Mantus bygger på

Home Forums Seriösa träningsjournaler Mantus bygger på

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 225 total)
  • Author

Fredagens pass
    Vikt/reps

Knäböj 100*6 105*6 110*6 115*6 100*6
    Skullcrushers 41,5*6 41,5*6 41,5*6 41,5*6
    Hängande mage 10 10 10′
    Benpress 169*6 178*6 169*6 169*8
    Tricepspress m hantel b nacken 16*6 16*6 16*6 13,5*6
    Mage i maskin 50*10 55*10 60*10
    Sittande benspark 98*6 98*6 105*6 105*6 112*6
    Dips 19 10 8

Innan dagens pass så hade jag två nätter i rad sovit 4 timmar vardera vilket gjorde mig minst sagt seg på morgonen innan passet, jag oiggnade dock till och kunde hasa mig till gymet efter ett par timmar. Det var även 15 dagar sedan jag sist körde det här passet pga att jag skippade det här och ryggpasset förra veckan för att kunna koncentrera mig på plugget och för att få chansen att vila musklerna lite:)

Knäböjen gick bra, kände av att jag inte hade tränat benen på ett tag, fick även förutom framsida lår ont i baksida lår samt gluteus, fick kramp som fan i häcken när jag skulle köra 115kg men det var bara att bita ihop och kämpa, det blev riktigt fina, djupa sega reps som visste vart de tog=).
    Skullcrushern gick fint med bra sträck på tricepsmuskeln hela tiden.
    Hängande mage gick fint och smidigt med fin värk i magen efteråt helt lagom till, Benpressen där det gick bra med fina reps som riktigt brände.
    Tricepspress m hantel b nacken gick fint med bra smidiga reps. Mage i maskin gick som förväntat bra och gav som förväntat en sjuhelvetes träningsvärk.
    Sittande benspark gick bra med en fin uppkramning av vikten hela vägen.
    Dips, här kände jag av tröttheten och förra veckans vila så det blev en minskning av reps:evil: kommer dock att ändra på detta i nästa vecka.

Passet gick över förväntan med tanke på förutsättningarna, det blir nog en höjning till 129 kg i knäböj i nästa vecka samt en höjning i benpressen eftersom jag känner att benen klarar mer och mina ben behöver kämpa ordentligt för att växa, så är det när man är genetiskt begåvad med ett par kycklingben, då får man ta saken i egna händer=) Ett problem är att benpressen enbart går till 178 kg och det kommer jag snart gå förbi så det får bli benpress med ett ben sedan. Kan nog vara bra det också, variation förnöjer som det heter.
    Efter passet gick jag, lätt illamående av den ansträngande träningen, hem, duschade drack lite protein och stack iväg och hämtade upp flickvännen sedan stack vi till Fyrishov och kollade in kvalet för truppgymnaster till SM i gymnastik. Idag (lördag) såg vi finalen för truppgymnastik herrar och damer samt aerobic gymnastik och rytmisk gymnastik, en utförlig sammanfattning av tävlingarna kommer imorgon när jag fått vila och samla tankarna samt frågat flickvännen om några saker det är ju hon som är experten på gymnastik:) .

Nu kan jag enbart säga att i truppgymnastiken vann ”Stockholm Topp” överlägset damernas 2:a kom ”Motus- Salto” från Malmö(tror jag) och på en något i (mina och flickvännens ögon) osäker 3:je plats kom hemmahoppet ”Uppsalaflickorna”.
    Av herrarna kom det rutinerade laget ”KFUM” från Stockholm på en något oförtjänt förstaplats medan ”Kämpinge” från Skåne nånstans kom på en andraplats på tredjeplats kom flickvännens favorit ”Halmstad FG” från (gissa tre gånger Sherlock).

