Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Mantus bygger på
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 augusti, 2006 at 21:57 #801857Anonym anvandareMember
Imorgon blir det vilodag med lite fet mat och bio, innan jag tar itu med det första framsida ben, triceps, mage passet på fyra veckor, jag kommer med andra ord ha svårt att gå på fredagen då det är dags för ryggpasset:D
2 augusti, 2006 at 13:05 #801858Anonym anvandareMemberIdag så kändes det i hela kroppen, kände mig seg och tämligen uttröttad i kroppen. Biceps värker och är omöjliga att flexa, axlarna känns som två köttklumpar, triceps molar, bröstet är domnat, vaderna skriker när jag går oc hamstrings är bara allmänt trött. Detta är livet:up: jag trodde jag hade det bra när jag bara slappade och tog det lugnt, men det var det träna jag ville hela tiden märker jag nu. Jag känner mig mycket friskare och nöjdare med mig själv, självförtroendet är på topp, testonivåerna är peakade och jag känner mig almänt levnadsglad och taggad:up: Imorgon så blir det som sagt framsida lår, triceps, mage så nu skall jag gå ner till stan och få lite luft och äta lite skräpmat:o så jag har lite bra tryck till imorgon
3 augusti, 2006 at 20:57 #801859Anonym anvandareMemberTvå ord sammanfattar dagens framsida lår, triceps, magepass väldigt bra. Smärta och illamående, jag körde totalt slut på mig själv, jag hade problem att ta mig hem till och med. Jag har seriösa tvivel på om jag kan gå till gymet imorgon eller om jag skall ringa färdtjänst:D JAg tror det kommer gå åt helvete med marklyften i morgon så det får väl bli lätt marklyft och mer koncentration på roddövningarna. Måste iväg till Sala sedan så det blir lite stressigt imorgon.
Dagens pass kommer skrivas in under kvällen3 augusti, 2006 at 21:09 #801860Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:Är det bara jag, eller har du ökat mycket i alla övningar? I alla fall.. Fortsätt träna så gott det går, så får vi hoppas att det går bra på passet imorn:emo-thumbPieace!
Nja, det har jag nog inte:o har varit tvingad till sporadisk träning hela sommaren tyvärr, har kanske ökat lite i vissa övningar, men jag har i alla fall inte gått ned i någon övning förutom knäböj där jag gjorde fel förut och håller på att koncentrera mig på att få en bättre teknik och att bli starkare i bottenläget.
4 augusti, 2006 at 00:08 #801861Anonym anvandareMemberDagens pass: Framsida lår, triceps, mage
Vikt/reps
Knäböj 60*6 70*6 75*6 80*6 70*6
Skullcrushers 45*6 45*6 45*6 40*6
Hängande mage 10 10 10
Sittande benpress 169*6 178*6 169*6 169*6 160*6
Sittande tricepspress m hantel 16*6 16*6 16*6 13,5*6
Mage i maskin 50*10 50*10 55*10 60*10
Benspark 98*6 98*6 105*6 105*6 112*6
Mage sittande m rep i cc 70*10 70*10 70*10
Rotatorkuffen 10*15 10*15 5*15
Dips kv+10 kv kvVikten på knäböjen har minskat en hel del sedan förra benpasset för fem veckor sedan, mycket beroende på att jag rättat till felet med alldeles för grunda böjar, nu går alla mina böjar ass to the gras och det märks att musklerna är svagare i bottenläget. Det jag kommer göra nu är att träna upp musklerna så att jag kan öka vikten igen, siktet är att klara 100*6 i knäböjen innan jul.
Benpressen gick trögt, vi har tyvärr ingen friviktspress utan bara en med viktmagasin, men jag hoppas vi får en bättre med de nya maskinerna som kommer om någon vecka. Efter tredje setet i benpressen började jag känna mig yr och sedan smög illamåendet så sakteliga sig på så det blev lång vila mellan seten för att inte ta ut mig så mycket att jag inte kunde fortsätta.
Annars gick passet bra, jag passade på att göra lite rotatorkuffsövning eftersom jag glömde bort att göra det i tisdag och jag har lite småproblem med rotatorkuffen i vänsteraxeln.
