Mantus deffar på!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Mantus deffar på!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 165 total)
  • Author

Så nu skall jag börja min deff. Utgångsläget är: 80kg 176cm

Mått:
    Vänster arm:41cm
    Höger arm: 41cm
    Midja:86cm
    Vänster lår:60cm
    Höger lår:61cm
    Vänster vad:39cm
    Höger vad:40cm
    Nacke:42cm
    Röv:100 välsvarvade cm.:P

Mitt syfte med deffen är att tappa ca 6 kg fett till början av juni. Deffen är min första planerade deff och görs som ett experiment inför framtida allvarligare deffar. Jag vill i stort sett se hur jag klarar mig och dessutom är det här ett utmärkt tillfälle att skärpa till kosten som jag tyvärr slarvat med, jag tänker sedan börja bulka strikt i början av juli och hålla kosten nyttig.

Bilder på de obligatoriska kommer tas och läggas ut snart även fast det antagligen inte kommer bli en hemskt stor skillnad så är det ändå roligt att e vart kroppen först och främst tar fett ifrån. Min gissning är överallt förutom på magen. Fettet på magen kommer säkert envist att bita sig fast.

Mantus wrote:
    Så nu skall jag börja min deff. Utgångsläget är: 80kg 176cm

Mått:
    Vänster arm:41cm
    Höger arm: 41cm
    Midja:86cm
    Vänster lår:60cm
    Höger lår:61cm
    Vänster vad:39cm
    Höger vad:40cm
    Nacke:42cm
    Röv:100 välsvarvade cm.:P

Mitt syfte med deffen är att tappa ca 6 kg fett till början av juni. Deffen är min första planerade deff och görs som ett experiment inför framtida allvarligare deffar. Jag vill i stort sett se hur jag klarar mig och dessutom är det här ett utmärkt tillfälle att skärpa till kosten som jag tyvärr slarvat med, jag tänker sedan börja bulka strikt i början av juli och hålla kosten nyttig.

Bilder på de obligatoriska kommer tas och läggas ut snart även fast det antagligen inte kommer bli en hemskt stor skillnad så är det ändå roligt att e vart kroppen först och främst tar fett ifrån. Min gissning är överallt förutom på magen. Fettet på magen kommer säkert envist att bita sig fast.

Lycka till:emo-thumb

Jag hade 1 meter runt midjan när jag började min diet:o

Mitt träningsupplägg kommer se ut som förut med fyra pass styrketräning i veckan, jag kommer dock även att lägga till ett till två joggingpass i veckan på runt en timme vardera. Jag bor väldigt nära ett grönområde med massor med stigar och spår så det vore dumt att inte utnyttja det nu när snön smält bort och solen tittar fram.
    Allt eftersom deffen fortskrider så får vi se om jag får sänka vikter eller om jag klarar mig utan det i alltför många övningar.

Mitt kostupplägg är taget från Grubs deffguide och anpassat efter mina förutsättningar och ser ut som följer:

Icke träningsdag: 1800kcal varav 2g protein per kilo kroppsvikt och runt 0,7- 1g fett per kilo kroppsvikt. Resten av kalorierna kommer bestå av bra och mättande kolhydratkällor.
    Skälet till att jag enbart äter 1800kcal på en icke träningsdag beror på att jag som student mest sitter hela dagarna förutom då jag går till skolan eller dylikt.

Träningsdag styrketräng eller joggning: Här så siktar jag på runt 2400kcal då jag antagligen kommer vara rätt trött annars under styrketräningen, överskottet kommer tas i samband med träningen och då bestå av druvsocker, proteinpulver och ett par energidrycker är det tänkt. Vad gäller joggningen så är det samma där men där kommer det inte bli lika mycket protein utan mest kolhydrater och då även en del långsamma kolhydrater.

Ätardag: Jag kommer ha ätarkväll på fredag och lördag kväll då jag äter upp mig kontrollerat på kolhydrater och fett. På dagarna äter jag samma kost som vanligt och unnar mig något gott på kvällen. Känns bättre på detta viset istället för att svulla livet ur mig på en dag.

Kcalunderskottet kommer enligt denna uträkning ligga på runt 600-700 kcal utom på ätarkvällarna då jag kommer gå plus med högst 1000kcal sammanlagt.

Mattias L wrote:
    Lycka till:emo-thumb

Jag hade 1 meter runt midjan när jag började min diet:o

Låter som en fin sälform det:D , hur långt har du kvar på deffen?
    Min deff är mer tänkt som en experimenteringsdeff och som ett sätt att ta mig själv i kragen med kosten, jag har alltför dålig aptit och behöver ett program där jag får nyttig och bra mat igen. Skall på den efterföljande bulken försöka gå upp på runt 85-90 kg så runt jul kommer jag verkligen se ut som en säl, fast nu blir det beachform först och främst.