Som sagt så kommer en utförlig analys av tävlingarna imorgon inklusive mitt nyfunna förakt över den totalt värdelösa grenen aerobicgymnastik (värre skit har jag aldrig skådat), min förundran över RG flickornas bollkontroll, mitt hat mot stolsparkande småbarn och dryga tutblåsare samt självklart mitt frågvisa tjatande till flickvännen om hur man bedömer om ett hopp är korrekt genomfört:D
    Imorgon har ni även mitt pass att se fram emot att läsa om, rygg, trapezius, mage blir det då. Missa inte det:D

Hej på er alla!
    Nu är jag uppe igen, har haft ordentligt med plugg så internet har blivit lidande dock så har jag tränat på som vanligt. Mina träningspass under veckan kommer upp under kvällen, nu bifogar jag några bilder av dagsformen, vil ni ha några kompleterande bilder så kan jag ordna det till imorgon:emo-thumb .

Har fan ingen vidare ork att skriva i journalen. Har swå mycket plugg att se fram emot till tentan den 4 juni, tränandet rullar på som vanligt men internet kommer att bli allvarligt lidande:( Kommer dock att ta nya friska tag efter det (och semestern så till mitten av juni så blir det betydligt mer liv i tråden igen.
    Det enda som jag tycker äår värt att notera för tillfället var att jag slog PB när jag tog 120kg*9 i knäböj på benpasset häromdagen (de tre sista fick jag lite hjälp med)
    Skall bli roligt att se folk nu på NOGP, jag kommer vara där och försöka lista ut vem som är vem på forumet:D

Var på NOGP i lördags, tittade runt och såg en hel del folk från forumet, men vågade inte hälsa:o I´m a shy boy:D
    Fotograferade en hel del under tävlingen och bilderna från den kommer komma upp om ett tag, jag och min pappa(han har tränat BB för flera år sedan) satt och gissade vem som skulle vinna klasserna respektive komma 2,3,4 osv. Det gick över förväntan, vi gissade båda rätt på alla första, andra och tredjeplatser på killarna och jag gissade rätt på hela topp fem på båda bodyfitnessklasserna:D
    Satt dock och hoppades på en bättre plats för Sally Adham som man sett på forumet.
    En rolig sak i Bodyfitness var ju absolut långa klassens tvillingar som kom etta och tvåa, (hur kan man klä sig så lika av en slump?)
    En annan sak jag satt och skrattade åt var min pappas översättning av vad coatchen för serbien montenegro teamet skrek till sina tävlande. ”Håll in magen”, ”Spänn benen” lät det från läktaren titt som tätt.

Det enda som var lite tråkigt var att Zapfe var lite tråkig som konferencier samt att han inte kunde uttala något osvenskt efternamn över huvud taget.

En av pappas största behållningar av dagen var ju annars att få se Eive Nilsson son tävlade redan när pappa tränade på 1980-talet.

Yes, äntilgen är den förbannade 22poängs tentan klar:yahoo:
    Har inte kunnat träna på en vecka nu på grund av allt tentapluggande, men imorgon då jävlar så skall det bli hårdträning och så fortsätter det veckan ut sedan blir det semester i Barcelona i en vecka8) men sedan är det hårdträning hela sommaren som gäller:P

ReNeGaDe wrote:
    Semester i barcelona låter riiiktigt mysigt ska du ta med dig tjejen? Aja, ser fram emot ditt pass imorgon

Japp flickvännen skall med, nu har hon rejält med resfeber medan jag som vanligt är coollugn8) Har aldrig någonsin varit så lite stressad som den här resan tror att det beror på att vi skall resa ensamma och hon är nervös så det räcker och blir över för oss båda två. Desutom har jag vant mig vid flygresor och hotellincheckningar vid det här laget, det enda problematiska är att vi måste åka tunnelbana för att komma dit vi ska, men det ordnar sig alltid:D I övermorgon kommer jag ligga på playan och hoppas på att regnet öser ner i Sverige och på kvällen tänker jag dricka öl tills jag blir katabol som en gnu:D