Prövade för första gången att göra dips med viktbelastning och jag måste säga att jag gillade det skarpt, sådant blir det mer av. Allt som allt ett mycket bra pass, men utan intensiteten som jag brukar ha, detta är dock medberäknat. För mig räcker det med att orka igenom de första passen så att jag kan köra på för fullt sedan:up: .4 augusti, 2006 at 00:40 #801862Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:Det här med ass to the grass, känns det bättre/effektivare att köra än bara att köra paralellt med golvet? Frestar inte det knäna mycket att gå ner så djupt?De säger ju att det snarare är påfrestande för knäna att stanna upp i nittio grader. Det kändes helt klart mer i hela quadriseps och även gluteus när jag gick ända ned. Kändes som om jag fick med hela muskulaturen. Sedan kändes det ju lite lätt när jag väl var uppe pga att jag är rätt så stark i övre delen av rörelsen. Dock så kännde jag att en ruggande träningsvärk var att vänta redan när jag gick(läs:stapplade ) hem från gymet så jag tror nog det tar bättre:up: .
Joachim Bartoll har en utmärkt artikel om knäböj på sin hemsida, klicka in dig på den och läs så tror jag det besvarar många frågor, det gjorde det för mig iaf.
4 augusti, 2006 at 09:36 #801863Anonym anvandareMemberGäsp, då är man uppe igen då, kunde inte sova förrän kl 04 igår, värmen var för mycket till och med när jag hade fönstret öppet och fläkten på högsta volym.
Växktes gjorde jag kl 08 av att de förbannade fastighetsskötarna körde med en mastodontlik gräsklippare utanför mitt fönster, fastigheten har en stor gräsmatta och den tar ca två timmar att klippa.Tack för den tidiga väckningen Östgötagården:evil:Nu skall jag äta, diska och sedan sticka till gymet, sedan blir det att köra bil till Sala för att hälsa på flickvännen som är där just nu.
Känner att jag kommer vara rejält trött ikväll.6 augusti, 2006 at 23:12 #801864Anonym anvandareMemberFredagens träning: Rygg, trapezius
Vikt/reps
Marklyft 100*6 100*6 100*6
Kronlyft 110*6 120*6
Shrugs 80*10 90*10 90*10 70*21
Sittande rodd 84*6 77*6 77*6 70*6 70*6
Korsrygg i maskin 140*10 140*10 140*10
Maskinrodd 70*6 70*6 63*6 63*6 56*6
Shrugs i kabel 105,5*21 105,5*21
Skivstångsrodd 50*6 50*6 50*6 60*6 60*6
Ryggresningar 35*10 25*10 10*10Jag började med lite lätta marklyft, kände av att jag kört hårt de andra dagarna så jag bestämde mig för att ta det lugnt med korsryggen(jag är inte ute efter att paja den nu när gymsäsongen äntligen har börjat:up: ), gjorde sedan lite kronlyft för att i alla fall pröva på lite vikter.
Shrugsen, sittande rodd och korsrygg i maskin gick bra med ett bra tryck.
Maskinrodden blev lite krånglig eftersom dynorna var på omklädning vilket gjorde att jag var tvungen att sitta på en liten metallplatta med en annan vass metallplatta mot bröstet så jag fick sänka vikternas en aning för att inte skära sönder tröjan(och mig själv;) ).
Shrugs i kabel och skivstångsrodden gick bra.
Ryggresningarna gick bra men jag startade på den normala vikten men gick sedan ner till lite mindre vikter.Ett bra pass där jag äntligen fick till lite intensitet.
