Mantus bygger på

Home Forums Seriösa träningsjournaler Mantus bygger på

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 225 total)
  • Author

Jag åkte på den värsta förkylningen på fyra år. Den börjar dock släppa nu, inatt kunde jag till och med andas genom näsan vid ett par tillfällen. Så den totala täpptheten börjar släppa nu. Har varit galet sugen på att träna de senaste dagarna så antingen imorgon eller på fredag blir det ett gympass. Skall bara se till att jag kan andas ordentligt först och slutar flåsa så fort jag går utanför dörren.

Jahopp, nu ligger man här förkyld igen.:( Fick vara frisk i tre dagar innan jag åkte på nästa förkylning. Hoppas att denna går över fort så att jag kan komma igång med träningen igen. Hann iallafall klämma av ett par träningspass och slå mitt PB i marklyft (med förkylningen på väg i kroppen, så det PBt lär ryka igen inom en snar framtid). Förhoppningsvis skall det sedan vara slut med förkylningar.

Mitt gym har även köpt in grippers, en tränare berättade det för mig för ett par veckor sedan och jag frågade vilket märke det var, rb eller coc. Han svarade dock undvikande på frågan att han inte hade tid att visa dem och jag skulle få se dem när de sattes upp.
    Nu vet jag varför han inte ville visa dem…han skämdes säkert. Han hade köpt in grippers med skummgummihandtag:D:D Hur fan kan han gå och köpa sådan skit och sedan h mage att sätta fast dem med ståltråd i väggen? Vem fasen skulle vilja ha dem? Man skulle fått exakt lika mycket träning av ett par sketna Clas Ohlsson grippers för en tia, istället slösar han bort säkert flera hundra för billiga skitsaker.:| Jag trodde när jag hörde nyheten att gymmet äntligen skulle ta ett steg mot hardcore, istället tar det ett steg åt andra hållet. Vad skall de användas till? Även den klenaste tjej drar lätt 50 reps på dem utan att ta ut sig. Ingen kommer någonsin att använda dem och dessutom kommer de att bli äckliga efter ett tag om de används, det finns ett skäl till att inte använda skumgummi på gym. Nu sitter de där oanvända, ännu ett lysande exempel på ledningens otroliga dumhet.

Mitt första delmål är uppnått. 150*6 i marklyft togs idag. Jag kommer stanna på den vikten och försöka vänja in mig på vikten ett par veckor.
    Andra delmålet att bli avklarat ser ut att bli 100*6 i knäböj som antagligen kommer tas om ett par veckor.
    Delmål nummer tre 90*6 i bänk kommer förhoppningsvis också snart, det roliga är att alla muskelgrupper är tillbaka på eller över styrkan jag hade före uppehållet i december, allt utom bröst vill säga. Har extrema svårighter att komma upp på liknande vikter där. Men jag är enveten och kommer klara det.

Som utlovat kommer jag återuppta journalen när målen är uppnådda, det är min sporre för att verkligen ge mitt allt.:D Att sedan kanske ingen vill läsa den är en annan sak.:p

Mantus wrote:
    Att sedan kanske ingen vill läsa den är en annan sak.:p

Jorå fan; vi är bara för gamla för att orka skriva några inlägg i den mer än en gång i halvåret;)

Andreas Guiance wrote:
    Jorå fan; vi är bara för gamla för att orka skriva några inlägg i den mer än en gång i halvåret;)

Jo jag har hört att artros i fingrarna är vanligt hos gamla moderatorer.;)
    Jag tänkte att jag måste starta en journal för att få fart på dig.
    Jag förväntar mig en väldeffad moderator till MTGP för du vet väl att man inte får kommentera andras fysik om man inte är minst lika bra.:nono: :D

Mantus wrote:
    Jo jag har hört att artros i fingrarna är vanligt hos gamla moderatorer.;)
    Jag tänkte att jag måste starta en journal för att få fart på dig.
    Jag förväntar mig en väldeffad moderator till MTGP för du vet väl att man inte får kommentera andras fysik om man inte är minst lika bra.:nono: :D

Jarå…-5 kg so far. Ett par kilon till så kommer jag att röra mig graciöst som en ballerina bland publiken på MTGP8)

Andreas Guiance wrote:
    Jarå…-5 kg so far. Ett par kilon till så kommer jag att röra mig graciöst som en ballerina bland publiken på MTGP8)

Bara att gratulera, se nu till att inte försvinna helt så är allt bra. ;)
    Själv tänkte jag gå runt i en tshirt med trycket ”Sälform ftw” på.