Hela veckan har gått åt till underhållningsträning, den här veckan kommer enbart bestå i kopiöst solande och frossande i kopiösa mängder mat Hotellet serverar gratis frukost och lunch:P Det kommer de att ångra innan den här veckan är slut….
    När jag kommit hem så blir det en veckas komma igång träning här i Uppsala och sedan drar jag vidare till Ödeshög och gymet som knäböjen glömde…
    Jag skall i fyra veckor bosätta mig i en håla där de inte ens säljer BODY i tidningsstället och träna i ett hardcoregym i källaren till en gympasal, så hardcore in fact att jag aldrig sett någon köra ett ynka set knäböj eller marklyft. Ett gym där bicepscurls och bänkpress regerar. Skall bli roligt att röra om lite i grytan när jag är där;) Självklart kommer jag då även att börja skriva i min journal på allvar igen då jag inte har mycket för mig efter jobbet och gymet.
    Tänkte även försöka slå mitt rekord i knäböj där, jag känner att jag har 125*6 i mig och det skall fram nu snart=)

Gäsp, nu är jag hemma från resan rödbränd och fin, tog det lugnt med solningen och smörjde in mig ordentligt med solfaktor till sista dagen då min flickvän klagade så förbaskat på att jag inte hade någon färg på magen (hon har aldrig några problem att få färg) så då sket jag i solfaktorn och körde på utan. Det skulle jag inte gjort jag är röd på hela framsidan av kroppen, randen där badbyxorna satt är knivskarp och överallt annars är jag illröd. Skall se om jag kan träna imorgon, känns som min hud är gjord av papper för tillfället. Buffen på hotellet var gratis så jag frossade på till frukost och middagen, välbehövligt med semester, nu känner jag mig i form för träning och jobb:up:

Första träningspasset efter semestern gick över förväntan, här kommer det.

Pass: Bröst, baksida lår, vader.

Vikt/reps

Bänkpress 75*6 75*6 75*6 80*6
    Stående vadpress 169*8 178*8 178*8 178*8 151*8
    Baksida lår sittande 84*8 91*8 91*8 98*8
    Lutande hantelpress 32*6 32*6 29*6 29*6
    Halvt marklyft m hantlar(baksida lår) 40*8 40*8 40*8 40*8(perhantel)
    Vadpress i liggande benpressen(ett ben i taget) 142*8 151*8 160*8 169*8 178*8 PB:fun:
    Hantelflyes 24,5*8 24,5*8 22*8 22*8

Passlängd 1 tim 30 min

Riktigt bra pass, kändes skönt att ta i efter en hel vecka av god mat och slappande i solen.
    Passlängden kanske var lite i längsta laget men det var skönt att bara få kära på i en lite lugnare takt och känna hur kraften i musklerna återvände.
    Jag lyckades till och med klämma i med ett PB i vadpressen och det är ju alltid kul, jag känner att vaderna svarar jäkligt bra på träning och att de växer mer och mer nu, ett tag till nu så skall de väl vara ganska hyfsade.
    Har börjat med att dricka proteinpulver och kolhydrater både under och efter träning och jag tror nog att det kommer fungera hyfsat, det gäller bara att blanda med rejält med vatten när man dricker under träningspasset annars mår man pyton=)

Var nära att sätta i halsen i dag när jag frågade personalen i kassan varför de köpte in vetenskaps och modetidningar samt fitnesstidningar men inte BODY, skulle ju vara roligt att läsa om man skulle köra lite kardio, de sade då att VDn hade beslutat att inte köpa in den eftersom de inte ville ha in så många vältränade där, samt att BODY gjorde reklam för proteinpulver:| , PROTEINPULVER, jag höll fan i mig på att sätta gainern i halsen nör hon sa det.
    Det är antagligen samma VD som tycker att hantlar över 40kg är onödigt eftersom det ju bara är vältränade som kan lyfta dem och sådana vill man ju inte ha på ett gym;).

