8)
4 maj, 2006 at 10:22 #801838Anonym anvandareMemberShit, får du träningsvärk i axlarna? Då gör du det fan bra
Inte ofta jag lyckas få det i axlarna4 maj, 2006 at 19:09 #801839Anonym anvandareMemberDanne89_ wrote:Shit, får du träningsvärk i axlarna? Då gör du det fan bra
Inte ofta jag lyckas få det i axlarnaTja, jag fick det väl mest pga att jag tränade bröst med mer vikter än jag är van vid så jag har träningsvärk i både bröst och framsida axlar, det finns inget bättre än ordentlig träningsvärk i axlarna:emo-thumb
5 maj, 2006 at 04:30 #801840Anonym anvandareMemberDubbelpost
5 maj, 2006 at 04:36 #801841Anonym anvandareMemberGäsp sitter här och håller på att somna, har läst lite om EGs inverkan på den svenska arbetsrätten:O . För att bli lite piggare så lägger jag upp dagens pass.
Dagens pass: Axlar, biceps
Vikt/repsChins 10 7 7 7
Axelpress i maskin 60*6 60*6 60*6 60*6
Bicepscurls 42,5*6 42,5*6 42,5*6 42,5*6
Latsdrag b nacken 77*7 77*7 70*7
Framåtlutat hantellyft 8*8 8*8 8*8 8*8
Hantelcurl på scottbänk 16*6 16*6 16*6 13,5*6
Hantellyft framåt 11,5*6 11,5*6 11,5*6 11,5*6
Hantellyft åt sidan 11,5*6 11,5*6 11,5*6 11,5*6
Scottcurl med rak stång 29,5*6 29,5*6 24*6 24*6Passet inleddes med chins, chins har nog blivit min frustrationsövning, jag har inte lyckats klämma ett enda reps till i chins på ett par månader så jag skall nog ändra om lite på repsen till chins för att se om det blir en förbättring.
Axelpress i maskin gick bra om än lite segt pga träningsvärken i axlara som satt i sedan i tisdags, kände att det brände gott i axlarna i sista setet.
Bicepscurls gick som vanligt, det känns som om jag får pump bara av att tänka på bicepscurls nu för tiden men det är bara att sega upp den förbaskade stången, höjde mig en liten smula till 42,5 i alla set. Latsdrag bakom nacken, här kände jag återigen av att jag var lite småsliten men det gick bra ändå. Framåtlutat hantellyft gick bra likaså hantelcurl på scottbänk.
Jag ändrade plats på hantellyft åt sidan och hantellyft framåt idag för att få lite variation, det kändes bra så jag kör nog på så ett tag till. Scottcurl med rak stång gick bra och jag lyckades verkligen krama ur det sista.Passlängd 1 tim 10 min Ett Godkänt pass utan överraskningar.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.