Tror faktiskt jag skall följa herr Guiances m.fleras exempel och börja deffa lite nu till Barcelonaresan i juni. Tänkte att jag skulle gå ned ca 6kg fettvikt så får vi se vart det slutar. Håller just nu på för fullt med att lägga upp en bra deffplan med hjälp av grubens deffschema. Känner at jag varit hemskt oförsiktig med kosten så det skall bli skönt att deffa ned sig och få ordning på det jag egentligen äter så att jag kan hålla matvanorna sedan när bulken börjar igen under sommaren. Kanske skall tilläggas att detta är min första planerade deff någonsin så jag är väldigt upprymd, hungerskänslorna borde det dock inte bli något problem med eftersom min kropp skalar av kilon fast jag inte vill så fort jag är oförsiktig.

Mina styrkemål filas det fortfarande på men jag orkar helt enkelt inte vänta utan försöker nå upp till dem medan jag deffar. PB under deffen eller hur det nu var:whistle: .

Deffjournal kommer så fort jag börjar deffa i veckan.8) Först och främst skall bara skadan jag fick i ryggen då dragremmen brast mitt under marklyftet i lördags läka ut. Borde ta runt tre-fyra dagar till. Sedan kan jag börja träna och då samtidigt börja deffa.:kicking:

Deff ftw!

/Andreas ”Lättast på MTGP” Guiance

Andreas Guiance wrote:
    /Andreas ”Lättast på MTGP” Guiance

Det vill jag allt se innan jag tror det.:D

Skall bli kul att starta deffen. Borde ha gått ned något kg till MTGP iaf.

Mantus wrote:
    Det vill jag allt se innan jag tror det.:D

Skall bli kul att starta deffen. Borde ha gått ned något kg till MTGP iaf.

Oh you better believe it;)

Här kommer snart en häftig uppdatering från bulken jag påbörjade i slutet på Juni:P .
    Deffen gick bra och jag lärde mig en hel del. Framförallt lärde jag mig hur jag inte skall göra nästa år.
    Jag landade på ca 72kg och såg faktiskt rätt skaplig ut, maten skötte jag bra medan träningen gick utför pga omotivation(rolig böjning) och stress.
    Till nästa år skall jag dra lärdom och använda mig av helkroppspass och tunga basövningar med färre reps och set under deffen.

Nu är jag igång med helkroppsprogram och tränar efter NFE metoden (No Fucking Excusses) vilket betyder att jag slutar det tunga feriearbetet åker hem gör mig i ordning, kör tre mil till gymet i Mjölby och tränar tre dagar i veckan hur trött jag än är efter jobbet.

Helkroppsträning är väldigt roligt och passar mig som handen i handsken. Det går att missa ett pass om jag behöver utan att tänka på att ta igen pass utan att det passar in i schemat och jag slipper träningsvärk vilket jag alltid får annars om jag hoppat över ett pass i ett splittat program. Just nu håller jag på med att komma ikapp mina gamla resultat jag hade innan svackan började i December förra året och jag rälnar med att vara uppe i samma vikter fast med bättre teknik i Oktober.

Vikten ligger på 76kg för tillfället och siktet är inställt på ca 85kg vilket är ungefär så mycket jag beräknar att jag kan väga utan att se alltför fet ut.

Om ett par dagar kommer jag lägga in alla passen jag hunnit med på de tre veckor jag bulkat.

Jag litar på att Guiance vet rätt kategori för den här journalen så han har fria händer att placera den i lämplig kategori.;)

Mantus wrote:
    Jag litar på att Guiance vet rätt kategori för den här journalen så han har fria händer att placera den i lämplig kategori.;)

He sure does;)

Bra att du är tillbaka…nu vill vi se en tresiffrig kroppsvikt innan sommaren är över8)

Andreas Guiance wrote:
    He sure does;)

Bra att du är tillbaka…nu vill vi se en tresiffrig kroppsvikt innan sommaren är över8)

Träning idag, blir ett hårt pass med mycket ökade vikter hoppas jag på, kan bli en utmaning med tanke på att jag ägnat dagen åt att skyffla och sopa undan jord och grus. Uppdateringen av lite träningspass sker i kväll om jag lyckas övervinna mitt hat för 56kb modemet som finns här.

Andreas: Fortsätter det i den här takten kan du se den redan i oktober.

Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 225 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.