Nu är jag i Ödeshög, körde första passet här igår efter jobbet, gymet jag tänkte gå på var inte öppet så jag var tvungen att gå på kärringgymmet. Där har de inte så mycket fria vikter, de har enbart EN viktjusterbar hantel och en EZ stång:| . Jag slog snabbt ur hågen att träna ben vilket jag tänkt göra utan fick istället träna axlar och biceps (benträningen kommer imorgon då jag kör på det riktiga gymet)

Vikt/reps

Chins 10 10 10 10

Axelpress i maskin fullt magasin(djävla mesmaskin) *8 fullt mag*8 fullt mag*8 fullt mag*8

Bicepscurls med rak stång 43,5*6 43,5*6 43,5*6 43,5*6

Latsdrag 70*7 60*7 60*7

Framåtlutat hantellyft 10*8 10*8 8*8 8*8

Hantelcurl på scottbänk 17,5*6 PB:fun: 17,5*6 17,5*6 12,5*6

Hantellyft framåt 12,5*6 PB:yahoo: 12,5*6 12,5*6 12,5*6

Bicepscurl med rak stång på scottbänk 31*6 PB:fun: 31*6 31*6 31*6

Sidolyft knäsittandes i cc någon belastning*6 någon belastning*6 någon belastning*6 någon belastning*6

Axelpress i maskin fullt magasin* 16

När jag kom till gymet mötte mig en fruktansvärd syn, det fanns ta mig fan nästan inget vettigt i viktväg. Efter en hel del kreativt tänkande lyckades jag i alla fall tänka ut ett någorlunda vettigt pass med de begränsade möjligheter jag erbjöds.
    Chins fick jag göra i den skraltiga lilla messmithmaskin de hade(den hade till och med gummerad stång!), jag trodde hela ställningen skulle falla över mig men det gick bra som tur var.
    Axelpressarna fick jag tyvärr göra i en maskin eftersom det inte fanns två hantlar, maskinen var dessutom på tok för mesig med viktmotstånd som gick alltför lätt trots att jag inte vilade mer än trettio sekunder mellan varje set.
    Bicepscurlen gick bra men jag fick använda en pumpstång som vägde ett kilo och lasta på 42,5 kilo på den, den var nästan böjd som en ostbåge men med ett brett grepp så gickl det riktigt bra. (Eftersom jag var sur eftersom mina planer på knäböj sprack så bestämde jag mig för att höja vikten på alla bicepsövningar och plåga livet ur dem istället)
    Latsdrag, jäkligt tungt, berodde dock inte så mycket på ett tungt magasin som på en rejält utsliten och ojämn stålvajer vilket gjorde det segt att dra upp vikten.
    Framåtlutat hantellyft, de hade hantlar upp till tio kilo i ett ställ så denna övning flött på.
    Hantelcurls på scottbänk gick väldigt bra.
    Hantellyft framåt gick också den bra.
    Hantellyft åt sidan sittandes vid cc gick tungt pga sliten stålvajer.
    Bicepscurls i scottbänken gick bra och jag fick en väldigt skön pump efteråt
    Axelpress i maskin, reppade ur i ett set på högsta magasin.

Passet gick rätt bra ändå och på grund av att jag gett mig fan på att plåga biceps så fick jag till ett par PBs inte så stora men varje ökning i biceps är välkommen.
    Imorgon blir det framsida lår, triceps och mage det skall bli ett väldigt roligt pass=)

Gymet i Ödeshög som jag brukar gymma på är för tillfället stängt för reparation så nu måste jag tre dagar i veckan dra iväg tre mil får att nå till närmsta gym medan jag den fjärde dagen, axel,biceps passet kan stanna och träna på tantgymet i Ödeshög där det går att pussla ihop ett hyffsat program.
    Hittills så har jag dessa två veckor hunnit med att träna på Träningsstudion i Mjölby, Hälsostudion i Norrköping samt Sol och Motion i Norrköping, imorgon funderar jag på att dra iväg till Vadstena för att träna på gymet där. Det är faktiskt djävligt kul att träna på så många olika platser men det skall ändå bli kul när man väl kommer hem till gymet i Uppsala.
    Det bästa som hänt är dock att ägaren på Träningsstudion i Mjölby gjort mig uppmärksam på mitt bristfälliga djup i knäböjen vilket resulterade i att förra veckans framsida lår, triceps,mage pass blev något av en tekniklektion vad gäller knäböj varvat med ett stenhårt triceps och magpass. Var helt slut i benen dagen efter pga allt reppande för att få in rätt teknik i både smithen och med fria vikter. Denna vecka så blir det till att svälja stoltheten och plocka bort ca 20 kilo i knäböjen för att orka med att gå ned till ass to the gras