Mantus wrote:
    Låter som en fin sälform det:D , hur långt har du kvar på deffen?
    Min deff är mer tänkt som en experimenteringsdeff och som ett sätt att ta mig själv i kragen med kosten, jag har alltför dålig aptit och behöver ett program där jag får nyttig och bra mat igen. Skall på den efterföljande bulken försöka gå upp på runt 85-90 kg så runt jul kommer jag verkligen se ut som en säl, fast nu blir det beachform först och främst.

Det är 26dgr kvar nu tror jag, får se om allt släpper:|

Mattias L wrote:
    Det är 26dgr kvar nu tror jag, får se om allt släpper:|

Om du skall tävla på lördagen så får jag tyvärr göra dig besviken. Det är bara 24 dagar kvar.:D Blir det CBB eller byggning?

Bilder vill vi se :P

En typisk dag kommer se ut som följer:

Frukost: 100g havregrynsgröt, 3dl minimjölk och multivitamintablett= 430kcal p 23 k 65 f 10

Lunch: Kycklingfilé, fullkornsris och thaiwokgrönsaker= 663kcal p 67 k 54 F24

Middag: Tonfisk i olja och fullkornsrisris=440 kcal p 41 k 30 f 16

Kvällsmat: Nettos kvarg= 250kcal p 44 k 20 f 2

Tillsammans blir det ca 1800 kcal p 175 k 169 f 52

Kan eventuellt bli så att jag tillsätter lite mer fett om dt behövs, dagar med lax och dylikt kommer det problemet förhoppningsvis läsa sig självt.

När det blir träningsdag kommer schemat se likadant ut förutom det som tillkommer i samband med träningen samt lite olja i slutet av dagen.

Frukost: 100g havregrynsgröt, 3dl minimjölk och multivitamintablett= 430kcal p 23 k 65 f 10

Före styrketräning: koffeintablett
    Under styrketräning: druvsocker 50gram= 185 kcal k 45
    Efter styrketräning: druvsocker 50gram, proteinpulver 50gram, energidryck= 490 kcal p 40 k 70 f 3

Kvällsmat: Nettos kvarg+ 10gram olja= 340kcal p 44 k 20 f 12

Tillsammans blir det ca 2550 kcal p 215 k 274 f 62

Jag skulle hemskt gärna vilja ha synpunkter på mitt matschema, vad som ser bra ut, vad som ser mindre bra ut samt hur man skall lägga upp kolhydrater och protein innan och efter en joggingtur.

Martin. wrote:
    Bilder vill vi se :P

Skall försöka få tag i en fotograf nu i veckan och ta lite bilder.:D Inte mycket att se egentligen.

Mantus wrote:

Före styrketräning: koffeintablett
    Under styrketräning: druvsocker 50gram= 185 kcal k 45
    Efter styrketräning: druvsocker 50gram, proteinpulver 50gram, energidryck= 490 kcal p 40 k 70 f 3

Kvällsmat: Nettos kvarg+ 10gram olja= 340kcal p 44 k 20 f 12

Tillsammans blir det ca 2550 kcal p 215 k 274 f 62

Skulle jag vara du skulle jag skära ner lite kolhydrater från frukosten och lunchen och äta en ordentlig måltid 1 timme efter träning, bestående av mycket kolhydrater och protein, det behövs, lite kvarg efter träningen räcker inte. :emo-thumb
    Lycka till med deffandet!

Sami.A wrote:
    Skulle jag vara du skulle jag skära ner lite kolhydrater från frukosten och lunchen och äta en ordentlig måltid 1 timme efter träning, bestående av mycket kolhydrater och protein, det behövs, lite kvarg efter träningen räcker inte. :emo-thumb
    Lycka till med deffandet!

Frukosten blir nog svårt eftersom jag behöver all energi jag kan få inför dagens studerande men att skära ned lite vid lunchen och lägga det vid läggdags är absolut något att tänka över.

Ser ut som jag missbedömde maten, blir nog till att änvända mindre kolhydrater till frukost och mer senare på kvällen 100g havregrynsgröt var lite för mycket gröt för mig att få i mig.

Skall träna mitt första styrkepass sedan lördagens förmodade sträckning i ryggen. Kör bröst,vader, mage, grepp alltså det passet som tar minst på ryggen.
    I morgon blir det nog en runda i spåret och på söndag när ryggen vilat ut tillbörligt drar jag igång med rygg,axlar, bicepspasset

Hann tyvärr inte träna igår, var i skolan till kl 20.00 och kände mig faktiskt inte heller helt hundra i ryggen. Idag blir det dock ett pass, skall bli väldigt skönt. Har bestämt mig för att inte ha ätardag idag eftersom jag just startade deffen. Har istället bestämt mig för att äta lite grönsaker med dipp av kvarg istället och dra ned lite på riset på kvällen. Imorgon blir det dock överätning på förmiddagen pga att min lillebror fyller år. Blir nog lite kakor och tårta på förmiddagen då sedan blir det tillbaka till deffen i ytterligare en vecka.

nämen titta här, denna journal hade jag missat. Ska du blir rippad till sommaren:P

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 165 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.