6 augusti, 2006 at 23:17 #801865Anonym anvandareMemberJAg hade stora problem i lördags, problemet var att jag hade stora problem att ta mig upp från sittande eller liggande position, dessutom kunde jag knappt knyta mina skor, allt detta pga massiv träningsvärk i lår och korsrygg! Största problemet var som sagt att knyta skorna, böjde jag på ryggen så kom jag knappt upp igen och böjde jag på knäna istället så höll jag på att rasa ihop pga att benen vek sig:| . Fast det betyder ju att min inledande träningsvecka blivit precis som jag ville ha den. Passen den här veckan kommer antagligen bli lite sega eftersom mina muskler brukar återhämta sig dåligt efter första träningsveckan efter ett par veckors uppehåll. Efter den här veckan som kommer borde jag vara inne i det igen:up:
6 augusti, 2006 at 23:19 #801866Anonym anvandareMemberMorgondagens pass kommer antagligen bli lite tungt eftersom jag fortfarande känner av träningsvärken sedan tricepspasset i torsdags:| Förhoppningsvis blir det bättre efter en natts sömn. JAg kommer iallafall få sällskap av min älskling;) på passet imorgon, det skall bli roligt även om det kanske blir lite mindre intensitet än vanligt och mer prat:D
8 augusti, 2006 at 00:52 #801867Anonym anvandareMemberDagens pass: Bröst, baksida lår, vader
Bänkpress 75*6 77,5*6 80*6 82,5*6:fun:
Stående vadpress 169*8 178*8 178*8 178*8 151*8
Baksida lår sittande 84*8 91*8 98*8 98*8
Lutande hantelpress 32*6 32*6 29*6 29*6
Halvt marklyft baksida lår m hantlar 40kg hantlar*8 40*8 40*8 40*8
Vader i liggande benpressen 142*8 151*8 160*8 169*8 178*8
Flyes 24,5*8 24,5*8 22*8 22*8Självklart så är det så att när man väl har ett bröstpass så kommer man till gymet och upptäcker att det är ovanligt lite folk på gymet, men trots det så har någon idiot fått för sig att köra bänkpress. Denna gång var idioten en kille med grov (tjock) överkropp men med storkben. Som nästan gjorde i brallorna så lycklig var han att han klarade 3 reps på 95kg för att sedan ta en vilopaus på 5 minuter och sedan göra två reps, det såg ut som om han sprattlade med sina små storkben i glädjespasmer för varje lyckat reps han gjorde.
Nåja efter att han äntligen var färdig (och jag stoppat mina impulser att slänga tjejens femkiloshantel på honom) så kunde jag äntligen bänka mig.Bänkpress första seten gick bra men sedan kände jag av triceps precis som jag trodde, bröst brukar vara segstartad på mig i början av en återkomstträning så jag var beredd på detta. Enligt min erfarenhet så kommer bröstmusklerna vara sitt gamla jag igen nästa vecka.
VAdpressen gick bra med en bra stretch i bottenläget och bra pump i toppläget, gungade ur det sista i bottenläget i slutet av varje set.
Sittande lårcurl gick också väldigt bra med en bra ökning i vikter, vaderna hamstring brukar återhämta sig väldigt bra och är alltid tacksamma att träna.
Lutande hantelpress gick oroligt trögt och kändes inte alls som jag ville, styrkan fanns där men inte repsutåligheten vilket gjorde att vikten blev tung nästan på en gång:evil: .
Halvt marklyft gick bra och så ock vader i liggande benpressen där jag använder mig av en vad i taget med den andra som stödjande, det ger en riktigt bra pump. Nu hoppas jag bara de nya benpressarna med större viktmagasin kommer snart så man kan lassa på lite mer vikt.
Flyes gick åt helvete jag var helt slut i triceps och även bröst vilket inte var roligt, fick inte alls samma stretch som jag brukar.Ändå ett helt okej pass för att vara andra träningsveckan efter ett uppehåll, med en intensitet som var klart bättre än förra veckan.
8 augusti, 2006 at 01:35 #801868Anonym anvandareMemberImorgon blir det axlar och biceps, kommer antagligen vara lite trött där också, men satsar på att köra slut på mig fullständigt:up:
8 augusti, 2006 at 01:44 #801869Anonym anvandareMemberMantus wrote:Denna gång var idioten en kille med grov (tjock) överkropp men med storkben. Som nästan gjorde i brallorna så lycklig var han att han klarade 3 reps på 95kg för att sedan ta en vilopaus på 5 minuter och sedan göra två reps, det såg ut som om han sprattlade med sina små storkben i glädjespasmer för varje lyckat reps han gjorde.
Nåja efter att han äntligen var färdig (och jag stoppat mina impulser att slänga tjejens femkiloshantel på honom) så kunde jag äntligen bänka mig.Haha farligt med en så träffande beskrivning på ett sånt litet ställe som Uppsala;)
8 augusti, 2006 at 01:49 #801870Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Haha farligt med en så träffande beskrivning på ett sånt litet ställe som Uppsala;)Jag räknar kallt med att han inte hänger på BODY8) Annars så kan jag få lite problem och sura blickar:D Annars är det väldigt skönt att bo i Uppsala man kan raljera över alla andras idioti utan att drabbas av vedergällning:p
8 augusti, 2006 at 02:15 #801871Anonym anvandareMember”Annars är det väldigt skönt att bo i Uppsala man kan raljera över alla andras idioti utan att drabbas av vedergällning”
Sa jag och började genast svettas när jag ser att en annan jur stud från Uppsala kollar min journal:o
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.