Jahoo nu är man tillbaka i Uppsala och nu har Stallet äntligen öppnat igen så att man kan träna ordentligt. Jag har haft tre veckors uppehåll nu på grund av stängda gym och dylikt så jag har passat på att ta det lugnt, umgås och äta mycket och fet mat:D Faktum är att jag har gått upp två kilo i vikt under sommaren och jag planerar att behålla dem och försöka växa i dem muskulärt istället. Stallet öppnade i måndags och jag har hunnit med två pass hittils. :up:

Gårdagens pass

Vikt/reps

Bänkpress 75*6 77,5*6 80*6 75*6
    Stående vadpress 169*8 178*8 178*8 178*8 151*8
    Baksida lår sittande 84*8 91*8 91*8 98*8
    Lutande hantelpress 32*6 32*6 29*6 29*6
    Halvt marklyft m. hantla, baksida lår 40(vikten på en hantel)*8 40*8 40*8 40*8
    Vader i liggande benpressen 142*8 151*8 160*8 169*8 178*8
    Hantelflyes 24,5*8 24,5*8 22*8 22*8

Passet kändes riktigt tungt, antagligen på grund av att det är första träningen på tre veckor och att det inte blivit någon riktigt seriös träning på två! månader.

Fick reda på att de nya maskinerna skall komma om ett par veckor, det skall bli en massa nya godsaker bland annat en stående baksidalår curl(en sådan har jag längtat efter) samt en serie med Hammer maskiner:yahoo:
    Det skall även bli ett ställbart rack och fler vikter så man slipper trängas.
    Jag inväntar med spänning de nya maskinerna:up:

När jag vaknade idag så hade jag ONT, träningvärken var olidlig i bröst, vader och baksida lår även triceps och axlar kände av passet igår. Det var svårt att bara masa sig upp ur sängen. Med andra ord så var jag överlycklig:) Jag älskar när jag jobbat så svårt att man knapt kan röra sig dagen efter.
    Jag var lite fundersam på hur dagens pass skulle gå eftersom axlarna redan var trötta sedan gårdagen men jag märkte som tur var inte av det så mycket.

Dagens pass: axlar, biceps, lats

Vikt/reps

Chins 10 7 7 7
    Axelpress m hantlar 24,5*6 24,5*6 24,5*6 24,5*6
    Bicepscurls 45*6 45*6 42,5*6 42,5*6
    Latsdrag 84*7 77*7 77*7
    Framåtlutat hantellyft 10*8 10*8 10*8 8*8
    Scottcurl m hantel 16*6 16*6 16*6 13,5*6
    framåtlyft m hantel 13,5*6 13,5*6 11,5*6 11,5*6
    Bicepscurls m rak stång på scottbänk 31,5*6 31,5*6 31,5*6 31,5*6
    Hantellyft åt sidan 11,5*6 11,5*6 11,5*6 11,5*6
    Axelpress i maskin 55*4 45*6
    Chinsassist -20 58*11

Passet gick bra, tog det lugnt och koncentrerade mig på korrekt utförande nu när jag haft uppehåll så intensiteten i passet var inget att skryta med.
    Tänkte jag skulle pressa ut det sista i axelpress i maskin och chinsassist men märkte att jag inte hade något att pressa ut:D Jag skyller på att jag just kommit igång igen.:|

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 225 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.